Jumaat, 6 Januari 2012

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PECAT HASSAN ALI ATAU PILIH DIA JADI PRESIDEN

Posted: 06 Jan 2012 03:02 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

MASIH lagi isu Hassan Ali yang menjadikan PAS sekarang serba salah samada mahu mencampakkan `musang berbulu ayam' ini keluar dari PAS. Hari ini dikatakan `musang' ini akan turut berhimpun di Seremban kononnya mahu selamatkan akidah.  Buat apa mahu berhimpun selamatkan akidah orang lain?  Bukankah akidah orang lain itu soal peribadi masing-masing?  Jaga sahaja akidah diri sendiri.

Ayat di atas adalah perumpamaan yang dipetik dari kata-kata Hassan Ali yang mendakwa kes yang menimpa DS Anwar di mahkamah yang bakal diputuskan 09 Jan ini nanti adalah masalah peribadi, tiada kena mengena dengan orang lain.  Hassan Ali sebelum ini telah berpesan kepada anak-anak beliau agar tidak menyertai orang ramai yang ingin berhimpun menyokong DS Anwar nanti, dan beliau awal-awal lagi tidak akan turun, katanya.  Semenjak bila kita dapat melihat Hassan Ali ini rajin berhimpun atau berdemontrasi?

Mengulas kenyataan Hassan Ali yang mengajak Mahasiswa dan orang ramai agar tidak hadir di mahkamah memberikan sokongan kepada DS Anwar pada 09 Jan nanti, Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub berkata, " Pas hanya mempunyai seorang presiden dan oleh itu setiap ahli perlu patuh arahan ketua, bukannya pihak lain berhubung keputusan menyokong perhimpunan Bebaskan Anwar 901 (Sinar).

Ertikata lain Hassan Ali tidak patuh kepada ketua malahan mengajak ahli-ahli PAS agar tidak patuh kepada ketua.  Itulah bersihnya jiwa nurani Pakar Motivasi ini.  Sudah tentu PAS tahu apa yang patut dilakukan kepada Hassan Ali.  Kalau PAS tidak mahu pecat Hassan Ali, lebih baik PAS lantik dia sebagai Presiden PAS./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: