Sabtu, 11 Februari 2012

Addin

Addin


Bongkar!! Sebab Inikah Najib Hadiri Perayaan Thaipusam?

Posted: 11 Feb 2012 08:18 AM PST

Dakwaan 'gadai akidah' yang di buat oleh Harussani adalah terlalu berat buat Najib. Di mana penasihat agama ketika Najib menghadiri upacara seperti itu? Di mana Jamil Khir? Di mana Mashitah? Kenapa tidak hantar wakil Najib yang beragama Hindu sahaja ke upacara tersebut? Hanya untuk meraih undi Najib sanggup lakukan apa sahaja. 

Harus di ingat dakwaan ini datangnya dari Mufti 'Umno' bukannya dari Pakatan Rakyat. Sekiranya dakwaan ini datangnya dari Pakatan Rakyat, pasti akan dipolemik.  Berapa banyak media Umno yang keluarkan dakwaan Harussani ini?

Hanya kerana untuk menjaga 'boss' apa pun sanggup disembunyikan. Berapa ramai lagi mufti dan ulama Umno yang tidak berani menegur perbuatan Najib ini.

Dakwaan Harussani yang mengatakan sudah menegur Najib dan pimpinan Umno tentang perkara ini berulang kali amat-amat menyedihkan.

Memandangkan negara kita yang dimomokkan sebagai negara Islam sedangkan pemimpinnya tidak hiraukan perkara berkaitan akidah.

Jauh sekali untuk menegakkan hukum Allah. Jikalau beginilah cara seorang pemimpin, patutkah rakyat perlu patuh kepada pemimpin seperti ini?


Najib 'gadai akidah' hadir upacara Thaipusam di Batu Caves, tegas Harussani


KUALA LUMPUR, 10 Feb — Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria melahirkan rasa terkilan dengan sikap Datuk Seri Najib Razak yang "menggadai akidah" apabila hadir dalam upacara keagamaan sempena sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves baru-baru ini.

Tegas Harussani, walaupun sudah ditegur setiap tahun namun perdana menteri itu seolah-olah tidak memandang berat akan kepentingan agama Islam dan akidah.

"Ini perbuatan syirik, saya tidak tahu mengapa jadi macam ini... sedangkan perayaan kaum lain kita tidak boleh sambut ini pula hadir di rumah ibadat mereka.

"Bagaimana boleh terlajak macam ini, sepatutnya perdana menteri wakilkan menteri beragama Hindu untuk menggantikan dirinya... sebab umat Islam tidak boleh terlibat dalam sambutan perayaan agama lain," katanya kepada The Malaysian Insider.

Beliau menambah menteri hal ehwal agama Islam atau penasihat agama sepatutnya menasihatkan Najib agar tidak hadir dalam perayaan itu.

"Kita tidak boleh sambut (perayaan agama lain), mereka lakukan upacara keagamaan dan kita sebagai umat Islam tidak boleh hadir... itu upacara ibadat mereka.

"Sebagai perdana menteri, Najib sepatutnya sedar dan menghantar wakil. Saya sudah tegur perkara ini setiap tahun namun tidak dipedulikan," katanya menambah Najib wajar mencontohi sikap perdana menteri terdahulu yang menghantar wakil masing-masing.

Pada 7 Februari lalu, Najib menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves selain turut mengumumkan peruntukan awal berjumlah RM2 juta untuk membina pusat kebudayaan di kawasan itu.

Najib yang lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda ditemani isteri Datin Seri Rosmah Mansor, mengakui gembira untuk turut sama memeriahkan Hari Thaipusam dan ini merupakan kali ketiga beliau mengunjungi Batu Caves sempena perayaan itu sejak 2010.

"Jangan gadai akidah kita, hukumnya syirik apabila kita hadir dalam perayaan mereka seperti kita merestui agama kaum lain... kita sepatutnya menjauhi perbuatan khufur yang boleh merosakkan akidah.

"Perkara ini serius kerana ia masalah akidah, saya wajib tegur... kalau tidak mahu dengar terpulang," kata Harussani menambah tiada halangan sekiranya menghadiri majlis rumah terbuka tetapi bukan upacara keagamaan. ~tmi


Akuan Bersumpah Mr. Thagarajoo berkerja sebagai pemandu kepada Datuk Kenneth Eswaran iaitu kawan karib Dato' Seri Najib

Ini adalah akuan bersumpah yang tidak disiasat oleh PDRM kerana ianya melibatkan Datuk Seri Najib dan Rosmah Mansor. Mr. Thagarajoo dari Bandar Kinrara Puchong, Selangor yang pernah berkhidmat dengan Datuk KS Nallakaruppan dan kemudiannya berkerja sebagai pemandu kepada Datuk Kenneth Eswaran telah mendedahkan bahawa Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah Mansor telah menggunakan bomoh Hindu.

Datuk Kenneth Eswaran adalah rakan akrab kepada Datuk Seri Najib Razak. Antara apa yang dinyatakan oleh Thagarajoo dalam 'akuan bersumpah'nya ialah :-
Beliau sendiri (atas arahan Datuk Kenneth) yang membawa bomoh bernama Mr. Ji berbangsa India dan beragama Hindu ke rumah Datuk Seri Najib untuk upacara berbomoh mengikut amalan Hindu. Bomoh tersebut didatangkan khas dari Kerala, India.

Bomoh tersebut bukan sekali ke rumah Najib tetapi banyak kali.

Antara kaedah berbomoh yang dilakukan di dalam rumah Najib termasuklah yang memerlukan Najib dan Rosmah duduk di tengah-tengah sementara Mr. Ji menjalankan upacara menteranya (mungkin dengan berjampi mengelilingi Najib dan Rosmah) yang menggunakan segala peralatan berunsur kepercayaan agama Hindu.

Kemudiannya Najib dan Rosmah akan dimandikan dengan susu lembu oleh bomoh tersebut.

Menurut Thagarajoo, setiap kali amalan Hindu ini dilakukan ke atas Najib dan Rosmah, beliau hadir sama.

Semasa pilihanraya kecil Ijok pada tahun 2007, Thagarajoo telah memandu Mr. Ji ke Pusat Pembuangan undi untuk menjalankan aktiviti menteranya bagi menjamin kemenangan calon Barisan Nasional dari MIC, K. Partiban.

Thagarajoo penuh yakin amalan berbomoh Hindu ini masih diteruskan oleh Najib dan Rosmah. Malahan beliau yakin Mr. Ji turut dibawa ke Permatang Pauh.

Datin Seri Rosmah pernah meluahkan rasa bimbangnya kepada Datuk Kenneth sekiranya Datuk Seri Abdullah Badawi berkahwin dengan Jeanne. Datuk Kenneth kemudiannya memberi jaminan dia akan meminta bantuan bomoh Hindu itu untuk menghalang perkahwinan Abdullah dengan Jeanne.
Di bawah ini disertakan salinan asal akuan bersumpah Mr. Thagarajoo.


Baca di sini.


Tiada ulasan: