Nuffnang

Pengikut

~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


"Kali ini kita hidup dalam durhaka", kata Ibrahim Ali

Posted: 05 Jan 2011 12:56 AM PST

Adakah Aziz Bari patut digantung?

Posted: 04 Jan 2011 09:11 PM PST

Kasihanilah anak saya, ya Allah

Posted: 03 Jan 2011 11:40 PM PST


Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Jahatnya kau Zulbabwe....

Posted: 04 Jan 2011 10:44 PM PST

Macamana kau ni boleh bersekongkol dengan orang penaya Anwar???

Padanlah Dr. Asri kata hang ni pengampu (pencacailah tu) melebihi had...

Menurut Dr Asri, baginya, pencadang hukuman tersebut adalah pengampu yang melebihi had.

"Jika dia Muslim, dia seorang yang 'kering perasaan' dan tidak takutkan Allah mengenai 'darah orang lain'. Mungkin dia berhujah dengan undang-undang yang dia fahami sehingga dia lupa syariat Allah yang Maha Tinggi yang mengharamkan ditumpah darah dan nyawa manusia tanpa sebab yang sah di sisi syarak.

"Wajib dia bertaubat dan menarik balik cadangan tersebut," katanya.

Di bawah ini nyata Anwar ke penaya...

1998 kena...2008 kena lagi!!

Mat Zain dakwa bukti laporan DNA kes Anwar 1998 dipalsukan

KUALA LUMPUR, 5 Jan — Bekas pegawai polis kanan yang menyiasat insiden mata lebam hari ini mendedahkan beliau ada maklumat wujudnya elemen pemalsuan laporan DNA dalam kes melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim 12 tahun lalu.

Datuk Mat Zain Ibrahim, ketika itu bekas ketua CID Kuala Lumpur, mendedahkan perkara tersebut dalam surat terbuka terbarunya kepada Peguam Cara Negara Datuk Idrus Harun.

"Maklumat mengenai penipuan dan pemalsuan-pemalsuan yang dilakukan berkenaan ujian DNA dalam kes berprofil tinggi 1998.

"Sehubungan dengan perkara tajuk, suka cita saya menjemput Datuk menyemak semula surat saya bertarikh 27 Disember 2010, berkaitan isu di atas yang dialamatkan kepada Tan Sri Ketua Polis Negara, dengan salinannya kepada Perdana Menteri Malaysia dan Datuk sendiri yang diakui telah diterima oleh masing-masing pada tarikh berkenaan juga," kata beliau dalam surat terbuka dikeluarkan hari ini.

Kata beliau, dalam suratnya bertarikh 27 Disember lalu tu juga telah jelaskan bahawa sebarang siasatan mengenai maklumat berkenaan perlu merujuk kepada kertas siasatan kes mata lebam oleh kerana beberapa insiden yang berlaku "bertindih" lebih-lebih lagi "pemain utama" kedua-dua kes pemalsuan dalam insiden mata-lebam dan pemalsuan DNA adalah sama.

"Fokus saya dalam surat rayuan terbuka ini adalah kepada Bahagian I surat tersebut iaitu berkaitan dengan penjelasan dan Jawapan secara bertulis kepada soalan-soalan yang tidak sempat dijawab semasa sesi penggulungan perbahasan Bajet 2011, yang diberi oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada 2 Disember sebagai menjawab soalan daripada Lim Kit Siang dan berkaitan dengan kenyataan menteri oleh Menteri Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz, di bawah Peraturan Mesyuarat 14(1)(i) pada 14 Disember sebagai penjelasan kepada usul memotong RM10 daripada gaji Peguam Negara.

"Saya percaya Datuk sedar bahawa kenyataan berkenaan adalah terbit daripada arahan khusus jemaah menteri kepada Nazri dan seorang lagi Menteri Kanan iaitu Datuk Seri Utama Dr.Rais Yatim supaya mendapatkan penjelasan lanjut daripada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail sendiri, berkaitan isu yang dibangkitkan sekembalinya Gani daripada Mekah setelah menunaikan Haji musim lalu," katanya.

Oleh itu katanya, beliau percaya Idrus akan bersetuju dengannya jika mengatakan bahawa Hishammuddin dan Nazri mahupun Rais tidak mempunyai akses kepada kertas siasatan polis ataupun SPRM.

"Mereka juga tidak mempunyai sebarang kuasa penyiasatan seperti mana terdapat dalam Kanun Prosedur Jenayah ataupun kuasa berkaitan pendakwaan atau perkara yang 'incidental' mengenainya sepertimana yang dibekalkan kepada Peguam Negara mengikut Artikel 145(3) dan 145(3A) Perlembagaan Persekutuan.

"Oleh hal yang demikian pengumuman yang telah dibuat oleh Hishammuddin dan Nazri secara berasingan itu adalah semata-mata berdasarkan kepada fakta-fakta yang dibekalkan dan nasihat yang diberikan oleh Peguam Negara kerana perkara-perkara pengumuman berkenaan adalah berkaitan siasatan dan undang-undang," katanya.

Sehubungan itu, Mat Zain berkata, beliau percaya Idrus sendiri turut sedar bahawa pengumuman yang dibuat oleh kedua-dua menteri berkenaan mengandungi fakta-fakta atau maklumat-maklumat mustahak yang tidak benar atau yang mengelirukan atau telah dipesongkan.

"Saya juga percaya Datuk turut sedar dengan demikian itu, Peguam Negara sama ada secara sengaja atau sebaliknya, telah menyebabkan Hishammuddin dan Nazri membuat pengumuman yang mengelirukan dalam Parlimen atau lebih jelas lagi, jika saya katakan, mereka telah memberi maklumat palsu kepada rakyat.

"Akibatnya, kedua-dua Menteri terlibat, mungkin terdedah kepada risiko dikenakan sesuatu tindakan undang-undang," kata beliau lagi.

MENYUSUL LAGI

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Guan Eng dahulukan rakyat dengan 'sistem tolong rakyat'

Posted: 05 Jan 2011 04:30 PM PST

Dengan tambahan kenaikan minyak petrol kelmarin, sudah pasti lah perbelanjaan perjalanan juga akan naik. Dalam perkara ini gurkah-gurkah politik di'port' tengok yang hanya Ketua Menteri Penang, Lim Guan Eng saja yang betul-betul mendahulukan rakyat dengan bekerja untuk rakyat.

Subsidi lebih kurang 250 ringgit untuk satu kepala kepada rakyat-rakyat Penang yang tinggal di Seberang Perai yang bekerja di sebelah pulau. Itu yang hanya mampu Guan Eng buat untuk mengurangkan bebanan yang terpaksa ditanggung rakyat akibat mengundi BN.

250 ringgit ni bukan lah duit cash,tetapi merupakan satu sistem yang boleh membuatkan tiap seorang rakyat Penang yang tinggal di Seberang Perai tetapi bekerja di sekitar kawasan kilang di Bayan Lepas dan yang berdekatan boleh jimatkan perbelanjaan minyak dan tol jambatan yang dalam lingkungan lebih kurang 250 ringgit jika mereka menggunakan sistem kemudahan yang disediakan ini.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan melancarkan sistem parkir dan naik bas (park-and-ride system) yang dipanggil BEST 'Bridge Express Shuttle Transit' untuk rakyat penang terutamanya warga-warga kilang (gurkah-gurkah kata ini sistem tolong rakyat), dimana mereka boleh meletakan kereta atau motor mereka di Sunway Carnival,Seberang Jaya dan ambil bas ini untuk ke kawasan-kawasan kilang di Bayan Lepas dan selepas habis bekerja boleh ambil bas ini dimana-mana perhentian bas untuk pulang semula ke Sunway Carnival.

Perkhidmatan 'tolong rakyat' ini adalah percuma untuk setiap hari bekerja dari jam 6pagi-9pagi dan dari jam 4petang-7malam.

Kira-kira dekat 60 buah perhentian bas sedang dibina dihadapan kilang-kilang diBayan Lepas untuk sistem 'tolong rakyat' ini.

Sistem 'tolong rakyat' ini akan memulakan perkhidmatanya pada 1 Mac 2011.


dollah yankee -
Habis tu..? Najib dok gaduh kata Guan Eng dah pandai makan dengan tangan !!!

AdlyZahari

0
sumber :-

AdlyZahari


CINTA !

Posted: 05 Jan 2011 10:08 AM PST


Jangan berjumpa kalau takut melafazkan cinta !

JUAL TANAH WAKAF - PENDEDAHAN 2

Posted: 05 Jan 2011 06:48 AM PST

  • Dalam isu kegagalan bangunan MAIM disiapkan oleh Regal Merger Sdn.Bhd.
  • MAIM dipengerusikan oleh Hj. Ali Rustam, Ketua UMNO Bahagian Bukit Katil.
  • Regal Merger Sdn.Bhd. , 50% pemegang sahamnya adalah Hj Saad Abu, bendahari UMNO Bahagian Bukit Katil.
  • Ketua Bahagian bagi projek kepada Bendahari Bahagian.
  • Projek bangunan MAIM tak dibuat, tapi tanah MAIM dikebas dan dijual pemimpin UMNO.
  • Cerita tak habis setakat itu, akan kami sambung ......

D'Perbatasan

0
sumber :-

D'Perbatasan


Kerajaan Terengganu Beli Itik dan Angsa Berharga Suku Juta

Posted: 05 Jan 2011 07:17 PM PST


KUALA TERENGGANU - Kerajaan negeri Terengganu telah membelanjakan hampir suku juta ringgit membeli itik dan angsa demi memnuhi hasrat Menteri Besdar Terengganu, Dato' Seri Ahmad Said.

Sebanyak sebelas jenis itik dan angsa kesemuanya berjumlah 101 ekor telah dibeli oleh kerajaan bernilai RM223, 750 untuk ditempat di Pulau Burung Tasik Kenyir yang dibina dengan kos RM6 juta.

Antara yang termahal adalah ;

1. Whooper Swan, angsa putih dibeli dengan harga RM5,600 seekor (Gambar kanan)
2. Red Brested Goose, sejenis itik dibeli dengan harga RM4,200 seekor ( Gambar bawah)
3. White Swan, angsa putih dibeli dengan RM3,800 seekor
4. Black Swan, angsa hitam dibeli dengan RM3,800 seekor
5. Ashy Headed Goose, sejenis itik, dibeli dengan harga RM3,800 seekor

Jawapan bertulis yang diberikan oleh kerajaan negeri dalam Sidang DUN baru-baru ini bagi menjawab soalan bertulis yang dikemukakan oleh ADUN Bukit Tunggal, Dr. Alias Razak.


White Swan(1)Red Brested Goose(2)Black Swan(3)Ashy Headed Goose(4)






Rais Pening Kepala, Jangan Rasmikan Fitnah Di Internet

Posted: 05 Jan 2011 05:38 AM PST

DAPAT dirasakan betapa panas dan berasapnya kepala Rais Yatim sehari dua ini. Semuanya kerana laporan dalam internet kononnya beliau telah merogol amah. MasyAllah! Walaupun ia bohong dan fintah tetapi ia tetap memanaskan kepala Rais dan juga isterinya Masnah.

Mulanya Menteri jaga tv, radio dan budaya itu cuba hendak ambil sikap mendiamkan diri saja. Tetapi tidak menjadi. Makin menyepi makin menjadi. Jadi akhirnya walaupun sebu terpaksa jnuga muncul membuat penafian.

Katanya tuduhan itu fitnah, jahat dan kejam bertujuan untuk mejantuhkannya. Ada juga orang nak jatuhkan Rais?

Secara peribadi saya tidak percaya dengan apa yang didedahkan itu. Saya meragui badan yang membuat penyelidikan dan interviu dengan mangsa. Ia tidak disertakan dengan bukti dan fakta jelas, hanya menampil seorang perempuan yang dikatakan menjadi mangsa. Mangsa itu boleh diragui. Tuduhan ke atas Rais nhanya ilusi semata-mata.

Saya tidak percaya kes ini samalah dengan dakwaan ke atas kes-kes lain termasuk ke Adun Selising, Saipul Baharin dikatakan berzina atas keretapi dan juga tuduhan liwat ke atas Anwar.
Kemelampauan pendedahannya menjadikan kebenaran tuduhan itu boleh dipertikaikan.

Seperti mana kes ke membabitkan Anwar dan Adun Selising ada motif dan konspirasi maka begitu jugalah apa yang dikatakan kepada Rais itu. Ia adalaha konspirasi untuk memburukkannya. Dalam kes Anwar atau Saipul dan kes-kes lain memang ia dirancang demikian rupa.

Rasa hilang kepercayaan dan confisu ini perlu diambil perhatian oleh semua pihak. Jangan mendedahkan sesuatu secara melampau kerana ia boleh menjejaskan kredibiliti apa yang didedahkan itu. Pendedahan juga sepatutnya berhemah agar ia tidak nampak emosi dan bohong kering.

Mungkin selepas ini ada macam-macam pendedahan dalam internet yang sukar untuk dipercayai. Tetapi kerana ianya sudah jadi semacam habit bloger dan juga kospirator yang menari idea bagaimana hendak menggunakan IT ia akan terus digunakan. Sedikit masa lagi ionternet akan menjadi ruang pembohongan terbesar di dunia ini.

Dalam kes Rais itu mudah saja kalau ia benar. Mangsa perlu tampil buat laporan polis sama ada di Malaysia atau di Indonesia. Apakah ada laporan polis dari mangsa? Kalau pihak lain yang buat itu satu usaha bagi memburukkan menteri berkenaan saja.

Kalau mangsa hanya 0buat pengakuan kepada sebuah badan NGO sukar untuk dipercayai. Apa lagi orang sudah tahu, apa, siapa dan untuk siapa NGO berkenaan berkerja. Pemhobong dalam kes Rais ini NGO berkenaan perlu bertanggungjawab.

Janganlah cuba merasmikan pembohongan menerusi internet.



Oleh Mohd Sayuti Omar / MSO

Cadangan Bunuh Pengkritik Raja, Asri Anggap Cadangan Hina

Posted: 05 Jan 2011 05:26 AM PST

Sikap yang menyatakan bahawa haram untuk mengkritik dan punyai pendapat berbeza dengan Raja-Raja Melayu adalah satu pandangan yang hina, kata bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Tindakan ini tambahnya seolah-olah menyamakan kedudukan mereka dengan para Nabi.

Sebaliknya, kata Dr Asri, Raja-Raja Melayu bukanlah Nabi yang maksum sehingga tidak boleh dikritik.

"Sedang para al-Khulafa al-Rasyidin iaitu Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali yang jauh lebih mulia daripada sultan-sultan pun dikritik dan dibantah oleh rakyat mereka.

"Namun mereka menjawab dengan penuh amanah, wibawa dan mereka tidak membunuh pengkritik mereka. Bahkan berterima kasih," katanya dalam satu kenyataan media.

Dr Asri menerangakan, ada beberapa kejadian yang sahabat tidak bersetuju dengan cadangan Nabi Muhammad SAW dan membantah keputusan baginda seperti yang berlaku ke atas Umar ketika perjanjian Hudaibiyyah. Namun, tambahnya, Nabi tidak membunuh beliau.

Justeru, katanya, cadangan beberapa pertubuhan bukan kerajaan dan pemimpin politik agar golongan yang mencadangkan pengkritik Raja-Raja Melayu dihukum gantung, sebenarnya lebih hina dan besar dosanya daripada menggalakkan pemerintah berzina, atau berjudi atau minum arak atau semua maksiat yang lain.

"Ini kerana, nyawa dalam Islam amat berharga dan haram ditumpahkan tanpa sebab yang sah. Cadangan ini bererti menggalakkan pemerintah membunuh orang tanpa sebab yang diizinkan oleh Allah dan Rasul. Dosa membunuh dalam Islam lebih besar dari dosa zina, arak, judi dan lain-lain," katanya.

Beliau melabel pencadang hukuman tersebut adalah pengampu yang melebihi had.

Tambahnya, jika dia Muslim, dia seorang yang 'kering perasaan' dan tidak takutkan Allah mengenai 'darah orang lain'. Mungkin dia berhujah dengan undang-undang yang dia fahami sehingga dia lupa syariat Allah yang Maha Tinggi yang mengharamkan ditumpah darah dan nyawa manusia tanpa sebab yang sah di sisi syarak.

"Wajib dia bertaubat dan menarik balik cadangan tersebut," katanya.

Sebelum ini, dua pertubuhan bukaan kerajaan - Gerakan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) mahu ADUN Seri Muda,Shuhaimi Shafiei dihukum gantung kerana didakwa cuba mencetuskan "peperangan ke atas Raja-raja Melayu".

Shuhaimi antara lain, dalam blognya menulis - jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor tidak memerlukan perkenan Sultan Sharafuddin Idris Shah dan sebaliknya ia adalah di bawah bidang kuasa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan baginda seharusnya bertindak berdasarkan nasihat majlis berkenaan, bukannya berkecuali.

Tidak Perlu Pinda, Selangor Berhak Lantik SUK

Posted: 05 Jan 2011 05:23 AM PST

Kerajaan Negeri Selangor tidak perlu meminda undang-undang tubuh negeri kerana peruntukan bagi melantik Pegawai Eksekutif dan Setiausaha Kerajaan Negeri sudah termaktub di dalamnya menurut Edmund Bon.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatan Kuasa Undang-undang Perlembagaan Majlis Peguam Malaysia menyatakan Perlembagaan Persekutuan telahpun menjamin kuasa kerajaan negeri untuk melantik pegawai eksekutifnya sendiri termasuk jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri(SUK) yang kini menjadi pertikaian.

"Perkara 132 dan 139 tak beri kuasa kepada Persekutuan melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam untuk melantik Setiausaha Kerajaan Negeri kerana negeri Selangor mempunyai Suruhanjaya Perkhidmatan Awam sendiri yang ditubuh di bawah Undang-undang tubuh kerajaan Negeri Selangor, jadi bidang kuasa untuk melantik SUK adalah di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Selangor dan bukannya di bawah bidang kuasa kerajaan persekutuan," jelas Edmund dalam perbualan telefon dengan TV Selangor.

Sebagai nota, Perkara 132 menerangkan bidang kuasa perkhidmatan awam dan Perkara 139 menerangkan bidang kuasa SPA tidak termasuk dengan perkara yang di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri (SPN).

Semalam Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail dalam satu kenyataan menyatakan Menteri Besar tidak perlu memberi kebenaran kerana bidang kuasa lantikan Pegawai Eksekutif Negeri Selangor memang berada di bawah SPA.

Keadaan dikeruhkan dengan kenyataan Pensyarah dari Pusat Kajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia Prof. Dr Ahmad Atory Hussein yang menyatakan hanya negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu iaitu Johor, Terengganu, Kelantan, Perlis dan Kedah sahaja yang berhak melantik pegawai perkhidmatan awam divisyen tinggi dan tidak Selangor.

Edmund membidas perkara itu kerana menurutnya, Fasal 52 Undang-undang tubuh Negeri Selangor merujuk kepada SPN sebagai 'Suruhanjaya yang berkaitan' dalam memilih dan melantik Pegawai Eksekutif negeri.

"Undang-undang perlembaggan Persekutuan telah beri kuasa kepada negeri yang mempunyai Suruhanjaya Perkhidmatan Awam sendiri untuk melantik pegawainya sendiri termasuk SUK Selangor jadi apa yang telah berlaku sejak tahun 1960 sejak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Selangor ditubuhkan, ianya merangkumi semua pegawai kerajaan negeri di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Selangor," tegas beliau.

Harga Minyak Naik , Rakyat Di Dahulukan ?

Posted: 04 Jan 2011 09:06 PM PST

Kehadiran tahun baru 2011 kali ini umpama tahun yang bakal menggigit kehidupan rakyat apabila sekali lagi Kerajaan Persekutuan menghadiahkan kenaikan harga bahan petrol RON 97 sebanyak 10 sen secara tiba-tiba semalam. Tindakan ini, membuktikan bahawa Kerajaan Persekutuan tidak mempedulikan kesakitan dan penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat apabila menambah beban rakyat walaupun kemarahan rakyat masih belum reda ekoran kenaikan sekaligus harga minyak, gas dan gula pada awal disember 2010 lepas.

Dewan Pemuda PAS Pusat melihat tindakan ini seolah-olah cuba memeras rakyat supaya dapat mengisi tabung Barisan Nasional bagi menghadapi pilihan raya kecil di DUN Tenang tenang pada akhir bulan ini. Umum mengetahui bahawa Barisan Nasional akan terpaksa memperuntukkan sejumlah besar wang bagi membiayai pilihan raya kecil mereka dan sumber yang menjadi mangsa mereka sudah tentulah poket kerajaan persekutuan sendiri.

Tindakan terdesak ini juga menunjukkan kerajaan sebenarnya sudah kekurangan wang dan transformasi ekonomi yang dilaung-laungkan oleh Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak sudah menampakkan bibit-bibit kegagalan dan janji kerajaan untuk memberi kesenangan dan keselesaan untuk rakyat hanya tinggal janji.

Pada awal November tahun 2010 kerajaan menjanjikan harga RON 95 dan diesel akan kekal masing-masing pada kadar harga RM 1.85 seliter dan RM 1.75 seliter sehingga hujung tahun selepas menaikkan harga RON 97 sebanyak 5 sen pada masa itu. Walaubagaimanapun kerajaan memungkiri janji mereka apabila menaikkan harga RON 97, RON 95, Gula dan Gas pada awal Disember tahun lepas.

DPPP turut khuatir rakyat akan terus terbeban dan menjangkakan kenaikan RON 95 pula selepas ini, dan tidak mustahil harga bahan mentah lain boleh juga boleh naik sekiranya kenaikan RON 97 semalam gagal menampung keperluan pilihan raya Barisan Nasional di DUN Tenang. DPPP juga merasakan tidak mustahil selepas ini, harga minyak akan naik pula menjelang pilihan raya umum ke-13 yang dijangkakan berlaku tidak lama lagi.

DPPP beranggapan bahawa kenaikan harga minyak dan bahan mentah di pasaran bukan ditentukan oleh harga pasaran minyak dunia, kedudukan ekonomi negara, kemampuan serta keperluan rakyat, tetapi sebenarnya banyak ditentukan oleh pilihan raya dan keperluan kantong Barisan Nasional.

Pelik, dalam keadaan ekonomi negara yang dilaung-laungkan stabil oleh kerajaan Barisan Nasional, mereka terus menindas rakyat dengan kenaikan harga barang dan bahan mentah dalam negara. Kerajaan BN mampu memberi peruntukan 5 bilion untuk pembinaan Menara Warisan yang belum tentu memberikan pulangan yang bermanfaat kepada rakyat, 111 Juta kepada PERMATA yang hanya dinikmati segolongan kecil kanak-kanak, menurunkan cukai barang-barang import keperluan pelancong luar negara tetapi sangat kedekut di dalam soal pemberian subsidi kepada rakyat.

Dikala mereka mempersenda janji Pakatan Rakyat yang cuba membantu dan mengutamakan rakyat, kerajaan BN terus mencekik dan menambah beban yang terpaksa ditanggung oleh rakyat.

Sudah tiba masanya rakyat sedar dengan janji-janji kosong Barisan Nasional kononnya hendak membantu keselesaan rakyat, dan memberikan peluang kepada Pakatan Rakyat merealisasikan harapan mereka.

Pilihan raya DUN Tenang, peluang rakyat memberikan amaran kepada Kerajaan yang zalim ini agar tidak terus menerus menzalimi dan menindas kehidupan rakyat dengan memberikan undi dan sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat.

DPPP juga mengajak golongan muda yang semestinya ramai merasai dan menghadapi masalah akibat tindakan terdesak kerajaan BN itu, bersama-sama PAS dan Pakatan Rakyat menghadapi Kerajaan Barisan Nasional di dalam pilihan raya kecil DUN Tenang dan seterusnya pilihan raya umum ke-13 yang akan datang supaya Kerajaan BN sedar di atas penindasan yang mereka lakukan terhadap rakyat.


Khairul Faizi bin Ahmad Kamil
Setiausaha
Dewan Pemuda PAS Pusat

Menteri digesa nafi jika tidak benar

Posted: 04 Jan 2011 09:01 PM PST

Angkatan Muda Keadilan (AMK) mendesak menteri yang dikaitkan dengan dakwaan rogol melibatkan pembantu rumah dari Indonesia supaya segera menafikannya sekiranya ia tidak benar.

Pada masa yang sama, AMK juga mendesak menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjalankan siasatan menyeluruh demi membersihkan maruah negara.

Dan dalam waktu terdekat ini pula, AMK akan menghantar exconya untuk misi mendapatkan maklumat mengenai dakwaan tersebut, dengan mengunjungi Migrant Care dan Kedutaan Indonesia bagi mendapatkan fakta sebenar berkaitan kejadian tersebut.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata angkatan itu memandang serius mengenai pendedahan tersebut yang kini heboh
diperkatakan didunia siber.

Beliau mendakwa isu tersebut berlaku pada 19 Februari 2007 dan mangsa dikatakan telah dipaksa mendiamkan perkara itu berikutan ugutan terhadapnya.

Shamsul juga mendakwa tiada tindakan diambil terhadap menteri berkenaan dalam kes yang berlaku sewaktu pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi lagi, untuk 'mengelakkan konflik serantau'.

"AMK yakin dan percaya, sekiranya dakwaan ini benar, isu ini membawa impak yang sangat buruk kepada kerajaan di bawah kepimpinan Datuk Sri Najib Tun Razak," tegasnya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengingatkan mengenai kesannya terhadap kredibiliti dan integriti kabinet Najib yang mengekalkan seorang yang didakwa penjenayah seksual.

"Lebih parah, ia memberi kesan yang negatif kepada hubungan serantau Malaysia-Indonesia berikutan sikap 'duduk dan diam' oleh kerajaan Malaysia," tegasnya.

Sementara itu, seorang lagi ahli AMK, Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai Chegubard, dijadual membuat laporan polis mengenai perkara itu di Seremban hari ini.

Manakala ketua Wanita PKR yang juga ahli parlimen MP, Zuraida Kamaruddin yang dijadual mengadakan sidang akhbar mengenai isu yang sama, esok.

Video Ceramah Di Felda Cempelak,DUN Tenang, Johor

Posted: 04 Jan 2011 08:49 PM PST





Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


BUSUK DAN HARING

Posted: 05 Jan 2011 06:56 PM PST




NIKMATILAH BUDAYA MELAYU ASLI



nota:
macam macam nak takutkan melayu
dulu kena sumpah jadi batu
sekarang takut kan dengan ISA
kalau tak takut juga tangkap
hukum gantung
poooorahhh





ASRI: BUNUH PEMGKRITIK RAJA MELAYU, CADANGAN HINA – mkini

Bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata kepercayaan sesetengah pihak bahawa adalah haram untuk mengkritik atau mempunyai pendapat yang berbeza dengan Raja-Raja Melayu, seolah-olah menyamakan kedudukan mereka dengan para Nabi.

Sebaliknya, kata Dr Asri, Raja-Raja Melayu bukanlah Nabi yang maksum sehingga tidak boleh dikritik.

"Sedang para al-Khulafa al-Rasyidin iaitu Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali yang jauh lebih mulia daripada sultan-sultan pun dikritik dan dibantah oleh rakyat mereka.
"Namun mereka menjawab dengan penuh amanah, wibawa dan mereka tidak membunuh pengkritik mereka. Bahkan berterima kasih," katanya dalam satu kenyataan media.

Menurut Dr Asri, ada beberapa kejadian yang sahabat tidak bersetuju dengan cadangan Nabi Muhammad SAW dan membantah keputusan baginda seperti yang berlaku ke atas Umar ketika perjanjian Hudaibiyyah. Namun, tambahnya, Nabi tidak membunuh beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. RAJA GOPAL BERAK BUSUK JUGA…. kah kah kah..

kah kah kah… RAJA GOPAL KALAU MAKAN PETAI … KENCING HARING JUGA…. kah kah kah…

woit… RAJA GOPAL KENTUT BUSUK JUGA…. kah kah kah…

kah kah kah…. RAJA GOPAL MAKAN KERDAS…. KENCING LAGI HANCING… kah kah kah…

kah kah kah…APA NAK HAIRAN …. ADA TENGKU BOLEH BELI…. kah kah kah..

kah kah kah…. ADA RAJA TAK ADA RAKYAT…. kah kah kah…

kah kah kah... RAJA GOPAL KALAU KEMA BISUL... MENANAH JUGA... kah kah kah..

kah kah kah... TAK CAYA TANYA ZUL NORDIN.... kah kah kah

TAK PERLU BERKAPAL KE GAZA - SINI ADA GAZA

Posted: 05 Jan 2011 05:56 PM PST



HABIS DIRUNTUH


nota:
surau tadika dewan
habis semua runtuh
ini bukan di gaza
ini di berembang

tak kan tak nampak?

macam mana nampak gaza
tapi tak nampak di berembang
?

GILIRAN MELAYU BAGAN DALAM - meloya

BUTTERWORTH 4 Jan. - Kisah penduduk di perkampungan Melayu di negeri ini diusir daripada tanah mereka, seperti tidak berkesudahan malah semakin menjadi-jadi.
Jika sebelum ini, tindakan pemaju menghalau penduduk kampung Melayu lebih tertumpu di kawasan pulau seperti di Kampung Pokok Assam, Jelutong dan sekitar Balik Pulau, kini ia mula menular di Seberang Perai.

Terbaharu, lebih 100 penduduk membabitkan 30 rumah di Kampung Bagan Dalam iaitu perkampungan Melayu di tengah-tengah bandar ini, turut menjadi mangsa apabila diarah berpindah oleh pemilik tanah yang dipercayai syarikat pemaju.

Difahamkan, sebahagian besar kawasan perkampungan Melayu itu yang berusia lebih 60 tahun akan dibangunkan sebagai pusat komersial termasuk pelaksanaan projek kediaman mewah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KITA NAK TAHU… SATU MALAYSIA NAK TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah… KENAPA KAMPONG BANDA DALAM DI GOMBAK TAK ADA LAPORAN BERITA…kah kah kah…

kah kah kah… TUJUH BUAH KAMPONG…. 150 TAHUN UMUR…AKAN DI REMBAT CUKONG. kah kah kah..

kah kah kah… RAJA TANPA RAKYAT SUDAH JUAL TANAH PADA CUKONG… kah kah kah…

kah kah kah... SEKARANG RAJA TAK ADA RAKYAT ...MENIKUS...kah kah kah..

kah kah kah…KAMPONG INI LUAS….ADA 3000 AHLI KELUARGA… kah kah kah..

woit… NAPA TAK ADA LAPORAN… INI KAMPONG WARISAN… kah kah kah

woit… SEMUA ORANG SOKONG KAMPONG BAGAN DALAM… kah kah kah..

woit… JANGAN RUTUH RUAMAH ORANG… MELAYU KE.. CHINA KE.. INDIA KE…IBAN KE.. DAYAK KE…. kah kah kah..

woit.. RUMAH IALAH NEGARA UNTUK SATU KELUARGA…kah kah kah..

kah kah kah… KALAU RUMAH DI RUNTUH SAMA MACAM NEGARA IRAQ DI BOM OLEH AMERIKA… kah kah kah..

woit…. MANA DIA PEJUANG GAZA…. MANA DIA KAPAL GAZA….kah kah kah..

woit… INI RUMAH MELAYU NAK KENA ROBOH… TAK NAMPAK KE ?… kah kah kah..

kah kah kah… RUMAH TOK ARAB HANG GI KELAM KABUT BUAT APA?.... kah kah kah..

kah kah kah… BANGAN DALAM DAN BANDA DALAM ADALAH GAZA KITA SEMUA… kah kah kah..


INI BUKTINYA!!!

Posted: 05 Jan 2011 10:59 AM PST




ANWAR DEDAH DOKUMEN KAITAN APCO, SATU MALAYSUA KETIKA DI TENANG
– beita hairan

LABIS: Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, sekali lagi mendakwa kononnya mempunyai dokumen bahawa Apco Worldwide (APCO) mempunyai kaitan dengan penubuhan gagasan satu Malaysia dan Kempen 'One Israel', walaupun kerajaan sudah mendedahkan dokumen membuktikan dakwaannya tidak benar.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berjanji dokumen berkenaan iaitu kontrak yang ditandatangani antara APCO dengan Kerajaan Malaysia dan Israel akan didedahkan ketika kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang.

"Saya ada satu lagi isu besar, kerana digantung (disebabkan) isu APCO, jadi bila saya datang sekali lagi, saya mahu membawa perjanjian APCO dengan Israel dan APCO dengan Amerika. Saya nak bawa perjanjian yang (menyebabkan) saya dihalau.

"Saya nak bawa APCO itu ada kaitan dengan Israel, perjanjian Malaysia dengan Israel dan perjanjian APCO dengan Israel dan perjanjian APCO dengan Kerajaan Malaysia," katanya ketika berceramah di Pusat Jentera Pas Felda Chempelak, dekat sini.


JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG

kah kah kah…. MINTA BUKTI… kah kah kah…

lihat dan lihat kah kah kah:


TAK KAN TAK BOLEH BACA!













LOJI NUKLEAR DI BUKIT TENGKU

Posted: 05 Jan 2011 04:19 AM PST



INDAH LAGI MENAWAN



nota:
lihatlah betapa indahnya loji ini
alangkah bijak kalau loji ini
dipasang di bukit tengku

lihatlah asap mengawan-awan
sasterawan bodek boleh menulis sajak dan shaer
dewab bahasa dan petaka boleh anjurkan
seminar ditempat yang bagini indah
pelancung berduyun duyun akan datang
mengambil gambar dan beraksi
kah kah kah



TAKUT KESAN RADIASI – berita hairan

MELAKA TENGAH: Penduduk Taman Megah, Bukit Beruang dalam Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya (MPHTJ), dekat sini, berang dan tidak berpuas hati dengan tindakan sebuah syarikat telekomunikasi membina struktur pemancar di situ tanpa mengadakan perbincangan dengan mereka.

Mereka mendakwa pembinaan struktur setinggi enam meter di atas sebuah bangunan tiga tingkat di situ boleh menimbulkan masalah kesihatan berpunca daripada radiasi dikeluarkan oleh sistem pemancar berkenaan.

Kemuncak rasa tidak senang hati dan bimbang itu diluahkan mereka baru-baru ini dengan mengadakan tunjuk perasaan secara aman di tapak projek itu. Mereka memaparkan bantahan itu menerusi kain rentang.

Bantahan itu turut disertai beberapa wakil dari taman berhampiran. Antaranya, Setiausaha JKKB Taman-taman Perumahan Bukit Beruang, Isa Harun dan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Melawis, Othman Abu.

Turut serta, Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Bunga Raya, Sulaiman Baba; Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Kerjasama, Wee Seng Siang dan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Bukit Melaka, Tai Tam Yin.


nota:
lihat dan baca
orang ramai semakin sedar
ini baru radiasi dari pencawang
belum lagi radiasi dari loji nuklear

tetapi masih ramai yang belum sedar
bahawa pencawang leterik atau yang
membawa ombak talipon amat merbahaya

kajian telah dilakukan di united kingdom
dimana sepanjang panjang pencawang leterik
melintasi kampong – ramai bayi di tepi pencawang ini
dilahir cacat atau mendapat penyakit barah lukimia

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… HANYA DUA TEMPAT TERBAIK UNTUK PENCAWANG LETERIK ATAU LOJI NUKLEAR… kah kah ka..

kah kah kah… SATU DI BUKIT TUNKU…. kah kah kah..

kah kah kah… DAN SATU LAGI DI MINE RESOR COUNTRY HEIGHT KAJANG….kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MEREKA SETUJU ERTINYA…. LOJI NUKLEAR AND PENCAWANG LETERIK DAN TALIPON SELAMAT….. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MEREKA BANTAH…ERTINYA TAK SELAMAT UNTUK SEMUA….. kah kah kah..


JADIKAN DEMO BUDAYA POLITIK KITA



nota:
terbaik!
tak suka saje turun berdemo
bagi sakit hati madey
bagi tecirit madey
yangdulu kata demo bukan budaya kita
sekarang demo adalh budaya politik kita
kah kah kah


SETAHUN KAMI MENUNGGU

Posted: 04 Jan 2011 11:48 PM PST




TEOH BENG HOCK TIDAK BUNUH DIRI


bederailah air mata
pecahlah hati kekasih
bila berita ini sampai
kau lihatlah air mata seorang ibu
kau lihatlah air mata seorang ayah
kau lihatlah air mata seorang kekasih

kau lihatlah air mata teman teman mu

bahawa kau teoh beng hock tidak membunuh diri

lalu terbuka pintu langit
maka roh kamu pun terbanglaa
satelah setahun menunggu

terbanglah
terbang dan pergilah
bersama angin
bersama bayu
bersama sinar panas matahari
istirihatlah kamu
bersama insan insan yang jujur

maka terbukalah pintu langit
yang masih menunggu jawapan
siapakah yang membunuh kau wahai teoh beng hock

bila aku menulis warkah ini
air mata aku pun menitis
betapa sedihnya anak kau membesar
anak yang tak pernah kau temui

tujuh lautan
tujuh gunung
telah aku lintasi
ingin aku peramkan sedih ini

teoh beng hock
bila pintu langit itu tebuka
bila pintu langit menerima kau
sebelum ianya terkatup
kalihkan muka mu sekali lagi
lihat dan pandang ke bawah
ke bumi ini
ke wilayah kami
yang masih belum selamat

dipintu langit kau akan
bertemu dengan kugan francis aminulrashid
tolong sampaikan salam aku
salam setia
katakan pada mereka
janji setia yang tak putus putus
bukan hanya dengan gurindam
tapi dengan tekad bangun berjuang!

KRONER TOLAK TEORI BENG HOCK BUNUH DIRI - minsider

January 05, 2011

SHAH ALAM, 5 Jan — Koroner menolak teori mengatakan Teoh Beng Hock, bekas setiausaha politik kepada Exco Kerajaan Negeri Selangor, didapati mati kerana membunuh diri.

"Saya menolak keputusan bahawa kematian adalah kerana bunuh diri," kata Koroner Azmil Muntapha Abas.

dari malaysiakini

3.35pm: Teoh's handwriting samples were never obtained so it cannot be proved that he wrote the 'final note'; the coroner also said the MACC relied heavily upon to prove suicide on grounds that Teoh had felt guilty.

"I can only conclude that the note was authored by Teoh but cannot say it was a suicide note.

"There remains unsettled issues on the case of suicide and to find this on guesswork of unacceptable. I rule out verdict of death of suicide."



YAAA AMPOONNNN

Posted: 04 Jan 2011 11:29 PM PST




SOORY LAAA




RAIS NAFI DAKWAAN LAMAN BLOG , PEMBANGKANG
- berita hairan

2011/01/05

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim, menafikan dakwaan laporan blog dan parti pembangkang terhadapnya, termasuk dakwaan memperkosa. - BERNAMA


RAIS NAFI TUDUHAN BLOG DAN PEMBANGKANG - meloya

05/01/2011 3:49pm

KUALA LUMPUR 5 Jan. - Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim hari ini menafikan tuduhan kononnya beliau terlibat dalam satu kes jenayah perkosaan pada 2007 dan semua dakwaan lain yang dilemparkan oleh penulis blog di Internet dan parti pembangkang terhadapnya.

"Saya menafikan sebarang tuduhan tersebut sama ada yang berkaitan tuduhan memperkosa mana-mana individu empat tahun dahulu atau lain-lain dakwaan yang dicetuskan penulis liar blog di Internet atau mana-mana entiti politik," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata, tuduhan liar yang ditujukan terhadap dirinya akhir-akhir ini adalah fitnah dan pendustaan yang dahsyat.

"Saya menyatakan dengan kerelaan bahawa apa-apa laporan yang diperbuat oleh mana-mana pihak setakat ini berkaitan perkara ini wajar disiasat mengikut lunas undang-undang negara," katanya.

Rais berkata, beliau dan anggota keluarganya bersedia memberi sepenuh kerjasama dalam siasatan itu dan apa-apa keputusan siasatan rasmi itu akan diterima dan dipatuhi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah kah kah kah kah
kah kah kah kah kah kah kah
kah kah kah kah kah kah kah


woit.... TOLONG JANGAN BUAT FITNAH...kah kah kah

kah kah kah... DEN ORANG JELOBO.... DEN TAO LAAA.... kah kah kah..

kah kah kah.... PIPIT DIO NI TAK BERCABANG.... kah kah kah...

kah kah kah.... INI SEMUA ORANG JAHAT PUNYO KOJO.... kah kah kah..

kah kah kah.... PARTI PEMBANGKANG.... kah kah kah..

NOTA:
semua blogger dan laman web
minta maaf kerana salah lapor
tim tukar tiub dengan ini
tidak akan melaporkan lagi
kesah kesah rogol
hanya akan melaporkan
kesah kesah perogol
yang telah di cap halal
oleh mufti johor
atau oleh khusrin
kah kah kah


nota:
budak kelantan dari uitm tu
apo khoba eeeh....
lamo tak pakai
kotat agak eeh
kah kah kah


JANGAN MEMBAZIR

Posted: 04 Jan 2011 08:31 PM PST




HANTAR SMS SUDAH CUKUP



PKR BERI GOBALAKRISHNAN SURAT TUNJUK 45 HALAMAN – minisder

KUALA LUMPUR, 4 Jan — Ahli Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan yang mengecam teruk kepimpinan PKR sejak lebih seminggu lalu hari ini menerima surat tunjuk sebab menuntut beliau memberikan penjelasan berhubung tindakannya.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail mengesahkan wakil rakyat itu diberikan surat tunjuk sebab setebal 45 halaman.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SATU KERJA BODOH…. kah kah kah..

kah kah kah… BERAPA BANYAK KAYU HABIS BUAT KERTAS… kah kah kah..

woit… BERAPA BANYAK PAKAI DAKWAT UNTUK CETAK…. kah kah kah..

woit… 45 HALAMAN …. MEMBAZIR KERTAS…. kah kah kah..

kah kah kah… HANTAR SMS SUDAH CUKUP…. kah kah kah…

kah kah kah… TULIS: DEI ANEEE LU INGAT LU LUMBU KERETA KA…kah kah kah..

kah kah kah… LU PULANG ITU KUNCI…. CiiiiT… LU JANGAN MARI LAGI… kah kah kah…

kah kah kah…. LU BODOH PUNYA ORANG…. kah kah kah…

kah kah kah… BAYANGKAN BERAPA BANYAK KERTAS DAN DAKWAT DAPAT DI SELAMATKAN…. kah kah kah





GoMalaysian

0
sumber :-

GoMalaysian


(Video) Kronologi TEOH BENG HOCK

Posted: 04 Jan 2011 10:00 PM PST



Justice for Beng Hock!!!
Justice for Beng Hock!!!
Justice for Beng Hock!!!



[ADS] Terima Email Dan Dapatkan $$$ Setiap Kali Membacanya !!!
[ADS] Malaysia Online Contest, Promotion & Earning Blog!!!

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT