Rabu, 18 Januari 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Gempar! Pendedahan berani mati bekas menteri Umno!

Posted: 17 Jan 2012 04:00 PM PST

BEKAS Menteri Persekutuan, Tan Sri Datuk Abdul Kadir Sheikh Fadzir membuat kenyataan berani mati dalam sebuah forum semalam apabila mengakui Umno menggunakan rasuah untuk mendapatkan undi pilihanraya lalu.

Beliau mengakui bahawa beliau sendiri menerima sejumlah wang untuk diedarkan kepada para pengundi bagi merasuah para pengundi agar mengundi Barisan Nasional melalui taktik yang digelar "Bomb".




Lihat dengan mata kepala anda sendiri, bekas menteri Umno ini sendiri mengakui bahawa berlaku amalan rasuah di dalam Barisan Nasional untuk memperolehi undi. Akhirnya tuan punya badan mengakuinya sendiri.

Sudah diketahui umum bahawa Umno sudah lama melakukan pembelian undi untuk terus mengekalkan kuasa. Taktik rasuah seperti ini merupakan amalan biasa di dalam Umno.

Umno dan rasuah tidak dapat dipisahkan bagaikan aur dengan tebing. Tidak hairanlah perasuah dilantik menjadi pengerusi Felda, tak hairan juga ada perasuah yang dilantik menjadi Ketua Menteri.

Beliau masih ahli Umno dan juga merupakan bekas menteri. Malah beliau sendiri menerima duit untuk diedarkan sebagai rasuah bagi meraih undi kepada Barisan Nasional.

ReJaM© "Nak kata apa lagi? Masih nak sokong parti perasuah seperti?"

Lucu! Permainan perli Rosmah untuk iPhone dan iPad?

Posted: 17 Jan 2012 03:00 PM PST

BAGI anda yang memiliki iPhone atau iPad, barangkali anda boleh memuat turun sebuah applikasi permainan Aku Jimat di itunes yang dilihat bertujuan untuk mendidik kanak-kanak tentang kepentingan menabung dari kecil.




Sebuah watak menyerupai isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor digunakan di dalam permainan ini. Difahamkan, di dalam permainan ini, semakin banyak tabungan anda sejak kecil, semakin banyak barang berharga boleh dibeli.

Antaranya ialah koleksi beg tangan berharga puluhan ribu dollar, serta sebentuk cincin berlian berharga 24 juta dollar boleh dibeli di dalam permainan ini jika anda menabung sejak kecil lagi.




Kalau dilihat, banyak ciri-ciri di dalam permainan ini yang menyerupai Rosmah Mansor. Bagaimanapun, tidak diketahui siapakah yang mencipta dan membangunkan permainan ini untuk pengguna iPad dan iPhone.

Sama ada permainan ini sengaja dicipta untuk memerli Rosmah Mansor atau sekadar kebetulan yang sangat sempurna juga tidak dapat dipastikan kah kah kah...

Apa yang jelas permainan ini sudah tentu akan mempopularkan lagi Rosmah Mansor di kalangan pengguna iPad dan iPhone seluruh dunia.



ReJaM© "Nak cuba permainan ini? Klik sini [itunes]"

Dakwa sokong homoseksual, Anwar saman Utusan!

Posted: 17 Jan 2012 07:17 AM PST

DARI awal lagi memang kita dah agak, Utusan Malaysia menempah padah kerana mengeluarkan berita tak masuk akal kononnya Anwar menyokong homoseksual.

Tindakan saman yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim memang sudah dijangka dari awal. Inilah masanya untuk Anwar mengaut keutungan daripada akhbar propaganda yang suka memperbodohkan orang kampung seperti Utusan.



Satu kenyataan media yang dikeluarkan di blog rasmi Anwar Ibrahim, yang ditulis oleh peguam beliau, N. surendran mengesahkan bahawa satu tindakan undang-undang akan diambil ke atas akhbar Utusan Malaysia, milik Umno.

Walaupun Utusan sudah banyak kali disaman dan terpaksa membayar puluhan juta ringgit, akhbar itu dilihat terus juga mengeluarkan propaganda-propaganda bodoh seperti ini. Elok benarlah Utusan disaman lagi.


ReJaM© "Dah nak bangkrap pun masih tak serik-serik Utusan ni..."

Tiada ulasan: