Nuffnang

Pengikut

Aku Budak Balun

sumber :-

Aku Budak Balun


Bukti! Rakyat Menyokong Penuh UMNO-BN! [Gambor]

Posted: 17 Feb 2012 03:00 AM PST

Berpusu-pusu rakyat marhaen ke pejabat-pejabat UMNO Bahagian mahupun pejabat Ahli parlimen BN di merata ceruk negara!!

Bagi menunjukkan sokongan padu mereka kepada UMNO-BN!!!

Sanggup berbaris panjanggggg! Di bawah terik matahari bagi menantikan ketibaan pimpinan UMNO-BN bahagian,negeri mahupun negara!!

Dan apabila bertemu.. oh!! bahagianya hidup!

Menanti dengan penuh debaran..

Menunggu nama dipanggil untuk menerima voucher RM500

ye ke?? Itukah 'tanda' sokongan rakyat yang 'padu' untuk UMNO-BN?
Adakah UMNO-BN ingat rakyat mudah digula-gulakan dengan RM500?

Hakikatnya...
Apabila dipanggil pula rakyat untuk mendengar ceramah mereka tanpa dapat duit..






Sedarlah duhai UMNO-BN...
jangan hina rakyat Malaysia dengan duit dan makanan..
Sememangnya itu tanggungjawab kamu sebagai Kerajaan Malaysia...
Jangan mendabik dada mendakwa 'kami prihatin kepada rakyat!" dengan menabur duit seperti Ali baba menebar syiling di pasar Baghdad!
Walhal... Rakyat sebenarnya jauhhhh lebih tertekan dengan harga barang yang semakin naik semakin menggila!
Rakyat semakin parah dengan nilai duit yang semakin lama semakin kecil!
Rakyat semakin sesak dengan taraf kehidupan yang semakin jauh antara Kaya dan Miskin..
Yang kaya makin kaya...
Yang miskin semakin papa kedana!

Kalau nak sedar.. sedarlah segera..
Kalau tak mahu dan hendak terus takbur,angkuh dan sombong..
Terpulang....
Biar rakyat menentukan sendiri nasib mereka di PRU13..
Jangan menipu dan jangan membohong masa pengundian ye duhai UMNO-BN?

budakbalun 17022012

Penyokong Anwar Buat Kerja Bodoh?

Posted: 17 Feb 2012 01:50 AM PST


Aduyaiii!
Korang mengalir lah airmata darah depan Sri Pentas punnn..
Mana mungkin boleh hatta sesaat Anwar tu berucap dalam TV UMNO tuuu..
Tak payah buat kerja bodoh lah nak minta-minta..

Daripada sibuk minta benda yang tak mungkin dapat..
baiklah buat kerja semak daftar pemilih yang SPR baru keluarkan tu..
berpuluh ribu pengundi yang dah mati tapi ada nama lagi!
Berpuluh ribu nama pelik-pelik!
beratus ribu alamat yang musykil dan penuh keraguan!

Dakwat hitam pun dah nak jadi warna-warni dah nehh!
wakakakakaka!

Apa pun...
Bolehlah kalau korang nak try merayu...
Tapi.. takat sembang dengan Pak Guard opis media Prima lahhhhh!!

Paling tinggi pun dengan driver Johan Jaafar!
Itu dah cukup bagus dia hantar Pengurus Besar..

1 cara je untuk bagi Anwar mahupun mana-mana pemimpin PR berucap di TV Malaysia neh secara bebas..
Tumbangkan UMNO-BN di PRU 13!

Asalkan Bukan UMNO!! Pangkahhhh!!

Setel! Selamat Malaysia!!!

budakbalun 17022012

TV3 dicabar beri ruang Anwar jawab isu Israel

Penyokong Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menyerahkan memorandum mencabar syarikat televisyen swasta TV3 memberi ruang eksklusif kepada tokoh itu muncul secara eksklusif bagi menjawab "laporan tidak adil dan berat sebelah" mengenai isu Israel.

Kelab Anwar Ibrahim (AIC) mendakwa Media Prima Berhad - yang memiliki TV3 dan syarikat media lain - cuba melakukan "membunuh karektor" Anwar melalui anak syarikat itu tanpa memberi ruang kepada ketua pembangkang itu untuk mempertahankan dirinya.

"AIC juga mencabar Media Prima Berhad melalui rangkaian Buletin Utama khususnya untuk memberi ruang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim muncul secara eksklusif dalam masa terdekat, agar beliau mempunyai medium untuk menjawab serangan berat sebelah yang dilancarkan terhadap beliau saban hari," kata Presiden AIC, Saifuddin Shafi Muhammad dalam memorandum tersebut.

Saifuddin menyerahkan memorandum itu kepada Pengurus Besar Kumpulan Komunikasi Korporat Mastura Adnan di Sri Pentas pagi ini. Mastura mewakili Pengerusi Media Prima Berhad Datuk Johan Jaafar.-Mkini

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT