Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


AJK PAS SELANGOR - DR HASSAN ALI TERANIAYA?

Posted: 17 Sep 2011 10:28 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

JIKA benar seperti yang didakwa oleh bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Exco Agama Selangor Dr Hassan Ali bahawa beliau tidak pernah menerima surat perlantikan AJK Perhubungan PAS Selangor, sedangkan beliau dikatakan salah seorang dari AJK tersebut maka ianya sesuatu yang amat mendukacitakan.

Seperti yang didakwa oleh Dr Hassan Ali di Malaysiakini, PAS Selangor seharusnya bersikap profesional terhadapnya memandangkan beliau sentiasa bersikap sedemikian. Saya bersetuju dengan pendapatnya kali ini dan berharap PAS Selangor menyiasat dakwaan beliau.

Ada teman yang turut mempersoalkan, adakah selama Dr Hassan Ali memegang jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor sebelum ini dan juga semasa memegang jawatan Exco Agama Selangor sehingga kini beliau telah mengamalkan sikap `profesionalisme'?

Saya tidak dapat menjawab persoalan teman saya ini, mungkin yang tahu jawapannya adalah YB Khalid Samad yang dari dulu banyak `perselisihan' dengan Dr Hassan Ali. Adakah setiap kali berlaku perselisihan ketika itu ianya dapat diselesaikan secara profesional? Ada yang berkata, di dalam isu Gereja baru-baru ini Dr Hassan Ali selaku Exco Agama tidak bertindak profesional apabila membuat kenyataan awal tanpa merujuk terlebih dahulu kepada MB Selangor.

Sukar untuk difahami siapa sebenarnya yang tidak profesional. Adakah sikap profesional hanya perlu ketika kita tersepit atau teraniaya? /wfauzdin.blogspot.com

"AMPUNKAN KAMI PENUNGGU GUA" - ZAID IBRAHIM

Posted: 17 Sep 2011 01:47 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SEKONYONG-KONYONGNYA bekas Menteri, Zaid Ibrahim pemimpin Parti KITA pun memohon maaf kepada Najib di atas `ketelanjurannya'. Permohonan maaf dari bekas ahli PKR itu amat `tepat pada masa'nya menjelang PRU ke 13 yang dijangka tidak beberapa lama lagi. Zaid memohon maaf kerana `bersangka jahat' kepada Najib sebelum ini yang dulunya beliau tidak yakin Najib berani untuk menghapuskan Akta zalim ISA.

"Saya dahulu tidak yakin Najib mempunyai keberanian untuk membuat sesuatu yang besar dan hari ini saya minta maaf pada Perdana Menteri kerana akhirnya sanggup berbuat sesuatu yang bermakna dan besar untuk memansuhkan ISA ini. "Saya sifatkan ini sebagai satu hadiah kepada rakyat Malaysia," katanya kepada pemberita di kediamannya di Kota Bharu (Malaysiakini).

Zaid menganggap ianya sebagai satu hadiah kepada rakyat di dalam keadaan masih ada yang menghuni penjara di Kemunting akibat akta jahiliyyah itu. Benarkah Akta ISA telah dihapuskan? Di mana hitam putihnya dan semenjak semalam adakah tahanan ISA yang telah dibebaskan? Paling penting, apakah akan ada akta baru dicipta yang satu `spesis' dengan Akta ISA? Tidak mahu bersangka buruk pada Najib, tetapi tidak juga lupa bagaimana Najib menipu kita di dalam isu kebenaran berhimpun sewaktu BERSIH 2.0 mohon untuk berhimpun di stadium.

Mengapa Zaid terlalu cepat berterima kasih? Mungkin beliau mengharapkan simpati Najib untuk memberi laluan kepada KITA di beberapa kerusi di dalam PRU nanti. `I Help U, U Help Me', suatu perkataan yang sinonim dengan Najib.

Di Pahang baru-baru ini, seorang wakil dari KITA telah berjumpa Pengerusi PKR Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman agar dapat kiranya PKR Pahang memberi laluan pada calon KITA di beberapa kerusi di Pahang. Kononnya, KITA mempunyai matlamat yang sama dengan PR iaitu untuk menumbangkan Umno/Bn. Jawapan Dato' Fauzi mudah, "Jika bermatlamat yang sama, mengapa tidak mahu menyertai PR?". Maka, wakil KITA pun pulang dengan hampa.

Zaid Ibrahim bukan seorang yang bodoh tetapi beliau bukannya secerdik mana di dalam politik. Jika beliau cerdik, masakan beliau lari lintang pukang di dalam gelanggang sebelum perlawanan berakhir bertemu Azmin sewaktu pemilihan di dalam PKR dahulu? Kononnya Azmin menipu. Alasan lazim dari seorang pengecut. Berapa banyak undi Azmin menipu, dan berapa banyak undi majoriti Azmin?

Chegu Bard pun tidak berpuas hati dengan pemilihan dan beliau juga ada asas untuk membuat dakwaan tersebut. Adakah Chegu Bard keluar dari parti dan wujudkan parti baru? Sebab itu saya katakan Zaid tidak secerdik mana, justeru itu tidak hairanlah beliau memohon maaf pada Najib. Malangnya, kita tidak sebodoh itu untuk menafsirkan apa yang tersirat. Hanya di dalam beberapa ayat dan beberapa minit pada ucapannya, Najib berjaya memperbodohkan beberapa orang termasuk Zaid.

Syabas pimpinan PR yang tidak melatah dan teruja dengan janji Najib yang seterusnya ini. Lihatlah, beberapa tokoh yang dulu memuja Akta ISA dengan mengemukakan berbagai dalil, akhirnya berjaya ditundukkan oleh Najib. Ertinya, Najib berjaya menundukkan kumpulan `burung belatuk' tersebut dan pimpinan PR berjaya tundukkan Najib dengan desakan demi desakan yang telah kita lakukan.

Buat Zaid, tunjukkanlah kekuatan parti anda anda dengan cara sebenar bukan dengan stail lama iaitu kipas dan ampu. Jangan terperanjat jika Zaid akan mencari alasan untuk menghalalkan KITA berada di dalam Bn. /wfauzdin.blogspot.com


MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Siti & Datuk K sertai konvoi "Superbike" 1Malaysia

Posted: 17 Sep 2011 11:01 AM PDT


Sebanyak 235 buah motosikal berkuasa tinggi "Superbike" telah memulakan perjalanan dalam Kembara IMalaysia  salama 8 hari mengelilingi semenanjung Malaysia anjuran SAM ( Superbike Association of Malaysia) jam 9.00 pagi Sabtu,

Majlis Makan Malam sempena dengan acara ini telah diadakan di Dewan Merdeka PWTC malam Jumaat.

DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor turut mencemar duli berangkat untuk bersama-sama superbikers dalam majlis tersebut seterusnya melepaskan para peserta.

Peserta konvoi akan bermalam di Pengkalan TLDM Lumut malam ini sebelum bertolak ke Pulau Pinang keesokan paginya

Sepanjang perjalana konvoi akan didahului oleh Menteri Pertahanan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi dan isteri. Turut sama dalam konvoi adalah penyanyi tersohor negara Dato Siti Norhaliza dan suami Dato K ... Lagi gambar-gambar DI SINI .

Manakala perjalanan dari Mersing ke Pasir Gudang akan di dahului oeh DYMM Sultan Johor.

Sepanjang perjalanan peserta akan melakukan beberapa program khidmat masyarakat sebelum pulang ke Kuala Lumpur pada 22 September 2011

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Butiran video seks terbaru anwar ibrahim dan kepelikan yang papa gomo kena jawab.

Posted: 17 Sep 2011 08:42 AM PDT

DARI BLOG UMENO WORLD



Nota : Dsai yang dimaksudnya di penulisan neh ialah lelaki mirip dsai dan bukan mewakili dsai yang sebenarnya. Harap maklum.

Aku jelajah blogs pro umno dan aku dapat tahu beberapa butiran mengenai video seks yang bakal didedahkan tak lama lagi, iaitu ;

1. Tarikh video 13 jan 2011

2. Atas katil dengan dua wanita thailand
3. Rakaman hitam putih.

Ada beberapa perkara mengconfiuskan aku. Lihat bawah neh ;





Eskay memang pakai baju lengan pendek dalam dan luar bilik. Sebelum dan selepas rakaman. Kalau tak silap aku tue jam tangan kot dalam gambar kedua neh. Tapi masalah sekarang bukan pada baju eskay sebaliknya pada baju anwar ibrahim. Lihat bawah neh ;



Maaf agak lucah sket. Gambar neh aku petik dari blog badutrakyat. Posting asal yang ada gambar neh dah hilang. Aku pun tatau napa. Tapi baju yang dsai pakai dalam video seks atas neh ialah lengan panjang. Bukan lengan pendek. Dalam video yang disebarkan papa gomo dia hentikan video sampai dsai pakai baju lengan pendek tshirt je. Aku sebenarnya tak tengok rakaman neh lebih dari sekali. So aku takley memorize apa2 sangat dalam neh. Yang aku ingat masa aku tengok cctv naik lif yang disebarkan oleh papa gomo tue ialah dsai pakai kemeja kosong ketika dalam bilik .

Tapi yang disiarkan dalam youtube neh ada corak. Walaupun dalam versi hitam putih aku tak rasa kemeja yang ada corak akan hilang coraknya terus dan menampakkan ia sebagai kemeja kosong. Apatah lagi jadi singkat selepas panjang. Takan dsai nak auter baju lengan panjang dia jadi pendek plak masa turun? Ataupun auter baju lengan pendek jadi panjang selepas naik? Lalu aku buat sedikit analisis.

Lihat bawah neh ;



Aku edit guna photoscape. Asalnya aku nak edit guna picasa tapi gagal. Dah berkali2 aku nak edit tapi gambar takmo masuk picasa. Aku sampai menangis depan komputer. Nak marah, dia komputer. Sebab dah terlampau marah aku keluar airmata. Itu pun nasib baik aku teringat ada photoscape. Kalau tak aku nak berhenti sejenak je daripada update. Tension siot. Heheheh..

Nampak tak perbezaan disini? Lagi satu semasa aku amati video yang papa gomo neh bagi betul2 memang aku perasan ketika turun di kedua2 belah tangan dsai tiada jam tangan. Itu apa yang aku nampak. Korang boleh teliti sendiri. Mungkin apa yang aku nampak tidak sama apa yang korang nampak.

Dan lihat bawah neh lagi ;

Apa benda yang eskay bawa neh? Video ka? Aku takmo buat apa2 konklusi disini. Tapi kemon larh.. video + cctv yang digabungkan? Jadi satu cerita? Kalau ada cctv eskay dan anwar ibrahim masuk bilik mesti ada cctv wanita itu naik lif juga kan?

Dan lagi satu tak silap kisah video seks part 1 menunjukkan bahawa anwar ibrahim orang yang dah ada dalam bilik awal2, manakala wanita dan eskay ialah mereka yang baru masuk bilik. Aku ingat pasal benda neh aku dah tonton banyak kali pasal aku nak mencari bukti bagi menyakinkan diri aku bahawa dsai difitnah. Bagi aku selagi aku tak yakin dsai difitnah selagi itu aku tidak akan berhujah dalam isu neh. Aku sendiri kena yakin dan percaya dulu bahawa dsai tidak bersalah baru aku boleh yakinkan orang lain. Simple.

Sebab tue aku tonton part 1 berkali2 sampai dah hafal jalan citer dia. Mengenai jam pula aku memang sengaja tulis disini sebab benda tue aku notice. Selalu aku tengok orang lelaki ketika nak bersolat dorang akan tanggal jam dan masukkan ia ke dalam kocek. Sebab nak berwudhu. Aku tak pakai jam tangan tapi boleh jadi ketika itu dsai ada sebab untuk buka jam tersebut. Itupun andai benar dsai orang yang berada dalam cctv terbabit. Tapi pelaku seks dalam video terbabit memang bukan dsai.

Bagi aku tarikh dalam cctv juga boleh diubahsuai. Benda neh sebenarnya mudah je. CCTV neh tidak akan wujud sekarang. Mesti dah lama wujud andai benar dsai berada di sana. Tetapi kenapa dedahkan rakaman neh sekarang? Melainkan rakaman neh baru dibuat ataupun baru diperolehi daripada beberapa destinasi yang pernah dikunjungi bersama..? Nampak tak keraguan disini?

Dan tak silap aku eskay cakap dia yang bawa wanita tue pergi kepada dsai. Aku tak faham maksud dia bawa pergi tue apa. Adakah dia amek wanita tersebut dan bawa naik ke appartment ataupun dia tahu contact no perempuan tue? Kalau dia ada info sepatutnya dah lama polis berjaya dedahkan wanita dalam video seks terbabit. Hairan gak aku.. dengan pelbagai teknologi dan kuasa yang ada amat mustahil sukar mencari seorang wanita? Melainkan.. memang taknak cari ataupun tak boleh cari.

Lue fikirlah sendiri tapi papa gomo berani ka nak jawab pasal neh? Jawapan dia bagi aku sebenarnya tak penting. Pasal dari dulu lagi dia cuma nak menjatuhkan kredibliti dan imej pemimpin pembangkang [cara fitnah] bukan nya nak berhujah pasal fakta ataupun meningkatkan sistem pentadbiran negara. So ada ataupun tiada, jawapan dia tak pernah penting pun pada aku dan korang seme. Heh.


Ameno : rosak larh lue orang dipornokan umno.. adakah khir toyo membayar papa gomo untuk menjatuhkan dsai in order untuk membolehkan khir toyo bebas dari tuduhan mahkamah? <-- tanya.. ye tanya.. ada informer tapi tiada bukti.. so aku tanya je.. jangan cakap aku tuduh or fitnah pula yer.. heh

Pengakuan PM Bangladesh Bukti Wujud Penyelewengan Dalam Pentadbiran Najib

Posted: 17 Sep 2011 08:22 AM PDT





PETALING JAYA 17 SEPT : Pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi dipersoalkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar berkata, perkara itu adalah sesuatu yang serius selain memperlihatkan tindakan pentadbiran perdana menteri menyalahgunakan kuasa sedia ada dengan sewenang-wenangnya memberi kerakyatan kepada warga asing demi kelangsungan politik sempit mereka.

"Ini isu nasional, bagaimana mungkin dalam sebuah negara yang kononnya cekap dan canggih dengan kemudahannya boleh mengizinkan pemansuhan terang-terangan, saya mengikuti web site yang mendedahkan Perdana Menteri Bangladesh bahawa ramai rakyatnya diizinkan untuk mengundi di Malaysia, saya minta pengesahan lanjut kerana ia adalah pengesahan yang sah dari laman web kementerian Bangladesh" katanya pada satu sidang media di sini hari ini.

Dalam laporan dibawa oleh Keadilan Daily semalam, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Fuziah Salleh mendesak siasatan dibuat terhadap pengakuan Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya yang bekerja di Malaysia mudah memperoleh status kewarganegaraan dan layak mengundi.

"Kita desak tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kenyataan Perdana Menteri Bangladesh berkenaan perkara ini. Jika perkara ini berlaku, Najib perlu bertanggungjawab dan berani tampil memberikan penjelasan," kata Fuziah yang juha Ahli Parlimen Kuantan memetik pengakuan Sheikh Hasina, yang dipetik dari www.ngoab.gov.bd — laman rasmi hal ehwal badan bukan kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri negara itu.

Maklumat laman itu mendakwa Sheikh Hasina berkata pekerja-pekerja Bangladesh di Malaysia diberi kewarganegaraan dengan mudah asalkan mengundi parti yang mewakili kerajaan pemerintah.

Beliau juga mengesahkan sebilangan pekerja Bangladesh dalam beberapa sektor di Malaysia, diberi taraf kewarganegaraan sejak tahun lalu.

Katanya, mereka juga diberi hak sebagai pengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein memberitahu bahawa dakwaan warga asing diberikan kerakyatan adalah tidak benar dan perkara itu akan ditangani oleh jawatankuasa pilihan khas Parlimen yang bakal meneliti pembaharuan pilihan raya.

Jawatankuasa itu akan dibentuk apabila Parlimen bersidang awal bulan depan.

Kesal dengan situasi ini, Anwar menyifatkan apa yang dilakukan oleh kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai sesuatu yang aneh dengan memperjudikan negara apabila bertindak sembrono memberi hak kepada warga asing sebagai pengundi.

"Di Malaysia ini masih ramai, susah payah kita berkempen, perlu adakan pendaftaran dicampur pula dengan karenah pentadbiran yang mempersulitkan urusan pendaftaran kita, tetapi dengan mudah mereka memberi hak kepada warga Bangladesh," tambahnya.


Tindakan Najib Mansuhan ISA Kerana Terdesak, Kata Nik Aziz

Posted: 17 Sep 2011 08:20 AM PDT




SHAH ALAM 17 SEPT : Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengambil langkah memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai tindakan terdesak.

Nik Aziz berkata akta yang berusia lebih lima dekad itu sepatutnya telah lama dimansuhkan tetapi ia hanya mahu diketepikan sekarang.

"ISA sepatutnya dihapus sejak lama dulu dan bukan di saat-saat terdesak seperti sekarang. Zaman komunis sudah lama berlalu, lagi pun tidak ada lagi fahaman komunis kecuali sekular di Malaysia," kata beliau.

Dalam mesej menerusi laman sosial Facebooknya semalam, Nik Aziz berkata: "Saya ditanya tadi oleh wartawan tentang pengumuman pemansuhan ISA. Saya katakan, setelah berpuluh ulama ditahan di bawah akta zalim ini, kerajaan baru menyedari ISA perlu dimansuh?"

Malah beliau turut mempersoalkan adakah keadaan sudah aman sekarang sehingga ISA boleh dimansuh dan jika begitu, "tidak benarlah apa yang digembar-gembur sebagai ancaman terhadap perpaduan dan usaha menghidupkan semula ideologi komunis pada hari ini?"

"Atau sememangnya ISA sejak dahulu lagi sebenarnya zalim atau apa yang digembar-gembur sekarang hanyalah khabar angin sahaja?" kata beliau lagi.

Jelas Nik Aziz, beliau menyertai PAS ekoran melihat pengkhianatan Umno terhadap alim ulama di Kelantan dengan dikenakan tindakan di bawah ISA.

"Ulama PAS dikenakan ISA sedangkan kita ada mahkamah, hakim dan peguam," katanya ketika bercakap kepada pemberita selepas menghadiri sambutan Hari Malaysia dan Hari Kemerdekaan Ke-54 di Machang, Kelantan.

Justeru Nik Aziz yang juga Musyidul Am PAS itu berkata, apa tujuan diwujudkan sistem kehakiman jika rakyat disekat membela diri daripada tuduhan tertentu.

"Alim ulama adalah golongan yang mengajar supaya manusia taat kepada Allah dan meninggalkan perbuatan-perbuatan keji dilarang Islam," tambah beliau.

Jika Benar Najib Ikhlas, Bebaskan Segera Tahanan ISA

Posted: 16 Sep 2011 11:17 PM PDT

SHAH ALAM 17 SEPT : Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan jika benar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ikhlas untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) beliau perlu segera membebaskan kesemua tahanan akta itu sekarang sebagai langkah pertama untuk menghapuskan undang-undang tersebut.

Tuan Ibrahim berkata, beliau amat kesal dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang sekali lagi mengikut langkah melawan arus seperti dalam hal menangani perhimpunan Bersih 2.0 dengan mengumumkan bahawa tahanan ISA akan kekal sehingga dua akta baru menggantikan ISA siap.

"Dua akta itu pula hanya akan dibentangkan tahun depan mengikut kenyataan Datuk Seri Nazri Aziz dan semua ini menambah perit kepada ahli keluarga tahanan ISA yang menaruh harapan tinggi sejak pengumuman Najib (kelmarin)," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Tuan Ibrahim, seharusnya Menteri Dalam Negeri bertindak lebih bijak dalam hal ini dengan membebaskan semua tahanan ISA secepat mungkin sebagai langkah ikhlas dan demi membantu Najib mendapatkan kembali keyakinan dan kepercayaan rakyat bahawa pengumuman melakukan reformasi untuk kebaikan negara bukanlah hangat-hangat tahi ayam seperti apa yang melanda siri reformasi ekonomi yang diwar-warkan.

Malah katanya, jika tidak dapat dibebaskan dengan serta-merta pun, PAS menggesa agar tahanan tanpa bicara ini dapat dihadapkan di mahkamah serta-merta supaya mereka dapat membela diri sekiranya kerajaan mendakwa mempunyai bukti kukuh mereka adalah golongan pengganas.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang yakin terdapat puluhan lagi yang ditahan dalam kem Kamunting sekarang dengan pelbagai tuduhan yang mungkin hanya berpunca daripada sangka buruk, dendam dan politik seperti yang berlaku ke atas enam ahli PSM yang ditahan di bawah Ordinan Darurat baru-baru ini.

"Najib mesti memilih antara dua pilihan ini - sama ada mereka mesti dibebaskan atau dibicarakan," kata beliau lagi.

Di samping itu, katanya, PAS juga menuntut kerajaan memohon maaf kepada tahanan ISA yang ditahan tanpa bicara, ekoran Perdana Menteri mengakui terdapat kepincangan dalam akta 'draconian' tersebut sekiranya beliau betul-betul ikhlas dalam reformasi ini.

"Janganlah pula cepat menolak tanggungjawab untuk memohon maaf kepada bapa-bapa negara yang lalu kerana mereka yang menggubal akta yang zalim ini," kata Tuan Ibrahim sambil menambah, "sebaliknya Najib patut mewakili bapa-bapa negara yang lalu untuk memohon maaf kepada semua tahanan ISA kerana mereka adalah daripada rumpun yang sama iaitu Barisan Nasional."

"Sebagai tanda keikhlasan juga, kerajaan tidak boleh berlepas tangan begitu sahaja kerana mangsa kekejaman ISA terus tertekan sama ada dari sudut mental, fizikal maupun spiritual. Nama mereka mesti dibersihkan akibat akta zalim ini," kata beliau.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib mengumumkan bahawa ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Katanya, dua undang-undang baru itu akan digubal di bawah "semangat serta payung" Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Kajian semula komprehensif ini akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan, kata Najib.

Kerajaan juga akan mengkaji semula Seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.

Beliau juga berkata kebenaran berhimpun akan diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak dengan mengambil kira norma-norma di peringkat antarabangsa.

Apa Kandungan Akta Baru ? - N. Surendran

Posted: 16 Sep 2011 11:16 PM PDT



PETALING JAYA 16 SEPT : Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), N. Surendren menyambut baik pengumuman Perdana Menteri Najib Razak semalam yang memberi komitmen bahawa kabinetnya mahu menghapuskan AKta Keselamatan Dalam Negeri 1967 (ISA) dan Akta Darurat.

Namun, beliau berkata pengumuman Najib sempena sambutan Hari Malaysia semalam dilihat samar- samar dan menimbulkan persoalan, adakah kerajaan pemerintah benar- benar ikhlas untuk melaksanakannya ?

Ia berikutan terdapat dua akta baru yang bakal digubal bagi menggantikan dua akta zalim yang mahu dihapuskan kerajaan pemerintah.

Surendran berkata, beliau sangsi akan ketelusan dua akta baru tersebut disamping sikap tarik tali Najib bersabit pemindaan Akta Polis 1967.

Surendran menambah, jika Najib serius mahu meneliti kembali akta polis tersebut, beliau sepatutnya menghapuskan terus permohonan permit untuk mengadakan perhimpunan aman.

Mengulas lanjut cadangan Najib untuk menghapuskan lesen tahunan penerbitan akhbar, Surendran mempersoalkan mengapa lesen penerbitan masih lagi perlu dipohon pada peringkat awalnya.

"Ini bermakna Menteri masih lagi berhak untuk tidak memberikan sebarang lesen atau membatalkannya sesuka hati beliau.

"Satu-satunya permit yang sepatutnya dipohon adalah permit perniagaan sahaja," kata Surendran.

Mansuh Satu ISA Hanya Helah Najib Untuk Gubal Dua Lagi 'ISA', Kata Guan Eng

Posted: 16 Sep 2011 11:14 PM PDT

GEORGETOWN 17 SEPT :Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menegaskan tindakan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dengan dua undang-undang baru merupakan satu perkembangan yang mengecewakan.

Justeru Guan Eng berkata, inisiatif pembaharuan politik yang diumumkan kelmarin adalah sesuatu yang tidak bermakna jika Najib mahu membuat penjenamaan semula dengan mengadakan undang-undang baru hanya bagi tujuan yang sama.

"Ya, sudah pasti ia berita yang baik tetapi jika anda mahu menggantikan dengan dua undang-undang baru, maka ia akan menjadi dua ISA?

"Kami tidak mahu melihat satu situasi di mana anda memasukkan wain yang lama dalam satu botol yang baru," kata beliau pada sidang medianya semalam.

Guan Eng yang juga merupakan seorang bekas tahanan ISA sebelum ini berkata, rakyat Malaysia mahukan elemen peruntukan boleh menahan seseorang tanpa perbicaraan dibuang segera daripada mana-mana undang-undang pencegahan yang mahu diadakan.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP itu menambah, satu tempoh yang pendek boleh dibenarkan bagi penahanan tetapi tahanan mesti dibicarakan di mahkamah.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib mengumumkan bahawa ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Kata Najib, dua undang-undang baru itu akan digubal di bawah "semangat serta payung" Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Kajian semula komprehensif ini akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (PPPA) 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan, kata Najib semalam.

Kerajaan juga akan mengkaji semula Seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.

Beliau juga berkata kebenaran berhimpun akan diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak dengan mengambil kira norma-norma di peringkat antarabangsa.

Mengulas lanjut perkara tersebut Guan Eng berkata, Putrajaya seharusnya memansuhkan undang-undang berkaitan media selari dengan usaha memansuhkan ISA.

"Saya juga mangsa PPPA . . . saya ditahan selama 18 bulan," kata beliau.

Beliau juga membidas pemimpin parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) seperti MCA, Gerakan dan MIC kerana menyokong pembaharuan yang diumumkan oleh Najib kerana sebelum ini mereka jugalah yang menyokong penuh tindakan kerajan mengenakan ISA.

"Sekarang, mereka cuba untuk mengambil kredit dengan pengumuman Najib," ujarnya lagi.

Sehubungan itu, Guan Eng berkata rakyat Malaysialah yang seharusnya diberikan pujian atas pengumuman Najib itu, yang dilihat sebagai hasil perubahan landskap politik menerusi pilihan raya umum 2008.

Pilihan raya umum 2008 menyaksikan tsunami politik dengan majoriti dua pertiga BN di Parlimen dinafikan dan lima negeri dikuasai komponen Pakatan Rakyat.

"Mereka menyokong pembangkang yang berjuang untuk kebebasan yang lebih luas. Ia juga kesan kebangkitan di negara-negara Arab . . . jadi kerajaan-kerajaan, diktator-diktator jatuh pada era moden ini, ia tidak lagi berfungsi lain," tambahnya.

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Tun M kata Komponen BN Lembik. ......Presiden BN......ha..ha..ha..

Posted: 17 Sep 2011 08:52 PM PDT


KUALA LUMPUR 17 Sept. - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan sesetengah parti komponen Barisan Nasional (BN) yang nampaknya tidak begitu bermaya sejak kebelakangan ini supaya cergas semula dan turun ke padang untuk menghadapi dan membantu rakyat.

Tanpa menamakan mereka, beliau berkata parti-parti itu harus meyakinkan diri bahawa mereka mempunyai kemungkinan akan terus berjaya supaya BN akan menjadi suatu 'formidable force' atau kuasa yang kuat bagi menghadapi pilihan raya yang akan datang.
Read More / Baca Lagi >>

Habislah PKR : 7,000 bekas ahli PKR Selangor sertai BN - Najib.........patut sebut 70,000 baru ok...!!!

Posted: 17 Sep 2011 08:50 PM PDT


SHAH ALAM, 17 Sept. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menerima 7,000 keping borang keahlian untuk menyertai Barisan Nasional (BN) daripada bekas ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari sekitar Selangor.
Mereka terdiri daripada ahli PKR di kawasan Seri Muda, Shah Alam, Bukit Kemuning, Puchong, Kinrara, Petaling Jaya dan Ijok.
Read More / Baca Lagi >>

BN Selangor - bermimpi di siang hari

Posted: 17 Sep 2011 08:47 PM PDT

Najib berkata yang beliau tidak takut dengan Anwar kerana beliau mengakui yang dalam sebuah demokrasi parti adalah lebih kehadapan dari individu. Tetapi jika benar apa yang di katakan oleh PM itu maka beliau tidak payah menyebut nama Anwar tetapi di sebaliknya beliau sepatutnya bercakap tentang PR, bukannya Anwar.

Apa yang di katakan oleh PM itu benar kerana tidak ada sesiapa yang perlu takut pada mana-mana individu. Saya yang begitu kecil ini pun tidak takut pada Anwar dan pada sesiapa sahaja yang melakukan rasuah dan salah guna kuasa. Yang perlu semua pihak takut dalam politik ini ialah rakyat yang ramai yang mempunyai hak kepada seluruh negara kita.
Read More / Baca Lagi >>

Najib masih nak kelentong rakyat !

Posted: 17 Sep 2011 08:43 PM PDT

Masih bersikap angkuh, takbur dan hipokrit !

Di bawah ini ialah Petikan kata-kata Najib ketika berucap menutup Konvensyen Barisan Nasional (BN) Selangor di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini petang semalam ……"Saya tidak takut dengan Anwar Ibrahim,.. saya tidak keberatan jika perlu berhadapan dengan Ketua Pembangkang itu dalam mana-mana debat ala pemilihan presiden"

Acah je tu,… hakikatnya sudah terbukti Najib yang sebenar ialah seorang yang  penakut!  Najib yang sebenar ialah pembohong. Contoh – Najib berjanji untuk membenarkan perhimpunan BERSIH di stadium, tapi tak ditunaikan, malahan cuba berdolak dalik. 
Read More / Baca Lagi >>

Menekuni perutusan Aidilfitri Tok Guru Nik Aziz

Posted: 17 Sep 2011 08:40 PM PDT

Oleh Abd Shukur
DALAM suasana sambutan Aidilfitri yang berterusan diadakan di sana sini dengan pelbagai cara, saya terkesan dengan perutusan hari raya Menteri Besar Kelahttp://dinmerican.files.wordpress.com/2010/04/nik-aziz.pngntan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini.
Beliau menyeru umat Islam ketika menyambut hari raya, supaya membuka ruang beramah mesra dengan sahabat handai, jiran bukan Islam, bahkan penghuni rumah berdekatan masjid dan surau daripada kalangan bukan Islam agar dijemput sama merayakan hari raya.
Read More / Baca Lagi >>

Jangan loba dalam bab makan

Posted: 17 Sep 2011 08:39 PM PDT

Oleh MOHAMMAD ZAKI YAHPAR YAHYA AL-MUARI
SEBULAN pada bulan Ramadan, kita telah berjaya mengekang nafsu dengan 'ketiadaan' http://3.bp.blogspot.com/_oOsmX4dMORY/SsNcrdpojeI/AAAAAAAABVk/YYq5PPRr8xY/s400/openhouse.jpgsyaitan. Kita telah melakukan banyak amal ibadah dengan sebab keberkatan bulan ini. Pada waktu siangnya kita menahan diri daripada perkaraperkara yang membatalkan puasa termasuklah makan dan minum.
Kita telah pun masuk di bulan Syawal iaitu bulan ke-10 dalam kalendar Hijrah. Jika dalam bulan Ramadan, kita dijamu dengan pelbagai hidangan pada waktu berbuka puasa. Dengan adanya 'bazar Ramadan', majlis berbuka puasa, dan bermacam lagi majlis yang menghidangkan makanan, sesetengah kita masih lagi dapat mengawal nafsu makan itu.
Read More / Baca Lagi >>

Perhebat isu harga barang

Posted: 17 Sep 2011 08:38 PM PDT

Oleh Zulkifli Yahya
SERANGAN bertalu-talu terhadap Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan PAS shttp://2.bp.blogspot.com/_F5WGf-xr04g/SfBIvh8JxUI/AAAAAAAAAKY/TQ1XGijqlh4/s400/barang+naik2.JPGendiri berhubung isu Mat Indera dibuat tanpa henti, setiap hari. Ada pihak dalam Pakatan Rakyat yang sudah panik, nampak macam kertas undi PAS dalam tong undi terbang melayanglayang.

Serangan media talibarut BN secara bersepadu dan bertalu-talu itu adalah salah satu daripada kaedah peperangan. Pada zaman Rasulullah s.a.w. ia dipanggil Pakatan Ahzab.
Read More / Baca Lagi >>

Ketua Hakim yang baru harus elak jadi alat politik Umno

Posted: 17 Sep 2011 08:37 PM PDT

Oleh ROY RASUL
KUALA LUMPUR: Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi Manusia (Juham) Dewan Pemuda PAS Pusat berharap proses transisi Ketua Hakim Negara yang baruhttp://3.bp.blogspot.com/-478hDQgGMpg/TjjJc6gFWwI/AAAAAAAADZY/Nv5NGclPH68/s1600/mahkamah.jpg Hakim Besar Malaya Tan Sri Arifin Zakaria dapat menyokong hasrat murni seluruh rakyat Malaysia.
Pengarahnya, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi berkata, ini kerana mereka ingin melihat Ketua Hakim Negara dapat mengembalikan semula kepercayaan rakyat kepada sistem Kehakiman Negara, setelah tercalar teruk sejak peristiwa hitam pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988.
Read More / Baca Lagi >>

Papa Gomo bongkar penipuan Eskay dan Dato T!

Posted: 17 Sep 2011 08:36 PM PDT

UTUSAN Malaysia ada menyiarkan kenyataan Eskay, bahawa beliau telah memberitahu polis lokasi hotel tempat lelaki yang didakwanya adalah Anwar Ibrahim berzina dengan pelacur cina [Utusan].

Tujuan Eskay mendedahkan lokasi hotel tersebut kononnya untuk mempercepatkan siasatan pihak Polis.

Read More / Baca Lagi >>

AKN Ganti ISA. Berkuatkuasa Sertamerta

Posted: 17 Sep 2011 08:33 PM PDT

Pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) oleh YAB Dato' Seri Najib Razak telah diganti dengan satu akta baru yang berkuasa sertamerta.

Akta baru itu dikenali sebagai AKN atau nama penuhnya Akta Keselamatan Najib.  
PETALING JAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan rakyat supaya tidak terlalu ghairah dengan pengumuman mengenai pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana undang-undang baru bakal menyusul.

Libyan forces battle to loosen grip on Gaddafi towns

Posted: 17 Sep 2011 07:59 PM PDT

Anti-Gaddafi fighters step on a picture they found of Muammar Gaddafi as they celebrate the taking of Herawa yesterday. — Reuters pic
BANI WALID, Libya, Sept 18 — Libyan interim government forces charged a desert stronghold controlled by fighters loyal to Muammar Gaddafi and battled on the streets of the ousted leader's hometown as they struggled to quash his last pockets of support. Nearly a month since they drove Gaddafi's forces out of the capital Tripoli, transitional government fighters have become mired in sieges of his loyalists' remaining redoubts, raising doubt over whether they can quickly unite the vast country.
Forces backed by Libya's National Transitional Council (NTC) made little headway against stiff resistance in Gaddafi's birthplace Sirte yesterday, but were able to celebrate the capture of the town of Herawa 60km to the east.
Read More / Baca Lagi >>

Anwar Kena Sahut Cabaran Najib Untuk Berdebat

Posted: 17 Sep 2011 07:49 PM PDT

SELEPAS mengumumkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dimansuhkan dan beberapa akta dan undang-undang lain akan dikaji yang boleh disifatkan satu langkah berani Najib Razak, hari ini dia menunjukkan satu lagi keberanian apabila mengatakan tidak gentar dengan Anwar Ibrahim.

Katanya dia sedia berhadapan untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim ala-ala pemilihan presiden. Perdebatan itu berasaskan dan ruang demokrasi yang sedia ada.

Saya rasa bukan saja saya gembira dengan perkembangan ini tetapi orang lain juga. Saya tidak mahu soal siapa akan menang dalam perdebatan ini tetapi kalau peristiwa itu berlaku ia merupakan satu lagi perubahan politik di negara ini. Ia juga satu sejarah yang dicatat di era Najib selaku Perdana Menteri.
Read More / Baca Lagi >>

Jutaan demonstran bergabung dalam aksi anti-Saleh di Yaman

Posted: 17 Sep 2011 07:44 PM PDT


SANA'A (Arrahmah.com) – Jutaan orang bergabung dan memenuhi jalanan di seluruh Yaman, menyerukan peningkatan aktivitas perubahan dan mundurnya Ali Abdullah Saleh, Press TV melaporkan Sabtu (17/9/2011).

Sementara Saleh masih memegang teguh kekuasaannya, para demonstran menyelenggarakan aksi massa pada hari Jumat (16/9) di ibukota dan mengulangi pernyataan bahwa mereka tidak akan mundur sampai penguasa diktator Saleh mundur.
"Ini adalah revolusi sejati" dan "Bebaskan rakyat! Lanjutkan revolusi ini! Demi kebaikan!" teriak para demonstran.
Read More / Baca Lagi >>

Video : ISA Repeal-It's a people's victory 16 Sept 2011

Posted: 17 Sep 2011 07:40 PM PDT

Video : Weather did not dampen the Malaysiaku spirit

Posted: 17 Sep 2011 07:39 PM PDT

Halang bercakap agama tak masul akal

Posted: 17 Sep 2011 07:37 PM PDT

KLANG, 18 Sept: "Menghalang ahli politik ataupun mereka yang dipilih oleh rakyat bercakap dan menyampaikan maklumat tentang agama adalah satu perkara yang tidak masuk akal, malah saya tidak setuju langsung," jelas Ahli Dewan Undangan Negeri Meru (Adun), Dr Abd Rani Othman.
Beliau yang telah ditarik balik tauliah mengajar oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) sebelum ini menyuarakan ketidakpuashatiannya terhadap Jais kerana ingin menyekat aktiviti dakwa di kalangan pemimpin dari PAS.
"Pentauliahan ini diwujudkan adalah kerana ini mengelak daripada berlakunya penyebaran ajaran sesat oleh mereka yang kita tidak kenali tetapi apa yang berlaku sekarang adalah sebaliknya.
"Kita melihat ramai ahli politik yang mempunyai sijil-sijil agama yang diiktiraf sama ada di dalam mahupun di luar negara dan kebanyakan darinya telah mendapat pengiktirafan dari Arab dan juga Mesir.
"Jadi isu ajaran sesat tidak timbul, malah menghalang mereka-mereka ini dari menyampaikan sesuatu kebaikan adalah bertentangan dengan apa yang Islam kehendaki," jelasnya.
Read More / Baca Lagi >>

Mansuh ISA: Kerajaan perlu penuhi syarat ‘taubat’

Posted: 17 Sep 2011 07:36 PM PDT

KUALA LUMPUR, 18 Sept: Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr Khairuddin Razali menegaskan bahawa kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Umno sekarang hendaklah memenuhi syarat 'bertaubat' sebelum ianya diterima.
Beliau menegaskan demikian sebagai mengulas kenyataan Perdana Menteri Malaysia dalam satu perutusan kelmarin yang mengambil keputusan untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Malaysia.
"Kita mengalu-alukan tindakan tersebut tetapi kita juga mendesak tidak akan undang-undang yang baru pada masa yang akan datang yang mempunyai matlamat dan pendekatan yang sama diwujudkan untuk menggantikan ISA, jangan bertukar kulit sahaja tapi isi tetap serupa," ulas beliau ketika dihubungi semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Hsien Loong: Kerajaan akan terus bantu Melayu Singapura.....

Posted: 17 Sep 2011 07:32 PM PDT

SINGAPURA, 18 Sept — Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong memberi jaminan kerajaannya akan terus menyokong kemajuan masyarakat Melayu di negara itu.
"Masyarakat Melayu melakukan lebih baik dalam pengajian mereka dan memegang jawatan yang baik. Peluang untuk lebih ramai cemerlang, seperti kajian semula Skim Subsidi Yuran Pengajian Tinggi Mendaki (TTFS)," rangkaian televisyen tempatan Channel NewsAsia memetik beliau berkata pada sambutan Aidilfitri di Serangoon North di sini.
Antara semakan itu ialah perubahan kriteria kelayakan daripada berdasarkan pendapatan bulanan keluarga kepada pendapatan per kapita iaitu memberi peluang kepada lebih ramai pelajar Melayu mendapatkan subsidi itu.
Read More / Baca Lagi >>

Meeting Point — Bahagian 1

Posted: 17 Sep 2011 07:30 PM PDT

18 SEPT — Wan membuka mesej pertama dalam peti masuk dan mula membacanya. Ringkas, padat dan tidak berselindung.
"Aku suka kau. Boleh bertemu?"
Wan meneliti nama pengirim mesej itu. Patterson. Pasti nama palsu. Dia membawa kursor ke atas nama Patterson lalu mengkliknya. Profil pemuda itu terpapar di skrin komputer riba.
Dibacanya semua maklumat peribadi yang dinyatakan pemilik akaun yang menggunakan nama Patterson itu dengan penuh teliti. Dilihatnya juga foto profil yang terpapar. Juga palsu — foto Robert Pattinson. Mungkin dari filem "Remember Me".
Read More / Baca Lagi >>

Selamat tinggal ISA, selamat datang GST

Posted: 17 Sep 2011 07:24 PM PDT

KUALA LUMPUR, 18 Sept: Pemaksaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) hanya boleh dielakkan dengan menolak Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.
"(Perdana Menteri, Datuk Seri) Najib (Tun Razak) telah memberi isyarat yang jelas bahawa GST akan dipaksakan ke atas rakyat selepas pilihan raya akan datang, maksudnya selepas BN menang dalam pilihan raya akan datang.
"Dengan sendirinya ia memberi mesej yang jelas kepada rakyat supaya menolak BN habis-habisan dalam pilihan raya akan datang jika mereka tidak mahu GST dipaksakan ke atas mereka," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

PKR ragui klip terbaru, dakwa Umno-BN teruskan taktik lama

Posted: 17 Sep 2011 07:22 PM PDT


KUALA LUMPUR, 18 Sept — Pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyifatkan tindakan menyiarkan satu lagi sedutan klip, menunjukkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan lif apartmen lokasi didakwa melanggani pelacur asing, sebagai perbuatan terdesak Umno-BN berterusan dan terancang dengan bantuan pihak berkuasa.
Naib Presiden PKR N Surendran berkata, pihaknya yakin tindakan sedemikian akan dipertingkatkan ketika pilihan raya umum ke-13 disebut-sebut akan diadakan dalam waktu terdekat.
Sambil menegaskan orang ramai sudah bosan dengan perbuatan sedemikian, peguam ini menambah, beliau yakin Umno-BN akan meneruskan serangan sedemikian selepas ini.
Read More / Baca Lagi >>

Mansuh ISA: ‘Buat apa ucap Putrajaya terima kasih, itu amanah kerajaan’

Posted: 17 Sep 2011 07:21 PM PDT


KUALA LUMPUR, 18 Sept — Pemimpin politik dan wakil masyarakat tidak perlu mengucapkan terima kasih kepada pentadbiran Najib atas keputusan kerajaan pusat mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan beberapa undang-undang berkaitan kerana pihak berkuasa yang merampas hak rakyat selama ini, kata pakar perlembagaan Prof Abdul Aziz Bari (gambar).
Dengan merujuk kepada pendirian bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan beberapa pihak lain, Aziz berkata, adakah rakyat perlu mengucapkan terima kasih kepada pencuri yang melarikan barang milik seseorang.
Oleh itu tegas beliau, sudah menjadi tanggungjawab dan amanah kerajaan pusat untuk mengembalikan hak-hak rakyat yang dirampas selama lebih lima dekad yang lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Umno in trouble with grassroots after failing to discredit Mat Sabu

Posted: 17 Sep 2011 07:20 PM PDT

Umno in trouble with grassroots after failing to discredit Mat Sabu People's perception matters most in politics. Mohamad Sabu (Mat Sabu) is the newly crowned Vice President of PAS and his nemeses are not too pleased to have such a public persona leading PAS, as he is too popular among Malaysians. Just lately he has caused unprovoked fury among those who are politically motivated in the opposing political camp to demean him as a very popular moderate Muslim leader. The pro-UMNO media coverage over the Muhammad Indera (Mat Indera) Bukit Kepong issue (1950) and Malay states' sovereignty before independence (1771-1957) has brought Mat Sabu into a remarkable frontage of publicity. This political propaganda has backfired for the sponsors and it has made Mat Sabu and PAS more popular despite he not being given a fair crack of the whip - thank pro-UMNO media for this enormous accomplishment.
Read More / Baca Lagi >>

Showdown looms over Palestinian statehood

Posted: 17 Sep 2011 07:19 PM PDT

The Palestinian demand for statehood is expected to go through a sticky patch when the matter comes up for debate at the UN General Assembly.

by JT Nguyen
NEW YORK: The Palestinian demand for UN statehood recognition is heading for a showdown in the UN General Assembly next week, where countries that support a negotiated Israeli-Palestinian settlement are trying to stop the move.
The 193-nation assembly is a pro-Palestinian bastion, and the Palestinian statehood bandwagon appeared unstoppable as it rolled over US and European efforts to block it this week.
Read More / Baca Lagi >>

Ahaaks : Benarkah Najib Altantuya Tak Takut Anwar Ibrahim??

Posted: 17 Sep 2011 07:02 AM PDT


Kah kah kah...

Kah kah kah...


Mansuh ISA - Cadangan Buku Jingga Pakatan Rakyat, tapi Najib Altantuya cedok dan ambik nama kah kah kah...

Hapus tol - Cadangan Buku Jingga Pakatan Rakyat, tapi Najib Altantuya buat sikit-sikit takut Mahathir mengamuk dengan UEM kah kah kah...


Kalau tak takut, kenapa reka kes liwat nak sumbat Anwar Ibrahim kat Sungai Buloh??


Kalau berani sangat, kenapa suruh Datok T menyamar jadi pelakon blue tuduh Anwar Ibrahim langgan pelacur padahal shooting kat Siam kah kah kah...


Kalau terrer sangat kenapa suruh pencacai rosakkan kereta Anwar Ibrahim yang masa tu Wan Azizah yang naik kalau takde niat nak bunuh kah kah kah...


Kalau pandai sangat kenapa tak suruh Nicolas Sarkozy tutup mulut William Bourdon kes kapal selam Scorpene yang Anwar Ibrahi bongkar kah kah kah...


Kah kah kah...


Ini tak takut namanya??


Kah kah kah...



Hanya dua hari selepas mengumumkan pembaharuan beberapa undang-undang termasuk mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) — langkah dilihat bertujuan mengekang pengaruh Pakatan Rakyat — Datuk Seri Najib Razak hari ini mengisytiharkan beliau tidak takut untuk menghadapi Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT