Rabu, 22 Februari 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


PAS TIDAK BUNUH ORANG PUN SALAH ?

Posted: 22 Feb 2012 08:05 AM PST


Hanya kerana tidak faham ucapan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang kata, 'PAS tidak pernah membunuh walau seorang pun orang Cina' semasa sesi penggulungan debat yang disiarkan secara langsung, seorang Timbalan pengerusi biro perkhidmatan aduan awam MCA Selangor, Allan Liew Sin Kim (kanan), telah membuat laporan polis terhadap Ketua Menteri tersebut.

Samada dia sasau atau bangang sangat kerana beliau sendiri mengakui tidak tahu samada kenyataan tersebut menghasut sentimen perkauman atau tidak.

Dah tu, apasal buat aduan? Dia kata dia mahu pihak polis menyiasat sama ada LGE menghasut sentimen perkauman melalui kenyataan tersebut.Sepatutnya, sipengadu kenalah terlebih dahulu pastikan bahawa kenyataan LGE itu adalah dalam kategori hasutan.

Tentunya manusia yang waras tahap biasa, dapat memahami dengan mudah maksud ucapan LGE itu.Beliau berkata demikian kerana Cina MCA cuba menakut-nakutkan seluruh Cina Malaysia supaya takut dan tidak memberi undi mereka kepada PAS, waima PAS tidak pernah memusuhi orang Cina – walau membunuh seorang pun orang Cina! Apa salahnya dengan ucapan begitu?

Yang menjadi musuh PAS,DAP dan PKR adalah Korupsi, Kronisme dan Nepotisme yang menjadi amalan tradisi Umno/BN.Sebab itu, kita kena tolak gerombolan Umno/BN kalau kita mahu hapuskan KKN dari berleluasa dalam negara ini.

Gambar-Gambar Demo Aman di West Port Kelang

Posted: 22 Feb 2012 03:39 AM PST

Jom saksikan gambar aktiviti demo aman kat Pelabuhan Klang petang tadi.Aku ambil dari F/Book Milo Suam.Keterangan gambar pun aku cilok sekali. Katakan terima kasih kepada Milo Suam diatas usahanya ini.Aku cuma cilok aje...- kat blog dia pun belum kluar lagi ni jam!

Demo sudah bermula...


Demo Aman Anti Israel di Westport Pelabuhan Klang akan
bermula sebentar lagi... Sebarkan...


Ucapan wakil Mahasiswa... Turut hadir saudara Adam Adli, aktivis mahasiswa


Saudara Mustafa Mansor, salah seorang Aktivis ke Palestine
turut hadir perhimpunan bantah Kapal Israel di Pelabuhan
Klang sebentar tadi. Takbir!!!


Lagi gambar menarik di Perhimpunan bantah Kapal Israel,
Westport Port Klang hari ini...


Antara gambar menarik di Perhimpunan Aman Bantah
Kapal Israel di westport Port Klang, hari ini

Kapal Dagang Israel - Bantahan Aman Di Port Klang Petang ini

Posted: 21 Feb 2012 08:28 PM PST

Bukti hubungan haram antara rejim Israel dan Malaysia
- Terima kasih Milosuam diatas pendedahan ini

Tepat jam 5.00 petang ini , insya'Allah, di hadapan pagar Westport, Pelabuhan Klang pada 22 Februari (hari ini), akan diadakan satu bantahan aman anjuran Jingga 13 dengan dokongan AMK, Pemuda PAS dan Kesatuan Pekerja North Port berikutan kemasukan kapal ZIM Europa kepunyaan Israel

Rakyat Malaysia diseru untuk bersama-sama berhimpun sebagai bantahan terhadap kezaliman yang ditunjukkan Yahudi Israel dan penyokongnya termasuklah kerajaan Umno Barisan Nasional kepada rakyat Palestin.

Sebelum ke sana jom kita ambil tahu sedikit sebanyak apa isunya mengenai bantahan aman tersebut.

Pendedahan kehadiran dua buah kapal dagang milik rejim Israel, Zim Atlantic dan Zim USA ke Westport, Pelabuhan Klang pada 16 Februari lalu benar-benar mengejutkan seluruh rakyat negara ini sehingga memperlihatkan wajah sebenar Umno BN di mata orang ramai.

Hubungan dagang dengan Israel benar-benar melukakan hati majoriti rakyat negara ini terutama yang beragama Islam.

Hubungan tersebut terbukti dengan kehadiran dua buah kapal, Zim Atlantic dan Zim USA yang telah berlabuh di Westport, Pelabuhan Klang pada 16 Februari lalu yang dimiliki oleh ZIM Integrated Shipping Services Ltd hak milik rejim Israel.

Kelam kabut gelagat blogger United Malays No Otak, Umno cuba menafikan berita yang memalukan ini.Pecahnya berita ini umpama pecahnya telor tembelang Umno yang selama ini cuba di lindungi dengan menuduh Anwar mengkhianati perjuangan rakyat Palestine!

Puak-puak ini cuba menafikan tentang kewujudan 2 kapal Israel yang berlabuh di Pelabuhan Klang. Sila lihat video ini. Terima kasih kepada Milio Suam diatas usahanya ini.

Sebenarnya, kemunculan kapal dagang Israel ke pelabuhan negara ini telah lama berlaku. Cumanya kebanyakan kita sendiri tidak peka dan kerajaan cuba melindungi cerita ini daripada ke pengetahuan rakyat.

Laporan bantahan pada tahun 2010. Kapal Israel dikesan
keluar masuk pelabuhan kita sejak May 2010 lagi
Pada tahun June 2010, Keratuan kakitangan North Port Malaysia telah mengadakan demo bantahan menentang kemasukan kapal Israel ke Pelabuhan Kelang. Berita tersebut melaporkan kapal Israel singgah di pelabuhan Kelang pada sekitar 20 Mei dan 7 Jun 2010.

Dan ada di Berita TV9 dimana Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha mengesahkan Kapal Israel memasuki pelabuhan Malaysia untuk tujuan pedagangan.

Malaysia mengamalkan diplomasi serantau tetapi dengan tegas tidak mempunyai hubungan perdagangan atau diplomatik dengan negara haram Israel.
Dengan membenarkan kapal-kapal kargo dari Israel berlabuh di pelabuhan negara kita, Kerajaan Malaysia telah melakukan pencabulan keatas pendiriannya sendiri.

Tindakan Kerajaan Malaysia ini merupakan satu penghinaan kepada agama Islam dan perjuangan rakyat Palestin. Tindakan ini secara tidak langsung menggambarkan bahawa kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak mengiktiraf kerajaan haram Israel.

Bahawa Kenyataan Najib bahawa kerajaan Malaysia selama ini menyokong kuat perjuangan Palestin dan akan terus memberi sokongan padu hanyalah rethorik dan pembohongan kepada rakyat Malaysia.

Bahawa kerajaan Umno Barisan Nasional tidak ada rasa simpati dengan kesengsaraan yang dihadapi oleh rakyat Palestin dengan peperangan fizikal dan mental yang dilancarkan oleh rejim Israel.

Kini amat jelas dan nyata bahawa ZIM integrated shipping memang syarikat Israel, malah diumumkan dengan jelas dalam web rasmi mereka bahawa mereka dimiliki oleh Israel Corpration dengan pegangan saham sebanyak 98%.

Profile syarikat ZIM yang dipetik dari website
ZIM sendiri.
Ehsan Milo Suam


Tiada ulasan: