Jumaat, 27 Januari 2012

Senyum Tangis Sendu

Senyum Tangis Sendu


Mercedes Pelakon Dileraikan Perompak

Posted: 26 Jan 2012 06:30 PM PST



LOS ANGELES - Seorang lelaki yang mencuri kereta vintaj Mercedes Benz 1970 milik aktor terkenal, John Travolta telah dihukum penjara selama 16 bulan dan diarah membayar sebanyak AS$50,000 (RM151,950.00) sebagai bayaran pengembalian semula benda yang dicuri, menurut satu laporan mahkamah yang diperoleh kelmarin.

Lelaki itu, D L Rayford Jr. dihukum penjara 16 bulan selepas dia tidak membuat pengakuan dalam kes kecurian kereta berkenaan pada 5 Januari lalu, hampir tiga minggu sebelum pihak berkuasa mengumumkan penangkapannya.

Dia dan seorang lagi lelaki, Michael T. Green ditangkap pada bulan lalu kerana disyaki mengambil kereta tersebut dan masing-masing didakwa melakukan kecurian kenderaan.

Namun, Green tidak mengaku bersalah berhubung dua dakwaan melakukan kecurian kenderaan.

Travolta meletakkan kenderaan itu di sebatang jalan raya di kawasan perumahan di Santa Monica selama 10 minit pada September tahun lalu semasa ia dicuri.

Pelakon itu membawa kunci kereta tersebut semasa dia berjalan ke sebuah ruang pameran kereta Jaguar yang terletak berdekatan.

Namun, seorang pegawai polis Santa Monica, Sarjan Richard Lewid menyatakan, badan kereta Travolta itu sudah dileraikan semasa ia ditemui.

Antara bahagian yang dileraikan tetapi ditemui itu ialah kerusi dan meter laju. - Agensi

Ibu Muda Bunuh diri dan Nota Facebook

Posted: 26 Jan 2012 05:06 PM PST



DETROIT: Sejurus sebelum membunuh diri, seorang ibu muda memuat naik gambarnya dalam keadaan menyeramkan di Facebook.

Berasal dari Michigan, Cynthia Lee, 23, bergambar bersama rakannya yang memegang sabit dalam gambar sempena Halloween.

Mereka digambarkan berlumuran darah dalam gambar berkenaan.

Kata Cynthia, kesedihan akibat kematian ibunya terlalu berat untuk ditanggung.

Dia menamatkan nota bunuh diri itu dengan berkata: "Mak, saya datang." Ibu Cynthia mati pada 2007 ketika baru berusia 35 tahun.

Cynthia juga dikatakan tertekan apabila teman lelakinya, Ryan Jason Hardwick, ditangkap pihak berkuasa baru-baru ini.

Sementara itu, polis berkata, Cynthia menembak dirinya sejurus selepas mengemas kini statusnya dalam Facebook di rumah datuknya, ketika ahli keluarganya ada di situ. - DM

Tiada ulasan: