Nuffnang

Pengikut

Era Pasca

sumber :-

Era Pasca


Wajib Baca! Kini Najiblis Dalam Dilema.

Posted: 06 Jan 2012 11:19 AM PST

Kambing kambing hitam dan kelabu taik anjing..
terpaksa lari dari tuan pembayar penasihat..
pemakan manna dan salwa..
bakal di korbankan demi membaik imej yg tercalar balar..
bagaikan di hiris senipis pedang samurai..
seto et peluru buat percikan..
kah kah kah...

KAMBING...

salam perjuangan kepada pejuang2 rakyat..
salam juga kepada sahabat2 gua..
salam cinta dan kasih syg juga kepada sesiapa yg mengenali gua..

al kisah di terbitkan oleh sang lembu di zaman dahulu kala..
terdapat kisah tabir di sebalik tapir..
kini gua akan mengupas beberapa isu berkaitan dgn dilema..

dari pemangsa kepada pemangsa..
dari mangsa kepada pendeta..
dari gangsa kepada tembaga..
dari bangsa mendaki ke pusara..

lembu menjadi liabiliti kepada tuan lembu..
sedekah menjadi liabiliti kepada tuan lembu..
lembu dan sedekah tidak boleh tuan lembu singkirkan..
demi imej dan utk di lihat popular..

tuan lembu di dalam terpaksa..
berpakat dgn polis di raja jepun..
dan badan pencegah rasuah hongkong..
utk di bawa kambing memasuki lurah2 berduri..

setelah di selidiki dan di fahami..
mainan pemakan manna dan salwa..
cukuplah hebat..

sehebat halilintar membelah langit kelabu..
bagai puting beliung amerika menyerang mexico..
bagaikan pasukan bolasepak sepanyol menglembukan pasukan german..

biar berpantang maut sebelum terbenam....
kini di dalam diam.. adanya agenda utk membersihkan parti keris dari negara timbang tara..
dari dalam supaya ianya nampak bersih dari luar dan terpaksa juga di bersihkan kekotoran..
yg bertaik bertan tan banyaknya bertahun2 simpanannya...

di sini bicara mengenai pemikiran dan logika..
menjangkau akal meraba riba..
bahawa kambing hitam, kambing kelabu taik anjing..
perlu di adakan utk menamatkan sengketa dan keraguan..

dgn lafaz yg suci yg tiada tanding taranya.. maka..
rm 1.7 juta dana khas yg cuba di rasuah..

atau dgn kata2 yg lebih indah
yg lebih tersusun serapat sel2 darah..
iaitu insentif atau penutup kata tanda setuju..
perlu di kemaskini.. di berikan pada suruhanjaya pencegah rasuah monggolia..

di rasuah di cuba juga kepada polis di raja jepun..
malang seribu malang membawa sial bertaraf 5 bintang..

bilamana...
tindakan itu membawa erti dan membawa rangkap samar..
kepada liabiliti yg akan di humban..

maka di atas nasihat org2 cerdik pandai yg mendapat buah manna dan salwa..
perkara ini seperti bola di kaki lione messi bagaikan sayur utk mengangkang iker casilas..
ini perlu utk tidak meninggalkan jejak dan tidak dapat di hidu hatta anjing terlatih sekalipun..

bila ini terjadi.. dan bila menteri jaga agama dari negara australia menggunakan...
duit hasil sedekah utk org2 miskin..
ini juga susah utk di perangkap oleh tuan yg membayar penasihat..

ianya penting utk memastikan tuan yg membayar penasihat membaiki imej
dan populariti di kalangan rakyat2 di antartika..

panguin2 di sana perlu di beritahu bahawan tuan tanah ini memiliki karisma..
dan ketegasan yg melampau dalam memerangi kejahatan..

jadi bagaimana? di buang sekarang juga bagaikan meludah.. maka..
ianya menjadi liabiliti kepada tuan pembayar penasihat itu.. karena..
tuan pembayar penasihat itu lebih teruk dan bangsat dari pemakan2 babi..

jika di singkirkan..
tuan pembayar penasihat pemakan manna dan salwa..
akan lebih parah.. dan mungkin menjadi serigala hitam..

maka tuan penasihat akan menggunakan pelbagai umpan..
di guna juga ikan tuna biru yg begitu laris..

tuan pembayar penasihat ini sudah tidak peduli hatta org2 yg di percayainya sekalipun..
akan di kambing hitamkan demi utk kekalkan imejnya..
dan nampak bahawa dia memang memerangi rasuah dan salah guna kuasa..

maka di atas nasihat  pemakan buah mana dan salwa..
yg di bayar oleh tuan pembayar penasihat ini bertahun2 lamanya..
ini jawapannya terbaik yg di perah dari otak penasihat durjana ini..

kita perlu berpakat dgn suruhanjaya pencegah rasuah monggolia
dan polis di raja australia utk memerangkap org2 kanan..tuan pembayar penasihat..
juga perlu berpakat dgn ketua audit new zealand..
supaya mengeluarkan audit dasyat utk di tatap oleh seantero dunia..

tujuannya adalah utk sama2 menaikan imej tuan punya penasihat supaya di pandang tinggi sambil..
tidak mengapa seorang 2 kambing2 tuan pembayar penasihat terus mendapat kuasa..

lembu akan membunuh diri..
kerana terlalu tertekan dgn agenda ketuanya...
yg mahu kekal selamanya di tampuk kuasa..
kah kah kah

kisah ini tiada kena mengena dgn yg hidup atau yg sudah mampos.. kah kah kah
~~ Abbs.

jgn lupa anak2 muda - turun 901 mahkamah jalan duta jam 7.30 pagi..
pakai baju hitam.. seluar hitam.. helmet hitam... kasut hitam.. beg hitam.. kah kah kah
tapi jgn jadi kambing hitam.. kah kah kah



POLIS CAKAP TAK SERUPA BIKIN! DAH AGAK DAH!!!

Posted: 06 Jan 2012 09:57 AM PST

Tak sampai 24 jam selepas pertemuan antara pemimpin PKR dengan pihak polis Kuala Lumpur di Ibu Pejabat Polis Kontinjen yang mempersetujui dan membenarkan himpunan Bebaskan Anwar 901 diadakan di perkarangan tempat letak kereta Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta TANPA SYARAT. Rupanya seperti yang dijangkakan, polis suka mungkir janji!! Cakap tak serupa bikin!!!
Tiba tiba arahan baru keluar dari Ketua Polis Daerah Sentul, meletakkan 10 SYARAT yang sememangnya 'bangang x sudah'.. Kesemua 10 syarat yang ditetapkan TIDAK AKAN SAMA SEKALI DIRUNDING dengan Pakatan Rakyat dan PKR selaku penganjur perhimpunan! Ini 10 syarat paling BODOH yang pernah aku baca...

1) Penggunaan risalah / banner dengan tagline 'Bebaskan Anwar 901' atau 'Bebaskan Anwar' adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI semasa perhimpunan berlangsung.

2) Penggunaan pembesar suara selain daripada 'loud hailer' TIDAK DIBENARKAN. Penggunaan (2) dua buah loud hailer dibenarkan bagi tujuan mengawal selia peserta perhimpunan.

3) Pengucapan awam TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI.

4) Penganjur perlu memastikan peserta perhimpunan tidak boleh membuat apa-apa perbuatan, membuat bising, memberi apa-apa isyarat yang boleh mengganggu prosiding Mahkamah. 

5) Tempat perhimpunan yang dibenarkan adalah di parkir awam sebelah kiri jalan utama ke Mahkamah. Kawasan ini akan diletakkan pita polis untuk menentukan batasan dan sempadannya. Peserta tidak dibenarkan berada di luar kawasan tersebut. 

6) Sekiranya kawasan tersebut sudah dipenuhi dengan peserta perhimpunan maka peserta-peserta lain hendaklah bersurai dan beredar dari kawasan parkir Mahkamah.

7) Penganjur hendaklah memastikan peserta perhimpunan tidak membawa sebarang senjata dan para peserta hendaklah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk membuat pemeriksaan sekira perlu. 

8) Penganjur hendaklah memastikan semua peserta perhimpunan bersurai tidak lewat daripada tempoh satu jam selepas keputusan Mahkamah diumumkan. 

9) Penganjur dan peserta perhimpunan hendaklah mematuhi semua arahan yang diberikan oleh pihak polis dari masa ke semasa demi untuk menentukan keamanan perhimpunan tersebut. 

10) Peserta perhimpunan tidak dibenarkan melakukan khianat atau bencana kepada harta awam atau mana-mana harta di kawasan tersebut.





PEDULIK HAPE AKU SYARAT TU DARI POLIS ATAU UMNO? KALAU DAH NAMANYA LEMBUMNO TETAP LEMBUMNO!!! Sebab itu rakyat dah sememangnya memandang rendah profession POLIS ini sebab sepatutnya mereka tau mana betul mana salah, bukan ikut suka mak bapak dia je, menjadi lembu pada sebuah Parti Melayu Totok Tua yang dah semakin nyanyuk tu... Aku memang dah agak daaaaaaaaaaaaaahh.. Diorang takkan beri laluan yang mudah kerana nanti Pak Menteri akan marah! Kah kah kaaaaaaaaaaahh!!! Apa pun, 901 akan menjadi AMARAN RAKYAT buat UMNO dan lembu lembu belaannya..















UMNO Memfitnah Tak Sudah

Posted: 06 Jan 2012 01:11 AM PST

Kenal tak siapa ni? seekor lagi lembUMNO yang sihat malah gemok ni bakal disaman.. Lu nak pusing cerita apa lagi bro? Sekali pusing lu lepas, dua kali pusing lu boleh lepas, tiga kali pusing pun lu bleh lepas la... Tapi orang tua tua pernah berkata, manusia bleh 3 kali je... eeeekekekeeee..

Satu laporan polis akan dibuat oleh Fariz Musa terhadap FITNAH DAN PEMBOHONGAN Saiful Bukhari Azlan dan blogger rbf online (ruangbicarafaisal) pada esok 7 januari masa 10.00 pg bertempat di IPD Shah Alam. 

Wahai blogger ruangbicarafaisal a.k.a Muhammad Faisal bin Rohbanlu tau la nasib lu esok.. Lu ingat lu sudah bagus sangat? Fitnah sana sini? Kesian, sekor lembu ni dibodohkan oleh orang yang bernama Saiful Bukhari... Harap badan je besar, spender saiz xxxxl, tapi telo kecik, akal takde!!! BODOH PUNYA ORANG!!!


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT