Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


ESKAY MAHU CAMPOR TANGAN DI DALAM KES LIWAT PULA?

Posted: 22 Oct 2011 08:59 AM PDT



Oleh: WFAUZDIN NS


SETELAH agak lama menyepikan diri, `tokeh video lucah' terkenal iaitu Eskay mula bersuara. Beliau mencadangkan kepada pihak Pendakwa kes Liwat II melibatkan DS Anwar agar menggunakan video seks hitam putihnya itu sebagai bahan bukti kes Pendakwa.

Beliau mahu pihak pendakwaan menggunakan rakaman video seks itu sebagai bukti bahawa DS Anwar tidak sakit tulang belakang sepertimana dakwaan Pakar Ortopedik German, Dr Thomas Hoogland. Amat melucukan bagaimana video seks hitam putih yang sehingga sekarang tidak dibuktikan bahawa pelakunya adalah DS Anwar mahu dibawa ke mahkamah sebagai bahan bukti. Adalah lebih lojik siasatan dilakukan untuk mengenalpasti siapa pelaku di dalam video hitam putih berkenaan sebelum berfikir untuk menjadikannya sebagai bahan bukti.

Video tersebut telah disahkan asli oleh pihak Polis, tetapi sehingga kini adalah menjadi misteri siapa pelaku berperut buncit dan berambut tipis itu. Justeru itu, cadangan Eskay itu adalah satu cadangan yang tidak masuk akal langsung. Faktanya, laporan perubatan dari Pakar telah mengesahkan bahawa tulang belakang DS Anwar masih mempunyai masalah untuk melakukan aksi seperti yang dituduh oleh Saiful./wfauzdin.blogspot.com

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Muamar Gadafi mati,orang Malaysia yang akan kena tipu!

Posted: 21 Oct 2011 11:00 PM PDT

Konfom, Muamar Gadafi dah mati kena tembak. Dan tahu kah anda semua? lagi sedikit hari lagi, kita rakyat Malaysia akan dapat melihat sendiri berapa banyak orang Malaysia terutamanya orang melayu yang akan di-tipu dan akan kena tipu dengan sindiket Pak Hitam dari benua Afrika.

Sindiket Pak Hitam dari Afrika ini akan cuba menipu kita dan membuatkan kita terpedaya dengan menghantar email kepada kita dan berkata yang berbillion duit Muamar Gadafi terperuk dan terpendam dalam bank-bank yang di rekacipta olih mereka. Olih itu mereka akan mencari sesiapa dari Malaysia yang sanggup untuk menjadi 'nominee' bagi penghantaran sejumlah wang, dan kita akan di bayar sebanyak beberapa persen dari jumlah yang akan di hantar ke akaun kita itu.

Gurkah-gurkah di'port' percaya yang orang kita, yakni orang Malaysia, yang kita semua tahu jenis yang suka dengan 'eazy money' tanpa mahu berusaha dengan tulang empat kerat dan tak mahu guna otak dan 'akai' yang ada untuk berfikir akan terpedaya dengan email ini bila kita memberi jawapan. Kemudian sindiket pak itam afrika ini akan menggunakan seseorang untuk menyamar sebagai pegawai kastam atau pegawai bank negara dan akan menghubungi dengan kita yang telah menjawab email tadi untuk mengatakan yang wang sejumlah sebanyak sekian-sekian telah di masukan kedalam akaun kita, dan kita di minta untuk memasukan sejumlah wang sebagai yuran proses atau yuran cukai atau apa-apa juga bayaran. Kita yang telah mula rasa tamak dan mula terbayang wang yang bernilai bermillion-million itu tanpa pikir panjang akan terus memasukanya ke-dalam akaun yang akan diberitahu, dan akhirnya ... maka kita yang tamak tadi jadi lah penunggu! satu minggu, dua minggu, sampai satu bulan baru dia sedar yang dia dah kena tipu dah kena kapur olih sindiket pak itam afrika. Kemudian yang kena kapur ini akan terhegeh-terhegeh berjumpa dengan Micheal Chong dari biro pengaduan awam  MCA untuk mengadu tentang dah kena tipu.

Kah..Kah..Kah..'Limau purut 3 serangkai, buta perut tak ada akai!'

di-bawah adalah salah satu contoh email:
Mr Barki Diya barkibarki2009@hotmail.fr via yahoo.com

Dear Friend,
How Are You? I Know That This Mail May Come To You Almost A Surprise As We Never Met Before And Please Before You Proceed Reading This mail,This Is True and not An Joke, Well I Saw Your Contact Email Through Yahoo Search when I Was Looking For a Foreign Partner, After Much Consideration I Decided To Write You Since I Cannot Be Able To See You Face To Face For Now, At First I Strongly Believed That Any Information Received From Yahoo Search Is Correct And Must Be Trusted. But Never Mind, I Am From (Burkina Faso West Africa) Mr.Barki Diya By Name, An Auditing Debt Manager In Our Bank Here (Bank Of Africa).

I Have An Opportunity To The Sum Of Two Millions, Five Hundred Thousand United States Dollars (US$2.500, 000.00), To Transfer Into Your Nominated Bank Account (The Owner Of The Money) Is An. Saudi Arabia Who Died A Long With His Entire Family Through Car Accident 2006 When Travelling To Celebrate Muslim Fete In His Home Town Saudi Arabia, Upon Your Reply And Interest To Receive This Fund On My Behalf, I Will Kindly Send You More Details On The Execution Of This Transaction Will Commence, Now I Urge You To Take This Message Seriously And With An Open Mind.So Please Give It A Benefit Of Doubt,And With Good Faith And Trust Join Me And I am Assuring You Now That You Will Never Be Disappointed.Now My Questions Are:Can You Handle This Project With Me? Can I Give You This Trust? Respond Back To Me Or Delete It Off If You Are Not Interested.

If You Accept This Offer To Work With Me, And You Find This Proposal Suitable For You Do Furnish Me With The Following Information.

Your Full Name...................
Your Country................
Your Private Telephone...............
Your Age and Sex....................
Your Occupation...............
I Will Appreciate It Very Much, If This Proposal Is Acceptable By You, Do Not Make Undue Advantage Of The Trust I Have Bestowed On You, And I Assure You We Can Achieve It Successfully.
Reply me through this email barki_diya2009@sify.com
This Is My Private Phone Number 00226 74 71 07 53.You Can Call Me For More Explanation.

Respectfully
Mr.Barki Diya,
An Auditing Debt Manager Of Bank Of Africa

dollah yankee -
pernah cuba nak perkena balik kawan yang hantar email yang macam ini,tapi memandangkan 'it take a thief to know a thief' maka cubaan itu gagal

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Menanti waris Omar Mokhtar di Libya

Posted: 22 Oct 2011 09:26 PM PDT


42 tahun menongkat langit bukan bererti akan menongkatnya terus sampai kiamat. Begiutlah sekurangkurangnya hakikat yang dirasai Muamar Gadaffi. Setelah menguasai bumi Libya selama hampir setengah dekad beliau akhirnya tumpas ditumbangkan oleh rakyatnya sendiri, mati dalam keadaan ngeri yang sehingga kini jasadnya belum dikebumikan.
Apa iktibar dari semua ini?
Rakyat yang tertekan tidak akan terus membiarkan diri mereka ditekan, satu dua atau tiga empat dekad, akhirnya dengan izin Allah pasti akan bangkit jua cepat atau lambat. Apa yang berlaku di Libya bukan sesuatu yang baru. Demikianlah di Negara-negara lain, Mesir dan sebelumnya Iran.
Benarlah bahawa Allah yang member dan meminjamkan kuasa dan Dia jugalah menarik dan merampas kembali kuasa itu atas kehendak Nya.
Read More / Baca Lagi >>

Tun Fatimah : Rosmah dan Anugerah Selendang dari Mahaguru Silat......

Posted: 22 Oct 2011 09:21 PM PDT


Semalam aku tengok buletin utama. Motif nak tengok pasal ulasan himpun oleh tv3 tapi rupanya terlepas. Aku fikir takde tapi ada orang bagitau aku semalam ia ada tapi cuma dalam ulasan yang sangat ringkas dan pendek. Mungkin sebab HIMPUN gagal dengan sambutan yang sangat hambar kot. So tv3 takde mood nak cover isu tue lebih2. 

Dalam berita yang sama tv3 siarkan yang rosmah mansur mendapat penghargaan. Aku dengar tapi bukan depan tv. Aku dengar penuh khusyuk. Penghargaan apa plak kali neh mem dapat? Aku dok fikir melalut. Dari negara mana? Hari tue negara bangla umumkan apa tah tapi dinamakan sempena nama rosmah mansur. Kali neh adakah indonesia, nepal, myammar dan lain2 negara yang nak bagi anugerah special kat rosmah? Maklumlah misi merakyatkan warga asing di malaysia kan semakin rancak. So neh mungkin menguntungkan negara2 yang terlibat secara langsung dan tidak langsung.
Read More / Baca Lagi >>

Ke mana selepas HIMPUN?

Posted: 22 Oct 2011 09:18 PM PDT

Kira-kira 5,000 orang tampil menyertai Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Aqidah, bermula, berlangsung dan berakhir secara aman sebagaimana yang dijanjikan penganjurnya sebelum ini.  Pengerusi HIMPUN Mohd Azmi Hamid tidak kecewa dengan kehadiran petang tadi, malah menganggap perhimpunan ini telah berjaya.

"Kita tidak kisah angka yang sebenar, seandainya anda mahu mengira setiap orang, ia boleh menjadi satu angka yang kecil, tetapi semangat dan mesejnya adalah sama, sama ada sejuta yang datang, 100 ribu atau seribu orang," kata Azmi Hamid ketika menjawab soalan wartawan dalam sidang media selepas perhimpunan tersebut melabuh tirai pada kira-kira jam 6.20 petang.
Read More / Baca Lagi >>

Isu Raja: Siapa lebih berkaliber? Dr. M atau Prof Aziz?

Posted: 22 Oct 2011 09:14 PM PDT

Isu Raja: Siapa lebih berkaliber? Dr. M atau Prof Aziz?Jangan sesekali mudah percaya UMNO bila mereka mula bercakap soal institusi Raja di Malaysia. Begitu juga, jangan kita terpedaya dengan Mahathir Mohamad bila dia membuka mulut tentang isu Raja. Mantan Perdana Menteri itu menempelak Prof Aziz Bari sebagai 'kurang ajar' atau kasar bila pensyarah undang-undang itu menyatakan buah fikirannya yang institusi Raja tidak boleh lari dari kritikan. Mahathir bercakap seolah-olah terlupa akan sejarah diri sendiri yang pernah mengherdik, menghina Institutsi Raja sewaktu memerintah.
Keputusan Universiti Islam Antarabangsa (UIA) yang menggantung Aziz Bari kononnya sebagai tindakan wajar telah membuktikan bahawa kerajaan Barisan Nasional mempunyai pandangan yang sangat rendah terhadap ahli akademik Malaysia. Mereka fikir ahli akedemik ialah golongan yang boleh mereka pergunakan untuk kepentingan dasar-dasar dan permainan politik mereka sahaja. Menurut BN dan UMNO, seseorang ahli akademik itu hanya pencari makan dan melakukan apa yang diperintahkan. BN dan UMNO tidak rasa bersalah bila memaksa pengurusan universiti mengikut telunjuk mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Even 21-year-old Anya is more responsible than Muhyiddin

Posted: 22 Oct 2011 09:11 PM PDT

Even 21-year-old Anya is more responsible than MuhyiddinI am astonished and appalled by the statement made on 22 October 2011 by Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin that Penang Chief Minister Lim Guan Eng's denial of sexual harassment claims against his son is inadequate and that " mere denial is not enough".
By making such an irresponsible comment, Muhyiddin is clearly suggesting and insinuating that there may be truth in the accusations against Lim Guan Eng's 16 year old schoolboy son. How can the DPM make such a remark when the school headmaster and the alleged victim herself have denied that such a thing happened? It was a deliberate and calculated attempt by the DPM to keep alive the slander against Guan Eng's son.
Read More / Baca Lagi >>

Muhyiddin, oh Muhyiddin

Posted: 22 Oct 2011 09:10 PM PDT

Gomen Man

OCT 23 — Whenever Tan Sri Muhyiddin Yassin opens his mouth, everyone should remember that he stands a good chance of becoming the prime minister. 
Unlike Dr Novandri Hasan or Khairy Jamaluddin or some junior Umno politician, Muhyiddin is the deputy president of Umno and DPM.
I bring attention to this because of his comments vis-á-vis the now discredited allegations that Lim Guan Eng's 16 year-old son molested a girl in his school. The principal denied the incident, saying the boy was not even in school at the time of the alleged incident and investigations showed that the girl shopped around by Umno bloggers was a foreigner. The girl has since said that she has not been in Malaysia for seven years.
Read More / Baca Lagi >>

Aziz Bari’s case: ‘Sir, You Pressed The Wrong Button.’

Posted: 22 Oct 2011 09:07 PM PDT

Fuad Syazwan Ramli

OCT 23 — The issue of the suspension of Prof Aziz Bari had brought UIA under the spotlight again. After the mysterious story behind the Ustaz Azhar Idrus's talk, now UIA's credibility is being scrutinized again.
Legally speaking, UIA may or may not be right. The suspension of Prof Aziz Bari is made according to the Staff Disciplinary Rules 2005 of the International Islamic University Malaysia (IIUM). Section 21 gives UIA the power to suspend its staff pending an inquiry. The section read:
Read More / Baca Lagi >>

Berita Minggu mohon maaf kepada Kalimullah

Posted: 22 Oct 2011 09:05 PM PDT

NONEAhkbar berkaitan Umno, Berita Minggu hari ini membuat permohonan maaf kepada Pengerusi ECM Libra Financial Group Berhad, Datuk Seri Kalimullah Hassan.

Permohonan maaf itu adalah berhubung penyiaran artikel pada 2 Oktober lalu mengenai dakwaan majlis makan malam individu-individu tertentu, termasuk Kalimullah (kiri) dan ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dengan ahli politik Singapura.

"Akhbar ini mengakui laporan berkenaan yang memetik Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Ruslan Kassim, adalah tidak berasas dan Berita Minggu sebagai media bertanggungjawab, sepatutnya melakukan usaha mengesahkan laporan itu sebelum menyiarkan artikel itu," petik akhbar itu.
Read More / Baca Lagi >>

Aziz Bari hantar notis pada Dr M, Utusan, Zul Nordin

Posted: 22 Oct 2011 08:58 PM PDT

NONEPeguam yang mewakili profesor undang-undang dan pakar perlembagaan negara Profesor Abdul Aziz Bari akan menghantar notis tuntutan kepada tiga entiti, termasuk bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, minggu ini.

Dua entiti lain itu adalah Utusan Malaysia dan ahli parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Nordin.

Notis itu akan menuntut ketiga-tiga mereka membuat permohonan maaf dan membayar pampasan berikutan pernyataan atau penerbitan mereka yang telah mencemarkan nama baik Abdul Aziz.

Sekiranya mereka gagal berbuat demikian, peguam Mohd Hanipa Maidin berkata profesor itu akan memfailkan saman fitnah ke atas mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Nik Aziz: Rakyat pelik, siapa hina raja Melayu?

Posted: 22 Oct 2011 07:50 PM PDT

NONEMursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nikmat berkata rakyat menjadi pelik melihat tindakan sesetengah pihak menghina raja-raja Melayu dibiarkan tanpa sebarang tindakan, tetapi sebaliknya ahli akademik yang menyuarakan pandangan akademik mereka disekat.

"Dua hari lalu dia ada orang tulis dalam surat khabar, ada orang kata 'natang' kepada raja-raja Melayu tapi tak ada apa-apa tindakan pun.

"Rakyat jadi pelik, apa dah jadi ni?" soal Nik Aziz yang dipetik Harakahdaily selepas merasmikan Persidangan ICT dan Media Baru 2011 anjuran Lajnah ICT PAS Pusat di Kolej Universiti Islam Zulkifli Mohamad (KUIZM) di Taman Melewar Kuala Lumpur, semalam.

Nik Aziz yang juga menteri besar Kelantan, mengulas isu penggantungan tugas pensyarah undang-undang, Profesor Abdul Aziz Bari oleh Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA).
Read More / Baca Lagi >>

SU Agung BN: Najib mahukan calon dan kerusi boleh menang.....ada 50 Parlimen dan 100 dun sehaja..!!!!

Posted: 22 Oct 2011 07:49 PM PDT

KUALA LUMPUR, 23 Okt — Setiausaha Agung Umno berkata calon-calon yang akan diturunkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 "memang boleh menang dan memberi impak" dengan menekankan bahawa ketuanya Datuk Seri Najib Razak mahukan calon dan kerusi yang boleh menang.
Sehubungan itu kata Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (gambar), BN sanggup meletakkan mereka yang sudah berusia jika pihak terbabit boleh membawa kemenangan.
Read More / Baca Lagi >>

Tidak perlu empangan baru

Posted: 22 Oct 2011 07:42 PM PDT

Oleh WADIASSOFI JAAFAR

EmpanganJITRA – Empangan baru tidak perlu dibina di negeri ini kerana sudah mempunyai Empangan Muda, Empangan Pedu dan Empangan Ahning yang cukup untuk disalurkan ke kawasan pertanian.

Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Pertanian dan Industri Asas Tani, Bioteknologi, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga, YB. Dato' Ir. Amiruddin Hamzah berkata, Kerajaan Negeri mempunyai kawasan balak seluas 112,000 hektar yang merupakan kawasan tadahan air.

Read More / Baca Lagi >>

Kerajaan BN roboh gerai Melayu di Johor.....

Posted: 22 Oct 2011 07:41 PM PDT

"Banyak betul gerai peniaga Melayu diroboh sekarang ini. Di Johor pula tu. Gerai Melayu, bukannya gerai Pendatang Asing. Beginilah nasib Melayu ketika ini, di Malaysia, di Tanah Melayu di negeri Melayu yang paling kuat memperjuangkan hak orang Melayu. Sebelum ini peniaga Melayu di Negeri Sembilan juga mengalami nasib yang sama.
Read More / Baca Lagi >>

Berjaya Barat dan Yahudi membunuh Gaddafi dan tawan Libya

Posted: 22 Oct 2011 07:33 PM PDT

Oleh: mohdnoorawang

"TANGGAL 21.10. 2011, lenyap satu negara Arab dan Islam dibumi Afrika LIBYA. Tentera NATO dengan kerjasama  penduduk Libya yang menyokong demokrasi meyerang tentera gadafi sehinggga Gadafi dibunuh dengan kejam oleh rakyat Libya sendiri.

Hampir 43 tahun Gadafi berkuasa di Libya, rakyat bangkit dengan kerjasama kaum Yahudi dan barat berperang dengan tentera Gadafi di bantu oleh pakatan tentera NATO dan Amerika.

Hancur sebuah negara yanb berdaulat. Rakyat Libya yang berpaling tadah telah bantu dengan kelengkapan dan logistik yang canggih oleh pehak barat dan NATO.
Read More / Baca Lagi >>

Saat Gaddafi DITEMBAK DIKEPALA

Posted: 22 Oct 2011 07:32 PM PDT

Detik-detik terakhir sebelum Gaddafi mati ditembak menjadi lebih jelas hari ini apabila muncul beberapa imej di saat pistol diacukan ke kepalanya. Beberapa saat selepas itu suara diktator ini tidak lagi kedengaran. Adegan seterusnya menunjukkan badannya sudah tidak bermaya dan terkulai di atas tanah. Matanya ditutup dan dia tidak lagi bernafas.

Laporan tengah malam semalam memaklumkan bahawa Majlis Peralihan Negara akan menyerahkan mayat diktator ini kepada ahli-ahli keluarganya. Rakaman dramatik yang terbaru ini menjawab beberapa misteri bagaimana punca kematian Gaddafi ketika balunya memohon siasatan dijalankan untuk mengetahui bagaimana suaminya meninggal dunia.

Imej-imej yang muncul ini menolak dakwaan kerajaan baru Libya kononnya bekas pemimpin itu telah dibunuh tembakan curi semasa di dalam perjalanan ke hospital. Sebaliknya, ia menunjukkan bahawa pelaksanaan hukuman bunuh yang penuh kegilaan ini semasa Gaddafi dikelilingi oleh pemberontak yang bersorak.

Nafas terakhir: Sepucuk pistol dihalakan ke arah Gaddafi yang berlumuran darah ketika dia diletakkan di dalam ambulans. Tidak lama kemudia dia dilihat sudah mati dihadapan khalayak ramai.
Read More / Baca Lagi >>

Raja Melayu Hilang Kuasa Sebab Siapa?

Posted: 22 Oct 2011 07:28 PM PDT

Oleh PAS Miri

Siapa Sebenarnya Yang Menghina Raja-Raja Melayu?

Raja berperlembagaan adalah sebuah kerajaan yang ditubuhkan di bawah sistem berperlembagaan yang mengiktiraf Raja sebagai ketua negara.[1]. Raja berperlembagaan yang moden biasanya menggunakan konsep trias politica, atau politik tiga serangkai. Ini bermaksud Raja adalah hanya ketua simbolik di dalam rangkai eksekutif dan kuasanya adalah terhad oleh perlembagaan negara. Apabila seorang Raja mempunyai kuasa pemerintahan yang penuh ia dipanggil monarki mutlak atau absolute monarchy.

Read More / Baca Lagi >>

Sultan dan Raja tetap dihati orang Melayu

Posted: 22 Oct 2011 07:27 PM PDT

Oleh: mohdnoorawang

"Malaysia satu satunya negara dan negeri yang banyak raja dan sultan. Dalam ramai raja raja ada satu nama yang digelar Agong atau di angkat menjadi agong atau raja agong.

Namun kehebatan dan kuasa imuniti raja dan agong disekat dan di batas kuasa dan kekuatan istana oleh pemimpin UMNO yang masyhur dalam meyekat kuasa raja dan agong, beliau ialah Tun Mahathir. Hancurlah istana dan raja dan kekuatan raja dan agong dirogol dan diperlekehkan oleh pemimpin UMNO/BN.

Read More / Baca Lagi >>

Hilangnya idealisme universi-universiti Malaysia

Posted: 22 Oct 2011 07:23 PM PDT

Oleh Dr Mohamad Tajuddin Mohamad Rasdi
Baru-baru ini saya terbaca tentang universiti awam kita yang gagal menduduki senarai 400 universiti terbaik dunia mengikut sistem penyenaraian Times Higher Education World University Rankings. Mengejutkan. Atau perlukah kita terkejut?
Saya menulis rencana ini untuk menunjukkan bahawa institut pengajian tinggi awam (IPTA) Malaysia sudah hilang segala bentuk tanggungjawab dalam pembangunan bangsa (nation) dan hanya ghairah mengejar kedudukan ranking.
Read More / Baca Lagi >>

Kematian Muammar Gaddafi. Siapa mangsa seterusnya?

Posted: 22 Oct 2011 07:14 PM PDT

Markus Lim

23 OKT — Selama 42 tahun Libya diperintah oleh seorang pemimpin yang menggelarkan dirinya  "Raja Segala Raja", Muammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi atau ringkasnya Muammar Gaddafi.
Selama lebih empat dekad lamanya, pelbagai dasar dan ideologi diterapkan dalam segala pelosok kehidupan penduduk Libya.
Ke mana sahaja penduduk pergi, pengaruh, suara serta bayangan Gaddafi ada di mana-mana. Dari Bandar Tripoli ke Misrata, Benghazi hinggalah ke kampung kelahirannya di Sirte, gambar Muammar pemimpin Arab yang paling lama memerintah menghiasi lanskap bangunan.
Read More / Baca Lagi >>

Himpun dicemari risalah haram...."Siapa Bertanggungjawab Kristiankan Melayu di Selangor?"

Posted: 22 Oct 2011 07:08 PM PDT

badrul SHAH ALAM – Himpunan Sejuta Umat (Himpun) di Stadium Shah Alam tadi dicemari dengan penyebaran risalah secara haram bertajuk 'Siapa Bertanggungjawab Kristiankan Melayu di Selangor?' yang diedarkan ketika berlangsungnya perhimpunan.
Risalah sepuluh halaman bercetak itu mendakwa, tiga individu bertindak sebagai dalang untuk memurtadkan umat Islam di Selangor melibatkan peneraju Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).
Perhimpunan tergendala sebentar dan pihak penganjur memberi amaran kepada pihak yang bertindak mengedar risalah itu berhenti daripada menimbulkan provokasi dan bagaimanapun pengedar risalah itu gagal ditahan.
Read More / Baca Lagi >>

Murtad kerana umat Islam tidak bersatu

Posted: 22 Oct 2011 07:04 PM PDT

Dr Ibrahim Abu Shah berkata disebabkan kelemahan itu umat Islam mudah diganggu dan diambil kesempatan oleh anasir luar.
SHAH ALAM: Tokoh akademik Tan Sri Prof Dr Ibrahim Abu Shah menyifatkan timbulnya isu murtad kerana kelemahan umat Islam sendiri yang tidak bersatu dan saling bermusuhan.
Pengerusi Eksekutif Pertubuhan Melayu Kreatif Malaysia (Pemimpin) itu berkata, disebabkan kelemahan itu umat Islam mudah diganggu dan diambil kesempatan oleh anasir luar.
Isu seperti gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), dan isu kelas tuisyen di Jalan Klang Lama bukan perkara kecil.
"Kita berpecah. Kita bergaduh, tak sokong  sesama sendiri walhal kita tahu tiada satu pun ayat al-Quran atau hadis yang membenarkan kita bermusuh dan bergaduh sesama sndiri," katanya dihadapan kira-kira 5,000 penyokong Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun) di Stadium Shah Alam di sini hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

KELENTONG UTUSAN MELOYA

Posted: 22 Oct 2011 07:02 PM PDT


Akhbar kuat kelentong, Utusan Malaysia terbitan hari ini tak berani menyebut jumlah kehadiran sebenar orang ramai di Perhimpunan Sejuta Umat yang dihadiri tak lebih 5000 orang saja. Cuba anda tengok gambar muka depan akbar ini. Cara gambar diambil seolah-olah Stadium Shah Alam penuh melimpah. Ni la yang dikatakan kaki auta. Putar belit fakta. Dulu sewaktu perhimpunan Bersih, Utusan maklumlan jumlah perserta perhimpunan tak lebih 10,000 orang. Tapi kalau majilis yang Dato Najib hadir semua dikatakan jumlah puluhan ribu. Tapi kenapa di stadium semalam Utusan tak berani menyebut jumlah sebenar di muka depan akhbarnya? takut kantoi ke...hahaha....itu tandanya UMNo dan nak sampai tempoh masuk kubur...

Bersih teruskan momentum tuntutan, kempen di luar negara dipertingkat

Posted: 22 Oct 2011 06:59 PM PDT

KUALA LUMPUR, 23 Okt — Bersih 2.0 menggerakkan perjuangan menuntut pembaharuan pilihan raya apabila pengerusinya Datuk Ambiga Sreenevasan mengunjungi empat universiti pengajian undang-undang terkenal di Australia minggu depan bagi mengadakan pertemuan dengan pelajar-pelajar Malaysia bagi mengutarakan pelbagai isu berkaitan sistem pilihan raya negara ini.
The Malaysian Insider difahamkan beliau akan menyampaikan syarahan awam yang diaturkan oleh Asian Law Centre di Universiti Melbourne dan disusuli dengan kehadirannya di Universiti New South Wales dan Universiti Sydney (pada 31 Oktober) dan Fakulti Undang-undang Universiti Kebangsaan Australia di Canberra pada 1 November.
Difahamkan majlis di keempat-empat universiti berkenaan akan membolehkan rakyat Malaysia di luar negara yang masih belum mendaftar sebagai pengundi berbuat demikian.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Dr Abu Hassan - Siapa Petualang Siapa Pejuang

Posted: 22 Oct 2011 06:55 PM PDT

Video : Prof Dr Aziz Bari - Sejarah Teori Malaysia Tak Di jajah

Posted: 22 Oct 2011 06:54 PM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT