Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


BERGUMBIRALAH BILA PENCERAHAN SAMPAI

Posted: 24 Dec 2011 05:57 PM PST




KEGUMBIRRAN ANAK SEMUA BANGSA





PENCERAHAN DARI PEMBACA


ko memang tak kan mengaku murtad.. tp cara kelakuan dah murtad. Tu la suh solat malas ngaji tak mau. Apa lu ingat tau smua benda lu org hebat la. Kenapa tak baca Tafsir Quran,sejarah nabi Muahamad, sejarah sahabat org2 soleh??? malas?? tak minat?? poraah Iman tu dalam hati diterjemah oleh perlakuan. Syurga itu benar neraka itu benar.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

Apa pnya banggang kadang2 pemikiran manusia..sedeh
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

tt nih bukan semayang punye orang.. tak yah lah susah2 nak terang kan pada dia.. kalu semayang punye org tak tulis nye dia macam nih..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

...terrrrrrrserlah kejahilan lu tt..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11



...wehhhh bro tt kalu tk mengaji agama jngn bagi tau dekat org,,duduk diam2....nampak sangat jahil
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

samdullll la luuu...macm mahaded la lu ..pndai cite agama tpi hampehhhhhhhhhhh
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

My cock is much bigger than yours, My cock can walk right through the door With a feeling so pure... It's got you screaming back for more. Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar.

My shit stinks much better than yours, My shit stinks right down through the floor. With a feeling so pure, It's got you coming back for more. Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial.

We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Can't you see that I love my cock? Can't you see that you love my cock? Can't you see that we love my cock? We're the regulators that de-regulate We're the animators that de-animate We're the propagators of all genocide Burning through the world's resources, then we turn and hide Were See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11



alahai...Tanpa Nama 24 Disember 2011 8:25 PTG. Mana aku kata org islam takut santa claus. tengok betui2...aku kata orang2 alim yg tak tipu tak dosa... hang mana punya? apasal hang sakit padahal bukan kamu ni? aku sambung org islam yang mana cakap betul yang mana cakap tipu? Aku pun tak tau. itupasal aku tanya bro.... belum tau nak PTUI aku ni apasal? Ada ke aku kata politikus mana? Ini nak bantai PKR la DAP la UMNO la....aduh! bangang betui...lagi aku konfus ni! sapa benar sapa tipu...PTUI depa!
By Anonymous on KANTOI MANTOI - KAH KAH KAH on 12/25/11

Why and when the Christian Church selected DEC-25 for Jesus' birthday? The actual birthday of Jesus was forgotten by the early Christian movement. Various groups at the time celebrated his birth on JAN-6, APR-21, MAY-1 and on other days. By the 4th century, the church selected the approximate time of the winter solstice as the date to recognize Jesus' birth. They picked up this date from Pagan sources. As luck would have it, the autumn equinox about SEP-21 might have been a more accurate choice.

About the reason for the season: the winter solstice: The winter solstice occurs about DEC-21 each year. It is the day of the year when the night is longest and the daytime shortest. It was a time of high anxiety throughout the Northern Hemisphere. For the previous six months, the daylight hours had been progressively shortening and the noonday Sun had been progressively lower in the sky. There was a fear that the Sun would continue this trend, that the cold season might continue forever, See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11


aramak... kalau ikut kajian ilmiah, dan bukti2 logikal ketika Nabi Isa Alaihissalaam dilahirkan... mmg tak logik 25 Disember... sbb time tu para penternak dan biri2 dia orang semua tengah kat luar... so tak lojik la musim sejuk time tu. lepas tu pulak, kalau tak silap pendengaran saya, 25 dis ni dirembat oleh Paul dari harijadi Heracles dan Mithras... dan dijadikan tarikh lahir Nabi Isa...

... So, rasa2 kot2 penulis blog buleh kaji lagi pasal benda ni sebelum buat penulisan? Bukan saya marah, just suruh buat kajian dulu. kot2 jumpa fakta2 yg lagi benar? saya sendiri pon dok lajar ni
By Sudara Jawa on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

TT, sila tanya pada semua pembaca, zul nordin, harussani dan hasan ali : kecoh2 pasal aqikah, pasal kristianisasi tapi gembira yg amat tiap2 tahun 25dec cuti seluruh malaysia. majoriti ke penganut kristian kat malaysia nie sehingga negara mengiktiraf perayaan kristian kena cuti seluruh negara. nie asik2 semua kecoh org tu murtad, org nie tak da aqidah.

TT sarankan pakai kondom, habis kena kondem. masing2 yg islam Allah dah larang zina, buat jugak, pastu pi buang anak celah tong sampah...babi yang tak nikah pun sayang anak. bila org bagi pandangan jgn la melenting mcm la kau lebih Islam berbanding org lain. belum lagi kena hujahan org yg cakap "aku tua 3tahun dari Allah". sebab tu manusia makin tinggalkan islam. duit zakat entah ke mana, di beri pada fakir pun ciput gile.

last2 bantuan dari kristian lagi besar. malu la sikit. nabi dulu xda pun kad pengenalan, xda pun status agama dalam kad, tapi zaman tu la islam paling unggul. xtindas atau hina agama lain. zaman sekaarng terutama See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



aku xnak komen pasal betul atau tak statement si TT. tapi aku masih tercari2 jawapan, kenapa setiap tahun 25 dec malaysia akan cuti. yg aku tahu perayaan akan dapat cuti bila majoriti rakyat anuti ataupun perayaan bagi bangsa.

malahan ada sesetengah perayaan akan dapat cuti mengikut negeri, bukan ikut negara. tapi negara malaysia yang islam ini, dari dulu kini dan selamanya akan bercuti pada hari natal.

cuti apa agama pun jasad tu akan gembira. tapi heboh bab akidah. sedangkan tak kaji adakah Kristian itu majoriti sejak dulu di malaysia? hasan ali dan harussani yg bising2 pasal kristianisasi pun tak penah nak tanya gomen kenapa aku bercuti pada hari krismas. butoh la korang
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

lembu punya susu sapi dapat nama, shahrizat punya lembu NFC dapat nama, Jesus punya hari, santa klaus dapat nama....
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

the best TROLL at the end of the 2011 from TT.....tekan la keyboard korang tu sampai lebam komen kat sini...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

TT- mereka yg kondem ini mcm pendeta bani israel..mereka sahaj betul dan nabi zakaria yg salah! Gua dah tunjuk bhw perayaan krismas ni takde kaitan dgn mithras..diorang ni semua fikir hanya tahu nk murtadkan org.

Kita tak mahu sama sebagai kristian tetapi Nabi Isa milik kita dan dia masih hidup.tak salah kita nak mengembirakan hati Baginda yg hidup. Nabi Isa adlh Nabi Allah,kekasih Allah,menyintai allah turut harus menyintai rasul.. Salam maulidur rasul isa..rasul allah!
By shah on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

ilmu..jika dirasakan sudah tinggi, tanpa petunjuk..mereka akan berkelahi, mereka merasakan diri benar dan tahu, tapi semakin mereka menulis semakin kejahilan kelihatan,, yg mereka ceritakan hanyalah kisah2 dari anggapan salah sahaja tetapi di hiasai dgn rasa kebenaran..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



ilmu..jika dirasakan sudah tinggi, tanpa petunjuk..mereka akan berkelahi, mereka merasakan diri benar dan tahu, tapi semakin mereka menulis semakin kejahilan kelihatan,, yg mereka ceritakan hanyalah kisah2 dari anggapan salah sahaja tetapi di hiasai dgn rasa kebenaran..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

free thinker/mason...
By lo on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

Mmg takde salahnya pun...cuma cara penyampaian ko nih mcm org tak berakal...tak melambangkan Islam sejati...kalau dah sosialis, free thinker tak perlu la nak ajar org Islam lain...janggal sgt bunyi nyer...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

walaupun sy berbangsa melayu tp sy mmg tak miss sambut krismas dan berkunjung ke perkampungan orang2 iban setiap tahun.tak salah kalo kita ucap merry krismas tp sy tetap tak caya ini lah hari kelahiran nabi isa sbb sy lbh percayakan fakta beranding tradisi.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

God Jul! HAPPY CHRISTMAS, ISHAM.... Great & bountiful new year to you too........ During this festive mood, it's best to just celebrate rather than getting "some" people involved. It's harder than it seems... Imagine someone trying to change you, to be like them. The same with you trying to open their minds and be more ...like you..
By cafe' lorong on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

sorry bro, gua tak sokong lu kali ni. berpegang pada kerpcayaan. lu ada kepercayaan lu, gua ada kepercayaan gua.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA

Posted: 24 Dec 2011 10:56 AM PST




PELBAGAI WARNA UNTUK PILIHAN






SUAMI BERISIKO HIV PATUT GUNAKAN KONDOM –meloya

KOTA BHARU 24 Dis. - Para suami yang mengetahui diri mereka terdedah kepada risiko jangkitan HIV akibat seks dengan pelacur di sempadan ataupun berkongsi jarum suntikan dadah diminta memakai kondom semasa membuat hubungan kelamin dengan isteri.

Presiden Majlis Aids Malaysia, Mohd. Zaman Khan berkata, adalah penting untuk mereka berbuat demikian demi mengelak risiko jangkitan HIV kepada isteri dan anak yang mungkin dikandung.

Menurutnya, statistik terkini menunjukkan wanita menjadi kumpulan sasar utama yang terdedah kepada jangkitan HIV apabila ia meningkat daripada 1.2 peratus pada 1990, 9.4 peratus (2000) kepada 18.3 peratus pada 2010.

Katanya, Kelantan yang diketahui umum sebagai negeri 'johan' dalam penularan virus itu pula menyaksikan lebih 90 peratus daripada wanitanya yang dijangkiti HIV mendapat virus tersebut melalui hubungan seksual.


"Sehingga bulan Disember 2009, Kelantan mempunyai 9,891 pesakit HIV positif yang didaftarkan, manakala 462 kes baru pula telah dicatat sepanjang tahun lalu.

"Daripada 462 kes baru HIV di negeri ini tahun lalu, 75 kes adalah wanita dengan 90 peratus mendapat HIV akibat hubungan seksual sama ada dengan pasangan yang sah atau tidak.

"Majoriti daripada mereka adalah ibu dan suri rumah yang taat kepada suami walaupun pasangan mereka mengamalkan aktiviti berisiko seperti seks bebas dan berkongsi jarum suntikan dadah," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Memperkasakan Wanita Menangani HIV dan AIDS peringkat negeri di sebuah hotel di sini kelmarin.
Mohd. Zaman berkata, seorang lelaki yang mengamalkan gaya hidup berisiko perlu memakai kondom kerana jika menjalani pemeriksaan kesihatan sekalipun, dia tidak mungkin mendapat keputusan segera sama ada dijangkiti atau tidak disebabkan virus HIV mengambil masa sebelum menampakkan kehadirannya dalam sistem badan manusia.

"Pakailah kondom dan jangan buat aniaya kepada isteri, lebih-lebih lagi jika anda sah mendapat HIV. Bersikaplah jujur dan beritahu isteri kerana jika mengandung, dia dapat mencari rawatan segera untuk mengelak jangkitan kepada bayi dalam kandungan," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, pada tahun lalu jumlah kematian akibat HIV dan AIDS mencatat bilangan 904 orang di seluruh negara dengan angka tertinggi di Kelantan sebanyak 156 kes, Selangor 144 kes dan Pahang 96 kes.

Menurutnya, dari tahun 1986 hingga 2010 sebanyak 91,362 kes HIV positif telah dilaporkan di seluruh negara dan daripada jumlah ini, sebanyak 14,298 nyawa sudah terkorban

NOTA:
ini satu lagi ingatan untuk mengunakan kondom
ini satu lagi saranan untuk kebaikan sesama kita
ini satu lagi khasiat kondom


NOTA:
jumlah terbanyak jangkitan hiv ialah kelantan
walau pun negeri kelantan di bawah kerajaan pas
yang mengajukan ajaran islam
jelas keberahian seksual mengatasi agama dan kepercayaan





SENARAI COOL TAHUN 2011 DARI TUKAR TIUB

Posted: 24 Dec 2011 04:44 AM PST




TRADISI TUKAR TIUB

minggu hadapan senarai cool akan muncul
minggu hadapan juga senari poyo kan muncul juga
poyo lawannya ialah cool

hidup ini mesti cool

kalau poyo hanya menghabiskan oxygen
kalau poyo hanya menyempit lrt
kalau poyo lebih baik jangan hidup

yang skema
yang pakai baju batik berlangan panjang
yang kaki bodek
yang suka masuk frame
ada yang poyo

tim tukar tiub masih menerima cadangan
tim tukarf tiub sednag menapis cadangan
tunggu dan nantikan


INI DIA SEJARAH MAMAT MAMAT COOL


NOTA:
sosok mat cool
sosok mat cool sepanjang zaman!

KANTOI MANTOI - KAH KAH KAH

Posted: 24 Dec 2011 01:13 AM PST








BUKAN SAYA JUMPA PEMIMPIN UMNO TAPI MUSTAFA ALI JAWAB HASAN ALI - minsider


Hasan Ali menafikan sekeras-kerasnya dakwaan dibuat Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali bahawa beliau ada mengadakan pertemuan dengan beberapa pihak yang dikaitkan dengan Umno.

Menurut Hasan, bekas pesuruhjaya PAS Selangor dakwaan yang dilemparkan terhadap dirinya merupakan fitnah dan palsu.

Beliau juga melahirkan rasa kesal kerana dakwaan itu dibuat oleh setiausaha agung kepada parti yang berteraskan Islam.

"Saya menafikan sekeras-kerasnya mengenai pertemuan saya dengan mereka (Umno) sama ada pimpinan Umno peringkat bawahan, pertengahan atau atasan seperti yang dinyatakan (Mustafa).

"Sekali lagi Mustafa Ali terperangkap dengan prasangka buruk dan api fitnah sesama Muslim. Sebagai setiausaha agung sebuah parti yang berteraskan Islam, tuduhan-tuduhan liar dan serkap jarang seperti itu tidak selayaknya keluar dari mulut seorang setiausaha agung yang berwibawa," katanya pada sidang media di kediamannya di sini.

Mustafa sebelum ini mendakwa beliau mempunyai bukti untuk mengaitkan Hasan dengan agenda Umno.

Mustapha a berkata ia merujuk kepada satu pertemuan antara Hasan, bekas timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa dan tiga individu lain di sebuah hotel di ibu negara pada bulan Ramadan lepas.

Dalam sidang media itu, Hasan yang juga Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor mendedahkan individu yang kerap mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno adalah Mustafa.

"Malah terdapat permohonan daripada setiausaha agung sendiri untuk bertemu dengan seorang pemimpin tertinggi Umno yang sehingga kini setakat saya maklum belum dapat diadakan," katanya.

Enggan mengulas lanjut mengenai pendedahan itu, Hasan berkata kepimpinan tertinggi PAS sepatutnya menjalankan siasatan mengenai perkara itu.

"Saya hendak berhenti setakat itu seperti mana Mustafa a Ali berhenti dari menuduh saya bertemu dengan pemimpin Umno di Hotel Meridien dan 'stop-short' di situ.

"Kalau misalnya, nak tanya lebih lanjut, saya pulangkan kepada pimpinan (PAS) untuk buat siasatan lanjut. Kalau nak siasat pertemuan saya, siasatan sama juga harus dilakukan kepada pertemuan setiausaha agung dan pemimpin Umno," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KANTOI MANTOI.... kah kah kah...

kah kah kah.... MUSTAPHA ALI KANTOI.... kah kah kah..

kah kah kah.... MULA MULA MEREKA INI SATU GENG.... kah kah kah...

kah kah kah..... BUAT ROMPAKAN SAMA SAMA.... klah kah kah...

kah kah kah....KEMUDIAN GENG PECAH... kah kah kah..

kah kah kah....SEKARANG SEMUA RAHSIA TERBARAI.... kah kah kah

NOTA:
jangan tuduh tukar tiub buat fitnah
sila tanya warga pas
ramai yang tahu
tentang peranan hasan ali
tentang peranan mustapha ali

taik kering
jangan bungkus dalam stokin




nota:
untuk anak anak muda
berwaspadalah bila melihat
bila mendengar
orang berseban
orang berketayap
orang berjubah

yang berbuih buih mulut bercakap hal agama
yang berbuih buih mulut bercakap hal syurag dan neraka
yang berbuih buih mulut bercakap hal dosa dan pahala

kalau dalam politik
ini hanya mengolah persetujuan
untuk mendapat kuasa
politik ialah kuasa

kuasa untuk mengawal dan mengagih harta
secara adil
atau
kuasa untuk merembat harta untuk anak bini dan kroni

kes hasan ali ini
wajib dijadikan ingatan
wajib dijadikan pelajaran




BERITA MAK DATIN DAN PAK DATIK

Posted: 24 Dec 2011 12:39 AM PST




MAK DATIN INI KAH?





NOTA:
lihat dan fahami lah bagaimana
media di malaysia melapor berita

sila baca berita :
kes lembu shahrizat
ada datuk yang terlibat
datuk ini telah ditangkap

gambar datuk ini ada tapi di kaburkan
nama datuk tak ada ada
tapi di panggil datuk
selalu kita baca berita macam ini

ada datuk kecurian
ada datuk kena rompak
datuk kahwin artis
datuk ini jadi nama generik

kesian datuk datuk ini terhina
pastilah ramai yang akan ditanya
kamu kah datuk yang jual lembu shahrizat itu?

satu negara tertanya-tanya
datuk yang mana satu?
kah kah kah

tapi kali ini mungkin media tak bosan dengan berita datuk
maka timbul pula berita datin

sila baca berita datin langkawi ini:

maka satu negara akan tertanya tanya
mak datin mana?
mak datin rosmah ke?
mak datin tiara jakelina ke?
mak datin siti nurhaliza ke?

kah kah kah
kah kah kah
hanya tukar tiub tahu jawapannya
suruk punya suruk berita sudah bocor
risik punya risik tt sudah tahu

mak datin yang ditangkap dilangkawi
ialah isteri kepada datuk yang sedang kena tahan reman
kah kah kah
ketika datuk lembu ini dalam lokap
mak datin ini telah pergi ke langkawi
kah kah kah

ini bukan fitnah
ini cara membaca berita di malaysia
satu datuk dalam lokap
satu datin bebas cari batang
kah kah kah

MAK DATIN INI DI TANGKAP?





DATIN MUDA BERSERONOK DI HOTEL KENA TANGKAP
– berita hairan

LANGKAWI: Seorang Datin muda dicekup berkhalwat dengan pasangannya yang juga ahli perniagaan di sebuah bilik hotel empat bintang di Kuala Teriang, di sini, awal pagi kelmarin.

Wanita berusia 25 tahun itu dicekup sepasukan penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Langkawi (PADAL) kira-kira jam 1.30 pagi selepas menerima aduan orang awam mengenai perlakuan sumbang pasangan berkenaan.

Difahamkan, wanita yang mempunyai seorang anak perempuan berusia tiga tahun itu dikatakan datang ke Langkawi semata-mata mahu 'berseronok' dengan pasangannya yang berusia 30-an itu, selepas suaminya berstatus Datuk dikatakan bertugas di luar kawasan.

Sumber PADAL berkata, sepasukan anggotanya terus ke lokasi sebaik menerima aduan dan memeriksa sebuah bilik di hotel itu yang disyaki disewa pasangan terbabit.

"Selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang berbaju tidur membuka pintu dan terkejut melihat kehadiran anggota penguatkuasa sebelum membenarkan mereka masuk untuk membuat pemeriksaan. Hasil pemeriksaan menemui seorang wanita yang berbaju T sedang berbaring di atas sofa dan pasangan itu mengaku hanya kenalan biasa menyebabkan mereka ditahan untuk siasatan lanjut.

"Berdasarkan soal siasat, wanita itu mendakwa datang ke pulau ini hanya untuk berseronok dengan lelaki berusia 30-an itu tanpa pengetahuan suaminya yang juga ahli perniagaan berstatus Datuk di Kuala Lumpur," katanya, di sini, semalam.

Beliau berkata, wanita berkenaan turut mendakwa tidak mempunyai perasaan cinta terhadap pasangannya itu sebaliknya hanya untuk berseronok ketika suaminya keluar bertugas di luar kawasan.

"Pasangan itu turut mengakui sudah dua malam menyewa di hotel itu dan datang dari Kuala Lumpur untuk tidur bersama walaupun masing-masing mendakwa tidak mempunyai perasaan. Disebabkan mereka gagal menunjukkan bukti mempunyai hubungan mahram atau suami isteri, kita terpaksa menahan mereka kerana disyaki berkhalwat.

"Anggota penguat kuasa turut menemui dua botol minuman keras dalam bilik hotel itu dan sedang menjalankan siasatan lanjut berhubung bukti penemuan berkenaan," katanya.

PAK DATIN INI DIKENALI





IDENTITI DATUK NFC MULA DE KETAHUI – mkini

Seorang usahawan berusia 45 tahun yang ditahan polis, dilaporkan berhubung siasatan ke atas skandal National Feedlot Corporation, dipercayai memiliki beberapa syarikat.

Antaranya, satu syarikat pengangkutan yang pada satu ketika pernah mempromosi perusahaan itu melalui iklan di saluran televisyen nasional.

Syarikat yang dikatakan mempunyai modal berbayar RM200,000 itu juga didakwa menyediakan perkhidmatan untuk bayaran bil dan juga cukai jalan melalui rangkaiannya di seluruh negeri.

Usahawan yang didakwa bergelar 'Datuk' itu turut memiliki syarikat limosin yang menyediakan perkhidmatan di sekitar Kuala Lumpur.

Selain perkhidmatan pengangkutan biasa, profil syarikat berkenaan turut mendakwa menyediakan perkhidmatan limosin dilengkapi pengawal peribadi untuk pelanggan VVIP.

Profil itu juga mendakwa lelaki tersebut berpengalaman dalam menguruskan projek pemasaran berskala besar, antaranya bernilai lebih RM1.5 bilion.





SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA

Posted: 23 Dec 2011 10:39 PM PST




SELAMAT BERPESTA SESAMA MANUSIA

















NOTA:
kita selalu mendabik dada
bahawa kita sahaja yang betul
ajaran yang lain semua salah

kalau kita mencampuri mereka
ada juga dikalangan mereka
yang mengatakan kita juga salah

tidak ada sesiapa yang memonopoli kebenaran
kebenaran bukan milik agama
kebenaran wujud tanpa agama
kebenran wujud kerana kebenaran

agama ialah kepercayaan
ada yang percaya
ada yang tidak percaya
inilah keindahan kehidupan
terpencar pencar
dan berbagai bagai

seharusnya kita merayakan kepelbagian
seharuanya kita merayakan perbezaan
seharusnya kita merayakan rencan ratus budaya

dunia akan menjadi bosan
jika semua jalan di penuhi dengan mek dogal
dunia akan menjadi bosan
jika semua kota diselirati oleh 7/11
dunia akan jadi bosan
jika dimana mata memandang ternampak kentuki fried fuck

rayakan kehidupan ini
hidup hanya sekali
hidup ini bukan bikin filem
hidup tidak ada reshoot
hidup ini tidak ada ulang tayang

untuk sambut perayaan maulud dul rasul nabi isa ini
tukar tiub hadiahkan rubaiyat omar khayyam:

DALAM PARSI



terjemahan inggeris
:
Khayam, if you are intoxicated with wine, enjoy!
If you are seated with a lover of thine, enjoy!
In the end, the Void the whole world employ
Imagine thou art not, while waiting in line, enjoy!

terjemahan makna:
In life devote yourself to joy and love
Behold the beauty of the peaceful dove
Those who live, in the end must all perish
Live as if you are already in heavens above.

terjemahan melayu:
khayam jika air anggur itu menyoronokan kamu, nikmatilah
jika kamu bersama kekasih, nikmatilah
akhirnya dunia ini berakhir jua
nikmatilah hidup ini seolah kamu dalam syurga

rubaiyyat dari tukar tiub:
tuangkan ke cangkir itu si anggur merah
gesekan kecapi itu sampai ke pagi
aduh ! hidup ini
betapa indahnya
ianya hanya sekali




SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA


kecoh sangat tentang tarikh lair nabi Isa(dalam bhasa yahudi disebut Yeshua atau Yesha, dlm bahasa bible disebut Yesus). mazhab2 dlam kristian pun berbeza pendapat tentang tarikh lahir Isa. sama macam Islam Syiah berbeza pendapat dgn Islam Sunnah tentang sunnah(perbuatan) nabi muhamad, sama macam Islam mazhab hanafi dan mazhab shafie berbeza pendapat tentang hukum hudud. memang Santa Claus takde dalam Al-quran, dalam Bible pun tak ada.

Santa Claus adalah budaya mat salleh. sama macam amalan memberi duit raya masa hari raya aidilfitri, beri duit raya tak ada dalam Al-Quran. Isa adalah nabi semua agama Samawi (Islam, Kristian, dan yahudi). Maka, kita kena iktiraf. soal tarikh lahir itu remeh temeh. takkan ucap merry krismas pd kristian pun boleh murtad??
By Non-Governmental Individual on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11





3B - BEDUL BONGOK BANGANG

Posted: 23 Dec 2011 09:36 PM PST



SILA TONTON DAN KAJI


perhatikan betul betul penari ini
bagaimanakah agaknya mereka berlatih
bagaimana latihan mereka saban hari
hinggakan badan mereka cukup lentok dan bergoyang goyang
lembuh dan memberahikan

perhatikan juga susu gantung milik mereka
susu gantung ini kelihatan pejal
apakah jenis susu ini
ada susu ini telah di ubah suai

apakah susu susu ini sedang menjalankan provokasi?
apakah provokasi ini amat amat bahaya?

apakah sebenarnya yang memperngaruhi susu susu ini?
adalah ini kerana sistem tarian yang mereka pelajari
apakah kerana ada sekolah tarian yang menarik susu susu untuk menjadi tembam?
adakah susu susu ini dipengaruhi oleh lembu sharizat yang tetek nya lanjut

dari twitter dan face book dilihat amat jelas bahawa susu susu ini amat biadap
susu sus ini sednag mengancam mamat mamat bedul bingok dan bangang


NOTA:
lihat muka mamat bedul yang bercakap ini
muka dia kelihatan tembam seperti susu susi ini
kah kah kah









NOTA:
hanya susu yang mengenal susu
kah kah kah

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT