Sabtu, 7 Januari 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Anwar Perdana Menteri Malaysia

Posted: 07 Jan 2012 07:49 AM PST

Apakah ini satu petanda??

kah kah kah kah

Ganyang... kojol dan kuborkan UMNO dulu

Posted: 07 Jan 2012 05:17 AM PST


Anak Ali, ngko dengar ni.... Siapa yang jadi PM bukan persoalannya sekarang. Persoalan penting yang kita fokus sekarang adalah ganyang, kojol dan kuburkan UMNO terlebih dulu. Selagi UMNO tak mampus, camne kita nak letak orang kita sebagai PM ??

Aaaaii.... takkan ler Dr yang ada Phd, tak boleh guna otak untuk pikir benda mudah macam tu. Kalau Dr bingai macam dia..... tak rugi PAS kehilangan dia. But, jangan pecat dia dulu, sebab itulah yang dia mahu. Biarkan dia hidup segan mati tak mahu dalam PAS sampai PRU13.

Tapi, kalau nak pecat dia daripada jawatan EXCO kerajaan PR Selangor.... amat dialu-alukan. PAS cuma perlu bagi greenlight jer. Bereh punya. OUT he goes!! After all, demer dalam barisan EXCO tu pun, dah tak semiak dan muak dengan gelagat tak mengasi, si anak Ali sorang tu.

Eleh.... takder Hassan Ali, orang tak kesah. Orang semua dah tahu yang dia ni sour grape' dan dah memang patut pun di-sidelined-kan oleh PAS. Wallahua'lam... mungkin sebab itu, dia kini dilihat seolah-olah dijadikan senjata oleh UMNO untuk attack PAS dan Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat sudah menjadi semakin kuat, sebab tu... puak-puak UMNO jadi kecut perut.

So... forget about Hassan Ali. Fokus pada strategi nak mampus dan kuborkan UMNO terlebih dulu. Itu mesti menjadi prioriti kita. Hassan Ali itu mungkin diperkudakan untuk dijadikan distraction kepada usaha kita nak mampuskan UMNO.

Lantas, jika dia keluarkan kenyataan yang cuba 'cedera'kan kita.... hentam jer balik. Jangan kasi chance sama dia dah. Kasi hentam kaw-kaw. InsyaAllah... selepas PRU13 nanti, UMNO dengan Hasan-Hasan Ali akan terperap dalam kubor bersama-sama. Huh.... bertapa ler korang dalam lubang kobor tu!!

Apa.... dia ingat dengan menimbulkan isu siapa yang layak dipilih jadi PM Pakatan Rakyat, dia boleh porak-perandakan kesepakatan dan kerjasama kita. Sorry ler wak. Lu silap besor ler. Rakyat dah dapat menilai dan kenal pasti yang UMNO itu kaca dan Pakatan Rakyat itu permata. So... surely permata akan menjadi pilihan rakyat, insyaAllah.

Oleh demikian... ikutlah nasihat Presiden parti iaitu Tok Guru Haji Hadi iaitu.... 'Menangkan dulu Pakatan, bukan bincang siapa PM'.

M3M sokong dan setuju sesangat dengan saranan dan nasihat beliau. Allahuakbar!!

Najib dah mula merepek...??

Posted: 06 Jan 2012 05:00 PM PST


Apa ke halnya??

Najib dah sasau ke?? Sebab... dia dah mula merepek-repek. Kalau tak tahu hujung pangkal, jangan nak memandai-mandai bikin kenyataan dan dakwaan. Buat homework terlebih dahulu, baru ler bukak mulut.

Aaarrr.... sekarang apa sudah jadi?? Bukan ke boleh dapat gelaran mulut longkang??

Padan muka!! Setelah dakwaan disangkal oleh Khalid Ibrahim... makin obvious yang Najib tak ada kredibiliti dan integriti sebagai pemimpin. Cakap macam tin kosong, beb!! Berkokok berderai-derai, tapi bontot... bergelumang taik.

Hahahaha... Nak pecahkan tembelang orang konon, akhirnya tembelang sendiri yang pecah terbarai. Weh.... busuknya pekong!!

SHAH ALAM 6 Dis: Tiada sebarang permohonan kebenaran merancang projek perumahan di Felda Gedangsa di Hulu Selangor dari Kerajaan Persekutuan atau Felda, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Khalid berkata, kerajaan negeri tidak pernah menerima cadangan untuk membangunkan projek perumahan kepada generasi kedua felda seperti yang didakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Jika ada pun permohonan yang diterima, ia hanya melibatkan permohonan dari Felda untuk melupuskan pemilikan tanah seluas 14.65 hektar di Felda Soeharto bagi tujuan kediaman.

"Kerajaan Negeri bagaimanapun mendapati tanah itu masih terletak di bawah Seksyen 44 Akta Penempatan Berkelompok 1960 yang bermaksud tanah itu masih di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan Adalah salah untuk Perdana Menteri mendakwa Kerajaan Negeri enggan membantu," kata beliau.

Beliau mengulas kenyataan Najib hari ini yang menyalahkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat kerana didakwa enggan meluluskan projek-projek perumahan di Felda-felda di Hulu Selangor.

Khalid berkata, semakan dengan Jabatan Tanah dan Galian Negeri Selangor juga mendapati terdapat satu cadangan pada awal tahun 1990-an iaitu dari Felda untuk projek pembangunan di Felda Gedangsa.

Bagaimanapun katanya, ia ditolak oleh Kerajaan Negeri Barisan Nasional ketika itu kerana kegagalan projek pembangunan semula di Felda Sungai Buaya.

Khalid juga kecewa kerana Perdana Menteri menyalahkan pihak lain ekoran kegagalan Umno-BN menunaikan janji-janji yang dibuat pada pilihan raya kecil di Hulu Selangor.

"Kerajaan Negeri sentiasa komited untuk bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan untuk kebaikan rakyat. Kami telah buktikan dengan Projek The Greater Klang Valley dan projek River of Life. Tiada alasan untuk Kerajaan negeri mendiskriminasikan peneroka Felda.

"Malah, lebih 2,000 ekar tanah milik Kerajaan Negeri di Hulu Bernam telah dibangunkan oleh Felda tanpa pengetahuan Kerajaan Negeri dan Kerajaan Negeri tidak menerima bayaran satu sen pun," katanya.-KeadilanDaily

Tiada ulasan: