Sabtu, 21 Januari 2012

SOKONG PAKATAN RAKYAT

SOKONG PAKATAN RAKYAT


MANA SATU PILIHAN HATI

Posted: 20 Jan 2012 04:44 PM PST

Alangkah baiknya jika yang memerintah tu sama agama dan sama bangsa dengan kita. Tetapi jika yang sama agama dan sama bangsa itu, kaki rasuah, apa macam?

Jika sesama bangsa itu, semuanya baik, maka kita akan memilih orang yang terbaik

Jika sesama bangsa itu semuanya terburuk, maka kita akan memilih orang yang paling kurang "buruknya":. Ha ha.

Tetapi jika  ada orang yang seugama dan sebangsa denagn kita adalah kaki rasuah  dan sebaliknya ada seorang lagi pula lain ugama dan  bangsanya tetapi amat bersih pemerintahannya - mana satu pilihan hati.

Politik Malaysia kini semacam mahu  memilih antara  Melayu yang rasuah atau Cina yang bersih. Ya, nak pilih Melayu  Umno yang rasuah atau Cina DAP yang bersih?

Yang pasti dan mudah ialah memilih Islam dan Melayu PAS dan PKR. Jika semua kerusi Umno bertukar kepada Melayu PAS dan Melayu PKR - maka tak timbul Melayu hilang kuasa di negara ini.  Woooo
Jika orang Cina sudah bersedia menyokong Pas dan PKR, maka tak ada sebab orang Melayu takut untuk menyokong Pas dan PKR.

Yang kita mahu kerajaan bersih dan komited dengan kerajaan yang bersih. Umno nak selesaikan kes lembu yang melibatkan RM 250 juta pun terkial-kial. Nampak sangat tak peka langsung dengan kehilangan dan salah guna wang rakyat!!!

Sebahagian rakyat Malaysia pada PRU 13 ini sebenarnya mahu  menentukan pilihan mereka - samada mahu Melayu Umno yang rasuah atau Cina yang bersih (DAP). Woooo.




Tiada ulasan: