Sabtu, 21 Januari 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Nukilan seloroh sambutan Tahun Naga

Posted: 21 Jan 2012 09:26 PM PST


Negara dan media antarabangsa heboh dengan bunyi mengerikan yang dirakam di Aaborg, Denmark dan terbaru di negara Malaysia, yang berlaku di Kota Samarahan, Sabah pada 11 dan 12hb lalu. Pelbagai spekulasi dibuat mengenai sumber bunyi tersebut, namun apa yang jelas ialah bunyi tersebut berbentuk bunyi dengkuran kuat yang diulang berkali-kali.
Sempena sambutan Tahun Baru Cina yang berkebetulan tahun naga air, ada juga "suara nakal" yang menyatakan apakah bunyi itu bunyi dengkuran 'naga yang sedang tidur'.
Kerana apabila naga sedang tidur, memang ia tidak akan mengancam sesiapa pun. Namun, bilamana ia terjaga, naga air yang baik akan melawan naga jahat.
Naga jahat ini bukan sekadar jahat, ia juga terkenal dengan sikap makan duit rasuah, makan lembu, teropong dan X-band. Bahkan, dengan kekayaan yang melimpah-limpah, naga jahat ni dilihat terus berminat dengan koleksi beg tangan, cincin dan kosmetik.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13- Ganu Kite : Kalau hendak menang kekal 8 wakil rakyat sedia ada....

Posted: 21 Jan 2012 09:02 PM PST

Oleh: anaabdullah


Pilihanraya umum ke 12 (2008) Pas Terengganu menang 8 kerusi DUN dan satu kerusi Parlimen. Tambah satu menang dalam pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Bermakna PAS menang 100 peratus, kerana dalam musim pilihanraya umum ke 11 (2004) hanya menang  4 kerusi DUN saja dari 32 kerusi. Sesetengah mengatakan, Jika Pas Terengganu mahu menang dalam musim pilihanraya umum ke 13 nanti  8 orang wakil rakyat asal mesti dikekalkan dan 24 orang yang kalah itu mesti diganti dengan muka baru.
Read More / Baca Lagi >>

'Umno-BN memerintah, semua masalah selesai?'

Posted: 21 Jan 2012 08:50 PM PST


Oleh Lanh
PEMIMPIN Umno-BN, khasnya PM Najib Razak begitu kemaruk merampas Selangor sehinggakan pada satu majlis bersama rakyat di negeri terkaya itu, Najib antara lain berhttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6aXGkM49vMhYyZJjIqoI9VYHb9XV46WI6jiu9K-Pmr2nHqu2mOVtk-y39Uol9BMzzrtaOFntaVW8RLk5dfMziD3SKOg3n9Vgrz2hMMOKrK5RbQcIWO2FMerwStAMex2ZMZDwjGEM3nugn/s1600/najib+bn+barang+naik.jpgkata: "Apabila BN memerintah semua masalah selesai." Beliau berlagak bagaikan Raja Midas dalam cerita dongeng kanak-kanak; apa saja yang disentuhnya akan menjadi emas.
 
Apabila Umno-BN kembali memerintah Selangor, apa saja disentuh pemimpinnya akan menjadi - masalah peniaga di Kompleks PKNS Shah Alam akan selesai, masalah sampah akan berakhir, pendeknya semua masalah akan selesai. Demikianlah bagaikan Raja Midas, Najib Razak dan pemimpin Umno-BN berlagak.Read More / Baca Lagi >>

Naungan politik BN jadi fokus selepas skandal didedah

Posted: 21 Jan 2012 08:48 PM PST


KUALA LUMPUR, 22 Jan — Pendedahan-pendedahan skandal kewangan yang melibatkan pemimpin tertinggi Umno kebelakangan ini menyaksikan naungan politik BN menjadi fokus pada tahun yang dijangka akan diadakan pilihan raya umum, demikian menurut pemerhati politik.
Sementara tuduhan terhadap penyalahgunaan dana RM250 juta Pusat Fidlot Nasional-yang dijalankan oleh keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil telah mendominasi tajuk utama sejak November, dan skandal-skandal lain dikaitkan dengan menteri Barisan Nasional (BN) turut menjadi perhatian umum.
Pemerhati politik memberitahu The Malaysian Insider bahawa terdapatnya hubungan antara politik dan perniagaan yang berkembang dengan penelitian masyarakat bahawa "skandal ini akan berkekalan."
"Masyarakat akan bertanya sama ada kerajaan akan berkhidmat untuk kepentingan ahli politik atau kepada majoriti rakyat Malaysia yang bukannya ahli politik," jelas Pengerusi Pusat Penyelidikan Polisi Awam, Tan Sri Ramon Navaratnam kepada The Malaysian Insider.
Read More / Baca Lagi >>

Dinamika seni dalam politik

Posted: 21 Jan 2012 08:47 PM PST

Oleh Mazir Ibrahim

Penggunaan muzik atau lagu sebagai bahan tujuan politik bukanlah perkara baru dalam kehidupan kita pada hari ini. Zaman Jahiliyah Arab dan zaman Kesultanan Melaka pun  muzik bernada politik ini sedia wujud menerusi pelbagai gaya bahasa dan genre.
Ungkapan kritik, sindiran dan nasihat moral menerusi aliran seni dan sastera, syair, seloka, pantun diucapkan dengan cara melagukannya cukup banyak. Semua ini menjadi bahan penting untuk memahami perkembangan budaya kita.
Di kala zaman moden ini, pasti kita biasa mendengar nama seperti John Lennon ( The Beatles ), Bob Marley, Bob Dylan dan banyak lagi. Ekspresi mereka cukup genius, tarikan mereka melangkaui sekadar minat dan hobi.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13 : Orang Cina perlu bersatu dengan semua kaum untuk ubah kerajaan

Posted: 21 Jan 2012 08:45 PM PST

Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang mahu semua kaum Cina bersama dengan kaum-kaum di Malaysia untuk membuat perubahan besar dalam pilihan raya umum akan datang.
Dalam perutusan Tahun Baru Cina, beliau berkata perpaduan di antara kaum Cina dengan rakyat Malaysia pelbagai kaum akan dapat memenuhi potensi mewujudkan masyarakat yang bersatu, berharmoni, demokratik, adil, makmur dan mampu bersaing.
Katanya masyarakat Cina perlu sedar bahawa mereka tetap menikmati kemakmuran melalui pertumbuhan ekonomi negara walau pun hidup di bawah sistem yang disalah tadbir, korup dan penuh dengan salah guna kuasa oleh UMNO-Barisan Nasional.
Read More / Baca Lagi >>

Apabila kerajaan pusat membuat keputusan di peringkat kampung…

Posted: 21 Jan 2012 08:40 PM PST

Oleh Mazir Ibrahim

Kejayaan sesuatu idea, dasar dan matlamat bergantung kepada cara ia dilaksanakan. Dalam konteks demokrasi akar umbi – di mana Malaysia tidak mengamalkan pilihan raya tempatan – cara pelaksanaanya sekarang boleh menjadi bukti sama ada kerajaan pusat mampu membantu rakyat tanpa pembabitan penduduk tempatan,
Sebagai contoh, dalam usaha mengekalkan Kampung Puah sebagai kampung tradisi di tengah-tengah ibu kota, media-media cetak hari ini melaporkan Datuk Seri Najib Razak telah mengarahkan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin untuk berunding dengan syarikat pemaju iaitu Aamin Development Sdn Bhd supaya pelan pembangunan dilakukan dengan "mengambil kira isi hati penduduk di situ."
Berdasarkan kenyataan di atas, lojik akal kita ialah jika mahu "mengambil kita isi hati penduduk", seharusnya pihak menteri berunding dengan penduduk, bukan dengan syarikat swasta.
Kerajaan dan masyarakat adalah rakan kongsi. Tetapi dalam kes ini, kelihatan jelas sekali bahawa rakan kongsi kerajaan kerajaan adalah syarikat swasta, bukan rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

Menu Politik : Masakan kepala buaya 3 rasa?

Posted: 21 Jan 2012 08:37 PM PST

Pernahkah anda melihat menu buaya di restoran-restoran Malaysia? Sudah tentu tidakkan. Buaya merupakan makanan eksotik yang dihidangkan oleh restoran tertentu di luar negara. Walaubagaimanapun, ia menjadi satu kesalahan kerana haiwan tersebut di bawah akta haiwan yang kian pupus. Buaya ini dimasak seperti masakan 3 rasa. Namun persoalannya bagaimana untuk memakan masakan buaya pelik ini?Buaya ini diceraikan dan dimasak mengikut hidangan yang telah dipesan oleh pelanggan restoran tersebut.
Sumber: Melayukini.net

Anak Perak individu terkaya di dunia?

Posted: 21 Jan 2012 08:35 PM PST

Walaupun tidak tersenarai sebagai orang terkaya di dunia, anak kelahiran Perak, Kamal Ashnawi (KA) mendakwa beliau kini mempunyai wang simpanan melebihi 5 trilion Euro (RM20 trilion).Dakwaan kekayaannya itu ditunjukkan dengan mengemukakan kepada pemberita salinan penyata bank HSBC di London yang seharusnya membolehkan beliau menjadi individu pertama di dunia bergelar 'trillionaire'.
Kamal adalah Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Sierra Petroleum (M) Sdn. Bhd. yang pernah mencadangkan projek kilang penapis minyak mentah di Kedah pada 2005.
Menurut majalah Forbes, Carlos Slim dari Mexico merupakan manusia terkaya di dunia tahun lepas dengan anggaran kekayaannya mencecah RM224.7 bilion dan Pengasas Microsoft, Bill Gates menduduki tempat kedua dengan kekayaan berjumlah RM170 bilion.
"Saya terpanggil untuk tampil bagi menolak segala tuduhan buruk yang dilemparkan sebelum ini ekoran cadangan projek pada 2005 yang tidak berjaya dilaksanakan kerana dihalang oleh pihak-pihak tertentu.
Read More / Baca Lagi >>

BN is not forever, nor is Mahathirism: Malaysia already a worldwide joke

Posted: 21 Jan 2012 08:29 PM PST

BN is not forever, nor is Mahathirism: Malaysia already a worldwide jokeThis past decade has seen Malaysian politics boil and simmer, simmer and boil again. All these are puncturing too many holes in the armour of our economy while steadily shredding at the seams of our social cohesion.
For how long will we continue to be battered by the politicians who are hell bent in their determination to hold on to power is even beyond the soothsayers prediction.
But as long as BN politicians are determined and resolute to remain in power at all costs – even at the expense of democratic principles, then this nation will only sink deeper into the gutters of a failed nation status.
"Tak tahu lah apa sudah jadi sekarang…"
Looking at the daily unfolding of political drama after drama, it is everyone's best bet that the rakyat are increasingly getting fed up. Like in all nations across the globe, perhaps our youth will when tested to the limits someday soon, burst the seams of social order.
Is this what the BN is waiting and plotting for?
Not only are we the citizens worried about the looming global financial crisis, but even trying to grapple with the runaway cost of living is already a nightmare.
Civil servants are also scoffing at all the political rubbish piling up. Same too goes to our men and women in blue. Talk to them over a cup of teh tarik and they will not shy from telling you "tak'tahu lah apa sudah jadi sekarang…"
Read More / Baca Lagi >>

BR1M diagih berperingkat mulai 28 Jan

Posted: 21 Jan 2012 08:28 PM PST

Jadual penyampaian disediakan secara berperingkat membabitkan 15 majlis setelah mendapat pengesahan wakil-wakil rakyat di kawasan yang terlibat.
KUCHING: Seramai 42,209 pemohon Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di Bahagian Kuching bakal mendapat 'durian runtuh' apabila  pengagihan bantuan berkenaan akan diagihkan secara berperingkat-peringkat mulai 28 Januari ini.
Residen Bahagian Kuching, Abdul Rahman Sebli Senusi berkata, penyerahan baucer BR1M tidak dapat dilakukan pada tarikh sama seperti di beberapa negeri lain disebabkan Pejabat Residen Kuching hanya menerima baucer dan senarai penerima pada 13 Januari 2012.
Beliau berkata, pihaknya telah menyediakan jadual penyampaian secara berperingkat membabitkan 15 majlis setelah mendapat pengesahan wakil-wakil rakyat di kawasan yang terlibat.
"Setakat ini, Pejabat Residen Kuching menerima 42,209 senarai penerima yang telah diluluskan permohonan mereka dengan keseluruhan bantuan berjumlah RM21.1 juta.
"Seramai 9,637 penerima dijangka menerima pembayaran RM500 setiap seorang mulai 28 Januari hingga 7 Februari ini, manakala 32,572 penerima lagi baru sahaja diterima permohonan mereka dan sedang diuruskan," katanya.

Read More / Baca Lagi >>

Dimana Suara Mahasiswa/wi Dalam Pakatan Rakyat..?

Posted: 21 Jan 2012 08:24 PM PST


Hari ni boleh dikatakan hampir semua rakyat Negara 1Malaysia kenal dan tahu siapa itu Adam Adli. Nama anak muda ini naik mendadak selepas dia dengan secara spontan menurunkan Bendera dengan Gambar Perdana Menteri 1Malaysia, Dato' Seri Mohd Najib Razak dihadapan Bangunan Putra Trade World Centre (PWTC).

Adam Adli dengan Perjuangan Mahasiswa/wi pro-Perubahan menuntut antaranya supaya AUKU dimansuhkan dan apa yang lebih penting, beliau Mengetuai Sekumpulan Mahasiswa/wi berjuang dan menuntut Kebebasan Akademik melalui apa yang digelarkan oleh Beliau dan rakan-rakannya sebagai "Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik" atau BEBAS.

Read More / Baca Lagi >>

SPRM didesak siasat 'belanja mewah' Rosmah di Australia

Posted: 21 Jan 2012 08:21 PM PST

KUALA LUMPUR, 22 Jan: Jingga 13 mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat dari manakah wang yang digunakan oleh iateri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor ketika 'berbelanja mewah' di Australia. Ianya merujuk kepada laporan dalam seksyen 'Private Sydney' yang disiarkan akhbar Australia Sydney Morning Herald semalam, di mana kolumnis Andrew Horney memetik kenyataan pereka fesyen, Carl Kapp mengenai Rosmah yang dikatakan membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di butik milik beliau di Sydney.
Ketua Koordinatornya, Fariz Musa berkata, jumlah yang dilapor akhbar itu tidak termasuk berapa malam Rosmah dan Datuk Seri Najib Razak menginap di Hotel Darling , Sydney yang berharga RM65,100 semalam dan bayaran untuk parkir khas untuk limosin beliau.
Read More / Baca Lagi >>

Guna semangat 'naga air' tolak perkauman sempit Umno

Posted: 21 Jan 2012 08:19 PM PST


Gong Xi Fa Cai buat kaum Tiong Hua.
Tahun ini cukup istimewa kerana ialah tahun naga air. 'Naga air' yakninya bersifat 'cool' di luar tapi sudah semestinya mempunyai hembusan apinya lebih hebat sehingga air pun tidak mampu melenyapkannya.
Atas semangat kiasan itulah, diharap kaum TiongHua meneruskan agenda untuk berubah "換" (huan) ke arah pendamaian jiwa. Sebagaimana yang kita sedar, di Malaysia, pendamaian jiwa sukar dicapai dengan kerajaan kini, yang suka berflip-flop dan menegakkan benang basah dari segala sudut urusan negara.
Pentadbiran PAS dan Pakatan Rakyat telah terbukti menjunjung prinsip keadilan, iaitu asas terulung dan terpenting untuk mencapai pendamaian jiwa.
Ayuh, mari bersama PAS dan Pakatan Rakyat menjadikan tahun naga air ini menjadi titik noktah terakhir kepada kecelaruan jiwa yang ditimbulkan oleh dasar perkauman sempit Umno-Barisan Nasional.
Selamat Tahun Baru Cina. "新年進步"Xin Nian Jing Bu!
Mohamad Sabu,

Timbalan Presiden PAS

Anwar Ibrahim: Return of a reformer

Posted: 21 Jan 2012 08:18 PM PST

Anwar Ibrahim: Return of a reformerWhen the Kuala Lumpur High Court judge delivered a not guilty verdict in the Anwar Ibrahim sodomy trial, the former deputy prime minister was taken aback. Ibrahim, 64, told reporters after his release on January 9, "To be honest, I am a little surprised." The final scene of the 13-year politico-legal drama was over faster than anyone expected. Judge Zabidin Mohamad Diah took only two minutes to give his ruling, saying DNA samples used as evidence might have been contaminated and that he could not convict in the absence of other corroborating evidence.
The judgment has brought the curtains down on one of the most controversial chapters in Malaysian political history. Ibrahim has been on trial for sodomy twice and has always maintained that the charges were politically motivated. He was deputy prime minister between 1993 and 1998. Ibrahim was booted out of the government in 1998 for challenging the authority of then prime minister Mahathir Mohamad. In 1999, Ibrahim was sentenced to six years in prison for corruption, and in 2000, to another nine years on charges of sodomy. The court reversed the second sentence in 2004, paving the way for his release. In July 2008, he was arrested again on sodomy charges, just after he had led a three-party Opposition coalition to unexpected success in the elections.
Read More / Baca Lagi >>

Perang saudara dalam Umno mungkin melebihi perjuangan untuk M'sia, kata Malott diplomat US

Posted: 21 Jan 2012 08:17 PM PST

Perang saudara dalam Umno mungkin melebihi perjuangan untuk M'sia, kata Malott diplomat US  Temuramah Bahagian ke-tiga: Perdana Menteri Najib Razak dan rakan beliau mungkin mempertahankan status quo politik di negara tetapi realitinya adalah sangat jelas walaupun untuk penganalisis politik daripada negara lain.
Barisan Nasional, gabungan 14 parti yang memerintah sudah tidak relevan lagi kepada rakyat Malaysia biasa yang melihat ia mentadbir sebuah kerajaan yang tidak berkaliber, tidak layak dan tidak jujur. Bagi memburukkan lagi keadaan, perang saudara telah meletus dalam UMNO- parti nasionalis Melayu NAjib yang telah menerajui BN selama 54 tahun.
Jelas bahawa BN bukanlah lagi sebuah kuasa politik yang kuat. Ia kini hanya tentang Umno. MCA dan MIC telah diketepikan dan telah hilang kredibiliti di mata komuniti Cina dan India. Fokus sekarang hanya pada Umno," ujar bekas diplomat AS ke Malaysia John Malott kepada Malaysia Chronicle.
Seperti Malott yang sekarang di Washington, penganalisis dan pemikir lain juga melihat beakhirnya era "kerajaan tahu yang terbaik" di rantau Asia Tenggara .
Read More / Baca Lagi >>

Malott : BN tidak relevan lagi hanya Umno

Posted: 21 Jan 2012 08:15 PM PST

Temuramah dengan Malott bekas diplomat AS: BN tidak relevan lagi hanya UmnoChronicle: 1. Pertama sekali, soalan paling panas adalah mengapa Najib menarik rancangan memutuskan keputusan bersalah? Ramai dikalangan rakyat yang percaya bahawa dalam ia adalah satu konspirasi dan bukanlah system kehakiman yang bebas seperti yang didakwa BN. Cerita yang timbul adalah hakim telah pun menulis keputusan bersalah tetapi terpaksa menggunakan pembebasan secara verbal selama 60 saat. Adakah anda lihat adalah campurtangan Umno dalam hal ini? Adakah Najib takut pada legasi beliau nanti sekiranya beliau dilihat sebagai mengambil langkah yang keras untuk menangani isu ini?
Malott: Saya tidak tahu mengapa hakim itu memutuskan yang demikian, Ia agak mengejutkan, Terdapat banyak laporan yang didokumenkan mengenai campur tangan politik dalam badan kehakiman dan penyalahgunaan kuasa. Sebagai contoh, bukan sahaja Anwar tetapi kes Ramli Yusoff dan kegagalan untuk menyiasat dan mendakwa atas kematian yang berlaku di SPRM. Pada awal perbicaraan, hakim telah menarik balik keputusannya samada DNA yang di ambil daripada sikat dan tuala yang Anwar guna di penjara boleh digunakan dan Nampak ada tekanan untuk beliau berbuat demikian. Jika tidak kenapa dia menarik balik? Tetapi sekarang dia membuat keputusan yang memihak kepada Anwar. Ia suatu kejutan. Seperti yang saya katakan, kerajaan mungkin memutuskan bahawa memenjarakan Anwar akan member masalah yang lebih besar kerana akan ada suatu demonstrasi besar-besaran daripada pembangkang. Kita semua boleh membuat spekulasi tetapi hanya hakim yang tahu mengapa dia berbuat demikian.
Read More / Baca Lagi >>

Penggambaran Semula Filem Bujang Lapok Di Masjid Kampung Pandan

Posted: 21 Jan 2012 08:14 PM PST

Sebaik sampai dari Senawang, Negeri Sembilan jam 9:30 tadi saya fikir malam ini hendak tidur awal. Selepas menyudahkan sebuah artikel untuk dipostkan esok saya akan terus tidur. Tetapi hajat itu tidak menjadi. Inilah bahana kalau rajin membelek muka buku (Fb). Bila terjumpa sesuatu yang menarik, segala hajat akan terbatal, mata akan terus melekat di skrin laptop ada kalanya sampai jam 4:00 pagi.

Kuasa laman sosial sangat kuat dan ia merubah segala jadual kehidupan sebelum ini. Fenomena ini rasanya bukan saja kepada saya tetapi orang lain juga. Hari ini yang melekat di muka buku bukan lagi kanak-kanak atau remaja tetapi datuk dan nenek juga 'beralik-ralikan' di muka buku.

Apa yang menarik itu? Sebelum ini sudah ada gambar kekal (still foto) yang ditebeng di muka buku mengenai kekecohan yang berlaku di pekarangan masjid di Kampung Pandan. Ada dua tiga keping gambar yang dipaparkan dengan penjelasan menceritakan berlaku kekecohan bila mana tunjuk perasaan (himpunan aman) membantah AUKU oleh satu pihak dan dibantah pula oleh pihak lain.

Melihat kepada mereka yang terlibat baik mengadakan tunjuk perasaan dan membantahnya, semua orang Islam kebanyakan berbangsa Melayu. Dari kekcohan kecil ini yang berpotensi menjadi besar apabila dendam terkesumat menjelaskan bagai mana keadaan orang (Islam) hari ini. Mereka jelas tidak sekata dan senada. Peradaban Melayu sudah rosak.

Gambar yang ditebeng (tag) itu ada menunjukkan seorang lelaki 'bontot' berseluar belang memegang batu jongkong dengan lagak mengacah-acah untuk dibaling ke satu arah penunjuk perasaan. Sementara sekeping gambar lagi seorang lelaki berbaju Melayu sedang membuat isyarat seperti mana MB Pahang Adnan Yaacob lakukan semasa hari penamaan calon pilihan raya kecil Sanggang. Sebelah tangan dikepal dan sebelah lagi menumbuk-numbuk tangan yang dikepal itu. Mungkin aksi itu sebagai isyarat atau signal si pembuat bahawa syahwatnya sedang tegang.

Saya rasa perbuatan ini adalah kegemaran orang yang melakukan begitu dan mereka yang jahil dan kurang tatabudi kerana tempat dia berdiri masih dalam laman rumah Allah. Saya rasa wuduknya pun masih lagi belum tanggal, dan dia boleh terus menunaikan solat sunat sebaik selesai mendirikan solat Jumaat.
Read More / Baca Lagi >>

"Beruk Liar" Serang Ceramah Mat Sabu ....Adakah Bukti Tidak Cukup...!!!

Posted: 21 Jan 2012 08:03 PM PST


Ini lah rupa ketua geng2 pengacau majlis ABU semalam




Ceramah Asal Bukan Umno anjuran Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM) dan Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) terpaksa ditangguhkan selepas majlis tersebut diserang sekumpulan lelaki tidak dikenali di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam di sini, malam tadi.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9 malam apabila lebih kurang 20 lelaki yang menunggang motosikal dengan bersenjatakan kayu menyerang orang ramai yang berada di dalam dewan tersebut.Read More / Baca Lagi >>

Ceramah ABU/HINDRAF Diserang Samseng/Penyokong UMNO .... Adakah Bukti Tidak Cukup .....!!!!

Posted: 21 Jan 2012 08:02 PM PST


Ceramah Asal Bukan Umno diserang

[SH] Shah Alam – Ceramah Asal Bukan Umno anjuran Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM) dan Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) terpaksa ditangguhkan selepas majlis tersebut diserang sekumpulan lelaki tidak dikenali di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam di sini, malam tadi.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9 malam apabila lebih kurang 20 lelaki yang menunggang motosikal dengan bersenjatakan kayu menyerang orang ramai yang berada di dalam dewan tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Mayhem at an ABU-Hindraf ceramah

Posted: 21 Jan 2012 07:57 PM PST

120 killed in attacks on Nigeria's Kano

Posted: 21 Jan 2012 05:39 PM PST

Deadly explosion hits bus in northern Syria

Posted: 21 Jan 2012 05:38 PM PST

Senate vote sparks protests in Paris

Posted: 21 Jan 2012 05:37 PM PST

Muslim Brotherhood tops Egypt poll results

Posted: 21 Jan 2012 05:37 PM PST

Tiada ulasan: