Jumaat, 10 Februari 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Menteri Besar Terengganu Kurang Ajar..

Posted: 09 Feb 2012 10:54 PM PST

Pas Perlu Ajar MB Terengganu

Kalau benarlah Menteri Besar Terengganu Ahmad Said menyifatkan Pas sebagai Parti Ajaran Sesat, para pemimpin Pas khasnya Pas Terengganu tidak perlu teragak-agak untuk mengambil tindakan ke atas MB yang bermata perit-perit itu. Tidak perlu bertolak ansur saman saja MB kurang garam itu.

Tuduhan atau serangan politik Ahmad itu sudah melampau. Dia telah menghina Pas dan tuduhan itu juga merupakan fitnah besar. Mungkin tuduhan seumpama itu boleh dilakukan kepada ajaran Ayah Pin di Besut tetapi bukan Pas. Pas adalah sebuah pertubuhan siasah yang berdaftar dan mempunyai maruah serta keahilian lebih 1 juta.


Kalau ayam kemacar Umno atau bloger polong membuat tuduhan itu tidak mengapa. Ia setaraf dengan tahap pendidikan yang mereka miliki dan cara berfikir bloger-bloger polong. Ini Ahmad Said seorang MB sebuah negeri tidak patut membuat kenyataan itu dalam keadaan bagaimana sekali pun.

Mat Said dipetik sebagai berkata demikian ketika berucap pada majlis penyampaian wang kerajaan - BP1M di Kijal dua tiga hari lepas.

Ahli Jawatankuasa Pas Abu Bakar Chik marah dengan kenyataan Mat Said itu dan dilaporkan sebagai berkata memberi tempoh tertentu agar Mat Said menarik balik kenyataan itu jika tidak tindakan akan diambil.

Sebenarnya tidak guna Bakar Chik memnberi amaran lagi kepada orang seperti Mat Said yang tidak tahu menghormati langsung perasaan dan hati orang lain. Kenyataan Mat Said itu juga tidak mengukur ke diri partinya terlebih dahulu. [wm.kl.2:09 pm 10/02/12]

http://msomelayu.blogspot.com/2012/02/susupan-tengahari.html


Hasan Ali Dicabar Turun Berdakwah Tanpa Bayaran..

Posted: 09 Feb 2012 08:30 PM PST

Turun padang tanpa bayaran

...Akhirkata, jika Datuk benar-benar ingin memperjuangkan aqidah dan memerangi gejala murtad yang dikatakan sebagai mengancam umat Islam di Selangor, saya mempunyai pelan tindakan yang boleh Datuk lakukan berdasarkan kekuatan yang ada pada diri Datuk.

Sebagai seorang motivator yang begitu meyakinkan dan berupaya bermain dengan emosi orang ramai, saya rasa sudah sampai waktunya Datuk untuk turun padang bertemu dengan mereka yang didakwa murtad berdasarkan senarai yang rakan-rakan Datuk miliki.

Mungkin juga Datuk boleh menggunakan kemahiran tersebut juga untuk berdakwah kepada mat-mat rempit, tahi dadah, remaja berpeleseran yang terdapat di dalam negeri Selangor secara sukarela tanpa sebarang bayaran.


Jika dulu mungkin Datuk sibuk dengan tugas exco, kini Datuk lebih mempunyai waktu lapang. Buktikanlah kata-kata Datuk yang ingin menjaga aqidah itu.

Saya kira Datuk juga boleh berdakwah di Hard Rock Café menyeru umat Islam agar bertaubat dan menghayati agama Islam. Saya pasti pemilik Hard Rock Café tidak akan menghalang kerja murni Datuk itu.

Saya yakin 10,000 atau lebih orang yang turut berHIMPUN bersama Datuk untuk menyelamatkan aqidah umat Islam boleh Datuk kerahkan dari seluruh negara untuk sama-sama turun padang demi menyelamatkan aqidah umat Islam secara praktikal.

Saya amat meyakini, jika Datuk berdakwah seperti itu, Datuk akan tetap dikenang kawan ataupun lawan sebagai 'pejuang aqidah yang sebenar!'.

http://malaysiakini.com/news/188691


Pakatan Kena Bersyukur Dengan Saya - Khir Toyol

Posted: 09 Feb 2012 07:56 PM PST


Mana Bukti Saya Gila..?

Posted: 09 Feb 2012 06:07 PM PST

KANGAR - Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mencabar pemimpin parti itu menunjukkan bukti kononnya beliau 'gila meroyan' untuk menjadi Menteri Besar (MB) termasuk rakaman video percakapan jika ada.

Beliau membuat cabaran itu bagi membersihkan namanya yang teruk terjejas setelah Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa mendakwanya bercita-cita menjadi MB Selangor melalui pembentukan kerajaan perpaduan antara Pas dan Umno sejurus Pakatan Rakyat (PR) memenangi lima negeri dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12.


Menurutnya, isu mengejar pangkat dan jawatan tidak timbul dalam perjuangan politiknya, sebaliknya usaha menyatupadukan umat Islam di negara ini yang menjadi teras utama.

"Saya tuntut pemimpin berkenaan tunjukkan bukti rakaman video dan sebagainya yang boleh menyokong dakwaan kononnya saya gila talak, meroyan hendak jadi MB Selangor selama ini.

"Saya sanggup lepaskan jawatan Exco Kerajaan Negeri dan menjadi Adun Bebas kerana tidak sanggup bersekongkol dengan parasit Pas yang mempunyai agenda peribadi berbanding perjuangan menegakkan syiar Islam," katanya sewaktu menyampaikan Ceramah Perdana Selamatkan Akidah di Dataran Dato' Sheikh Ahmad, malam kelmarin.

Turut hadir bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Nordin.


Cibai Punya Melayu..

Posted: 09 Feb 2012 04:43 PM PST




Anuar Yang Difitnah Ok Saja.. Zahid Pula Yang Gila Meroyan.. ?

Posted: 09 Feb 2012 05:21 AM PST

Demi membersihkan namanya yang tercalar dengan pelbagai tuduhan, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar menyaman tiga pihak untuk menyelesaikan kemelut yang memalukan itu.

Bekas Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip berkata, tiga pihak itu ialah Datuk Eskay Abdullah, Ummi Hafilda Mohd Ali dan akhbar berpengaruh Wall Street Journal edisi Asia.

Beliau berkata, Eskay adalah orang yang bertanggungjawab mendedahkan bahawa individu atau pelaku yang terlibat dalam video seks dengan 'China Doll' ialah Anwar, termasuk membuat sumpah di dalam sebuah masjid di Wilayah Persekutuan bagi mempertahankan kenyataannya.


"Ummi mendakwa Anwar berzina dengan kakaknya iparnya. Wall Street pula melaporkan kenyataan Anwar yang menyokong segala langkah untuk menjamin keselamatan rakyat Israel walaupun beliau menyatakan kenyataan itu tidak tepat.

"Sebagai seorang yang kemaruk untuk menjadi Perdana Menteri, Anwar tidak boleh berdiam diri atau sekadar hanya menjawab di pentas ceramah.

"Dia perlu tampil membersihkan dirinya dengan mengheret individu terbabit ke muka pengadilan dengan segera dengan memfailkan saman malu," katanya pada sidang media di sini petang ini.


Dakwaan Raja Petra Dijawab

Posted: 09 Feb 2012 03:02 AM PST

Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Muda, Suhaimi Shafiei dan rakannya yang juga ADUN Batu Caves, Amirudin Shari sebentar tadi menjawab tuduhan yang dikeluarkan blogger dalam pelarian, Raja Petra Kamaruddin mengenai skandal penjualan pasir di Selangor.

Suhaimi ketika dihubungi mendakwa kesemua fakta dan keterangan yang dikeluarkan Raja Petra sudah diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2010 lagi selain mendakwa isu itu satu bentuk taktik kotor permainan Umno-APCO untuk merampas Selangor dari tangan Pakatan Rakyat.


Amirudin pula dalam komennya berkata kontraktor yang didakwa menyerahkan pembayaran elaun sebanyak RM5 ribu pula, kesemua surat sokongan dan dokumen lain yang berkaitan telah diserahkan kepada SPRM tetapi sehingga kini langsung tiada petunjuk baru sama ada berlaku siasatan atau pendakwaan rasmi ke atas mereka berdua.

Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. yang dilantik kerajaan negeri Selangor juga sudah memberikan kesemua dokumen yang berkaitan dengan proses pengeluaran permit pasir serta nama-nama individu yang menerima permit kepada SPRM namun sehingga kini masih belum ada perkembangan lanjut.

Suhaimi pula menyiaftkan Raja Petra sebagai pakar muslihat atau "spin doctor" kerana sanggup mendedahkan skandal penjualan pasir ini walaupun ia sudah diserahkan kepada SPRM untuk tindakan susulan.


Tiada ulasan: