Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


25 cedera bas express masuk parit

Posted: 06 Nov 2011 10:01 PM PST

KULAIJAYA: Three people, including a Cambodian tourist, sustained major injuries and 22 others suffered minor cuts when the express bus they were travelling in went out of control and plunged into a drain.

The incident occurred around 4.40am at KM19 along the Ayer Hitam-Johor Baru stretch here Monday.

A passenger said the accident occured a few minutes after the bus had passed the toll station in Kulai, when the vehicle swerved violently, hit a divider and plunged into the drain.

Several passengers, who claimed the bus was speeding, were thrown out of the vehicle.

Johor Baru (North) deputy OCPD Supt Mohd Akhir Ishak said police were questioning the 45-year-old bus driver, adding that all passengers were sent to the Sultanah Aminah Hospital for treatment.

He said only three passengers sustained major injuries and this included the Cambodian tourist, who broke his left leg. - mStar

AWAS! CIA membaca setiap apa yang ditulis di Twitter dan Facebook anda

Posted: 06 Nov 2011 05:21 AM PST

Uploading and sharing your adorable cat pictures on Facebook and Twitter might be a normal things for you and me. But according to Associated Press, the CIA is harvesting through millions of our digital updates for counterterrorism and counter proliferation purposes. Unofficial babysitters in the house.

The data mining and harvesting system sets up by the 9/11 Commission, powered by mostly experts "with a masters' degree in library since and multiple languages" works to gather "snapshots of world public opinion" such as another conversation in hijacking airplanes and hit another high building in the Big Apple.

Is the CIA spying on you? They should. You may hide everything that you posted in your social network from your parents, and the world. But not the CIA. Because they really care on about you and your relationship problems that you love to rant about in twitter.. Maybe... Just maybe, your portraits is already on their TOP SECRET folders, or in their wallet if someone in the system already admiring you.

-- malaysiadigest.com
-- Source Associated Press on Yahoo! News

Prof Aziz Bari jawab Khaled Nordin

Posted: 06 Nov 2011 02:00 AM PST

Aziz Bari: Menteri bias, saya sedia muncul di pentas Umno

Oleh G. Manimaran
November 06, 2011

KUALA LUMPUR, 6 Nov — Pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Prof Dr Abdul Aziz Bari menyifatkan Menteri Pengajian Tinggi seolah-olah bertindak bias sambil menegaskan, beliau juga sanggup untuk muncul di pentas Umno jika parti itu bersedia mendengar pandangannya.

Malah tegas Aziz, apa yang diperkatakan beliau selama ini masih "dalam kerangka dan idea" yang sering dibawa timbalannya Datuk Saifuddin Abdullah, yang mengetengahkan pandangan progresif berkenaan pembaharuan politik tetapi tidak diterima banyak pihak dalam Umno sendiri.

Dalam satu kenyataan semalam, Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menasihatkan Aziz (gambar) meletakkan jawatan sebagai ahli akademik jika benar-benar mahu bercakap di atas pentas politik.

Khaled berkata, Aziz, yang sedang disiasat oleh tiga pihak termasuk UIA sendiri, tidak perlu menunggu tindakan universiti tersebut.

Tambah Khaled, universiti adalah institusi yang mengutamakan pencapaian akademik dan perlu berada dalam keadaan neutral demi mencapai matlamat menjayakan bidang pendidikan.

Sehubungan itu, Aziz menyoal apa sikap menteri berkenaan dalam kes-kes ada profesor yang menyediakan ucapan dasar presiden Umno.

"Apa sikap menteri ke atas profesor yang secara terbuka menuduh DSAI (Datuk Seri Anwar Ibrahim) meliwat? Apa sikap menteri kepada profesor yang menjadi penceramah BTN (Biro Tata Negara) dan Islam Hadhari yang kesemuanya adalah dasar dan politik Umno," kata Aziz dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider hari ini.

Malah Aziz juga berkata, "tidakkah Umno memberi beberapa orang profesor anugerah parti, tidakkah itu bermakna telah mempolitikkan akademik?"

Tambah Aziz, beliau hanya bercakap mengenai dasar-dasar dan politik yang selaras dengan ideal dan tuntutan Perlembagaan Persekutuan.

"Kalau ini dituduh berpolitik, saya fikir kita buang saja Perlembagaan ini dan jadikan negara ini negara diktator atau negara satu parti," kata pakar perlembagaan ini sambil menegaskan, "saya fikir apa yang saya lakukan masih dalam kerangka dan idea yang sering dibawa oleh timbalan Khaled."

Aziz menambah, Saifuddin yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno sudah lama membawa idea seumpama.

Dengan merujuk kepada keputusan Mahkamah Rayuan awal minggu lalu dalam kes bekas pelajar berkaitan dengan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971, Aziz berkata, beliau fikir Khaled sedia mengetahui bahawa di sisi undang-undang berpolitik, sebagaimana yang diputuskan oleh mahkamah pada 31 Oktober lalu, dibenarkan dan peruntukan AUKU yang melarang diisytihar tidak sah.

"Kalau mahasiswa boleh berpolitik, takkan pensyarah tidak?" katanya lagi.

Aziz juga berkata, beliau bukan berpolitik secara aktif, sebaliknya hanya memberi pendapat yang kebetulan ada orang mahu dengar dan bersedia untuk muncul di pentas Umno jika sanggup mengaturkan kemudahan sedemikian.

"Saya alu-alukan jika orang Umno mahu dengar," katanya lagi.

"Walaupun menteri tidak setuju dengan apa yang saya dan mungkin timbalannya Saifuddin, saya rasa apa yang saya kata dibenarkan oleh Perlembagaan dan tidak menyalahi Akta Hasutan," kata Aziz lagi.

Dalam kenyataannya semalam, Khaled yang juga Ahli Parlimen Pasir Gudang menambah, beliau sedar Aziz memasuki kawasannya dan menyampaikan ceramah di Taman Saujana dekat Johor Baru kelmarin, tetapi yakin penduduk tidak akan termakan dengan perkara yang disampaikan.

Aziz pula menjawab, "saya pun tidak tahu itu adalah kawasan Khaled."

Aziz berucap pada ceramah anjuran Parti Keadilan Rakyat, komponen Pakatan Rakyat.

Ia bukan kali pertama Aziz menghadiri ceramah dan forum anjuran parti pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan.

Tambah Khaled, antara yang hadir adalah ahli Umno Pasir Gudang sendiri yang mahu mendengar hujah profesor itu yang kini dalam siasatan UIA berikutan kenyataannya mempertikaikan titah Sultan Selangor berhubung pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor ke atas sebuah gereja awal Ogos lalu.

Aziz juga disiasat polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

Siasatan polis dan UIA dilaporkan sudah selesai - The Malaysian Insider

Anugerah Skrin 2011 - Cik Ta bukan pengacara ...

Posted: 06 Nov 2011 12:23 AM PDT

by Farahanim Rahim
.
Menggandingkan pengacara berkaliber, Ally Iskandar dengan seorang yang kosong pengalaman dalam dunia pengacaraan, Rozita Che Wan @ Cik Ta sebagai hos ASK'11, itu kelainan dan pembaharuan yang cuba ditampilkan pihak TV3. Dan pada malam Jumaat lepas, jutaan penonton menyaksikan pelakon jelita lagi sensasi ni menyahut cabaran itu. Sekaligus persoalan mampukah Cik Ta?, sudah terjawab. Malah seperti yang dijangka, Cik Ta dihambat pelbagai komen. Kontrol ayu. Ikut skrip lah. Ok-ok jer... Ally yang banyak back-up dia. Cik Ta berani. Itu antara kritikan juga pujian yang dilemparkan padanya. Bagi korang pulak, amacam?

Cukup berani. Itu kata pertama yang boleh digambarkan tentang Rozita Che Wan. Sebab pengacara bukan sekadar punya pakej rupa cantik dan menarik perhatian, tetapi mesti pandai menghidupkan suasana agar menjadi meriah, pandai mengambil ruang supaya penonton tidak bosan, mengantuk dan yang penting terus menonton sehingga akhir. Itulah yang dicari!

Meskipun hasilnya secara jujur penulis berpendapat, Cik Ta bukan mengacara tetapi melakonkan watak sebagai pengacara. Tapi apapun, setidak-tidaknya dia sudah sedaya gigih membuktikan kemampuannya. Cuma barangkali masa yang diperuntukkan untuk dia menuntut ilmu mengacara daripada Ally Iskandar, terlalu singkat. Itu yang menjadikan Cik Ta dilihat kurang bersedia dalam mengendalikan majlis sebesar ini.

Sepanjang majlis, kalau kat sebelahnya ada Ally, Cik Ta nampak selesa dalam memastikan momentum kemeriahan majlis berpanjangan. Sebab, boleh jer dia melawak sekali dua. Namun dek terlalu mengikut tutur kata skrip, menjadikan performance solo-nya hambar. Hinggakan kesilapan kecil, dia tersasul (nak sebut kacak jadi cakak) jelas ketara lantas menjadi bualan penonton.

Bagi Ally, peluang bekerjasama dengan Cik Ta disifat sebagai satu perhormatan. Katanya, seorang pelakon takkan boleh jadi hos yang bagus dalam satu malam. Kerana itu juga dari awal-awal lagi dia tidak meletak harapan yang tinggi untuk melihat Cik Ta melakukan yang terbaik. Bagaimanapun dia sedaya mampu menjalinkan chemistry di antara mereka, sekaligus menjadikan pasangannya itu nampak bagus.

Secara keseluruhan, ASK'11 masih terasa impaknya dengan adanya selitan persembahan yang menghiburkan. Berbalik cerita Cik Ta, tidak salah kalau hendak memberi peluang kepada orang baru, cuma lain kali pastikan individu yang dipilih itu betul-betul punya cukup persediaan dan rasanya eloklah dimulakan dengan majlis yang kecil dulu kerana pengalaman itu yang akan meletakkan tahap kredibiliti seseorang. Kepada Cik Ta, satu pemulaan yang baik dan jangan berputus asa! - malaysiandigest

Seksualiti Merdeka : KPN sedia temui penganjur

Posted: 05 Nov 2011 11:47 PM PDT

KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar sedia bertemu dengan penganjur program 'Seksualiti Merdeka 2011' untuk mendengar penjelasan mereka berhubung penganjuran program itu.

"Saya tiada masalah untuk berjumpa (dengan penganjur). Saya boleh berjumpa dengan sesiapa sahaja asalkan ada tujuan... sebab kita bercakap soal keamanan. Saya tidak mahu tanggung apa-apa risiko yang boleh gugat keamanan negara," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri Majlis Korban Hari Raya Aidiladha di Masjid Bukit Antarabangsa di sini, Ahad.

Dalam satu kenyataan media semalam, penganjur program berhasrat untuk berjumpa dengan Ismail bagi menerangkan tujuan sebenar program berkenaan.

Menurut kenyataan itu, penganjur sedih dan terkilan apabila orang ramai termasuk wakil rakyat memilih untuk terus menganiaya, mencaci dan bersangka buruk berhubung acara-acara anjuran mereka.

Ismail berkata polis bagaimanapun tetap akan menyiasat penganjuran program itu mengikut sistem dan lunas undang-undang yang sedia ada.

Mengulas mengenai penganjur program itu termasuk membabitkan bekas presiden Majlis Peguam, Datuk S.Ambiga yang akan diambil keterangan, Ismail berkata pihaknya akan tetap mengambil keterangan daripada mereka dalam masa terdekat bagi melengkapkan siasatan berhubung program terbabit.

"Ambiga dan lain-lain penganjur diarah untuk diambil keterangan. Saya telah menyerahkan kepada pegawai saya untuk siasat," katanya.

Program yang diadakan buat kali keempat sejak 2008, sepatutnya bermula 2 hingga 13 Nov tidak diteruskan oleh penganjur selepas mendapat tentangan hebat pelbagai pihak ekoran program terbabit didakwa memperkasakan hak golongan lesbian, biseksual, gay dan transeksual di negara ini. - BERNAMA

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


8 dulu, lepas tu baru 13

Posted: 06 Nov 2011 06:32 AM PST

Susah sangat kah Najib nak ikut 8 tuntutan di atas ni? Jadi bila banyak orang dah tau kelemahan Najib yang tak boleh kena tekan atau kena 'kejut' (sebab dia akan demam), maka dia pasti akan berhadapan dengan satu lagi demo di-jalan raya sepertimana demo jalanan Bersih-2 lepas, kalau 8 perkara diatas ini gagal di 'implemented'kan sebelum dia memanggil PRU-13.


Yang 'kejut'kan Najib kali ini pula ialah Che gu Bard dan Solidariti Anak Muda nya dan mereka akan bergandingan bahu bersama-sama dengan Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM).


Ramai Ahli Parlimen dari Pakatan Rakyat sudah pun tunjukan sokongan mereka kepada proposal untuk demo jalan raya ini kalau Najib bubar parlimen dan panggilkan PRU tanpa membersihkan 8 perkara ini.


Begitu juga lah dengan gurkah-gurkah di'port' dan kawan-kawan serta sahabat handai mereka, yang mana sekali ini akan turun ke jalan raya bersama-sama dengan Chegu Bard dan SAMM jika Najib tidak mahu melaksanakan 8 tuntutan ini.


dollah yankee -
Tak payah buat benda lain...kalau boleh guna dakwat jari, itu sudah cukup bagus!

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Ust Azhar Idrus- Tidak Mahu Ikut ; Diam

Posted: 06 Nov 2011 08:18 PM PST

Ust Azhar Idrus- Isteri Bomoh ' Pawang '

Posted: 06 Nov 2011 08:16 PM PST

Ust Azhar Idrus- Isteri & Ilmu Hitam

Posted: 06 Nov 2011 08:16 PM PST

Ust Azhar Idrus- Apa Makna Dajjal

Posted: 06 Nov 2011 08:14 PM PST

Ust Azhar Idrus- Dedah Aurat & Lucah

Posted: 06 Nov 2011 08:13 PM PST

Ust Azhar Idrus- Nafkah Isteri Berkerja

Posted: 06 Nov 2011 08:11 PM PST

Ust Azhar Idrus- Suami Berat Nanang

Posted: 06 Nov 2011 08:10 PM PST

Ust Azhar Idrus- Anak Degil & Nakal

Posted: 06 Nov 2011 08:09 PM PST

Ust Azhar Idrus- Isteri Sepi

Posted: 06 Nov 2011 08:09 PM PST

Ust Azhar Idrus- Bercinta Selepas Kahwin

Posted: 06 Nov 2011 08:07 PM PST

Ust Azhar Idrus- Pesanan Buat Isteri (B)

Posted: 06 Nov 2011 08:07 PM PST

Ust Azhar Idrus- Pesanan Buat Isteri (A)

Posted: 06 Nov 2011 08:06 PM PST

Anwar Ibrahim: Ceramah "Demi Rakyat" Dalam Hujan (Part 4/4)

Posted: 06 Nov 2011 08:05 PM PST

Anwar Ibrahim: Ceramah "Demi Rakyat" Dalam Hujan (Part 3/4)

Posted: 06 Nov 2011 08:04 PM PST

Anwar Ibrahim: Ceramah "Demi Rakyat" Dalam Hujan (Part 2/4)

Posted: 06 Nov 2011 08:04 PM PST

Anwar Ibrahim: Ceramah "Demi Rakyat" Dalam Hujan (Part 1/4)

Posted: 06 Nov 2011 08:03 PM PST

Sejarah Jabatan Amal Malaysia

Posted: 06 Nov 2011 08:01 PM PST

White House Protest Over Pipeline

Posted: 06 Nov 2011 07:59 PM PST

Arrests at Occupy Atlanta protest

Posted: 06 Nov 2011 07:58 PM PST

Greek PM, Opposition Reach Power-sharing Deal

Posted: 06 Nov 2011 07:58 PM PST

Zul Noordin tak dak standard

Posted: 06 Nov 2011 07:57 PM PST

Kisah Anak Durhaka - Najib lebih dahsyat dari Malin Kundang

Posted: 06 Nov 2011 07:50 PM PST

Oleh Al Husseyn

Salam 'Aidul Adha kepada semua.

'Aidul Adha mengingatkan kita kepada kisah silam tentang Nabi Allah Ibrahim yang di uji cuba oleh Allah supaya menyembelih anak kesayangannya, Nabi Ismail .

Ianya juga memaparkan tentang kesabaran dan ketaatan seorang anak, Nabi Ismail yang taat dan rela dikorbankan demi menunaikan amanah yang diperintahkan oleh Allah SW.

Read More / Baca Lagi >>

Hak-hak mengikut peruntukan perlembagaan

Posted: 06 Nov 2011 07:47 PM PST

Oleh Wan Larut Wan Muda
 
Mulanya empat orang mahasiswa jurusan Sains Politik yang juga merupakan Ahli Majlis Tertinggi Kelab Sains Politik UKM; Hilman Idham (Presiden), Ismail Aminuddin (Naib Presiden), Azlin Shafina Adzha (Setiausaha Agung) dan Woon King Chai (Exco) telah ditahan oleh pihak polis pada 22 April 2010, di Pekan Rasa dan Ampang Pecah semasa berlangsungnya Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor.
 
Atas kejadian ini, keempat-empat mahasiswa ini di dakwa di Mahkamah Universiti UKM atas pertuduhan melakukan kesalahan menyalahi undang-undang seksyen 15(5)(a) Akta Universiti & Kolej Universiti 1971 yang berbunyi :
Read More / Baca Lagi >>

GE13: Bersih backs MCLM’s stand

Posted: 06 Nov 2011 07:45 PM PST

Malaysia cannot go to the polls with the electoral roll in its current state, says Bersih 2.0 chairperson S Ambiga
PETALING JAYA: Bersih 2.0 chairperson, S Ambiga, has thrown her support behind the Malaysia Civil Liberties Movement's (MCLM) stand to prevent the next general elections from proceeding before the necessary reforms are put in place.
On Saturday MCLM president, Haris Ibrahim, said that MCLM had received "credible information" that Parliament will be dissolved on November 11 and that polling day would be fixed for December 10.
He pointed out that any elections called before the Parliamentary Select Committee (PSC) had completed its work will not be free and fair.
Read More / Baca Lagi >>

Pemikiran bangang oleh AP Kulim Bandar Baru !

Posted: 06 Nov 2011 07:43 PM PST

Zul mengajak rakyat jadi bangang macam beliau!

Dalam isu penganjuran "Seksualiti Merdeka" yang panas diperkatakan sekarang ini, jelas sekali banyak pihak tidak bersetuju dan membantah. Manakala dalam isu himpunan "BERSIH 2"  pada Julai 2011 pula terlalu ramai pihak atau NGO yang menyokong.  

Pengerusi Majlis Peguam S.Ambiga yang mengetuai BERSIH 2 disanjung dan disokong kerana perjuangannya banyak membawa kebaikan,  iaitu membersihkan SPR yang terlalu kotor !.  Ok,  semua orang faham,  tetapi  Zul al kataki AP Kulim Bandar Baru masih juga terlopong dan ternganga, tak faham-faham !! .

Hari ini entah dimana silapnya  S.Ambiga (wakil Majlis Peguam) tiba-tiba telah membuat pertimbangan yang kurang wajar atau tidak kena. Beliau menjadi salah seorang dari penyokong "Seksualiti Merdeka" yang akan dilancarkan pada 9 Nov.2011 ini.  Maka berkokoklah si Zul bengap ini – dengan melontarkan persoalan,.. Kenapa PAS dan PKR tidak menyokong S.Ambiga dalam isu terbaru ini? Satu soalan yang betul-betul bangang!.  Budak tahun enam pun boleh menjawabnya. Read More / Baca Lagi >>

D'Perbatasan

0
sumber :-

D'Perbatasan


Najib akan bubar Parlimen bulan ini?

Posted: 06 Nov 2011 05:18 AM PST

Pakatan akan sokong protes jika Najib adakan PRU sebelum syor panel khas

Posted: 06 Nov 2011 05:07 AM PST


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SUARA HATI SAEKOR LEMBU

Posted: 06 Nov 2011 06:23 PM PST




TERCEKIK LEHER AKU











SUARA HATI AKU


ini shaer aku untuk kau wahai bani melayu

aku tahu kau nak ke syurga
wahai bani melayu
aku tahu apa kau lakukan
wahai bani melayu
tercekek leher aku
dalam perjalanan kau ke syurga

apakah tidak terlintas otak kamu wahai bani melayu
bahawa aku juga adalah hamba allah
aku juga merasa kesakitan

wahai bani melayu
kau ingin melakukan kebaikkan
kau memasang niat ingin melakukan kebaikkan
ingatlah
aku telah melihat banyak niat yang baik ini
yang membawa kesakitan

ANAK ANK MUDA BERSEDIA BERSIH 3.0

Posted: 06 Nov 2011 11:41 AM PST




HAJI MALBORO ZZZZZZZZZZZ



nota:
ada orang pergi mekah dapat haji mabrur
tapi mat ngantuk hanya dapat haji malboro
kah kah kah





PAKATAN SEDIA SOKONG PROTES JIKA NAJIB PANGGIL PRU SEBELUM SYOR PANEL KHAS
- minsider

Najib Razak kini berhadapan dengan protes jalanan besar-besaran kedua jika pembaharuan pilihan raya gagal dilaksanakan sebelum memanggil pilihan raya umum ke-13, langkah yang dijangka boleh mengganggu usaha pentadbirannya mendapatkan majoriti dua pertiga di Parlimen.

Semalam, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Pergerakan Kebebasan Sivil Malaysia (MCLM) memberi perdana menteri kata dua bahawa pihaknya akan mengadakan protes mirip Bersih 2.0 jika membubarkan Parlimen sebelum pembaharuan pilihan raya dikuatkuasakan.

Beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) hari ini melahirkan sokongan dengan pelan itu dan mahu Najib, yang juga Pengersusi Barisan Nasional (BN) menunaikan janjinya.

Pemimpin-pemimpin PR yang dihubungi berkata perdana menteri harus membolehkan jawatankuasa pilihan khas, yang beliau telah bentuk, menyelesaikan fungsi mereka dalam tempoh enam bulan dan melaksanakan syor-syor yang dibuat sebelum pilihan raya umum ke-13.

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar memberitahu The Malaysia Insider, partinya akan memberi sokongan kepada satu lagi protes jika perlu.

"Saya percaya rakyat menunggu bukti janji-janji pembaharuan yang dibawa oleh perdana menteri," kata Ahli Parlimen Lembah Pantai ini dalam kenyataan menerusi SMS.

Tegas Nurul Izzah, oleh kerana isu-isu pembaharuan pilihan raya berkaitan dengan perhimpunan Bersih 2.0, perlu ada gelombang ketiga.

Najib dan imej pembaharuan beliau berhadapan dengan kritikan banyak pihak termasuk media antarabangsa ekoran tindakan keras pentadbirannya menangani perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

Dalam pada itu, Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli juga berkata, partinya akan menyokong pendirian PR bagi memastikan pilihan raya umum ke-13 hanya akan dipanggil selepas pembaharuan pilihan raya dilaksanakan.




"Pada pandangan parti-parti, sepatutnya tidak ada pilihan raya sehingga pembaharuan dilaksanakan.

"Jadi dua kumpulan itu merasakan bahawa kita telah diperdaya, kemungkinan akan ada sokongan, Pakatan Rakyat akan mempertimbangkan langkah menyokongnya kerana kami telah pun menjelaskan perkara itu sebelum ini," kata beliau yang juga anggota jawatankuasa itu.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen DAP Anthony Loke berkata, beliau akan berusaha untuk melakukannya menerusi jawatankuasa berkenaan sebelum memberi kata dua mengenai protes.

"Pada masa sekarang, kami melihat pada opsyen-opsyen yang ada tetapi kita cuba untuk melakukannya menerusi jawatankuasa pilihan khas ini," kata beliau yang juga anggota panel khas itu.

"Jika ia (pilihan raya) diadakan, kita perlu membuat keputusan kemudian. Kita tidak boleh membuat andaian sekarang, kami akan mengadakan mesyuarat susulan Khamis depan," katanya lagi merujuk kepada pertemuan berkala jawatankuasa berkenaan.

Seorang lagi Naib Presiden PKR, Chua Tian Chang juga berkata, terlalu awal untuk mengatakan sama ada satu protes jalanan besar-besaran diperlukan pada masa sekarang.

"Saya tidak mahu membuat jangkaan buat masa sekarang, tetapi harapan rakyat adalah tinggi," kata beliau yang juga Ahli Parlimen Batu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KESIAN HAJI MALBORO..... kah kah kah..

kah kah kah...PERGI MEKAH KERANA NAK LOBBI TOK ARAB SAUDI....kah ka kah..

kah kah kah.....MINTA IMAM MASJID KAABAH DATANG UNTUK NIKAHKAN MULUT BESAR ATAS BAWAH...kah kah kah

kah kah kah...NANTI AKAN SAMPAI TOK ARAB JUAL MINYAK ATTAR.... UNTUK TIPU MAK CIK FELDA...kah kah kah..

kah kah kah... PULANG PULANG....ADA BERSIH 3.0 ...kah kah kah...

kah kah kah...INI LAH NASIB HAJI MALBORO..... kah kah kah

INI TUNTUTAN ORANG RAMAI


SENYUM PAGI INI

Posted: 06 Nov 2011 10:29 AM PST




JANGAN BUAT KERJA BANGANG INI







NOTA:
nikmatilah gaya hidup yang sehat
untuk kemana mana sila berjalan kaki
atau sila gunakan khidmat pengangkutan awam

jangan lakukan kerja bodoh ini
kah kah kah

PILIHANRAYA ATAU PILIHAN JALAN RAYA

Posted: 06 Nov 2011 01:29 AM PDT





TUNAIKAN INI DULU - BARU PRU















RAKYAT MENUNGGU BERSIH 3.0


orang ramai
anak muda
semuanya menunggu bersih 3.0

tak perlu cakap banyak
tak perlu kelintau

bersedia
jika 8 tuntutan tidak ditunai
kita turun ke jalan raya






TERUS JADIKAN DEMONTRASI AMALAN BUDAYA KITA

Posted: 05 Nov 2011 07:18 PM PDT




SILA TUNGGU BERSIH 3.0


kita tunggu berita baik bersih 3.0
kita jadikan demonstrasi budaya kita
mat rempit dah pandai berdemo
orang kampong dah pandai berdemo
pak haji dah pandai berdemo
orang asal dah pandai berdemo

dulu hanya kaum buruh
dulu hanya warga miskin kota
dulu hanya setinggan
dulu hanya mahasiswa
dulu hanya pelajar

kini semua telah tahu betapa kuatnya pengaruh demo
pakatan rakyat tak akan menang pada 8 marcah dulu
kalau tak ada demo
ini hakikat


DEMO BUKAN BUDAYA KITA? KAH KAH KAH




PENDUDUK UGUT BUAT DEMONSTRASI
- meloya

Penghuni Taman Teluk Kumbar mengugut mengadakan demonstrasi jika masalah yang mereka hadapi sejak 16 tahun lalu gagal diselesaikan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang dalam tempoh dua minggu.

Mereka berhasrat untuk berarak ke Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), iaitu bangunan yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan negeri.

Pengerusi persatuan penduduk taman itu, Kadir Mohd. Pitchay, 62, tindakan tersebut diambil berikutan terlalu kecewa dengan sikap kerajaan negeri yang seolah-olah tidak memandang serius masalah yang mereka hadapi.

"Kami sudah tidak tahan lagi dengan sikap endah tak endah kerajaan negeri termasuk Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Pesuruhjaya Bangunan (COB) yang hanya mengatakan tindakan akan diambil tetapi tiada apa-apa dilakukan sampai sekarang," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini, kelmarin.

NOTA:
syabas !
tahbniah!

kita telah berjaya menjadi demonstrasi budaya kita
ini petanda baik
ini petanda amat baik
ini petanda bahawa rakyat tela sedar hanya demonstrasi yang boleh mengubah
ini petanda bahawa orang ramai tahu kekuatan demonstrasi
ini petanda orang ramai sedar jika ingin melakukan apa apa perubahan
mereka wajib turun ke jalan raya

NOTA:
mahathir muhamad
sila hantuk kepala ke dinding
kah kah kah


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT