Sabtu, 22 Oktober 2011

dollah yankee

dollah yankee


Muamar Gadafi mati,orang Malaysia yang akan kena tipu!

Posted: 21 Oct 2011 11:00 PM PDT

Konfom, Muamar Gadafi dah mati kena tembak. Dan tahu kah anda semua? lagi sedikit hari lagi, kita rakyat Malaysia akan dapat melihat sendiri berapa banyak orang Malaysia terutamanya orang melayu yang akan di-tipu dan akan kena tipu dengan sindiket Pak Hitam dari benua Afrika.

Sindiket Pak Hitam dari Afrika ini akan cuba menipu kita dan membuatkan kita terpedaya dengan menghantar email kepada kita dan berkata yang berbillion duit Muamar Gadafi terperuk dan terpendam dalam bank-bank yang di rekacipta olih mereka. Olih itu mereka akan mencari sesiapa dari Malaysia yang sanggup untuk menjadi 'nominee' bagi penghantaran sejumlah wang, dan kita akan di bayar sebanyak beberapa persen dari jumlah yang akan di hantar ke akaun kita itu.

Gurkah-gurkah di'port' percaya yang orang kita, yakni orang Malaysia, yang kita semua tahu jenis yang suka dengan 'eazy money' tanpa mahu berusaha dengan tulang empat kerat dan tak mahu guna otak dan 'akai' yang ada untuk berfikir akan terpedaya dengan email ini bila kita memberi jawapan. Kemudian sindiket pak itam afrika ini akan menggunakan seseorang untuk menyamar sebagai pegawai kastam atau pegawai bank negara dan akan menghubungi dengan kita yang telah menjawab email tadi untuk mengatakan yang wang sejumlah sebanyak sekian-sekian telah di masukan kedalam akaun kita, dan kita di minta untuk memasukan sejumlah wang sebagai yuran proses atau yuran cukai atau apa-apa juga bayaran. Kita yang telah mula rasa tamak dan mula terbayang wang yang bernilai bermillion-million itu tanpa pikir panjang akan terus memasukanya ke-dalam akaun yang akan diberitahu, dan akhirnya ... maka kita yang tamak tadi jadi lah penunggu! satu minggu, dua minggu, sampai satu bulan baru dia sedar yang dia dah kena tipu dah kena kapur olih sindiket pak itam afrika. Kemudian yang kena kapur ini akan terhegeh-terhegeh berjumpa dengan Micheal Chong dari biro pengaduan awam  MCA untuk mengadu tentang dah kena tipu.

Kah..Kah..Kah..'Limau purut 3 serangkai, buta perut tak ada akai!'

di-bawah adalah salah satu contoh email:
Mr Barki Diya barkibarki2009@hotmail.fr via yahoo.com

Dear Friend,
How Are You? I Know That This Mail May Come To You Almost A Surprise As We Never Met Before And Please Before You Proceed Reading This mail,This Is True and not An Joke, Well I Saw Your Contact Email Through Yahoo Search when I Was Looking For a Foreign Partner, After Much Consideration I Decided To Write You Since I Cannot Be Able To See You Face To Face For Now, At First I Strongly Believed That Any Information Received From Yahoo Search Is Correct And Must Be Trusted. But Never Mind, I Am From (Burkina Faso West Africa) Mr.Barki Diya By Name, An Auditing Debt Manager In Our Bank Here (Bank Of Africa).

I Have An Opportunity To The Sum Of Two Millions, Five Hundred Thousand United States Dollars (US$2.500, 000.00), To Transfer Into Your Nominated Bank Account (The Owner Of The Money) Is An. Saudi Arabia Who Died A Long With His Entire Family Through Car Accident 2006 When Travelling To Celebrate Muslim Fete In His Home Town Saudi Arabia, Upon Your Reply And Interest To Receive This Fund On My Behalf, I Will Kindly Send You More Details On The Execution Of This Transaction Will Commence, Now I Urge You To Take This Message Seriously And With An Open Mind.So Please Give It A Benefit Of Doubt,And With Good Faith And Trust Join Me And I am Assuring You Now That You Will Never Be Disappointed.Now My Questions Are:Can You Handle This Project With Me? Can I Give You This Trust? Respond Back To Me Or Delete It Off If You Are Not Interested.

If You Accept This Offer To Work With Me, And You Find This Proposal Suitable For You Do Furnish Me With The Following Information.

Your Full Name...................
Your Country................
Your Private Telephone...............
Your Age and Sex....................
Your Occupation...............
I Will Appreciate It Very Much, If This Proposal Is Acceptable By You, Do Not Make Undue Advantage Of The Trust I Have Bestowed On You, And I Assure You We Can Achieve It Successfully.
Reply me through this email barki_diya2009@sify.com
This Is My Private Phone Number 00226 74 71 07 53.You Can Call Me For More Explanation.

Respectfully
Mr.Barki Diya,
An Auditing Debt Manager Of Bank Of Africa

dollah yankee -
pernah cuba nak perkena balik kawan yang hantar email yang macam ini,tapi memandangkan 'it take a thief to know a thief' maka cubaan itu gagal

Tiada ulasan: