Jumaat, 20 Januari 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Kereta berdarah : Berebut Yuyu Luna punya pasal di Kota Bahru.

Posted: 19 Jan 2012 08:12 PM PST

Oleh : AdukaTaruna


Puak2 jakun ni berani sebab polis di pihak mereka sahaja. Sungguhpun begitu, keberanian mereka bergantung kepada negeri. Makin lama UMNO tak memerintah, makin kurang kejakunan mereka.

Di negeri UMNO, ceramah Mat Sabu sampai diupah samseng2. Di Kota Bahru, ceramah Mat Sabu disabotaj dengan cat dan calar kenderaan. Kaedah pukul curi ala2 jemaah Rusila jugak la.

Gua sampai program mahasiswa bila dah settle. Sebab gua ada hal di Ketereh. Pastu Okupai plak kat Tambatan Diraja. Masa nak blah dengan Hazwan dan Syam Ghaz, seorang SB tunjuk2 gua kepada rakan2nya. Hazwan sound gua, gua toleh nak tgk muka SB tu, tesadung penutup longkang la plak. NIamakahai. Mesti SB tu gelak sama gua.

Pastu gua ke Hotel Ridel. Tengah menunggu kehadiran kesemua puak2 Okupai, tiba2 gua terbau minya tanah. Gua bergurau dengan Jeming. Ada orang nak bom Adam Adli.


Rupa2nya kereta yang membawa Adam Adli telah dimarking awal2. Kena simbah cat beb. Saksi nampak Wira kaler silver. Gua ingat perang besar dah malam tu. Wira silver tu mesti info kawan2 dia berapa ramai yang ada dengan Adam Adli. Tapi tu la.. setakat baling cat merah jer la. Ntah apo2 la Malaysia bawah UMNO nih. Jakun.

Malas taip panjang2, meh la sama-sama dapatkan Malaysia Baru.



Tiada ulasan: