Sabtu, 25 Februari 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Raja Nong Chik Terkencing Disergah Nurul Izzah

Posted: 24 Feb 2012 08:26 PM PST

Apa dah jadi dengan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Seri Raja Nong Chik Zainal Abidin ni... ia berhubung debat bagi membincangkan isu dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bagi membiayai skim perumahan kos rendah... sedangkan beliau yang membuat cabaran... dan cabaran tersebut telah pun di sahut oleh Ahli Parlimen Pakatan Rakyat.

Sehingga sekarang beliau masih belum menberi jawapan dimana dan bila debat akan diadakan... Menurut Ahli Parlimen Lembah Pantai, Yb Nurul Izzah Anwar beliau amat kecewa kerana sehingga kini tiada respons daripada Menteri tersebut... sedangkan beliau yang membuat cabaran berdebat dengan tiga Ahli Parlimen PR... iaitu Nurul Izzah sendiri... Yb Dr Dzulkefly Ahmad Ahli Parlimen Kuala Selangor dan Yb Tony Pua Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara... dengan satu lawan satu.


Kalau dah cabar orang kenapa senyap aje kecut ke.... kah kah kah kah !!!... konon nya nak jadi pahlawan rakyat... tapi sampai sekarang masih membisu seribu bahasa... dimaklumkan oleh YB Nurul Izzah ianya tiada respons sejak 6 Feb'2012 waktu cabaran debat... sudah hampir dua minggu cabaran disahut... namun Menteri tersebut buat bodoh aje... dan boleh kata pulak tu yang Yb Nurul Izzah Puteri Spin... kah kah kah kah !!!... lawak-lawak... memang dasar muka tak malu ...kah kah kah kah !!!.

Rasa nya beliau akan terus buat bodoh aje... sebab segala nya tidak menyebelahi beliau... dan mencabar Ahli Parlimen PR berdebat satu kesilapan yang beliau lakukan... kah kah kah kah !!!... macam mana nak jawap... pinjaman dari wang KWSP dikenakan kadar faedah sehingga 6.5 peratus untuk Perumahan Rakyat Miskin... tapi bagi Projek Lembu NFC Untuk Jadi Kaya Raya kadar faedah hanya 2 peratus... kah kah kah kah !!!.

http://inderasipejuang.blogspot.com/2012/02/selepas-nurul-izzah-menyahut-cabaran.html


Azizan Razak Tegas Pertahan Hak Sebagai Menteri Besar

Posted: 24 Feb 2012 08:19 PM PST

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata pemilihan exco kerajaan negeri adalah hak beliau tanpa perlu merujuk kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Azizan (kanan) berkata beliau telah menyerahkan senarai nama exco kerajaan negeri bagi 2012 kepada Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, yang juga Yang di-Pertuan Agong, dua hari lepas di Istana Negara.

"Walaupun Sultan Kedah menjadi Yang di-Pertuan Agong, segala pelantikan exco kerajaan negeri masih dalam bidangkuasa baginda, dan saya tak akan buat sebelum dapat perkenan baginda kerana ia tradisi kerajaan negeri.


"Biasanya, Tuanku Sultan akan perkenan, (terpulang kepada) baginda tolak yang tu (exco lama), dan bagi yang ni (exco baru), dan bila dapat surat, baru boleh bagi tau," katanya kepada pemberita malam tadi.

Beliau berkata senarai exco dari Pejabat Sultan Kedah dijangka diterima Ahad ini.

Azizan juga berkata sebenarnya tidak timbul soal menolak pelantikan semula oleh dua exco seperti yang dilaporkan kerana beliau belum mengeluarkan surat tawaran kepada mereka.

"Pasai apa dia nak hantar surat, saya tak buat tawaran lagi, kalau hantar surat, baru boleh tolak, surat tak hantar, tawaran nak tolak macam mana. Spekulasi ni ada benda betul, dan ada tak betul," katanya.

Beliau mengulas khabar angin dua exco Kedah menghantar surat kepada beliau bagi menyatakan keengganan dilantik semula ke jawatan itu, yang dijadual diumumkan Selasa ini.

Dua exco yang disebut-sebut berbuat demikian ialah Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi (kiri) dan Timbalan Pesuruhjaya II Datuk Dr Ismail Salleh, yang dipercayai kerana kecewa dengan sikap serta kepemimpinan Azizan, yang juga pesuruhjaya PAS negeri, berhubung pelbagai isu kebelakangan ini.

Kedua-dua exco itu tidak mengesah atau menafikan khabar angin itu, dan menyerahkan perkara tersebut kepada Azizan.

Majlis pelantikan anggota exco kerajaan negeri Kedah bagi tahun 2012 akan diadakan di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

- Bernama


Pas Kedah Retak Mananti Lingkup??

Posted: 24 Feb 2012 05:07 AM PST


Isu ini panas di perkatakan oleh orang2 pas,orang umno dan rakyat kedah, di sebalik spekulasi ini pandangan umno lain,pandangan orang2 pas lain dan pandangan rakyat berbeda sama sekali,
yg sebenarnya perjuangan pas tidak sama dgn perjuangan umno, dalam umno perebutan jawatan menjadi satu tradisi yg sudah tidak dapat di pertikai lagi.

Dalam isu 2 exco Ir Phahrolrazi dan Dr Ismail adalah perkara yg biasa dalam pas, mereka tidak mahu sambung menjadi exco bukan letak jawatan sebagai exco..ini titik notah..? mungkin Dr Ismail sibuk dgn urusan pusat hemolisis darah dan kelinik dan phahrolrazi sibuk dengan kejuruteraan, tidak salah mereka tidak mahu sambung menjadi exco,kesibukan mereka ada alasan yg munasabah.


Mereka rasakan mereka tidak manpu untuk meneruskan jawatan sebagai exco mungkin juga mereka mahu menumpukan sepenuhnya sebagai wakil rakyat di tempat mereka , ada yg megatakan mereka tidak bersetuju dengan pendapat ust Azizan tapi bukan bergaduh, bagi pemimpin2 pas lari dalam perjuangan bukan satu matlamat tetapi jika mereka rasa tidak sesuai mereka akan mengundur sebab faktor keadaan mereka.

Kepada pemimpin2 pas usah di besar-besarkan isu yg sekecil ini banyak lagi tugas yg harus kita hadapai, sebagai YDP kawasan, wakil rakyat dan tumpuan kepada rakyat adalah isu utama, mungkin kita rasa tertekan dengan desakkan pengundi2 di tempat yg kita hadapai mentelah lagi PRU13 sudah hampir .

jangan sekali kita terlepas pandang yg kita sedang menghadapi musuh utama kita yaitu umno. Umno sedang mencari di mana kelemahan pas dan mereka akan menyerang pas di sudut ini,kita tahu musuh dalaman pas terlalu banyak baik dalam pakatan atau luar pakatan,phahrolrazi dan Dr ismail menpertahankan pendapat mereka dlm mesyuarat exco dan ust azizan juga menpertahankan pendapat nya , masing-masing ada pendapat dan jika kita pendapat kita tidak di terima kita kena akur walau susah nak di telan, tetapi bukan ketika ini persoalan ini harus di timbulkan.

Inilah yg di katakan perjuangan ,kita ada jamaah dan kita ada pendapat...bertanyalah pendapat itu jika kita rasa ia boleh di ketengahkan tetapi bukan ketika ini,mungkin rakyat tertanya-tanya megapa dan kenapa ? ia sebagai orang2 pas mungkin tidak mahu perkara begini berlaku, ini kali ke 2 isu dimana mendesak ust azizan meletak jawatan..?? bukan orang2 pas sahaja yg mahu ust azizan meletak jawatan tetapi dalam pakatan rakyat seperti keadilan cukup lantang mendesak ust azizan melepaskan jawatan..?

Mengapa persoalan ini harus di bangkitkan dan kenapa keadilan yg beriya- iya mahu ust azizan melapskan jawatan..? contohnya tulisan dari nik nazmi keadilan setiap hari mendesak ust azizan melatak jawatan ..? apa agenda beliau.? bagi pemimpin2 pas seluruh kedah ramai yg sukakan pentadbiran ust azizan.

Biarlah 2 exco yg tak mahu menyambung sebagai exco ini beri tumpuan kepada perjalanan parti di kawasan masing-masing dan bagi rakyat yg sayangkan pas apa yg ada sekarang sudah baik bila di bandingkan zaman pentadbiran umno.

Kita tahu apa puncanya tetapi itu adalah benda yg kecil, bukan isu penyelewengan dan tamak kuasa tetapi isu tidak kesesuai bersama itu yg terjadi orang2 pas tertanya2 mengapa dan kenapa.?

Ini semua bukan isu perebutan kuasa dan bukan isu penyelewengan tetapi isu ini sekitar isu ketidak puas hati kerja buat ust azizan kerana menberi muka .(menpercayai kepada org yg tak sepatutnya di beri kepercayaan) contohnya kebanyakan isu di dalangi oleh KCS yg tidak mahu berkeja sama dan merujuk kepada exco, mereka ini semua masih berqiblatkan umno dan di sebabkan inilah exco-exco mendesak ust azizan jangan terlalu megikut kehendak KCS yg berqiblatkan umno di wisma....???

yg pasti 28 ni semua akan angkat sumpah sebagai exco semula.....insyallah

Berkaitan :

Betoi ka..Azizan nak kena golek....?
Kedah semakin panas... mai selamatkan cepat...
Ok laa tu tolak jawatan...jangan gila jawatan macam depa dah laa...

http://www.kedahlanie.info/


Umno Dan Samsengnya Makin Ganas

Posted: 24 Feb 2012 04:29 AM PST

Gambar-Gambar Samseng Umno Rempuh Pejabat PKR..










http://siasahkini.blogspot.com/2012/02/terbarugambar-gambar-samseng-umno.html


Tiada ulasan: