Nuffnang

Pengikut

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Jangan Hina Pemerintah(Pandangan Ustaz Kazem Dan Ustaz Azhar)

Posted: 14 Jan 2011 11:13 PM PST

Tag : Soal Jawab Agama

Assalamualaikum dan salam blogger,berkenaan dengan tajuk ini saya suka memaparkan pada pembaca dua pandangan yang berbeza,bukan untuk melagakan dua orang ustaz ni tapi untuk anda semua mendapat pencerahan ilmu yang sebenar.
Perbezaan pandangan ,sama jugak dengan perbezaan mazhab,tidak sepatutnya dijadikan alasan untuk kita saling bertelagah sesama sendiri.
Saya sarankan anda mendengar kedua-dua video ni sampai habis sebelum memberi komen.pandangan anda amat dialu-alukan.

-Pandangan Ustaz kazem Elias-



-Pandangan Ustaz azhar Idrus-







Cari N3 lama-lama disini

Isu Azan PAS Cadang Dialog

Posted: 14 Jan 2011 04:56 AM PST

PAS Lembah Pantai mahu semua pihak yang terbabit dalam isu membantah azan di Masjid Ikhlasiah, Lembah Pantai mencarai jalan penyelesaian secara rasional bukan emosional.

Yang Dipertua PAS Lembah Pantai, Adlin Soleh dalam satu kenyataan hari ini berkata, sebarang kaedah penyelesaian berbentuk konfrantasi hanya akan merumitkan lagi keadaan.

"Kita menolak sebarang bentuk konfrantasi yang tidak akan menyelesaikan masalah untuk jangka masa panjang.

"Oleh itu, PAS Lembah Pantai menawarkan dialog diantara kedua-dua pihak bagi menyelesaikan masalah ini,"katanya.
baca lagi disini

Cari N3 lama-lama disini

Follower Ke 500

Posted: 14 Jan 2011 01:15 AM PST

Tag : Santai

Tahniah dan terimakasih kepada pemilik blog enigma0610.blogspot.com kerana menjadi follower ke 500 blog kami sokong Tokguru, semoga blog kalian terus maju  dengan isi-isi yang membina.Majulah blogger untuk negara,hahaha



Cari N3 lama-lama disini

Islam Pasti Bangkit

Posted: 14 Jan 2011 12:06 AM PST

Tag : Fiqah politik

Masa depan adalah untuk Islam,dan petanda awal kearah itu sudah kelihatan.
Seorang pemikir Eropah,Goerge Bernard Shaw secara jujur pernah mengatakan
"saya yakin jika seorang manusia seperti Muhammad diberi peluang memerintah dunia
pada hari ini,beliau pasti akan dapat menyelesaikan masalah yang ada sekarang,dan sekaligus
mendatangkan kebahagiaan dan kedamaian kepada kehidupan.

Saya yakin ajaran Muhammad ini,suatu hari nanti akan di terima oleh Eropah."
Walau bagaimanapun kemenangan Islam bukanlah sessuatu yang mudah,ianya memerlukan
perjuangan dan pengorbanan dari kita semua.Islam akan bersinar dibumi Malaysia dan dunia umumnya walaupun cuba di halang oleh musuh dengan pelbagai cara dan taktik.Benarlah janji Allah, "Mereka hendak memadam cahaya agama Allah dengan mulut mereka.Allah tetap akan
menyempurnakan cahaya agamaNya,walaupun dibenci oleh orang-orang kafir."
-surah As-Saff ayat 8-

Walaupun hari ini,kualiti ummat Islam berada di tahap rendah kerana ditimpa penyakit Al-Wahan(cinta dunia),melemah dan merosakkan ummat.sehingga mereka kehilangan taring dan kehebatan.Cinta dunia perlu diganti dengan cinta terhadap Allah tanpa mengabaikan kehidupan dunia.Orang yang benar-benar cintakan akhirat akan sanggup melakukan apa saja untuk menentang arus kezaliman dan kemungkaran.

Jihad yang paling besar ialah menyatakan kebenaran dihadapan pemimpin yang zalim.Mereka yang seperti ini adalah Ashabul kahfi di zaman moden.Sabda Rasullulah SAW,"Islam itu bermula dalam keadaan terasing dan akan kembali terasing seperti permulaannya.Maka berbahagialah golongan 'Ghuraba'.sahabat bertanya siapakah Ghuraba,ya Rasulullah?.Mereka adalah golongan yang memperbaiki keadaan yang dirosakkan oleh manusia"
-hadis riwayat Ahmad-

Dalam usaha dakwah,perasaan kecewa dan putus asa perlu dibendung.Apatah lagi bila berhadapan dengan kekuatan musuh yang ketara.Yakinlah Allah tidak pernah memungkiri janji

"Allah pasti menolong orang yang membantu agamanya"
-surah Al-Haj ayat 38-


Persoalannya sejauh mana kita berjuang untuk Islam...



Cari N3 lama-lama disini

Kambing Superman (santai)

Posted: 13 Jan 2011 11:10 PM PST

whats on that bridge01
whats on that bridge02



-Macammana dia boleh naik sampai kesitu agaknya..




Cari N3 lama-lama disini

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

0
sumber :-

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


MELETOP: Rosmah rupanya ada pejabat khas sendiri di JPM, bertindak mendahului permaisuri Agung?!

Posted: 14 Jan 2011 05:12 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Jika kita sebelum ni hanya mendengar berita Rosmah Mansor banyak menonjol diri dalam program2 kerajaan dan cuba 'mengambil alih' tugas Perdana Menteri Malaysia dalam isu-isu tertentu, hari ini dilaporkan beliau rupanya sudah ada pejabat khasnya sendiri secara 'rasmi' di Jabatan Perdana Menteri..pertama kali dalam sejarah Malaysia..

Membongkar isu panas ini, blogger "edyesdotcom" di dalam blognya mendedahkan:

"Sepertimana yang tertera dalam laman web rasmi Perdana Menteri Malaysia, FLOM adalah satu penghinaan yang jelas bukan sahaja ke atas Tuanku Agong, tetapi ia juga penghinaan dan penganiayaan terhadap seluruh rakyat Malaysia apabila buat pertama kali dalam sejarah satu division dibangunkan hanya semata-mata untuk pengurusan seorang isteri Perdana Menteri.

Dari Tunku Abdul Rahman Putra sehinggalah kepada Paklah, belum pernah kita dengar setiap isteri-isteri Perdana Menteri mempunyai satu pejabat rasmi yang kapasitinya adalah sebesar satu bahagian atau divisyen. Bahagian FLOM ini adalah rasmi dan ia sebaris dengan divisyen lain termasuklah Pejabat Setiausaha Politik, Pejabat Penasihat Perdana Menteri, Pejabat Ekonomi Perdana Menteri dan Pejabat Pengurusan Sri Perdana.

FLOM atau nama panjangnya First Lady of Malaysia adalah sepatutnya disebut sebagai Pejabat Isteri Perdana Menteri."
Sungguh mengejutkan..tidak pernah dalam sejarah bekas2 isteri PM terdahulu melakukan hal sebegini..mendahului permasuri Agong satu hal, persoalan lebih besar, mengapa perlu satu pejabat khas untuk seorang isteri PM?? Mengapa sampai melibatkan satu division? Apa perlunya sebuah pejabat untuk 'menjaga' Rosmah?



Rosmah kejar nama dan glamour??

Tidak cukup dalam negara, nama beliau dijaja sehingga ke rantau dunia..kerana itu jangan terkejut kos untuk menganjurkan First Lady Summit Malaysia anjuran Rosmah menghanguskan sebanyak RM 4.5 Juta wang rakyat..apa hasilnya? selain di'boikot' ketua2 wanita negara maju, ianya tidak mendatangkan faedah kepada rakyat..kalian boleh rujuk di SINI..

Untuk yg terakhirnya, cukuplah isteri seorang Perdana Menteri melibatkan diri secara 'tidak rasmi' sebagaimana lazim isteri2 Perdana Menteri terdahulu..rakyat tak perlukan seorang lagi 'perdana menteri' di sebalik tabir, yg mengawal dan mengurus hal negara melangkaui peranan dan status asalnya..ingat, itu duit rakyat, bukan duit suaminya, Najib Razak..

Untuk pendedahan lebih detail, kalian boleh rujuk kupasan blogger "Edyesdotcom" pada link bawah..


Siri 1- PENDEDAHAN XCLUSIF! FIRST LADY oF MALAYSIA - F.L.O.M!!
Siri 2-
GEMPAR!!! Kaitan F.L.O.M Melalui Datuk Azizah dengan Rosmah dan PERMATA!!

Akhir kalam, kita menuntut supaya Rosmah Mansor termasuk suaminya, Najib Razak menjawab isu ini..sila nafikan pendedahan laman web keadilan.daily jika ianya tidak benar...fikir2kan..wallahua'lam...

Pejabat 'First Lady' di JPM, Rosmah menderhaka

KUALA LUMPUR: Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terbukti memiliki pejabat di Jabatan Perdana Menteri, atas nama Bahagian Wanita Pertama Malaysia atau First Lady of Malaysia Division.



Hal ini disahkan sendiri seorang pegawai yang bertugas di bahagian berkenaan ketika dihubungi KeadilanDaily.com, hari ini.

Pegawai wanita itu juga mengesahkan pejabat berkenaan bertujuan menjaga urusan Rosmah selaku isteri Perdana Menteri yang menganggap dirinya sebagai First Lady dan premis itu tiada kena mengena dengan Permaisuri Agong.

Mengulas hal itu, Naib Presiden KEADILAN, Fuziah Salleh menyifatkan perbuatan Rosmah melanggar peruntukan Perlembagaan dan menderhaka kepada Yang Di-Pertuan Agong dan Permaisuri Agong sebagai Ketua Negara.

Beliau juga menganggap perbuatan berkenaan sebagai menyalah guna kuasa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Saya percaya Rosmah kini diberi terlalu banyak kuasa oleh Najib. Perbuatan ini adalah suatu penderhakaan," kata Fuziah kepada Keadilan Daily.

Beliau berkata, Rosmah hanya isteri kepada Perdana Menteri, bukan menyandang sebarang jawatan menteri hingga memerlukan beliau memiliki pejabat sendiri di Putrajaya, apatah lagi atas nama Bahagian Wanita Pertama Malaysia.






(Terbaru: Rosmah ketika rangka 'lawatan rasmi' tiga hari ke Arab Saudi turut diiringi 10 anggota Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) 8 januari lalu..berapa pula kos keseluruhannya?..)

"Peranan isteri PM adalah melengkapi tugas-tugas PM berkaitan aspek sosial. Rosmah sepatutnya mengambil peranan sebagai ibu kepada rakyat Malaysia. Bukannya membazir wang rakyat dengan penubuhan bahagian itu.

"Tentunya, ia melibatkan kos kerana memerlukan kakitangan untuk digaji," kata Fuziah lagi.

Perbuatan Rosmah itu turut mendapat perhatian ramai blogger antaranya, edyesdotcom.blogspot.com.

Kewujudan Bahagian Wanita Pertama itu bermakna kedudukan Rosmah sebagai isteri PM, kini sekurang-kurangnya setaraf dengan Setiausaha Sulit dan Setiausaha Politik, Pejabat Penasihat Perdana Menteri, Pejabat Ekonomi Perdana Menteri dan Pejabat Pengurusan Sri Perdana.


(Rosmah inap hotel di Dubai RM100k semalaman?..duit siapa ni?..Korang baca di SINI...)

Perlembagaan Malaysia selama ini memaktubkan Permaisuri Agong sebagai Wanita Pertama.
Sebenarnya, ini bukan pertama kali Rosmah 'mengangkat' dirinya sebagai Wanita Pertama. Baru-baru ini, beliau menganjurkan Sidang Kemucak Wanita Pertama selama tiga hari yang menghabiskan sebanyak RM4.5 juta.

Sebelum ini, beliau juga pernah memaparkan dirinya sebagai First Lady melalui satu iklan di New York Times. - http://www.keadilandaily.com

Artikel berkaitan:
1. 'First Lady' Malaysia adalah Permaisuri Agung Tuanku Nor Zahirah, bukan Rosmah Mansor! - Blogger Umno@Presiden Muslim Bloggers Alliance
2. HANGIT! Mencalarkan kredebiliti Umno dan Najib: Blogger Umno desak Rosmah Mansor BERUNDUR!
3. Lagi blogger Umno hentam Najib-Rosmah: "Najib dayus tidak tahu menjaga isteri"...
4. Koleksi isu/artikel berkaitan Rosmah Mansor (video n pic inside)


Terengganu Darul Karaoke: Penduduk berang, serbu pusat karaoke haram!..(video inside)

Posted: 14 Jan 2011 02:13 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Sebelum kalian meneruskan pembacaan, kalian diwajibkan dahulu membaca dua artikel berkaitan di bawah..


1. GEMPAR 'Terengganu Darul Dadah': Penagih dadah di negeri Terengganu meningkat 1,366.67%!!
2.
20 Pusat Karaoke baru di Terengganu: Kalau di negeri Pakatan Rakyat, dah heboh dah..

Berdasarkan maklumat, pusat2 karaoke haram semakin berleluasa di Terenggau sejak diambil alih pemerintahan Umno/BN..tidak cukup dengan itu, kerajaan negeri juga bercadang menambah 20 pusat karaoke 'halal' sedang penyakit sosial semakin meruncing di Terengganu..

Banyangkan negeri Terengganu berjaya mengalahkan negeri2 lain sebagai negeri paling TINGGI jumlah penagih dadah di Malaysia..kalah negeri2 pantai Barat..baca laporan berita di atas...fikir2kan..wallahua'lam..


KUALA NERUS - Masyarakat setempat lega dengan serbuan dibuat pihak berkuasa tempatan keatas sebuah pusat 'karaoke haram' di Taman Desa Solehah dekat sini, walaupun merasakan tindakan tersebut agak lambat.

Tindakan pihak berkuasa sepatutnya diambil lebih awal memandangkan pusat hiburan tersebut telah beroperasi 'secara terang-terangan' sejak enam bulan lalu.

Menurut seorang penduduk, kegiatan 'menjolok mata' remaja lelaki dan perempuan yang menjadi pelanggan pusat hiburan itu menjadi buah mulut dan mencetuskan kegelisahan masyarakat setempat.

"Sepatutnya pihak berwajib ambil tindakan lebih awal, (kerana) ia beroperasi secara terang-terang, semua orang tahu dan orang kampung bimbang takut anak-anak remaja mereka akan terjebak sama,"katanya yang mahu dikenali sebagai Pak Joe sahaja.


(Gambar - Imam masjid, kupiah hitam janggut putih, turut bersama dalam serbuan..)

Beliau berkata sekumpulan penguatkuasa Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) disertai jamaah masjid serta masyarakat Kampung Padang Air telah menyerbu karaoke haram terbabit, pada jam 10 malam, Sabtu 25 Disember.

Katanya, dalam serbuan tersebut pihak penguatkuasa MBKT telah mengeluarkan amaran dan saman kepada pengendali pusat karaoke terbabit.

Dalam pada itu, skuad buletinonline telah beberapa kali membuat intipan berkaitan 'modus operandi' pusat karaoke haram berkenaan.



Melalui pemerhatian skuad Buletinonline, pusat tersebut didapati memulakan perkhidmatannya selepas waktu solat Isya' sekitar jam 9.00 malam dan ditutup sehingga dinihari.

Kebanyakkan pengunjung pusat haram itu adalah dikalangan remaja yang biasanya datang secara berkumpulan.(Lihat video klip)

Pusat itu juga disyakki menjadi pusat kegiatan tidak bermoral apabila didapati dikalangan empat atau lima orang remaja lelaki yang datang, membawa bersama seorang atau dua remaja perempuan. - BO




Politiksukusakat

0
sumber :-

Politiksukusakat


Najib perlu letak jawatan jika gagal sahut debat dengan Anwar

Posted: 14 Jan 2011 01:20 AM PST

WAN NORDIN WAN YAACOB

KUALA LUMPUR : Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak digesa berundur dari jawatannya jika gagal menyahut pelawaan Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk berdebat dalam isu Pelan 100 Hari Pakatan Rakyat.

Demikian telahan Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar kepada Harakah mengulas keenganan Najib berdebat, sedangkan Perdana Menteri itu sebelum ini mengkritik Pelan 100 Hari Pakatan Rakyat.

"Najib perlu terima pelawaan Anwar, ini soal dasar negara, soal siapa menang kalah tak timbul dalam perdebatan ini, tetapi jika dia gagal untuk terima
pelawaan ini, dia kena letak jawatan," kata Mahfuz pada 14 Januari lalu.

"Nampak sangat Najib gelabah.Sebenarnya mereka tak mampu buat apa yang kami (Pakatan Rakyat) tawarkan.Mereka (Umno) hanya mementingkan kroni, mereka tarik subsidi minyak siksa rakyat dengan pelbagai kenaikan barangan dan keperluan.

"Kita (Pakatan Rakyat) tawarkan perkara-perkara yang benar-benar menyentuh rakyat.RM500 kepada golongan pendidik, ini kerajaan tak mampu beri,Soal memansuhkan tol, ini kerajaan tak mampu buat, semua yang kita tawarkan ini benar-benar memberi tekanan kepada kerajaan Umno," katanya.

Mengulas kenyataan Najib yang menyifatkan tawaran Pakatan Rakyat hanya akan menggadai masa depan anak cucu sebenarnya kata Mahfuz menampakkan lagi bahawa Umno tidak menyebelahi rakyat.

Tawaran yang dikemukakan Pakatan Rakyat telah mengambilkira bagaimana penjimatan wang negara boleh dibuat dengan urus tadbir yang sangat baik, katanya.

Sedangkan apa yang diamalkan kerajaan Umno/BN adalah sebaliknya, wang rakyat digunakan bagi menanggung perbelanjaan mewah pimpinan negara termasuk Najib sendiri.

Beliau menyelar kenyataan Najib yang mendakwa Pakatan Rakyat membuat tawaran yang berbentuk populis, dan tidak memikirkan soal kewangan negara.

"Apa guna Najib pohon RM65 juta untuk baiki rumah Perdana Menteri.Apa guna kerajaan guna wang rakyat bayar perunding Israel, Apco Worldwide untuk pulihkan imej kerajaan di mata dunia, apa guna kerajaan tarik subsidi dengan naikkan harga minyak petrol? adakah ini sebenarnya bukan satu pendekatan populis yang merugikan rakyat?," soal beliau.

Beliau yakin, rakyat dapat menilai dan mampu melihat bagaimana tawaran Pakatan Rakyat ini sebenarnya sesuatu yang sangat realistik dan mampu dilaksanakan.

"Yang penting kita buat pendekatan samada populis atau tak ianya menyebelahi rakyat, bukannya kepimpinan kerajaan.Ini yang menyebabkan Najib sangat tertekan," katanya.

Najib pada 10 Januari lalu membidas pelan 100 hari yang dibentangkan oleh Pakatan Rakyat dengan menyifatkan ia sebagai populis dan tidak bertanggungjawab.

Perdana Menteri berkata selepas dikaji pelan itu, ia sebenarnya tidak berpaksi kepada kenyataan kerana tidak ada pembentangan dari segi punca kewangannya.

"Kita tidak boleh mengambil sikap terlalu populis sehingga menggadaikan masa depan negara. Kita tidak boleh begitu, tidak bertanggungjawab sama sekali sehingga anak dan cucu kita merana nanti.

"Malah, tak perlu tunggu anak dan cucu, dalam masa dua tahun sahaja,
mengikut perkiraan kita, jika janji itu dilaksanakan tanpa mengambil kira kemampuan negara," katanya pada perhimpunan bulanan Jabatan Perdana Menteri (JPM) di Putrajaya.

Antara janji Pakatan Rakyat yang dibentang dalam konvensyen kedua di Kepala Batas 19 Disember lalu ialah :

Sebagai permulaan kepada reformasi tersebut, dalam 100 hari kami

mendapat mandat rakyat, pakatan Rakyat menjanjikan akan melaksanakan

program berikut:

1. Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

2. Mengarahkan Khazanah Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja

(KWSP) dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuhraya

untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuhraya oleh kerajaaan dengan

tujuan menghapuskan tol.

3. Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada

pihak swasta (seperti subsidi gas sebanyak RM19 bilion kepada penjana

bebas) dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi

rakyat.

4. Menghargai peranan guru sebagai pendidik bangsa dengan Menaikkan

memperkenalkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap

seorang.

5. Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi

pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan.

6. Menyediakan perkhidmatan internet wifi percuma kepada semua rakyat di

kawasan bandar dan separa bandar.

7. Membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang-ladang yang

kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga Felda.

8. Menaikkan royalti minyak kepada Sabah dan Sarawak kepada 20%.

9. Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi memulihkan sistem kehakiman.

10. Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang

tanpa izin dan kerakyatan di negeri Sabah.

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Ummi Hafilda dan Teresa Kok sokong peguam Cina bantah laungan azan(sumber blogger perkasa anti pondan dan anti-Cina)

Posted: 14 Jan 2011 07:22 PM PST

ini berita dari akhbar berita hairan..

oi oi oi..

ramai yg mengamuk...

sbb cina suruh perlahankan azan..

apa lg..isa kan je la cina tu mcm teresa kok..

apa beza teresa dan peguam cina..

apa kaitan dengan ummi hafilda??

tak de kena mengena..saja je letak nama dia..

nama dia tengah top kat blog2 pr..

bukan apa..

mana la tau..ummi hafilda nak berdebat dengan peguam cina tu....

ummi hafilda kan ada degree undang2 dan politcal science..

dia belajar ngn anwar ibrahim dulu..harharhar

melayu pun satu..dok berkumpul buat apa..

lawan la balik..

tulis la surat..hanta kat pm..

mintak kat pm..

kalau cina mati kasi perlahan itu gendang..

kalau kuil nk dirasmi jangan kuat2 tok sami beramntra..

jangan main2..

satu hari kalau 10 ekor cina mati..

bising 10 kali...

satu hari satu kuil rasmi..(mmh tk logik la kan)

pagi sampai ke petang pasang radio mantra..volume dia kuat tau..

tu la bodoh..melayu tak pandai melawan..

tapi nak mengaku Islam..

dok berhimpun cam kerengga pokok..

apa yg diperjuang..

nak tunjuk hero politik bela kaum melayu dan agama Islam la..

kunun2nya..

ahahaha oi oi dah siap dah oi...

Ummi Hafilda bergaduh dengan Ummi Aida,Ummi Hafilda mahukan Khairuddin Hassan duda lamanya!!!!(sumber blogger PERKASA anti-Azwan Ali)

Posted: 14 Jan 2011 01:56 AM PST

siapa yg tak baca surat khabar..

sila baca selagi sempat..

oi oi oi..

ummi hafilda..adik beradik azmin ali..dan azwan ali patah2..

ahahahahha

cabar anwar pasal salah laku seks..

woooooooooohoooooooo

ayoyoyoyo..

anwar sudah jadi mangsa..

mangsa untuk dibuat belawan debat..

eh..lupa..mana ezam?wei ezam ko tk nk debat ngn anwar ke??

eh..lupa..mana sepol? wei sepol pi la cabar anwar woi..!!tkkan tak nk??

amboi ko epol..mntang2 dah naik haji alim jek..

kihkihkihkih..harharhar...ahahahahahahaa

oi oi oi..dah siap dah oi...

lepas ni sapa lg nk debat ngn anwar lagi oi??

sila oi!!!!!

hubungi sekretari anwar ibrahim..

a ah..cakap pasal ummi hafilda..

korang ingat tk minah ni menang rm 10 juta kes saman..

saman bacaria la...

aku pun baru tau..well kes tu aku kecik lg..bukak2 buku law of tort..

nama ummi hafilda terpancut kat index..

pedeh..

defamation..bacaria sudah tulis artikel yg yg dia dah kawin ngn laki ummi aida skang..

harharhar..

ke khairuddin tu mmg suka perempuan yg bernama ummi??

ahahahaha ummi hafilda..jeng jeng jeng..ummi aida..

ahahahahahahahahahahahaa

masa ummi aida kawin....tak de plak nama ummi hafilda terpancut kat tv..

itu pasal la ummi hafilda pun memancutkan diri ke kaca tv dan akhbar..

mcm adik beradik dia yg patah2 tu la..azwan ali..

ahahahahahahahahahahaha

bodoh betul adik beradik azmin ni..

tak pasal2 azmin pun leh terikut sama..

harharhar...jaga2..ini duniawi..

suma orng tak leh pecaya wooooooo....

ummi hafilda terpancut kembali..

sbb rm 10 juta duit saman bacaria sudah habis dijoli..

harharhar..

yg heran..camne la anwar ibrahim leh menginvolvekan diri dengan keluarga anak pak ali nih..

harharhar..

k lah u all sume..aku lapau dah ni..nak turun pegi melantak..

ahahahahahaha


MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Pendedahan WikiLeaks - Mahathir n Family ada USD 199.45 MILLION & S$42Mil di Singapura

Posted: 14 Jan 2011 08:21 PM PST


Pendedahan WikiLeaks ini aku dapat dari twitter AnwarIbrahimClub.com

FIXED DEPOSIT ACCOUNTS OF MAHATHIR'S WIFE AND 5 OF HIS CHILDREN AS WELL AS HIS CRONIES: http://on.fb.me/fBjRbl

WikiLeaks Releases Secret Bank Accounts of Mahathir's family and his cronies.In Total worth of USD 199.45 MILLION & S$42Mil #KetuananMelayu

These accounts were opened at an Israeli Singapore-based bank in Singapore.The bank is ISRAELI NATIONAL BANK #KetuananMelayu

Family of Dr.Mahathir: Ms Siti Hasmah Mohamed Ali Passport No: D 173596 (M), Israeli National Bank,GF-2192-2442- 7, Amount: USD 4,000,000.00

Name : Ms Marina Bte MahathirPost : Daughter ; Malaysia AIDS Council PresidentPassport No. : R 671918 (M) Amount : USD 13,000,000.00

- menyusul lagi

Adakah Umno dibelakang lakonan Umi Hafilda

Posted: 14 Jan 2011 07:48 PM PST


'Did Umno stage the Ummi show?'

January 15, 2011 Ummi Hafilda Ali holds court at a packed press conference but the whole event has given rise to suspicion.
SUBANG JAYA: Was Ummi Hafilda Ali's press conference on Thursday sponsored by Umno? This is the million-ringgit question on everyone's lips.

Speaking on condition of anonymity, a Puchong PKR member who attended the event expressed surprise at how the whole press conference was played out.

"I'm not here to condemn Umi Hafilda but people are not stupid… they are asking who is the hidden hand behind the press conference and why is she coming out with these allegations only now…

"There were so many Umno members that the whole event was suspicious. Also, they outnumbered the reporters," he said.

On Thursday, Ummi Hafilda accused Anwar of having had sexual relationship with Azmin Ali's wife Shamsidar Taharin.

She also declared that she would sue Anwar, Dr Wan Azizah Wan Ismail, Karpal Singh and PAS for RM700 million.

Recounting what transpired during the press conference, the PKR member claimed the questions posed to Ummi Hafilda did not come from the reporters.

"It was the Umno members who were shooting her with questions… this is something unusual.

"Even the questions were not the kind the reporters would ask. One question posed was: why did Anwar go to Azmin Ali's house to bathe his daughter Afifa? Malaysian reporters don't ask such unethical questions.

"Every time Ummi Hafilda attacked Anwar and Wan Azizah, the Umno boys shouted and cheered like it was all a big Umno party," he said.

He added that Ummi Hafilda also failed to describe the kind of suits she would file against Anwar and his team.

She only said that her lawyers had told her that the "summons against Anwar would be filed later".

"When she said it, our view was that the whole drama was aimed at tarnishing Anwar's name again.

"Furthermore, Ummi Hafilda said she was arrested by 50 policeman as ordered by Anwar. She also claimed the police tortured her and forced her to sign an oath.

"It's all very detrimental to the police… she has implied that the police are controlled by Umno politicians. Anwar was an Umno member then," he said.

The source said the common conclusion among the Pakatan Rakyat rank-and-file now was that Ummi Hafilda's attack on Anwar was timed to undermine Pakatan in the Tenang by-election - FMT

Umno Terengganu cemas

Posted: 14 Jan 2011 08:52 AM PST

Sabtu, 15 Januari bakal menjadi satu lagi titik penting dalam sejarah PAS, khususnya di Terengganu. Belasan ribu pendukung segenap peringkat parti dari seluruh negeri itu dijadualkan membanjiri Dataran Tok Guru di Kampung Geliga, Kemaman.

Mereka bakal menjayakan program Himpunan Kebangkitan Rakyat – PAS Ganti Umno (HKR-PGU), salah satu mata rantai aturcara menyempurnakan agenda utama dilancarkan parti di peringkat Pusat beberapa bulan lalu. Himpunan itu diharap menjadi pencetusan gelombang kebangkitan rakyat Terengganu menolak Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Melalui himpunan ini kita (PAS negeri) harap dapat membentuk persepsi rakyat bahawa Umno sudah tidak relevan dan perlu diganti. Sebab itu kita mengajak semua lapisan rakyat Terengganu bersama kita," ujar Pegawai Penerangan PAS Terengganu, Ustaz Wan Sukairi Abdullah.

Beliau yang juga Setiausaha Jawatankuasa Panitia HKR-PGU bahkan memaklumkan pihaknya telah terlebih dahulu menyebarkan maklumat dan membangkitkan kesedaran di kalangan rakyat negeri itu mengapa mereka perlu menolak Umno.

Secara khusus, katanya, agenda itu dimulakan 24 Disember lalu. PAS Terengganu telah menganjurkan Seminar PAS Ganti Umno di Markas Tarbiyah PAS Kuala Terengganu. Himpunan sepetang itu dikatakan mendapat sambutan luar dugaan.

"Alhamdulillah, kita jangkakan hanya sekitar 700 yang akan datang, tapi petang itu lebih 1,200 orang kita hadir dari seluruh negeri," katanya.

Bagi beliau dan kepimpinan PAS negeri, kesungguhan ditunjukkan para pemimpin dan pendukung parti di segenap peringkat itu adalah petanda amat membanggakan. Ia menandakan wujud kesedaran agak tinggi di dalam masyarakat untuk menjayakan agenda dicanangkan parti.

Tidak syak lagi, kejayaan seminar itu membakar semangat kepimpinan PAS Terengganu untuk menapak dengan lebih yakin menyempurnakan misi PGU itu. Himpunan di Kemaman ini adalah siri pertama jelajah PGU ke kawasan-kawasan di seluruh negeri.

"Kita sengaja pilih daerah Kemaman di atas beberapa perkiraan. Antaranya ialah kerana ia daerah Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said. Sebagai satu gimik politik yang agak menarik, 'gelombang' ini kita mulakan di daerah Menteri Besar dan akan kita akhirkan di daerah bekas Menteri Besar (Besut)," sambung Ustaz Wan Sukairi lagi.

Sebab lain ialah kerana ia daerah paling selatan dan disifatkan sebagai pintu masuk dari Pantai Barat. Berbeza dengan suasana pra-pilihan raya 1999 yang menyaksikan 'gelombang' kemenangan PAS Terengganu masuk dari pintu utaranya bersempadan Kelantan, 'gelombang' menolak Umno kali ini diakui lebih menyerlah berlaku di Pantai Barat.

Pihak penganjur mensasarkan kehadiran 20,500 orang. Untuk itu setiap PAS Kawasan ditugaskan mengerah para pendukung mengikut kemunasabahan logistik masing-masing. Kemaman selaku kawasan tuan rumah sudah tentu diharapkan mampu menggerakkan kehadiran paling tinggi, sekurang-kurangnya 4,000 peserta.

Manakala tiga kawasan paling jauh, iaitu Hulu Terengganu, Setiau dan Besut masing-masing perlu menghantar sekurang-kurang 2,000 pendukung.

Melihatkan penyampaian maklumat dan perkembangan kesedaran agak positif di kalangan pendukung parti di peringkat bawahan, angka itu insya Allah dapat dihampiri, jika pun tidak berjaya dicapai.

Apa pun bakal berlaku, yang pastinya 'gelombang' yang diharapkan bakal dicetus di HKR-PGU itu sebenarnya sudah pun berkumandang dalam masyarakat negeri itu. Di sana-sini kedengaran mereka bercakap mengenai PGU. Ia bukan semata-mata berkaitan program sehari itu, tetapi dalam konteks lebih luas.

Kain rentang dan poster PGU yang disebarluas dan dipamerkan di serata negeri juga turut menghasilkan impak kepada rakyat. Bagi yang mengetahui dan memahami ia sebagai satu agenda parti, mereka membacanya beserta perasaan bangga dan penuh harap ianya dapat dicapai.

Bagi masyarakat terbanyak yang belum benar-benar mendalami isi maksud PGU pula, pameran sepanduk dan poster berbagai rupa itu mencetuskan naluri ingin tahu. Sekurang-kurangnya ada yang mula berfikir mengenai slogan 'PAS Ganti Umno'.

Malah tidak kurang juga yang nampak rasional di sebalik slogan itu, terutama apabila dikaitkan dengan berbagai tindakan Umno/BN yang semakin hari semakin menghimpit kehidupan rakyat. Tidak mustahil antara mereka akan teringat kembali suasana kehidupan lebih baik dan mewah sewaktu PAS memerintah Terengganu dulu.

Sebetulnya, jika diminta rakyat Terengganu membandingkan mana yang lebih baik di antara pemerintahan BN kini berbanding kerajaan PAS dulu, mereka yang ikhlas akan mengakui bahawa pemerintahan PAS lebih baik dari banyak segi.

Memang akan sentiasa ada pihak yang mengatakan sebaliknya. Bukan sahaja kalangan pendukung Umno, bahkan sebilangan orang PAS sendiri pun ada yang 'bermasalah' untuk menilai secara positif pengalaman berguna ditempa parti dulu.

Walau pun berkesempatan memerintah hanya sepenggal, PAS Terengganu telah membuktikan banyak perkara. Bagi mereka yang tidak hipokrit atau terlalu emosional dan bersentimen peribadi, tentu tidak sukar mengakui bahawa urustadbir negeri, hubungan peribadi pemimpin-pegawai kerajaan, pengurusan kewangan negeri, pentadbiran agama, kehidupan bersyariat dan kecaknaan terhadap kebajikan masyarakat di bawah kerajaan PAS adalah jauh lebih baik berbanding BN, sama ada sebelum kita memerintah dulu mahu pun sekarang.

Kini orang Terengganu sudah mula bercakap kembali mengenai kenangan manis itu. Ia tidak syak lagi amat menggusarkan Umno. Betapa sukarnya sebilangan pemimpin parti itu mengurus perasaan bimbang mereka menyebabkan ada yang tergamak berusaha menggagalkan program PGU dicanangkan PAS.

Yang menjadi mangsa kerakusan politik mereka ialah kain-kain rentang PGU. Ada poster dan kain rentang mengenai program tersebut 'dilenyapkan' oleh pihak yang tidak diketahui.

Di beberapa kawasan pula, ia diketahui dilakukan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT). Namun, siapa sebenarnya di sebalik tindakan PBT itu tidak sukar ditelah.

"Ya, memang PBT mengakui menerima tekanan "pihak atasan" untuk bertindak menurunkan kain rentang PGU. Ia berlaku terutamanya di Dun Seberang Takir dan Bukit Tunggal, di (Kawasan) Kuala Nerus. Ia juga berlaku di Besut," ulas Wan Sukairi.

Namun kita percaya kerja sabotaj itu sedikit pun tidak mematahkan semangat orang kita untuk ikut menjayakan HKR-PGU esok. Sebaliknya lagi kuat tekanan dan pengkhianatan dibuat Umno, selalunya lagi ia menambahkan bersemangat pendukung PAS tampil membela parti.

Sebagai usaha menampakkan impak besar dan berkesan, pihak penganjur meminta setiap hadirin lelaki mengenakan t-shirt berwarna hijau, terutama hijau terang. Manakala peserta muslimat dijanjikan selendang berwana sama.

Jika arahan itu dipatuhi sebaiknya setiap yang hadir, insya Allah akan dapat kita saksikan lautan manusia berpakaian hijau akan bergerak dan berkumpul di Kemaman, esok.

Untuk itu, pastikan diri anda (yang berada berdekatan) tidak ketinggalan menjayakan himpunan amat bersejarah ini. Ayuh, marilah sama-sama kita banjirkan Dataran Tok Guru dengan 'gelombang hijau' dan kita jayakan slogan 'PAS Ganti Umno'! -HD

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PERHIMPUNAN BANTAH KHUSRIN PADA 23 JAN INI

Posted: 14 Jan 2011 10:00 PM PST

Aziz Muda

KUALA LUMPUR, 14 Jan: Seramai 10,000 orang dijangka akan berhimpun di Stadium MPPJ di Kelana Jaya pada 23 Januari ini, bagi membantah perlantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor yang baru.

Perhimpunan tersebut dirancang oleh sebuah kumpulan pendesak baru yang dikenali sebagai Hormati Suara Rakyat Selangor (HSRS), bertujuan untuk memberikankan tekanan kepada Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan supaya menarik balik perlantikan Khusrin.

Presiden HSRS, Haris Ibrahim menjelaskan, pihaknya berharap agar dapat mengumpulkan sekurang-kurangnya 10,000 orang ke perhimpunan itu yang akan diadakan pada jam 4.00 hingga 7.00 petang.

Menurut beliau, perlantikan Khusrin adalah kemuncak percubaan kerajaan persekutuan BN bagi menggagalkan pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dalam melaksanakan dasar dan programnya.

Katanya, dalam kes perlantikan SUK yang baru, faktanya, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim tidak menerima senarai nama yang disyorkan dari Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, tetapi tiba-tiba Khusrin yang diumumkan memegang jawatan itu.

"Tindakan itu jelas bertentangan dengan undang-undang dan ketetapan konvensyen. Oleh itu, Sidek perlu membatalkan kembali perlantikan Khusrin itu kerana ia dibuat dengan tidak mengikut peraturan," katanya pada sidang media yang diadakan di Dewan Perhimpunan China KL-Selangor, di sini, hari ini.

Menurutnya, Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor memerintah negeri itu atas pilihan atau mandat rakyat (menerusi PRU Ke-12) lalu. Oleh itu, seluruh rakyat Selangor berhak mendapatkan perkhidmatan terbaik dari kerajaan pilihan mereka.

"Tetapi tindakan yang dilakukan oleh kerajaan Pusat itu jelas menafikan hak Tan Sri Khalid selaku Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Jadi, ia sebenarnya samalah juga seperti menafikan dan mengabaikan hak-hak seluruh rakyat Selangor," jelasnya.

Rakyat Selangor, katanya, tentunya amat kecewa dengan tindakan yang dilakukan oleh kerajaan Pusat itu, sedangkan sebelum ini kerajaan Pusat telah banyak melakukan tindakan sabotaj terhadap dasar Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menerusi pegawai-pegawai yang bersekongkol dengannya.

Oleh itu, beliau berharap agar orang ramai dan rakyat Selangor akan datang beramai-ramai pada perhimpunan itu bagi menyuarakan rasa ketidakpuasan hati mereka dengan tindakan yang dilakukan oleh kerajaan Pusat ke atas Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Pada perhimpunan itu, pihaknya akan turut mendedahkan pelbagai penindasan dan penyelewengan kerajaan Pusat terhadap rakyat Selangor yang melibatkan JKR, polis, Syabas, Jabatan Kebajikan Masyarakat dan perumahan.

Antara isu yang akan dibangkitkan itu termasuklah, pengabaian kerajaan Pusat kepada kumpulan yang layak menerima bantuan kebajikan, pengabaian kerajaan Pusat terhadap langkah-langkah untuk mengatasi kesesakan lalu lintas, menggugurkan projek yang tidak sepatutnya digugurkan.

Akan turut dibangkitkan juga, penolakan kerajaan Pusat terhadap cadangan Majlis Kerajaan Tempatan untuk menyediakan polis tambahan bagi kepentingan penduduk serta mengurangkan jenayah di Selangor, bekalan air, penindasan ke atas peniaga dan penjaja.

HSRC ditubuhkan pada 11 Januari lalu dengan dianggotai beberapa pertubuhan lain termasuk Bersih, Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit), Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM), Conpac, CGG, GEL, Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM), Civil Right Commitee, Kuala Lumpur & Selangor Chinese Assambely Hall, LLG Cultural Development Centre Bhd dan Malaysian Civil Liberties Movement. /Harakahdaily

ISU AZAN - ADA CUBAAN UNTUK MEMPOLITIKKANNYA?

Posted: 14 Jan 2011 06:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ISU bunyi Azan di Masjid Kg Kerinchi mencetuskan kemarahan umat Islam. Ini adalah kerana adanya manusia yang tidak beradab dan tidak sensitif dengan isu agama. Meskipun Azan bukan Wajib hukumnya, tetapi ianya merupakan Syiar yang amat dituntut oleh Islam. Menjadi kewajipan kepada semua umat Islam mempertahankan syiar ini dan menentang sesiapa sahaja yang cuba untuk meruntuhkannya.

Tindakan seorang bukan Islam yang menyentuh soal Azan ini adalah satu perbuatan yang serius dan perlu diberi perhatian sewajarnya oleh pihak yang berkuasa. Walau bagaimanapun, pihak berkuasa di dalam hal ehwal agama Islam mesti menyiasat di mana puncanya isu ini dan jangan mengambil tindakan secara melulu. Saya bersetuju dengan kenyataan MP Lembah Pantai, YB Nurul Izzah yang berkata Islam menuntut umatnya mencari kebenaran secara beradab. Islam juga menekankan soal keadilan.

Perlu disiasat samada benarkah Azan di masjid tersebut mengganggu ketenteraman? Adakah pihak berkuasa agama menetapkan sebarang garis panduan di dalam hal ini? Ini amat penting untuk menunjukkan bahawa segala amal ibadat di dalam Islam tidak pernah mengganggu ketenteraman orang bukan Islam. Jangan isu ini dijadikan modal politik sepertimana seorang pemimpin pertubuhan telah bertanya apakah tindakan dan komen dari YB Nurul Izzah. Mengapa ditanya kepada YB Nurul Izzah di dalam isu ini? Mengapa tidak ditanya kepada pihak berkuasa agama yang menetapkan segala peraturan di dalam hal ehwal agama? Namun begitu YB Nurul Izzah telah memberikan jawapan yang bijak dan betul seperti yang beliau katakan di atas tadi.

Adalah diharapkan isu ini dapat diselesaikan dengan bijak. Sekiranya terbukti pihak ini sengaja untuk memperlekehkan Azan yang disyariatkan oleh Islam, maka tindakan tegas mestilah diambil oleh pihak berkuasa tanpa mengira dari fahaman politik mana sekali pun./wfauzdin.blogspot.com

TAHNIAH PAS - KERAJAAN PR SELANGOR SEMAKIN POSITIF

Posted: 14 Jan 2011 08:45 AM PST

Justify FullOleh: WFAUZDIN NS

TAHNIAH dan syabas kita ucapkan kepada YB Dr Hassan Ali selaku Pesuruhjaya PAS Selangor merangkap Exco Agama Selangor. Ucapan ini saya ucapkan kepada beliau kerana beliau telah melaksanakan tugas dan amanahnya sebagai orang Islam, pemimpin PAS serta Exco yang bertanggungjawab menasihati Kerajaan Negeri Selangor terutamanya di dalam isu yang melibatkan Islam.

Meskipun kita sedar bahawa Kerajaan Negeri Selangor ditadbir oleh PR iaitu dari PKR, namun PAS sebagai salah satu sekutu PR mestilah turut memainkan peranannya. Di dalam isu di mana Majlis Perbandaran Subang Jaya telah menguatkuasakan larangan umat Islam bekerja di tempat menjual minuman keras ianya telah mendapat sokongan kuat dari PAS Selangor. Walaupun larangan tersebut ditarik balik oleh Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan, YB Ronnie Liu namun bagi saya isu tersebut belum berakhir.

Apa yang penting, PAS telah pun berperanan di Selangor. Ini bukti jelas bahawa PAS tidak membelakangkan dasar parti tersebut. Kita yakin, apa yang diminta oleh PAS dan kita semua akhirnya akan terlaksana walaupun mengambil sedikit masa. Buktinya, terbaru MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim telah meminta agar diadakan tabung khas dan jawatankuasa khas bagi mencari dana atau alternatif agar semua pekerja Islam yang masih bekerja di kedai penjualan arak di Selangor dapat ditugaskan ke tempat lain yang halal bagi mereka.

Ini satu pendekatan positif daripada tidak melakukan apa jua sepertimana kerajaan Umno/Bn memerintah. Pendekatan dakwah juga terus berjalan agar setiap umat Islam disedarkan tentang pencarian rezeki secara halal. Amat baik sekali jika semua negeri di bawah PR melakukan seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Selangor.

Kita yakin, jika perbincangan dan dialog terus dilakukan di antara PAS dan Kerajaan Negeri maka apa yang terbaik akan dapat dihasilkan. Peraturan larangan bekerja di kedai penjualan arak mahupun judi kepada orang Islam sebenarnya tidak merugikan sesiapa. Justeru itu, sewajarnya Kerajaan Negeri Selangor menerima peraturan ini. Tahniah buat PAS Selangor./wfauzdin.blogspot.com

ISU KERJA KILANG ARAK - SYABAS SELANGOR, PENDEKATAN BIJAK

Posted: 14 Jan 2011 06:00 AM PST

S'gor bantu orang Islam henti kerja di premis arak

Jan 14, 11

Kerajaan Selangor akan menubuhkan sebuah tabung khas untuk membantu pekerja beragama Islam yang sedar untuk meninggalkan pekerjaan di premis dan pusat hiburan yang menjual minuman keras.

NONEMenteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaaan Selangor prihatin dengan perbincangan mengenai pelaksanaan Enakmen Jenayah Syariah yang tidak membenarkan umat Islam bekerja di premis berkenaan.

"Kami telah meminta ahli Exco negeri, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, Yaakob Sapari, Dr Halimah Ali dan Hajjah Rodziah Ismail untuk menubuhkan satu sekretariat yang akan mengadakan perjumpaan dengan Lembaga Zakat Selangor (LZS) bagi membincangkan isu ini.

Dalam satu kenyataan hari ini, menteri besar berkata, LZS akan diminta untuk bersama-sama menubuhkan tabung khas tersebut.

Katanya, kerajaan negeri sedar kebanyakan orang Islam yang bekerja di tempat sedemikian membuat keputusan tersebut atas sebab ekonomi.

Rezeki halal

Oleh itu, tegas menteri besar lagi, tabung ini akan memainkan peranan agar mereka tidak akan terbeban dengan penguatkuasaan undang-undang ini.

"Kami menghormati Enakmen Jenayah Syariah yang bertujuan memelihara umat Islam untuk mencari rezeki yang halal.

NONE"Pada masa yang sama, sebagai kerajaan prihatin dan adil, kita perlu memberi tempoh yang cukup kepada semua pihak termasuk pemilik premis dan pekerja yang terlibat," katanya.

Berikutan itu, Khalid berkata, beliau akan mengadakan pertemuan dengan semua datuk bandar dan yang dipertua pihak berkuasa tempatan Isnin depan untuk mendapat pandangan mereka bagi memastikan penguatkuasaan enakmen tersebut dilaksanakan dengan baik dan berkesan.

Kenyataan menteri besar itu bertujuan meredakan percanggahan pendapat berhubung penakrifan larangan orang Islam bekerja di tempat-tempat yang menyajikan minuman keras.

NONEJika semalam, exco perumahaan dan kerajaan tempatan, Ronnie Liu berkata umat Islam dibolehkan berbuat demikian kerana larangan berkenaan yang dikeluarkan oleh Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) telah diarahkan ditarik balik, namun hari ini, exco hal ehwal Islam, adat Melayu, infrastruktur dan kemudahan awam, Datuk Hasan Mohamed Ali mempunyai definisi yang berlainan.

Tindakan wajar

"Berhubung dengan isu orang-orang Islam yang dilarang bekerja di tempat-tempat menjual minuman keras seperti yang dikuatkuasakan di MPSJ, saya sebagai exco yang menjaga
hal ehwal Islam di negeri Selangor mendapati bahawa tindakan tersebut adalah wajar.

NONE"Saya mengucapkan syabas dan terima kasih kepada pimpinan MPSJ yang telahpun menguatkuasakan peraturan ini. Saya difahamkan peraturan ini telah melalui tiga proses perbincangan di peringkat jawatankuasa yang telah mendapat pengesahan dan kelulusan dari semua pihak termasuk ahli-ahli majlis yang bukan Islam," katanya dalam satu kenyataan media.

Liu pula semalam mengesahkan pekeliling menarik balik larangan itu telah dikeluarkan kepada presiden MPSJ, Md Adnan Ikhsan dengan alasan "kerajaan negeri tidak menyedarinya."

"Kami tidak dirujuk (berhubung larangan itu). Sebab itu, kita minta mereka tarik dulu," katanya, sambil menambah isu berkenaan turut dibincangkan pada mesyuarat exco Rabu lalu./Malaysiakini

CABARAN DEBAT KJ DISAMBUT, TOKOH YANG LAYAK UNTUK KJ BUKAN ANWAR

Posted: 14 Jan 2011 04:00 AM PST

KEADILAN Tawarkan Rafizi Bahas Dengan Khairy

Parti Keadilan Rakyat kecewa dengan keputusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menolak pelawaan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membahaskan sama ada Kerajaan mampu melaksanakan Program 100 Hari Pakatan Rakyat atau tidak.

Pelawaan Anwar dibuat bagi membolehkan rakyat menilai dakwaan Najib bahawa Program 100 Hari yang dimuatkan dalam Buku Jingga adalah populis dan akan memufliskan negara. Dalam pelawaan Anwar, beliau turut mendedahkan bagaimana implikasi perbelanjaan kira-kira RM19 bilion untuk Program 100 Hari adalah kecil berbanding dengan subsidi korporat untuk penjana kuasa bebas (IPP), syarikat tol serta wang yang hilang melalui pembaziran, kebocoran dan rasuah yang berjumlah kira-kira RM51 bilion setiap tahun.

Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat telah memutuskan tawaran Anwar kepada Najib masih terbuka dan Pakatan bersedia menimbang syarat-syarat yang ditetapkan oleh Najib untuk perbahasan tersebut. Pada masa yang sama, KEADILAN menerima jemputan daripada Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin kepada Anwar untuk membahaskan Program 100 Hari. Pelawaan asal Anwar selaku Ketua Umum KEADILAN dan Ketua Pembangkang adalah kepada Najib. Namun atas semangat mengadakan wacana umum bagi menilai tawaran Pakatan, KEADILAN menawarkan Pengarah Strategi KEADILAN Rafizi Ramli untuk berbahas dengan Khairy.

Rafizi selaku pemimpin muda adalah regu sesuai untuk Khairy. Beliau juga merupakan jurutera dan akauntan bertauliah dan pernah menjadi Pengurus Kanan di Petronas dan Pengurus Besar di Pharmaniaga. KEADILAN berharap Khairy bersetuju dan perbahasan tokoh-tokoh muda ini menjadi pembuka tirai kepada perbahasan antara Najib dan Anwar.

Diharapkan lebih banyak wacana politik berbentuk ilmiah dan intelektual dapat diadakan bagi memberikan peluang rakyat membuat penilaian sewajarnya. Sudah tentu amalan sebegini lebih baik berbanding amalan membakar buku yang menjadi-jadi akhir-akhir ini.

DR MUHAMMAD NUR MANUTY
KETUA PENERANGAN
PARTI KEADILAN RAKYAT

PORTAL PRO UMNO KURANG SENANG ISU ANWAR TERUS DIMAINKAN

Posted: 14 Jan 2011 02:00 AM PST

Nama Anwar terus disebut ..

Written by Webmaster
Friday, 14 January 2011

Kadang kala kita yang mempopularkan nama Anwar Ibrahim untuk terus kekal dalam persada politik tanah air. Kita yang mengekalkan populariti Anwar Ibrahim lantas menjadikan beliau satu nama politik yang sentiasa disebut. Kita ulang dan terus mengulangi isu-isu Anwar dan ini menjadikan namanya semakin meniti nama di media tempatan dan antarabangsa.

Hari ini Umi Halfida pula timbul untuk terus meletakkan nama Anwar Ibrahim dalam media dengan saman beliau terhadap Anwar Ibrahim. Ikhlas kita lihat bahawa impaknya amat negatif pada UMNo kerana nama UMNO akan terus di heret sebagai dalang di belakang Umi Halfida. Percayalah ini akan berlaku dan ini tidak akan membantu UMNO. Malah terpapar muka Umi Halfida di media Utusan sendiri akan menjadi bahan untuk mengekalkan penyokong pembangkang dengan alasan bahawa ini tidak politik.

Nama Anwar Ibrahim ini akan terus meniti zaman. Dari zaman hujung 90an kini sudah masuk zaman 20an. Dari generasi sepatutnya sudah melupakannya kini melarat kepada generasi baru. Saman Umi Halfida ini memberi ruangan baru dalam menyuburkan nama Anwar Ibrahim. Umi Halfida tidak diterima oleh pembangkang dan namanya telah di busukkan oleh media Internet dan politik pembangkang. Kehadirannya akan hanya menimbulkan spekulasi beliau hanya saluran UMNO. Yang buruk UMNO juga..spekulasi atau tidak ia memberi kesan negatif kepada UMNO sungguhpun Umi Halfida mungkin melakukan atas kapasiti diri.

Kerana itulah saya pernah bertelagah dalam satu siri perjumpaan dengan bekas kepimpinan UMNO yang masih terikat dengan perang saraf lama – mahu isu Anwar dan kes liwatnya terus dimainkan untuk tujuan politik. Satu strategi usang dan lapuk./Umno-reform2


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT