Selasa, 31 Januari 2012

Era Pasca

Era Pasca


PERGI MAMPOS SAMA KOPORAT KEPARAT KAPILATIS UMNO BABI UNIVERSITI, KAMI TETAPI PANGGIL AZIZ BARI SEBAGAI PROFESSOR! kah kah kah

Posted: 30 Jan 2012 09:11 PM PST



KUALA LUMPUR 31-1-2012 - Bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Abdul Aziz Bari tidak boleh lagi menggunakan status profesor kerana ia gugur secara automatik setelah beliau menamatkan perkhidmatan dengan institusi pengajian tinggi itu.

Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat UIAM, Abdul Rahim Ahmad berkata, sebarang aktiviti Abdul Aziz selepas ini juga tiada kaitan dengan universiti itu, lapor Utusan Meloya.

Namun katanya, Abdul Aziz masih boleh menggunakan status profesor jika ada universiti lain melantiknya ke jawatan itu.

''Pensyarah yang tamat perkhidmatan dari mana-mana institusi pengajian tinggi awam, tidak boleh menggunakan status profesor kerana ia gugur secara automatik. kah kah kah..


KAH KAH KAH
MAKA GUGURLAH TITLE DATO..
TAN SRI, TUN, YG DI ANUGERAHKAN..
KERANA APA.. KERANA IA GUGUR SECARA AUTO..
SETELAH MEREKA DI TAMATKAN PERKHIDMATAN..
DI DUNIA ATAU DGN KATA LAIN MAMPOS..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
SABAR SAJA LER PROFESSOR A.AZIZ BARI..
INI HARI MEREKA KAUM ELITIS MEMBUAT SEJARAH..
MEREKA IBARAT DURIAN, LU IBARAT MENTIMUN..
TETAPI TUNGGU BILA DURIAN SUDAH JADI TEMPOYAK..
MASA ITU BARU DIA TAU BAGAIMANA MENTIMUN MENYENTAL
TEMPOYAK..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
LIHAT BETUL BETUL..
SEMUANYA DI KAWAL OLEH BADAN KOPORAT..
BADAN KOPORAT ATAU BADAN KEPARAT..
IANYA ADALAH BADAN2 KAPITALIS SIAL..
HARAMJADAH DAN SANGAT PUKIMAQ TAHAP BABI..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
MAKLUMAT INI PENTING UTK DI KONGSIKAN BERSAMA..
UTK KITA SEMUA KETAHUI..
BUKAN SAJA SEJARAH KITA DI TULIS OLEH KAUM2..
KOPORAT KEPARAT KAPITALIS BANGSAWAN UMNO INI..
TAPI JUGAK GELARAN2 DAN SEGALANYA MULIA..
DI BERIKAN OLEH MEREKA..
KAH KAH KAH



INI YG SEBENARNYA BERLAKU..
KAH KAH KAH



Benarkah Laki Mak Lembu Adalah Perasuah?

Posted: 30 Jan 2012 04:13 AM PST


Ahli perniagaan Datuk Shamsubahrin Ismail, yang dituduh menipu pengerusi eksekutif Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) Datuk Mohamed Salleh Ismail, mendakwa bahawa suami ketua wanita Umno itu memaksa beliau merasuah polis bagi menutup skandal syarikat berkenaan.

Beliau membuat dakwaan itu pada polis laporan yang dibuat di Hospital Besar Klang Jumaat lalu. Perkara itu didedahkan oleh PKR di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya hari ini.

Dalam laporan polis itu, Shamsubahrin didakwa berkata beliau menerima mesej dan tekanan dari Salleh yang memintanya supaya kes NFC dengan pihak polis ditutup.

"Salleh, melalui panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS), mendesak saya untuk memberi rasuah kepada polis untuk menutup kes itu." -  Mkini.

KAH KAH KAH
DI MALAYSIA SUDAH TERBALIK..
ORG YG MAHU MENEGAKKAN KEADILAN..
DI ANGGAP SEBAGAI PENGKIANAT..
YG BOLEH MENGGUGAT KESELAMATAN NEGARA..
KATANYA..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
ORG YG TIDAK MAHU AMALAKAN RASUAH..
DI ANGGAP PECAH AMANAH..
DAN DI HERET KE MUKA ''PENGADILAN?''
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
ISU LEMBU.. LAKI BINI IPAR DUAI SAMA SAJA..
KAUM KERABAT DAN SUKU SUKU KAUM..
SEMUANYA KAKI REMBAT
DAN BAPAK KAKI SEGALA RASUAH..
KAH KAH KAH


APA KAITAN GAMBAR INI DGN PEMIMPIN2 UMNO?
PEMIMPIN RASUAH UMNO MENGAJAR AHLI2 UMNO..
HANYA MENUTUP PUTINGNYA SAJA..
BIARKAN BUAHNYA TERDEDAH..
ASALKAN PUTING TAK NAMPAK..
ITU DI KIRA BELUM LAGI TERBUKTI SALAH..
FAHAM? FAHAM?
KAH KAH KAH..


Penyerahan Memorandum Kepada NFC

Posted: 30 Jan 2012 03:50 AM PST


Penyerahan Memorandum Desakan Kepada NFC Untuk Dedah Butir Perbelanjaan Kad Kredit RM593,500





Jingga 13 terus komited dalam siri untuk membongkar penyelewengan dan juga pecah amanah yang berlaku apatah lagi melibatkan wang rakyat. Isu NFC sudah memasuki tahap dimana rakyat perlu tahu kemana setiap sen peruntukkan pinjaman kerajaan bernilai RM250 juta itu dibelanjakan.


Jingga 13 telah melakukan laporan polis berkenaan perbelanjaan kad kredit oleh lembaga pengarah NFC yang berjumlah RM 593,500 dan esok jam 10 pagi, Sdr Vickneswaran akan dipanggil untuk beri keterangan di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman dihadapan DSP Ahmad Sukarno Bin Mohd Zahari (Bahagian Kad Kredit)

Serentak dengan itu, pada 31 Januari 2012 pukul 2.00 petang, Jingga 13 akan ke ibu pejabat National Feedlot Corporation Sdn Bhd, L-3A, No 2, Jalan Solaris, Solaris Mont Kiara, 50480, Kuala Lumpur bagi penyerahan memorandum desakan agar NFC mendedahkan butir perbelanjaan yang dilakukan oleh Datuk Dr Salleh Ismail, Wan Izmir, Wan Izran dan Wan Izzana.

Jingga 13 akan menyerahkan 4 memorandum berasingan beserta penyata perbelanjaan kepada setiap mereka mengikut kad kredit masing-masing dan akan meminta mereka segera mengisytiharkan apa yang dibelanjakan serta apakah benar setiap sen digunakan untuk kegunaan syarikat.

Oleh demikian, Jingga 13 dengan penuh hormat menjemput semua rakan wartawan untuk hadir ke penyerahan memorandum ini dan kehadiran semua rakan wartawan amatlah dihargai.

Saifuddin Shafi Muhammad
Setiausaha
JINGGA 13





PROGRAM "BANTULAH HASSAN ALI"

Posted: 30 Jan 2012 02:57 AM PST

Maka berdegar degar la seantero Malaysia program Hassan Ali BERJAYA di Bukit Gantang memikat para pengunjung... TV3suku dan UTUSEX MELOYA takkan nafikan malah memuji melambung lambung... Kehadiran memang ramai (kali ni x tipu). Dengar cerita dari luar Bukit Gantang pun datang... Ada dari Semanggol..
Sepanjang ceramah Hassan Ali ni duk membebel pasal kenapa dia dipecat. Kekecewaannya diluahkan habis habisan. Malah dia boleh kata "saya tak tahu kenapa saya dipecat". Selebihnya macam biasa, penuh dengan cercaan dan hinaan pada Pakatan Rakyat. Malah dia ada sebut kononnya Dato Seri Nizar adalah PARASIT PAS padahal sebelum ni Nizarlah menjadi pujaan hatinya!

TETAPI, ada satu adengan yang menarik berlaku pada hujung sesi ceramahnya. Beliau meminta diletakan songkok atau kotak atau apa saja dihadapan pentas, aku ingat nak buat apa..??? Rupanya untuk derma, aku pun tak faham derma untuk apa.. Agaknya Dr Hassan Ali ingin melatih puak lembUMNO menderma. Nanti kalau dah jadi pembangkang dalam negara kenalah buat macam ni. Dana dah tak ada.


Waaakakakakaakaaaa!!! Ceramah Dr Hassan Ali di Bukit Gantang yang bertajuk "Bersatulah Umatku" telah bertukar tajuk menjadi "Bantulah aku..."






Tiada ulasan: