Sabtu, 28 Januari 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


PAS atau PKR : AdukaTaruna VS Ust Azhar (1)

Posted: 28 Jan 2012 02:59 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Seminar Metologi Pemilihan Calon Dalam Pilihanraya Menurut Kaedah Siasah Syar'iyyah. Pada 28 Januari. Di Bangunan ABIM Tanjung MAS, Pengkalan Chepa.

Gua mengulas pembentangan oleh Ustaz Mohd Azhar Abdullah dan dijawab beliau kembali. Nanti gua kemas kini N3 ni bila dah siap upload. Cuma audio kureng sket la. Bila speaker dewan dirakam mic handphone. Seb baik audio gua ok sebab gua tak guna mic. Wire mic tu tak sampai ke whiteboard.

[2]
Gua menggunakan word bodoh yang membawa maksud bebal dalam pembentangan intelek. Ianya bukan mencarut. Ianya word yang membawa makna. Tapi ada seorang tua tak setuju. Gua hormati. Tapi gua takan tunduk pada budaya lu. Gua biadap? Terpulang.



Updated.


Bila Hadi tawar tidak bertanding dengan word 'tapi'.

Posted: 27 Jan 2012 04:29 PM PST

Sumber : Sinar Harian

MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul hadi Awang mungkin tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke- 13 (PRU13), yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat.

Bagaimanapun, beliau yang juga Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri menawarkan kepada partinya untuk bertanding satu kerusi sahaja sekiranya dipilih sebagai calon.

Pada gua, Hadi layak jadi PM Malaysia dari Anwar. Sebab Hadi takda skandal mandal. Pastu amanah. Pastu ada jaringan dunia Islam antarabangsa. Kalau Hadi wat bengong ketika jadi PM di Malaysia Baru, gua n geng sedia jadi pembaris. Setakat Abu Bakar Chik nak jadi front liner bacup Hadi time tu, memang bawah tapak kaki kami jer.

Alternatif selain Hadi dan Anwar menjadi PM ialah Husam. Pendapat gualah. Tu N3 lainlah. Soalnya, yang gua berbulu ialah, skang ni fasa perang. Di mana orang2 macam Hadi ni bodoh nak mamposla dalam seni perang. Sangat2 naive. Tu yang gua berijtihad menjatuhkan Hadi demi Allah. Dan ofkos gua tak pernah nafi akhlak gua jahat. Tu bab akhlak.

So, untuk topik ni, gua bpendapat, biar Hadi parlimen la. Kerana dapat sahaja Malaysia Baru, gua akan fight utk jatuhkan Anwar habis2an. Lebih advance dr jatuhkan Hadi. Insyaallah. Skang ni gua tumpang kehebatan Anwar untuk dapatkan Malaysia Baru jer.

Kalau Hadi ke DUN semata-mata untuk jadi MB, gua rasa lupakan sahajalah. Rekod Hadi hanya cemerlang dikalangan orang PAS Terengganu. Sebab hidup mereka berakidahkan batang tubuh tokoh manusia.

Tp sangat2 buruk rekod Hadi untuk rakyat bukan ahli PAS, kerana sikap2 orang2 keliling Hadi yang macam monyet dapat bunga ketika memerintah dulu. Wallahualam.


Tiada ulasan: