Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


ISU SEKSUALITI MERDEKA - CONTOH BUAT SI BINGAI DALAM UMNO

Posted: 05 Nov 2011 11:07 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

TERLEBIH dahulu saya sekeluarga mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Eidul Adha kepada semua pembaca yang berugama Islam. Nampaknya disaat kita menyambut Hari Raya Korban ini, media pencacai terus memainkan kerja fitnah jahat mereka ke atas Pakatan Rakyat di dalam isu Seksualiti Merdeka.

Saya telah mengulas isu ini di dalam beberapa artikel, dan yang terkini saya menulis tentang bezanya S.Ambiga dengan anak Tun Mahathir yang memiliki Kilang Arak terbesar di Filipina. Baca di sini. Zul Kulim yang kini menjadi `pendekar' di dalam PERKASA masih laku kata-kata bodohnya di dalam media. S. Ambiga menjadi sasaran beliau dan paling membuktikan kebodohan Zul Kulim adalah apabila beliau menyamakan tuntutan BERSIH dengan Seksualiti Merdeka.

Walaupun secara jelas dan terang, Mursyidul Am PAS sendiri menyebut bahawa sokongan terhadap BERSIH 2.0 bukan kerana S.Ambiga yang kebetulan adalah Pengerusi BERSIH 2.0. Benar tetap disokong dan salah tetap ditentang, itulah beza perjuangan PR dengan Umno.

Untuk mencerahkan kepala otak pencacai Umno, saya ingin berikan contoh agar mereka faham isu yang media haprak telah memperbodohkan mereka. Mengapa PR sokong perjuangan BERSIH 2.0 yang S.Ambiga sebagai Pengerusinya dan mengapa kali ini kita menentang S.Ambiga di dalam isu Seksualiti Merdeka?

Contohnya mudah, hari ini seorang kawan kita Non Muslim mengajak kita bersamanya untuk bergotong royong membersihkan kawasan masjid, Adakah kita dibolehkan mengikutnya atau tidak? Jawapannya tentulah boleh, dan kita pun pergi bersamanya untuk program gotong royong tersebut. Keesokan harinya, kawan kita itu mengajak pula kita pergi gotong royong membina rumah pelacuran. Adakah kita sebagai orang Islam dibolehkan mengikutinya? Jawapannya tentulah tidak, kerana pelacuran itu diharamkan oleh ugama kita. Maka, kita tidak pergi bersamanya malahan cuba untuk mencegahnya dari melakukan kerja itu kerana pelacuran juga tidak dihalakan oleh mana-mana ugama.

Justeru itu, adakah boleh kita andaikan kerjasama kita bersama kawan kita di dalam gotong royong membersihkan kawasan masjid itu boleh disamakan dengan kemahuan kawan kita yang mahu membina rumah pelacuran itu? Jika kita andaikan bahawa isunya adalah sama, ertinya otak kita sudah ada `somethings wrong'. Inilah dia otak Zul Kulim yang mahukan orang ramai sama seperti otaknya. Sebab apa Zul Kulim boleh menjadi sebodoh itu? Jawapannya mudah, sebab jika beliau cerdik beliau tidak akan bersama dan bersekutu dengan Umno. Itu sahaja./wfauzdin.blogspot.com

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Bunuh isteri kerana rosakkan koleksi permainan Star Wars - lelaki dipenjara seumur hidup

Posted: 05 Nov 2011 08:27 PM PDT

                                                            Baca  DISINI

Puluhan NGO azam halang PRU 13 sebelum laksana perubahan

Posted: 05 Nov 2011 07:34 PM PDT

Aziz Muda

KUALA LUMPUR, 6 Nov: Puluhan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berazam untuk mengambil pelbagai langkah sewajarnya untuk menghalang Pilihan raya Umum (PRU) ke-13 diadakan sebelum perubahan proses pilihanraya dilaksanakan oleh kerajaan BN.

Mereka sebulat suara menegaskan, PRU 13 tidak boleh diadakan selagi Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen belum melaksanakan kerjanya dengan berkesan bagi perubahan proses pilihanraya untuk membolehkan pilihanraya yang bersih dan adil dilaksanakan di negara ini.

Presiden Malaysian Civil Leberties Movement (MCLM) atau Pergerakan Kebebasan Awam Malaysia, Haris Ibrahim berkata, pihaknya dan lain-lain NGO yang bergabung dalam organisasi massa tetap bersama keseluruhan rakyat negara ini yang berhasrat untuk melakukan perubahan regim ke Putrajaya melalui pilihanraya yang bersih dan adil.

Menurutnya, rakyat negara ini tidak lagi boleh menerima percubaan Umno BN untuk kekal berkuasa sehingga sanggup melakukan penipuan secara terang-terangan dalam pilihanraya.

Katanya, pihak Umno BN sewajarnya malu kepada rakyat negara ini dan seluruh dunia untuk melakukan penipuan dalam pilihanraya bagi membolehkan mereka kekal berkuasa.

"Namun kami telah menerima maklumat yang boleh dipercayai bahawa Perdana Menteri akan melakukan pembubaran Parlimen pada 11 November ini bagi membolehkan PRU Ke-13 diadakan pada 10 Disember 2011 ini.

"Jika benar, kita lihat ini sebagai satu langkah sekali lagi oleh Umno dan Barisan Nasional untuk memegang kuasa sama ada di peringkat persekutuan dan negeri melalui cara penipuan," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, di sini, semalam.

Dengan tindakan itu, menurut beliau, Umno dan Kerajaan BN jelas sekali lagi menafikan hak rakyat untuk melakukan perubahan rejim ke Putrajaya melalui pilihanraya yang adil dan bersih.

Katanya, tindakan tersebut jelas bertentangan dengan beberapa ketetapan dan peraturan, tetapi ia tidak mustahil berlaku memandangkan penyelewengan terhadap proses pilihan raya di negara ini telah sekian lama dilakukan oleh kerajaan BN.

"Akibat penyelewengan itu, rakyat telah turun ke jalan raya dengan mengadakan perhimpunan di Kuala Lumpur pada 9 Julai lalu, bagi mengemukakan beberapa tuntutan kepada pihak kerajaan supaya mengadakan pilihanraya dengan bersih dan adil.

"Walaupun dihalang dengan pelbagai cara oleh pihak kerajaan dan polis, rakyat tetap juga turun ke jalan raya pada hari itu dan ini jelas melambangkan kemarahan rakyat terhadap pihak pemerintah," katanya.

Pihak kerajaan, tambahnya, kelihatan seperti mengalah dengan menubuhkan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen pada awal bulan lalu bagi melaksanakan proses perubahan pilihanraya di negara ini, tetapi perkembangan terbaru tetap mengecewakan rakyat.

Menurutnya, Kerajaan BN tetap melakukan penyelewengan terhadap pilihanraya menerusi beberapa cara termasuk dengan memasukkan 42,051 nama-nama yang tidak sah dalam daftar pemilih seperti yang diakui oleh pihak SPR sendiri baru-baru ini.

"Pengakuan dan perjanjian oleh Suruhanjaya Pilihan Raya, setelah didesak, untuk membuang nama-nama 220 orang bukan warganegara yang dilakukan di Paya Jaras setelah nama mereka muncul dalam daftar pemilih bagi suku kedua 2011," katanya.

Pendedahan melalui Wikileaks, ujarnya, mendapati 600,000 orang asing telah diberikan kewarganegaraan dan dimasukkan dalam daftar pemilih sebagai pengundi di Sabah pada tahun 90-an, semasa tempoh mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamed.

"Satu lagi pendedahan melalui Wikileaks bahawa bekas Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mengakui bahawa pihaknya telah mengeluarkan lebih 60,000 kad pengenalan palsu Malaysia kepada pekerja-pekerja asing di Sabah pada tahun 1990-an atas perintah Umno," katanya.

Satu laporan lain pula, menurut beliau lagi, mengesahkan wujud pada daftar pemilih pengundi klon yang berjumlah kira-kira 10,000 orang.

Katanya, Kerajaan BN juga kini telah mengiktiraf dan memberikan hak kepada kira-kira 700,000 orang pengundi yang dikatakan layak mengundi dan berada di luar negara untuk mengundi melalui pos.

Beliau turut kesal kerana 4 juta orang pengundi muda gagal mendaftarkan diri sebagai pengundi bagi PRU Ke-13, ekoran perubahan terhadap kaedah-kaedah pendaftaran pengundi yang dilakukan oleh SPR.

Turut hadir pada sidang media itu, Pengerusi Kebangsaan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau Cikgu Bard; Pengerusi League Unemployed Graduates, Devadas Silvaraju; Presiden Parti Rakyat Malaysia (PRM), Dr Rohana Ariffin dan Pengerusi India Justice Party (IJP), PS Jenapala - Harakah Daily

Santai Malam - Suami-suami di luar sana, jangan sampai isteri jadi macam ni ... minta simpang lah ...

Posted: 05 Nov 2011 10:29 AM PDT

Salam Aidiladha untuk semua pembaca,

Aku copy cerita ni dari sebuah blog.
Mengikut kata pengedali blog tersebut, ini adalah kisah benar. Pengakuan seorang isteri yang telah curang terhadap suami dengan alasan untuk membalas dendam atas tindakan suami yang sebelumnya telah berlaku curang terhadapnya.
Ikuti kisahnya

Lagi pengakuan isteri curang

Aku seorang isteri berumur 30an. Dari selatan tanah air. Kami telah dikurniakn 3 orang anak, 1 perempuan 13 tahun dan 2 lelaki masing-masing 8 dan 6 tahun. Rumahtangga kami bahagia sejak berkahwin 14 tahun lalu. Kami berkahwin atas dasar cinta. Suami dan aku adalah kakitangan kerajaan.

Tetapi sejak akhir-akhir ini perubahan sikap suami terhadap aku nampak ketara. Lantaran itu tanpa sebab-sebab yang jelas, aku dijatuhkan talak satu 3 bulan yang lalu. Tinggallah aku kesaorangan kerana ketiga-tiga anak kami dibawa oleh suami. Demi anak-anak kami merujuk kembali setelah seminggu bercerai.

Walaupun kami disatukan semula, sikap suami masih sama seperti sebelum bercerai. Setiap malam ada saja alasannya untuk dia keluar malam sehingga jam 3 atau 4 pagi, atau sehingga 9 atau 10 pagi baru ia menampakan muka nya. Alasan bekerja, operasi saat-saat terakhir. Suami aku adalah seorang anggota penguatkuasa di sebuah agensi kerajaan.

Diawalnya aku menerima bulat-bulat alasan yang diberikan, tapi lama kelamaan rahsia terbongkar. Suami ada menyimpan perempuan lain. Remuk redam hati ini. Kehidupan kami sekeluarga tidak semesra dulu. Aku bertekad untuk membalas dendam dengan apa yang telah dilakukannya. Kalau dia boleh ada perempuan lain, tidak mustahil aku juga boleh mendapatkan lelaki lain. Aku pasti dengan rupa paras yang dikurnikan Nya, dengan senang aku akan dapat memikat lelaki lain.

Aku cuba-cuba menyertai saluran chatting di sebuah stesen TV. Selepas 3 hari aku sertai, ramai yang ingin berkenalan dengan aku walaupun diberitahu aku adalah isteri orang.Walaupun mereka tahu aku bertaraf isteri tapi masih ramai ingin meneruskan hubungan. Ada duda, suami orang malahan teruna yang terus menghubungi aku dan ingin 'berkawan'

Dalam ramai- ramai yang menghubungi aku, tertarik aku pada seorang duda dari KL. Umurnya lewat 40an. Bertugas dengan sebuah firma swasta. Agak berpangkat orangnya. Aku terima dia.

Selepas 5 hari berhubung melalui telefon, dia meluahkan hasratnya ingin berjumpa aku walaupun agak jauh. Tetapi katanya kedatangan dia membawa satu harapan. Harapan agar dapat 'bersama' aku. Lantas aku bersetuju.

Pada cuti Deepavali baru-baru ini kami bertemu buat pertama kali. Aku siap menempah sebuah chalet untuk kami bertemu. Mustahil kami boleh berjumpa diluar kerana ramai masyarakat setempat mengenali aku dan juga kawan-kawan kepada suami aku.

Disebabkan perjalanannya dari KL agak jauh dan katanya dia tidak pernah sampai ke tempat aku sebelum ini, akhirnya dia tiba di chalet yang siap aku tempah sekitar jam 11 malam.

Seperti biasa suami aku ada operasi malam itu dan aku dah diberitahu dia akan pulang pada pagi esoknya. Ini memberi peluang kepada aku untuk berjumpa 'kawan baru' aku mungkin juga sehingga awal pagi.

SMS diterima. Dia telah tiba di chalet yang dijanjikan. Aku bergegas ke sana sekitar jam 11.30 malam. Tidak jauh dari rumah aku sekitar 10 minit memandu.

Pertama kali aku dengan lelaki bukan muhrim dalam sebuah bilik. Gara-gara ingin membalas dendam pada suami yang dah berlaku curang. Macam aku dah kata, kalau dia (suami aku) boleh buat, tak kan aku nak berdiam diri. Aku juga boleh.

Selepas kira-kira 30 minit aku dengan dia di dalam bilik, dengan tindakan-tindakan mesra dia kepada aku, dengan dibalas oleh aku, nafsu aku mula memuncak. Syaitan ada di mana-mana. Tanpa perasaan takut tanpa ada perasana bersalah kepada suami, sebaliknya rasa dah berjaya mambalas dendam kepadanya, maka terjadilah aksi terlarang antara kami berdua. Dengan perasaan ikhlas aku menyerahkan segala-galanya kepada 'teman baru' aku.

Walaupun usianya menghampiri 50, tapi aksi yang diberikan kepada aku mengalahkan suami aku yang baru 35. Kerana terlampau nikmat apa yang diberikan, aku meminta dia untuk meliwat aku. Pertama kali aku melakukan perbuatan itu, walaupun sebelum ini suami ada meminta untuk melakukannya.

Selepas dia mengenakan sebatang rokok, aku meminta untuk melakukan nya lagi. Sekali lagi kami beraksi seperti suami isteri yang sah. Dan sekali lagi, buat kali keduanya ponggong aku dirodok oleh anunya yang besar dan panjang. Aku puas teramat. Tidak pernah ku rasa kepuasan sebegini ketika bersama suami.

Jam sudah menunjukkan pukul 2.25 pagi. Aku meminta diri untuk pulang. Dan berjanji untuk berada disisinya semula esok pagi nya.

Dirumah terbayang aku akan permainan kami tadi. Tak pernah terlintas difikiran aku akan diliwat. Tapi nafsu aku tidak dapat tertahan lagi.

Paginya jam 9.00 aku terjegat di hadapan pintu biliknya. Dia belum bangun mungkin kerana letih permainan awal pagi tadi. Selepas beberapa kali pintu diketuk, pintu dibuka.

Selepas menjamah sarapan yang aku bawa, kami sekali lagi melayari bahtera haram. Kini setiap kali pelayaran kami, bontot aku sudah semestinya menjadi mangsa atas kerelaan dan kemahuan aku. Sekali lagi aku puas. Puas dengan apa yang dah aku lakukan terhadap suami, dan puas dengan apa yang dah aku terima dari 'kawan baru'.

Selepas 'check out' jam 12.00 tengahari, dia meninggalakan aku untuk balik ke KL. Dan berjanji akan datang lagi untuk menikmati aku, sekurang-kurangnya sebulan sekali.

Sekarang aku tidak mengharapkan lagi benda itu dari suami, sebaliknya aksi kawan baru yang amat aku nantikan. Setiap hari terbayang akan aksi aksi kami di chalet tersebut, yang amat-amat aku harapkan akan berulang.

Setiap hari aku menanti akan kedatangan nya ke sisi aku.

AKU Isteri curang
Johor Bharu. Oktober 2011


Laksana refomasi pilihanraya atau hadapi protes rakyat yang lebih besar

Posted: 05 Nov 2011 09:07 AM PDT

KUALA LUMPUR: Satu gerakan besar-besaran akan diadakan sebagai amaran kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekiranya gagal melakukan proses penambahbaikan pilihan raya sebelum pilihan raya umum diadakan.

Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin berkata jika gesaan itu gagal dipenuhi, pihaknya tidak menolak kemungkinan akan mengadakan protes dengan mobilisasi yang besar sebagai menuntut proses demokrasi pilihan raya yang bersih dan adil.

Badrul yang turut dikenali sebagai Chegubard berkata, gerakan itu sedang dikumpulkan yang terdiri daripada pelbagai badan bukan kerajaan (NGO) dan pertubuhan lain.

"Kami bersama teman-teman organisasi yang lain hari ini mewakili rakyat Malaysia keseluruhannya memberi amaran kepada PM bahawa PRU hanya boleh dipanggil setelah proses penambahbaikan proses pilihan raya dilakukan," kata beliau dalam satu sidang media hari ini.

Beliau yang juga dikenali sebagai CheguBard berkata beliau merujuk kepada janji Najib selepas Himpunan Bersih 2.0 September lalu di mana beliau mengumumkan pembentukan sebuah Jawatankuasa Terpilih Parlimen untuk mengkaji perkara ini.

Bagaimanapun, CheguBard melahirkan kebimbangan dengan beberapa 'maklumat' yang diterima bahawa Najib bakal membubarkan parlimen pada 11 September ini sebelum sebarang penambahbaikan diimplementasikan.

Sementara itu, Pengerusi Gerakan Kebebasan Sivil Malaysia (MCLM) Haris Ibrahim menyatakan jika ini bukan kesnya, Najib sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional harus menyatakan pendirian beliau dan berterus-terang dengan rakyat.

"Jika benar (parlimen dibubar November) ini. Kita lihat ini sebagai satu lagi langkah Umno dan Barisan Nasional untuk mempertahankan kuasa di peringkat pusat dan negeri dengan cara yang tidak betul dan menafikan hak majoriti rakyat yang mahukan perubahan," kata beliau.

Justeru beliau meminta para wartawan bertanya soalan tersebut sekembalinya Najib dari menunaikan haji pada 9 November ini.

Turut hadir bersama CheguBard dan Haris ialah wakil Parti Rakyat Malaysia Dr Rohana Ariffin, wakil Parti Keadilan Kaum India, PS Jennapala dan wakil Liga Graduan Tiada Pekerjaan Devadas Silvaraju - FMT

Orang Bachok Kelantan, tolong sahkan berita ni .... bukan boleh percaya sangat

Posted: 05 Nov 2011 03:00 AM PDT

70 Anggota PAS Di Kuala Kemayan Kelantan Keluar Parti Sertai Umno

BACHOK: Seramai 70 anggota Pas yang terdiri daripada nelayan tradisional pantai Kuala Kemayan di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tawang, di sini, mengisytihar keluar parti Pas berikutan kecewa terhadap sikap kepimpinan mereka gagal membela nasib mereka yang dibelenggu kemiskinan.

Ketua kumpulan itu yang juga bekas penyokong tegar Pas, Azlan Mamat, 39, menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

"Kami akan berusaha menarik lebih ramai lagi anggota Pas dari kalangan nelayan yang tinggal di Kampung Kemayan, Pantai Senok dan Kuala Kemasin supaya turut berhijrah bersama kami," katanya pada majlis pemimpin bersama rakyat di Kuala Kemasin di sini, Sabtu.

Beliau berkata tiada sebarang bantuan disalurkan kepada nelayan di kawasan itu oleh kerajaan negeri Kelantan pimpinan Pas sepanjang lebih 20 tahun ia memerintah Kelantan.

"Wakil rakyat Pas hanya turun padang menemui nelayan ketika mahu memancing undi ketika pilihan raya sahaja dan selepas itu dia tidak lagi menampakkan muka untuk beramah mesra dengan golongan miskin seperti kami ini," katanya.

Azlan berkata ini berbeza dengan kerajaan Persekutuan yang sentiasa menyalurkan bantuan termasuk pukat, sampan dan enjin bot kepada nelayan yang memerlukan serta elaun sara hidup bulanan nelayan sebanyak RM200 setiap bulan.

Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata pihaknya sentiasa mengalu-alukan kesedaran rakyat terutama di kalangan anggota serta penyokong Pas untuk menyertai UMNO.

"Gelombang penyokong Pas menyertai UMNO semakin kuat di daerah ini dan sebelum ini sebilangan besar penyokong Pas dari Kampung Jembal, Kubang Telaga, Mak Makyong dan Kampung Kolam bertindak keluar daripada parti itu," katanya yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelanan. - BERNAMA - mStar

Seksualiti Merdeka hentikan semua acara awam

Posted: 05 Nov 2011 01:45 AM PDT

4:25PM Nov 5, 2011

Penganjur Seksualiti Merdeka hari ini memutuskan semua acara-acara awamnya yang dijadualkan bulan ini tidak akan diteruskan.

Dalam satu kenyataan media, Seksualiti Merdeka berkata keputusan itu diambil demi menjaga keselamatan orang ramai yang bakal hadir, meskipun program bagi memperkasakan hak golongan homoseksual (golongan lesbian, gay, bisexual and transgender - LGBT) agar mereka dihormati dan diterima di masyarakat negara ini telah dianjurkan sejak tahun 2008 lagi.

"Demi menjaga keselamatan semua yang bakal hadir, kami tidak akan meneruskan acara-acara awam Seksualiti Merdeka sambil kami cuba berjumpa dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar untuk menerangkan tujuan sebenar Seksualiti Merdeka," petik kenyataan itu.

Menurut penganjur, pihak mereka sedih dan terkilan bahawa ramai orang, termasuk wakil rakyat, memilih untuk terus menganiaya, mencaci, bersangka buruk dan mendiskriminasi semua orang yang telah mewujudkan ruang yang aman untuk berkongsi maklumat dan berdialog tentang hak asasi manusia sempena acara-acara anjuran Seksualiti Merdeka.

"Kami merupakan warga Malaysia yang tidak mendapat hak kami untuk identiti dan nasib kami sendiri. Tuduhan yang palsu dan berniat jahat yang bertujuan menyemai kebencian terhadap kami adalahsama sekali tidak berasas.

"Tindakan sebegini akan meminggirkan lagi golongan warga Malaysia yang telah sedia menderita akibat peminggiran oleh masyarakat," kata Seksualiti Merdeka.

Pelbagai kumpulan, yang diketuai oleh NGO Melayu dan Islam mendesak pihak berkuasa bertindakan ke atas penganjur Fiesta Seksualiti Merdeka yang dijadual bermula 9 November ini di Kuala Lumpur. Sambil membidas pihak penganjur dan kumpulan yang menyokongnya, kumpulan berkenaan mendakwa acara tersebut bertujuan menggalakkan kegiatan homoseksual, dan amalan seks songsang.

Secara melampau

Antara yang menjadi sasaran kontroversi ini adalah bekas presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan, yang dilabel sesetengah pihak sebagai "dajal yang sedang membawa agama baru untuk bergabung sama dengan hak asasi kerana menggalakkan homoseksual. Mereka menuntut beliau ditangkap mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Mengulas perkara itu, Seksualiti Merdeka berkata: "Kami juga amat kesal bahawa Datuk Ambiga Sreenevasan, yang berperanan hanya dalam kapasiti beliau sebagai individu untuk mengisytiharkan pembukaan program kami pada tahun ini, telah difitnah dengan begitu hebat oleh mereka yang secara melampau menentang perlindungan, penghormatan, kesedaran dan pemenuhan hak asasi manusia golongan LGBTIQ di Malaysia."

Tambah mereka, sebagai anggota Majlis Hak Asasi Manusia di Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu, kerajaan Malaysia seharusnya malu kerana membenarkan dan menggalakkan taktik-taktik intimidasi sebegini yang bertujuan untuk menakutkan.

"Fasal 8 (1), 8 (2) dan 10 Perlembagaan Persekutuan secara terang menjamin kesamarataan untuk semua warga Malaysia dari segi undang-undang, dan juga perlindungan bagi semua warga Malaysia dari diskriminasi atas dasar gender, serta kebebasan bersuara dan berpersatuan."

Menurut Seksualiti Merdeka lagi, apabila berhadapan dengan aduan mengenai pencabulan hak asasi manusia golongan LGBTIQ di Malaysia, Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) telah menegaskan bahawa "semua orang, tanpa mengira orientasi seksual atau identiti gender, berhak untuk menikmati hak-hak asasi mereka sebagai manusia.

"Hak asasi manusia adalah untuk semua dan golongan LGBT tidak dikecualikan. LGBT harus dihormati sebagai manusia dan perbezaan mereka tidak wajar digunakan sebagai alasan untuk melanggar hak-hak mereka. Tidak ada sebab untuk tindakan seperti mengejek, membuli atau mencederakan mereka secara fizikal.

Tubuh sendiri

"Seksualiti Merdeka mewakili setiap orang yang percaya mereka memiliki hak untuk membuat keputusan sendiri atas tubuh mereka sendiri. Kami dengan tegas menentang segala bentuk stigma, diskriminasi, dan penganiayaan yang dbertujuan mengganggu dan menidakkan hak seksualiti.

"Seksualiti tidak dapat dipisahkan daripada keperibadian setiap manusia. Perkembangannya secara penuh bergantung kepada pemenuhan keperluan dasar manusia seperti keinginan untuk berhubung, keintiman, ekspresi emosi, kenikmatan, kelembutan, dan cinta.

"Hak masyarakat amnya hanya akan dilindungi apabila hak manusia individu dihormati. Inilah erti sebenar demokrasi." kata mereka.

Menurut penganjur lagi, kerajaan Malaysia seharusnya menyelar apa jua bentuk diskriminasi, stigma dan ancaman keganasan atau bunuh atas nama agama atau sistem kepercayaan; serrta menghormati hak mereka untuk menganjurkan forum, bengkel dan pertunjukan secara aman.

"Kebencian dan kejahilan yang bertujuan untuk menakutkan kami, dan seruan supaya acara-acara kami diberhentikan, sebaliknya membuktikan betapa perlunya selamat dan aktiviti seperti Seksualiti Merdeka."

Penganjur berkenaan juga mengucapkan terima kasih yang tak berbelah bagi kepada pelbagai segmen masyarakat Malaysia yang terus menyokong kerja mereka dan hak untuk membahas isu hak asasi manusia.

"Kami tetap bertekad untuk mewujudkan lingkungan yang kondusif yang akan membantu mengurangi kebencian tak berasas seperti hasutan ketakutan dan paranoia, yang disebabkan oleh kurangnya pemahaman bahawa isu-isu seksualiti sebenarnya adalah isu hak asasi."

~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


The West Australian saja-saja hina Najib dan Rosmah?

Posted: 05 Nov 2011 06:26 AM PDT


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Pro-BM group wants PPSMI scrapped immediately

Posted: 05 Nov 2011 09:25 PM PDT

KUALA LUMPUR, Nov 6 — PPSMI (the teaching and learning of mathematics and science in English) remains abolished but a Bahasa Malaysia lobby group here is demanding Putrajaya discontinue the policy immediately instead of gradually phasing it out.
Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) insisted that the government's continuance would indicate it is "not serious" with its plan to revert to using Bahasa Malaysia as the medium of instruction for the two subjects.
Its chairman Prof Dr Shaharir Mohd Zain pointed out that under Putrajaya's decision on Friday, PPSMI would only be completely phased out in nine years, during which time the government could still change its mind.
Muhyiddin announced on Friday that while PPSMI remains abolished, the government would allow those already studying under the programme to continue until they have completed their secondary school education. — file pic
"The government should follow the same strategy of implementing PPSMI ... otherwise it will send many wrong signals and indicate it is not serious or fully committed. "I think it is unfortunate that he (Education Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin) is doing something different from what most people expected him to do," the senior research fellow at Universiti Malaya (UM) told The Malaysian Insider.
He said it would take too long for the teaching and learning of science and mathematics in Bahasa Malaysia to be fully implemented and urged the government to make the switch immediately.
Muhyiddin, who is also the deputy prime minister, announced on Friday that while PPSMI remains abolished, the government would allow those already studying under the programme to continue until they have completed their secondary school education.
Read More / Baca Lagi >>

Tekanan Ekonomi : Aidiladha disambut sederhana di seluruh negara

Posted: 05 Nov 2011 08:55 PM PDT

Aidiladha hari ini disambut seluruh masyarakat Islam secara sederhana dan dalam keadaan berjaga-jaga bagi menghadapi kemungkinan banjir ekoran keadaan cuaca yang diramalkan tidak menentu di kebanyakan negeri.

Biarpun kedatangan Hari Raya Korban tetap diraikan, beberapa negeri di utara tanah air yang sebelum ini dilanda cuaca buruk tetap berwaspada berikutan hujan yang diramal turun di sebelah petang.

Bagaimanapun, cuaca baik di kebanyakan negeri pada sebelah pagi membolehkan umat Islam menunaikan solat sunat Hari Raya diikuti ibadah korban dengan menyembelih lembu dan kambing dalam keadaan selesa.
Read More / Baca Lagi >>

RM250 : Buku bergambar 'Che Det' dilancar Khamis ini

Posted: 05 Nov 2011 08:53 PM PDT

Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) akan melancarkan buku bergambar "Che Det" pada 10 Nov ini yang memaparkan detik-detik hebat dalam kerjaya Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri Malaysia keempat, melengkapi sebahagian usaha pendokumentasian sejarah pembentukan Malaysia sebagai sebuah negara bangsa.

umno general assembly 240904 mahathir and wife at assemblyBuku dwibahasa yang mempunyai 418 halaman, diterbitkan dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris, disusun sebegitu rupa agar ia dapat dijadikan bahan penghayatan terhadap tokoh-tokoh negara dan menjadi rujukan sejarah.

Buku itu mengandungi lebih daripada 470 gambar berkapsyen yang dirakam dari semasa ke semasa sejak Dr Mahathir, atau lebih mesra dikenali sebagai "Che Det" memegang jawatan Perdana Menteri dari 1981 sehingga beliau bersara pada 2003.
Read More / Baca Lagi >>

Sekolah Cina terus dibangun di sebalik prejudis

Posted: 05 Nov 2011 08:51 PM PDT

Sim Kwang Yang
Jika diajukan soalan kepada kebanyakan ibu bapa berpendidikan Cina di Malaysia apa isu yang paling penting membabitkan pendidikan anak-anak mereka, - mereka akan memberitahu anda bahawa ia adalah pembelajaran dalam bahasa ibunda mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Khaled: Aziz Bari perlu henti jadi pensyarah jika mahu ‘politik’

Posted: 05 Nov 2011 08:50 PM PDT

KUALA LUMPUR, 6 Nov — Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menasihatkan pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Prof Dr Abdul Aziz Bari meletakkan jawatan sebagai ahli akademik jika benar-benar mahu bercakap di atas pentas politik.
Justeru Menteri Pengajian Tinggi itu berkata Aziz, yang sedang disiasat oleh tiga pihak termasuk UIA sendiri, tidak perlu menunggu tindakan universiti tersebut.
Tambah Khaled, universiti adalah institusi yang mengutamakan pencapaian akademik dan perlu berada dalam keadaan neutral demi mencapai matlamat menjayakan bidang pendidikan.
Siasatan ke atas Aziz (gambar) dikritik banyak pihak sebagai tindakan mengekang kebebasan akademik.
"Saya menasihatkan Abdul Aziz Bari berhenti menjadi pensyarah kalau mahu memilih pentas politik," kata Khaled lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Saifuddin: Rakyat muak dengan politik tanpa integriti

Posted: 05 Nov 2011 08:48 PM PDT

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah bimbang ketandusan integriti di kalangan ahli politik akan menambah rasa jelak rakyat terhadap politik negara sehingga mereka memulau pilihanraya umum akan datang.

Jika ini berlaku, katanya, pembangunan Malaysia akan terjejas kerana parti yang menang hanya mendapat mandat rakyat minoriti tetapi ditolak oleh segmen terbesar penduduk yang bertindak menolak proses demokrasi itu.

"Yang saya bimbang nanti, yang mengundi itu adalah minoriti sebab majoriti tidak mengundi dan tidak kisah tentang politik. Kita mungkin akan mencetuskan suasana di mana negara akan berjalan tetapi sistem-sistem tertentu akan bertemu dengan banyak halangan.
Read More / Baca Lagi >>

PPSMI: Bertenanglah dan lihat secara menyeluruh

Posted: 05 Nov 2011 08:46 PM PDT

PPSMI: Bertenanglah dan lihat secara menyeluruh Saya dapati hujah-hujah semasa yang diutarakan oleh kedua-dua pihak mengenai isu PPSMI mengembalikan pengajaran Sains dan Matematik kepada bahasa Melayu daripada bahasa Inggeris,menjadi ganguan politik. Ia menjadikan mereka yang bersaudara bertelagah dan mengalih perhatian kita daripada matlamat utama iaitu menghapuskan BN daripada berkuasa.
Penyokong telah mengatakan bahawa ini ia adalah suatu perkara yang harus dibanggakan kerana kita harus memperkasakan bahasa kebangsaan kita dan juga ia lebih praktikal memandangkan kejatuhan standard pencapaian akademik adalah disebabkan guru-guru yang tidak terlatih untuk mengajar dalam Bahasa Inggeris. Di pihak membangkang pula, hujah mereka adalah betapa pentingnya Bahasa Inggeris sebagai bahasa perdagangan antarabangsa dan kegagalan untuk menguasainya dalam Sains dan Matematik akan menghakis daya saing ekonomi negara kita.
Read More / Baca Lagi >>

Pengaruh Mahathir, Muhyiddin lembutkan pendirian terhadap PPMSI

Posted: 05 Nov 2011 08:45 PM PDT

Pengaruh Mahathir, Muhyiddin lembutkan pendirian terhadap PPMSI Walaupun beliau menafikan yang beliau telah berubah fikiran, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin secara dramatik melembutkan pendirian beliau semasa membentangkan peraturan baru yang dinanti-nantikan mengenai pengajaran Matematik dan Sains di sekolah-sekolah kerajaan.
Pada asasnya, pengajaran dan pembelajaran kedua-dua mata pelajaran itua akan dilakukan sepenuhnya dalam Bahasa Malaysia pada tahun 2017 bagi sekolah rendah dan pada 2021 untuk sekolah menengah.
Ini akan memberi ibu bapa sedikit ruang untuk bernafas, walaupun Muhyiddin memberi amaran bahawa ini tidak bermakna beliau menarik balik keputusan untuk menghapuskan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar matapelajaran tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Bersediakah Melayu untuk terus berkorban

Posted: 05 Nov 2011 07:45 PM PDT

Ahmad Naim Tahir

6 NOV — Secara harfiah, tajuk itu terang-terangan lawan kata-kata keramat Hang Tuah, pahlawan Melayu terbilang yang kisahnya banyak dicatatkan dalam buku sejarah. Dulu, laksamana kata 'Takkan Melayu Hilang Di Dunia', sekarang Khalid tulis buku dengan tajuk yang terbalik pula. Kalau belum baca, lebih kurang begini isi karya, penuh pendapat Khalid mengenai bangsa Melayu yang semakin 'dihilangkan' identitinya.
Penulisnya mengemukakan hujah mengenai nasib bangsa yang kian berpecah-belah, bertelagah, lebih banyak berdebat daripada muafakat, akhirnya orang lain yang bukan sebangsa beroleh manfaat.
Jangan salah sangka, kolum ini bukan ulasan buku, tapi sekadar mahu bercerita mengenai nasib orang Melayu. Pasal pengorbanan bangsa kita dari dulu, banyak beralah bukan sekali-sekala, tetapi selalu. Kebetulan juga hari ini umat Islam menyambut Aidiladha, hal korban juga tema utamanya.
Aidiladha membawa iktibar kisah pengorbanan Nabi Ibrahim yang mengajar umat Islam taat perintah, beriman dan berserah kepada Allah. Berkorban ertinya sanggup memberikan dengan ikhlas sesuatu yang amat disayangi kepada orang lain. Natijahnya, sesuatu yang dikorbankan itu membuatkan orang yang memperolehnya pula mendapat manfaat.
Read More / Baca Lagi >>

Huru hara betul Muhyiddin, Guru dan Kementerian

Posted: 05 Nov 2011 07:37 PM PDT

"Macamanalah Muhyiddin nak mentadbir negara ni. Sedangkan Kementerian Pelajaran pun huru hara sekarang ni.

Dengan isu PPSMInya. Dengan isu ribuan bakal guru menganggur yang lepasan TESL, KPLI dan UPSI. Apa nak buat, Melayu Mudah Lupa.



Kisah Ramai Bakal Guru Mengamuk kat Muhyiddin di SINI
Kisah ramai para guru graduan TESL menganggur di SINI
Kisah ramai para guru graduan KPLI menganggur di SINI
Read More / Baca Lagi >>

Dr M biarkan anak sokong “Seksualiti Merdeka 2011?” Mempromosi dan mengiktiraf pengamal seks songsang ?

Posted: 05 Nov 2011 07:36 PM PDT

 
Isu "Seksualiti Merdeka" sebenar sudah bertapak di Malaysia sejak 2008 lagi. Agak menghairankan kenapa baru sekarang kerajaan BN mahu menyekatnya.
Begitu juga isu murtad, ia dah lama berlaku, tut-tut baru ni kerajaan UmnoBn berselindung disebalik NGO membuat perhimpunan sejuta rakyat konon nak bantah gulungan bukan islam memurtadkan orang Islam.


Sepatutnya nak bercakap isu murtad bincanglah di parlimen, bukan di stadium!! Bab nak menegakkan hukum Islam ni orang Melayu (Islam) dah tentu sokong, tak payah nak berarak di stadium, bincang terus di parlimen bersama AP muslim mahupun bukan muslim. Perjuangan melaksanakan hukum Islam yang dibawa oleh Ahli Parlimen PAS sebelum ini sering di bantah oleh wakil2 Umno. Bila mereka ni nak buang perangai buruk itu entahlah!
Read More / Baca Lagi >>

Hukum Allah tidak Patut dipersoalkan

Posted: 05 Nov 2011 07:34 PM PDT

Oleh PAS Perak

IPOH, 5 Nov: Allah mengetahui tentang realiti dan kesesuaian hukum hudud kepada fitrah menusia kerana Allah yang menjadikannya.

Ketua Penerangan PAS Perak, Ustaz Nuri Al-Amin Endud berkata, kita hamba Allah tidak patut mempersoalkan perintahNYA.

"Hudud adalah hukum Allah yang sama kewajipannya ke atas umat Islam seperti solat, puasa, haji, nikah kahwin dan jual beli. Jika ada persoalan patutkah hudud dilaksanakan, adakah sesuai dengan keadaan sekarang, dan adakah sesuai dilaksanakan dalam keadaan masyarakat tidak memahaminya,  ia seolah-olah kita bertanya "Apakah pendapat anda tentang solat? Patutkah ia dilaksanakan? Adakah sudah cukup keimanan kita untuk menunaikan solat?." Ujarnya membidas kata-kata Ahli Parlimen Bebas, Dato' Zulkifli Noordin dalam satu rancangan bual bicara di stesyen TV kerajaan .

Read More / Baca Lagi >>

Haji mampu satukan ratusan bangsa dunia

Posted: 05 Nov 2011 07:30 PM PDT

ALLAHUAKBAR, Allahuakbar, Allahuakbar, Walillahilham.
Alhamdulihttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/00/Tuan_Guru_Dato%27_Seri_Haji_Abdul_Hadi_Awang.jpg/167px-Tuan_Guru_Dato%27_Seri_Haji_Abdul_Hadi_Awang.jpgllah, kita bersyukur kepada Allah SWT yang masih lagi mempertemukan kita dengan hari raya Aidiladha ini. Suatu perayaan dalam agama Islam yang terkenal dengan ibadah haji dan korban yang dilakukan oleh umat Islam.
Sebahagian daripada kita ketika ini, sedang berhimpun di Padang Arafah daripada ratusan bangsa dan negara seluruh dunia, semuanya sujud kepada Allah SWT. Memberi makna yang jelas ketundukan kita kepada Pencipta iaitu Allah SWT dan melambangkan kesatuan Islam yang mampu menyatupadukan ratusan bangsa yang sangat majmuk di seluruh dunia.

Begitu juga dengan ibadah korban yang dilakukan oleh Nabi Ibrahim AS yang patuh dan tunduk kepada perintah Allah, telah menatijahkan kemenangan besar yang Allah berikan dalam berhadapan dengan pemerintah zalim Namrud pada ketika itu.
Read More / Baca Lagi >>

Khutbah Di Pagi Aidil Adha

Posted: 05 Nov 2011 07:25 PM PDT

Nota: Kalau malas baca semua, baca tulisan yang di tandakan saja... 
اللهُ أَكْبَرُ ( 3 كالي )   اللهُ أَكْبَرُ ( 3  كالي )   اللهُ أَكْبَرُ ( 2  كالي )  اللهُ أَكْبَرُ كَبِيْرًا و الحَمْدُ ِللهِ كَثِيْرًا وَسُبْحَانَ اللهِ بُكْرَةً وَأَصِيْلا . الحَمْدُ للهِ الَّذِي جَعَلَ يَوْمَ عِيْدِ الأضْحَى أَسْعَدَ الأياَّمِ لنَاَ . وَنَحْمَدُهُ عَلَى مَا أَوْلانَا وَنَشْكُرُهُ عَلَى نِعَمِهِ الَّتِى بِهَا وَالانَا. وَأَشْهَدُ أَنْ لاإِلهَ إِلا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلىَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ . أَمَّا بَعْدُ…… فَيَا إِخْوَانِيْ ! اتَّقُوْا اللهَ وَأُوْصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ المُتَّقُوْنَ
Firman Allah dalam ayat 132 surah al-Baqarah :
وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّـهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ
Ertinya : Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan ugama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih ugama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam"
Read More / Baca Lagi >>

The West Australian saja-saja hina Najib dan Rosmah?

Posted: 05 Nov 2011 07:24 PM PDT

Bila Datuk Ahirudin Attan tulis "David Jones is so much like our Metro or Jusco, perhaps just a little bit upmarket ..." dalam postingnya yang bertajuk "David Jones and Najib's daughter who was not here", saya tak berani membuat spekulasi bertulis.

Dalam posting bertajuk "Najib tidur dalam sidang sambil Rosmah berbelanja sakan?" saya hanya berani tulis seperti berikut saja:
Saya tidak syak apa-apa. Tetapi, seingat saya sudah dua kali Datuk Ahirudin Attan membikin posting yang menyusahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Mungkin niatnya suci, ikhlas dan murni. Mungkin saya yang salah baca apa yang tersirat.
Saya tak berani tulis lebih-lebih. Saya yakin, Rocky memang bersungguh-sungguh menjaga hati dan kepentingan Najib, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dan keluarga mereka. Walaupun orang kata macam-macam, saya tetap tak percaya Rocky berkerja untuk Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi menjatuhkan Najib.
Read More / Baca Lagi >>

Halang PRU 13 sebelum laksana perubahan

Posted: 05 Nov 2011 07:21 PM PDT

KUALA LUMPUR, 6 Nov: Puluhan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berazam untuk mengambil pelbagai langkah sewajarnya untuk menghalang Pilihan raya Umum (PRU) ke-13 diadakan sebelum perubahan proses pilihanraya dilaksanakan oleh kerajaan BN.
Mereka sebulat suara menegaskan, PRU 13 tidak boleh diadakan selagi Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen belum melaksanakan kerjanya dengan berkesan bagi perubahan proses pilihanraya untuk membolehkan pilihanraya yang bersih dan adil dilaksanakan di negara ini.
Presiden Malaysian Civil Leberties Movement (MCLM) atau Pergerakan Kebebasan Awam Malaysia, Haris Ibrahim berkata, pihaknya dan lain-lain NGO yang bergabung dalam organisasi massa tetap bersama keseluruhan rakyat negara ini yang berhasrat untuk melakukan perubahan regim ke Putrajaya melalui pilihanraya yang bersih dan adil.
Menurutnya, rakyat negara ini tidak lagi boleh menerima percubaan Umno BN untuk kekal berkuasa sehingga sanggup melakukan penipuan secara terang-terangan dalam pilihanraya.
Read More / Baca Lagi >>

AirAsia nafi buat ‘untung’ hasil subsidi khidmat luar bandar

Posted: 05 Nov 2011 07:19 PM PDT

KUALA LUMPUR, 6 Nov — Tan Sri Tony Fernandes menafikan syarikatnya AirAsia telah memperoleh manfaat hasil RM249 juta dalam bentuk subsidi persekutuan yang dibayar kepada Fly Asian Xpress (FAX) bagi menyediakan penerbangan pedalaman empat tahun lalu.
Putrajaya berkata jumlah itu dibayar apabila FAX mengendalikan perkhidmatan udara kawasan luar bandar (RAS) iaitu penerbangan untuk komuniti luar bandar di Malaysia Timur antara Ogos 2006 dan September 2007, yang kemudian diserahkan kepada Malaysia Airlines (MAS).
"Fly Asian Xpress merupakan operator tunggal bagi RAS dan bukannya AirAsia Berhad. AirAsia Berhad tidak menerima sebarang faedah kewangan hasil operasi RAS," kata ketua AirAsia itu dalam tulisan blognya semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Greek debacle or Najib and Ahmad Husni debacle

Posted: 05 Nov 2011 07:18 PM PDT

Greek debacle or Najib and Ahmad Husni debacleOn the 3rd of November, an interview with Malaysia's Finance Minister II, Ahmad Husni, which could only be described as baffling, appeared in the Star.
Malaysia, he declared, had enough funds to cushion the economy, should the European debt crisis hit the country. It was a strange statement considering that the European debt crisis, by which we suppose he means the Greek debt crisis, will without doubt hit Malaysia and the world in short order.
Ahmad Husni then went on to describe his sources of funds like a housewife pulling out cash from sugar containers and kitchen drawers. RM4 billion from the contingency fund, RM6 billion from Kumpulan Wang Amanah Nasional, 30 billion from trust funds and oh, we can sell off our landbanks. And after that, what will he sell? He has neither strategy nor plan, other than selling off all the nation's assets.
Where Malaysia needs a brilliant economist, we are foisted with 2nd rate accountants. Ahmad Husni is not the kind of person we need running Malaysia's Finance Ministry in this terrifyingly testing time for the global economy. Of course, we have Prime Minister Najib Razak as the Finance Minister I, but what could Najib possibly know about the economy?
Read More / Baca Lagi >>

Kamalanathan: 'Tin kosong', pencium tangan, plagiat atau wira MIC baru?

Posted: 05 Nov 2011 07:17 PM PDT

Kamalanathan: 'Tin kosong', pencium tangan, plagiat atau wira MIC baru? Rakyat Malaysia biasa mungkin akan bingung membaca senarai tuntutan untuk pilihan raya yang adil di laman web P Kamalanathan, Ahli Parlimen Hulu Selangor yang nampaknya telah di plagiat daripada pihak Bersih.
Mendahului senarai adalah satu cadangan mengadakan "pemerintah sementara yang neutral" yang akan dilantik sebaik sahaja Parlimen dibubarkan untuk pilihan raya umum. Lain-lain 'inisiatif' yang beliau bentangkan pada mesyuarat kedua Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (SPA) mengenai Pembaharuan Pilihan Raya ialah penggunaan dakwat kekal, reformasi sistem undi pos,melanjutkan tempoh berkempen dan menyediakan akses kepada media dengan adil kepada semua parti-parti politik.
Read More / Baca Lagi >>

Senator atau sampah

Posted: 05 Nov 2011 07:16 PM PDT

Senator atau sampahDewan Negara Malaysia terdiri daripada 70 ahli, yang majoritinya (44) dilantik oleh Raja atas nasihat Perdana Menteri. Selebihnya mewakili negeri masing-masing. Peranan asal Senat adalah untuk mengimbangi Parlimen setelah majoriti daripada Ahli Dewan Negara terhutang pelantikan mereka kepada PM. Mereka tidak mungkin akan menolak bil-bil yang diluluskan oleh Parlimen.
Oleh sebab itu, Senat telah menjadi satu jalan bagi BN untuk melantik Menteri daripada golongan ahli politik yang telah ditolak oleh rakyat, seperti Shahrizat Jalil, Presiden Gerakan Koh Tsu Koon dan Ketua MIC G Palanivel.
Ia juga satu cara untuk parti politik BN untuk memuaskan dahaga ahli mereka yang tidak pernah puas dengan kuasa, kedudukan dan wang. Matlamat sebenar Senat seolah-olah telah hilang.
Read More / Baca Lagi >>

All eyes on Selangor's Budget: Will it be enough to stave off BN?

Posted: 05 Nov 2011 07:14 PM PDT

All eyes on Selangor's Budget: Will it be enough to stave off BN?Mentri Besar Khalid Ibrahim is due to table the Selangor Budget for 2012 on Wednesday, and he has already hinted that it will likely be a balanced budget despite pressure to dole out 'goodies' ahead of snap general elections widely expected to be held early next year.
However, Khalid can be relied on to unveil a slew of people-friendly measures directed towards affordable housing, senior citizens and its popular free water program.
"The trick is how to give out goodies without having to end up borrowing money, like the federal government has had to do. Generally, keeping a balanced or a slightly deficit budget is recommended given the uncertain economic times ahead. Things will surely get worse before they get better, so don't use all your bullets now," an economist at a bank-backed brokerage told Malaysia Chronicle.
Indeed, given the harsh criticism leveled at Prime Minister Najib Razak's RM232billion federal budget, Khalid can be expected to want to avoid the same mistake. Selangor financial adviser Anwar Ibrahim, a former Finance minister, will also play a moderating hand in the spending plan.
Read More / Baca Lagi >>

Bersih deja-vu: Police to quizz Ambiga over Seksualiti Merdeka

Posted: 05 Nov 2011 07:13 PM PDT

Bersih deja-vu: Police to quizz Ambiga over Seksualiti MerdekaIn a series of moves reminiscent of the Bersih crackdown, police have summoned Ambiga Sreenevasan, the movement's chief, for supporting the homosexual and transgender rights group Seksualiti Merdeka.
"It looks like Umno has run out of ideas again and is rehashing the Bersih script. Their objective is to discredit human rights which are a cornerstone of the reformasi (reform) movement," PKR vice president Tian Chua told Malaysia Chronicle.
"This is a calculated political ploy to turn public sentiment, especially amongst the Muslims, against the Pakatan Rakyat. Ambiga and Seksualiti Merdeka are just pawns in the Umno game. We strongly condemn the attempt to intimidate Ambiga."
Ambiga had agreed to open the annual Seksualiti Merdeka event slated for November 9 to 13, but has stated that she was not among the organising committee.
"I can confirm that Datuk Ambiga has been asked to go to Dang Wangi police station on Tuesday for questioning in connection with Seksualiti Merdeka," Malaysian Insider reported Bersih steering committee member Andrew Khoo as saying.
Read More / Baca Lagi >>

The cost of killing Gaddafi

Posted: 05 Nov 2011 07:12 PM PDT

The cost of killing Gaddafi In 2009 Libya was a friend to the US so much so that Libya allowed several US corporate giants to enter & approval was given for training of Libyan security personnel & civilians. These were the civilians that eventually became rebels given arms by the West to overthrow Gaddafi in a movement called liberating Libya .
Arming locals has become a new strategy to avoid deaths to coalition forces while NATO is tasked to take on the indiscriminate air strikes. So what has been the cost for killing a man who has ruled a nation for 42 years without debt to the IMF or the World Bank? It took 8 months for US-NATO to take over Libya, the pro-US Libyan Government may celebrate & rejoice but that celebration is as short-lived as the jubilations in Iraq & Egypt where the people are beginning to realize their country would have still been better off with Saddam Hussein & Hosni Mubarak!
Read More / Baca Lagi >>

Berkorban untuk tegak Islam

Posted: 05 Nov 2011 07:09 PM PDT

KUALA LUMPUR, 6 Nov: Pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. seharusnya diambil iktibar oleh para pejuang Islam khususnya pendukung PAS.
Justeru, Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib tidak lupa mengucapkan tahniah kepada para tetamu Allah di bumi Makkah yang menyahut seruan Nabi Ibrahim a.s. untuk melakukan ibadat haji.
"Ibadat haji mengingatkan kita kepada pengorbanan Nabi Ibrahim dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai hamba Allah," ujarnya dalam perutusan sempena Idul Adha 1432H.
Katanya, arahan itu yang mungkin dianggap tidak logik untuk dilaksanakan agar baginda menyembelih anaknya Nabi Ismail dilakukan dengan penuh pasrah dan ketaatan.
Menurutnya, walaupun Nabi Ismail adalah anak tunggal yang sangat dikasihi melalui perkahwinannya dengan Siti Hajar, baginda mendahulukan Allah lebih daripada segala-galanya.
Tambahan lagi, persediaan Nabi Ismail untuk disembelih atas arahan Allah SWT untuk dilaksanakan oleh ayahnya terhadapnya.
Read More / Baca Lagi >>

ANDAI ANDA MATI SEKEJAP LAGI

Posted: 05 Nov 2011 04:20 PM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT