Khamis, 1 Disember 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


JANGAN LUPA CARA MEMBACA AKHBAR DI MALAYSIA

Posted: 01 Dec 2011 07:15 PM PST




SIAPA KENA TIKAM DARI BELANKANG





HUBUNGAN TIDAK RENGANG – berita hairan

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam menolak andaian sesetengah pihak terutama dakwaan pembangkang kononnya hubungan beliau dengan Datuk Seri Najib Razak tidak begitu baik.

Sebaliknya, kata Timbalan Perdana Menteri, hubungannya dengan Perdana Menteri sentiasa baik dan membantu pemimpin nombor satu negara itu dalam sebarang urusan serta berterima kasih dengan pengiktirafan Najib terhadap kesetiaannya.
Timbalan Presiden UMNO itu mengakui beliau memang seorang yang sentiasa setia dan membantu Presiden menjalankan semua urusan parti dan pentadbiran negara.

"Bagi saya pengiktifaran ini adalah penghargaan yang cukup tinggi. Saya ucap terima kasih atas pengiktirafan diberikan Presiden parti," katanya ketika mengulas ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), semalam.

Katanya, dakwaan pembangkang konon hubungan beliau dan Perdana Menteri tidak begitu baik, hanya cakap-cakap pembangkang.

"Hubungan kami cukup baik dan kami bekerja rapat setiap hari. Mereka (pembangkang) boleh cakap apa saja. Saya terima pandangan beliau dan membantu dalam setiap urusan sebagai Timbalan Perdana Menteri dan pengerusi beberapa jawatankuasa dan tiada tindakan yang saya lakukan di luar pengetahuan beliau. Kita bekerja sebagai satu pasukan," tegasnya.
Mengenai dakwaan terbaru Parti Keadilan Rakyat (PKR) terhadap projek Pusat Fidlot Nasional (NFC), Muhyiddin berkata, dakwaan itu sekadar usaha terkini parti pembangkang mengkritik kerajaan.

"Kita tidak harap pembangkang puji kita. Dengan Pakatan, ia memang begitu, tiada yang baru. Walau kita buat baik mereka tetap menyerang kita dengan apa saja cara. Seperti juga laman media sosial yang menentang kita seperti anda (wartawan). Kita tahu dan terima kenyataan ini," katanya.

NOTA:
ingat bagaimana membaca akhbar di malaysia?
kalau di nafikan ertinya betul
kalau dikatakan tak ada ertinya ada
kah kah kah



HUBUNGAN SEMAKIN RENGANG
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam tiadk menolak andaian sesetengah pihak terutama dakwaan pembangkang bahawa hubungan beliau dengan Datuk Seri Najib Razak tidak begitu baik dan semakin renggang

Hubungannya dengan Perdana Menteri semakin dilihat umum sebagai 'tak ngam'. Timbalan Presiden Parti ini telah lama letih dan bosan membantu pemimpin nombor satu negara itu terutama apabila berhadapan kes pembunuhan model dari Mogolia dan perangai isteri Presiden.

Timbalan Presiden UMNO itu mengakui beliau memang seorang yang sentiasa setia untuk menjalankan semua urusan parti dan pentadbiran negara tetapi dalam kes pribadi amat susah untuk dipertahankan.

"Bagi saya kes pribadi terlibat dalam pembunuhan ini cukup tinggi malapetakanya. Saya tak sanggup ucap terima kasih kerana dari apa yang saya difahamkan kes ini akan dibuka tidak lama lagi di Paris.Semua ini akan memburukkan Parti dan Presiden parti," katanya ketika mengulas ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), semalam.

Katanya lagi, dakwaan pembangkang konon hubungan beliau dan Perdana Menteri tidak begitu baik memang betul tetapi tidak tepat seratus peratus. Menurut beliau pihak pembangkang telah gagal untuk memahami makna ayat ' jangan tikam dari belakang...' dalam teks ucapan Presiden.

"Hubungan kami memang semakin renggang. Saya bekerja rapat setiap hari dengan pasokan saya secara sulit. Mereka (pembangkang) bercakap betul tentang Presiden Parti yang dilihat tidak dapat lagi mengawal isterinya. Saya terima pandangan pembangkang kerana ini akan membantu pasokan saya yang sedang berusaha untuk mengumpulkan kekuatan. Dalam setiap urusan sebagai Timbalan Perdana Menteri dan pengerusi beberapa jawatankuasa dan tindakan yang saya lakukan adalah di luar pengetahuan beliau. Kita bekerja sebagai dua pasukan yang semakin beertelagah," tegasnya.

"Kita tidak harap pembangkang puji kita. Dengan Pakatan, ia memang begitu, tiada yang baru. Walau kita buat baik mereka tetap menyerang kita dengan apa saja cara. Seperti juga laman media sosial yang menentang kita seperti anda (wartawan). Kita tahu dan terima kenyataan ini," katanya.


NOTA:
muhyiddin mengeluarkan kenyataan
dengan tujuan untuk menyediakan pendapat ramai
bahawa dia sedar bahawa najib
sedang merancang untuk menyingkirkan dirinya

munyiddin ingin memberi tahu
pekara ini di perhimpunan agong
ini cara terbaik dan dilihat bersopan
kah kah kah


BILA SHAHRIZAT ANGKAT KAIN - SATU DUNIA AKAN MUNTAH!

Posted: 01 Dec 2011 10:29 AM PST





LEMBU SHAHRIZAT LEMBU





NFC: POLIS SAHKAN TIADA UNSUR PECAH AMANAH, SELEWENG – meloya

KUALA LUMPUR 1 Dis. - Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan siasatan terhadap kes Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian kondominium mewah di One Menerung, Bangsar di sini, yang dikaitkan dengan keluarga seorang Menteri Kabinet tidak mempunyai unsur pecah amanah dan penyelewengan.

Timbalan Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar berkata, setakat ini, pihaknya telah merakam percakapan 74 individu termasuk suami kepada Menteri Kabinet berkenaan.

Beliau berkata, pihaknya bagaimanapun masih belum memanggil Menteri Kabinet terbabit bagi membantu siasatan kes tersebut.

"Tetapi jika ada keperluan (memanggil beliau) dalam siasatan, maka kita akan panggil nanti," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

KAH AKH AKH
KAH AKH AKH
KAH KAH KAH


woit...CUKUP PANTAS POLIS BUAT KERJA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI SATU REKOD... INI SATU SEJARAH... kah kah kah..

kah kah kah..MACAM MANA POLIS BOLEH BUAT KERJA CEPAT?... kah kah kah..

kah kah kah...JAWABNYA : POLIS TAKUT JIKA SHAHRIZAT ANGKAT KAIN....kah akh ak

kah kah kah...KALAU POLIS TERLIHAT BULU ITAM SAHARIZAT... kah kah kah..

kah kah kah...SUWEI....TUJUH TAHUH TAK DAPAT RASUAH....kah kah kahh


SURAT DARI SEORANG KENALAN

Posted: 01 Dec 2011 10:21 AM PST



WARGA JENGKA SILA BANTU




SALAM BRO,

seperti perbualan telefon pagi tadi berkenaan dengan pengusiran oleh majlis daerah maran,pahang keatas penduduk Kg.Matau,Bandar Tun Razak Jengka (dulu dikenali sbg Bandar Jengka,zaman bini rosmah baru tukar nama).

Latar Belakang:

keluasan tanah yg diduduki kira-kira 22 ekar sahaja.jumlah penduduk 400 orang.jumlah rumah kediaman 41 buah.rumah kedai 35 buah.kedai 17 buah.

Kampung ini dibuka selari dengan pembukaan kawasan segitiga Jengka bg tujuan pembangunan oleh felda.dipercayai kawasan ini mula didiami sejak awal tahun 1960-an.penempattan ini bermula dari rumah kongsi di kawasan pengumpulan balak ie. matau dan dari situ nama kampung ini diambil.Kg Matau pada asalnya kawasan hutan dan paya tetapi telah ditambak oleh peneroka asal serta syarikat pembalakkan ketika itu.

penduduk 100% Melayu dari seluruh semenanjung.mereka merupakan peneroka/perintis asal kpd bandar jengka/bandar tun razak spt yg ada hari ini.kebanyakkannya bukan peneroka felda dan mereka menjalankan aktiviti perniagaan kecil2an selain sebagai buruh.

penduduk telah beberapa kali membuat permohonan bagi mendapatkan geran tanah namun tak pernah diluluskan.pada suatu kertika mereka diberikan TOL tetapi juga telah di batalkan.

dari segi infra,TIADA BEKALAN AIR BERSIH disalurkan ke kampung tersebut walaupun paip air (pip besar) melalui hadapan rumah mereka!kawsan kampun ini di tepi jalan utama.penduduk menggali telaga sendiri sbg sumber air bersih mereka!manakala elektrik diperolehi dengan belanja sendiri iaitu mereka terpaksa keluarkan wang sendiri utk tanam tiang api krn LLN/TNB tak mau buat!

mereka mendapat beberapa notis dari majlis daerah maran (MDM) mengosongkan tanah tersebut kerana mahu dibangunkan untuk projek rumah kedai.dari maklumat,tanah tsb diberikan kepada MENTIGA iaiitu anak syarikat kerajaan negeri pahang.MENTIGA pula telah buat JV dengan syarikat lain untuk bangunkan kampung tersebut.

pada 18.11.2011 MDM telah keluarkan notis kpd penduduk beri mereka 14 hari utk kosongkan tanah dan expire pada 2/12/2011 hari jumaat ni.

jadi,minta hebahan kpd semua sebagai menunjukkan tanda solidariti untuk ramai-ramai turun ke Kg.Matau,Bandar Tun Razak,Jengka pada Jumaat 2.12.2011 selepas waktu sembahyang Jumaat kerana penduduk nak buat demo membantah layanan terhadap mereka serta menghalang rumah mereka dari dirobohkan.

ok Bro,terima kasih

a.nizam,temerloh

KENYATAAN DARI ADUN SERI SETIA

Posted: 01 Dec 2011 10:17 AM PST




INI WAKIL ANDA YANG MENDENGAR KOMEN





PEROBOHAN TAPAK PEMUJAAN DI GLENMARIE, SHAH ALAM


Saya telah melawat tapak pemujaan di Glenmarie, Shah Alam yang dirobohkan oleh pihak berkuasa baru-baru ini sebentar tadi.

Pimpinan KEADILAN lain – YB Sivarasa Rasiah (Ahli Parlimen Subang), YB Manikavasagam (Ahli Parlimen Kapar), YB Gwo-Burne Loh (Ahli Parlimen Kelana Jaya) turut hadir dan bertemu dengan persatuan yang mengendalikan tapak tersebut.

Saya telah menegaskan bahawa dakwaan bahawa perobohan tersebut berlaku atas arahan saya adalah tidak benar sama sekali. Saya telah dimaklumkan akhbar Malaysia Nanban telah melaporkan demikian. Saya meminta mereka membetulkan laporan tersebut segera untuk mengelakkan tindakan perundangan diambil.

Sebelum ini saya telah bertemu dengan Exco Kerajaan Negeri Selangor, YB Dr. Xavier Jayakumar selepas beliau mendapat laporan Majlis Bandaraya Shah Alam tentang perobohan tersebut.

Saya bersama pimpinan lain yang hadir telah meminta agar Kerajaan Negeri mengambil tindakan sesuai selari dengan siasatan yang dijalankan dan agar sebarang tindakan seperti ini dikendalikan secara sensitif selari dengan garispanduan Kerajaan Negeri bagi mengelakkan sebarang salah faham.

NIK NAZMI NIK AHMAD
ADUN SERI SETIA


WASPA DENGAN ANAK MAMI

Posted: 01 Dec 2011 12:08 AM PST





BUKAN BULL SHIT - INI COW SHIT






DANA NFC BELI MERCEDES, TANAH DAN CUTI MEWAH – harakah daily

Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli terpanggil untuk terus menyenaraikan perbelanjaan-perbelanjaan boros bersifat peribadi yang didakwa dibuat keluarga Shahrizat Jalil ( Lihat Gambar).

Ini, katanya memandangkan Ketua Wanita Umno itu langsung tidak menunjukkan tanda-tanda insaf setelah PKR membuat pelbagai pendedahan mengenai penyelewengan dana NFC.

Rafizi mendakwa pada 9 Disember 2009, keluarga Shahrizat menggunakan wang dari pinjaman mudah RM250 juta untuk membeli sebuah kereta mewah Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622.

Beliau juga mendakwa, dana sebanyak RM3,363,507 telah disalurkan melalui NMLC untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya iaitu PT1886 dan PT1887, Presint 10, Putrajaya.

"Kebarangkalian tanah-tanah ini dibeli untuk membuka ladang ternakan lembu di Putrajaya adalah tipis," ujarnya dalama satu kenyataan.

Jelasnya, semakan bayaran-bayaran yang dibuat melalui cek dari akaun 141640000066107 CIMB Islamic Bank Berhad di bawah nama NFC menunjukkan bayaran yang besar dan berulang kali dibuat kepada Impian Global Network Services (IGNS).

Menurutnya, siasatan PKR menunjukkan IGNS adalah sebuah syarikat pelancongan yang menawarkan pakej percutian di Phuket, Kuching, Banding, Singapura dan Bali

(sila lawati laman http://impianglobalnetworkservices.blogspot.com/ )

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PELIK LEMBU INI.... kah kah kah..

kah kah kah..HANYA DI MALAYSIA LEMBU BOLEH BELI MERCEDES... kah kah kah..

kah kah kah..HANYA DI MALAYSIA LEMBU BELI KONDO.... kh kah kah

woit...INI LAGI PELIK.... kah kah kah

kah kah kah...LEMBU BOLEH BERCUTI KE BALI.... kah kah kah..

INI YANG KAIT MAHU


SEMUA MULUT BESAR - KAKI MAKAN FREE

Posted: 30 Nov 2011 11:51 PM PST




SEMUA KAKI MAKAN FREE



































NOTA:
siang mulut atas makan free
malam mulut bawah kena makan free
dua dua makan free
kah kah kah



BERSEDIA ! JANGAN KENA TIPU OLEH BINI ROSMAH

Posted: 30 Nov 2011 09:53 PM PST




INI WAJIB DITUNAIKAN DULU


PRU – 13 : WAKTUNYA SUDAH TIBA KATA NAJIB - minsider

Najib Razak hari ini sekali lagi memberi bayangan bahawa pilihan raya umum ke-13 akan diadakan tidak lama lagi — spekulasi menyebut ia akan diadakan awal 2012.

Najib, yang juga Presiden Umno dalam ucapan perasmian Perhimpunan Agung Umno 2011 di sini, mengingatkan semua anggota parti supaya "merapatkan saf, menyalakan jamung dan menggigit sekuatnya perjuangan dengan geraham kita" bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Palulah genderang perang, palulah ia tabuh-tabuhan dan tiupkanlah semboyan. Masanya sudah hampir, waktunya sudah tiba.

"Bingkaslah orang-orang Umno, kita turun ke medan bakti," katanya sambil melaungkan Hidup Umno yang disambut gemuruh 2,711 perwakilan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra.

Mandat semasa hanya akan berakhir April 2013.

Najib juga menggesa supaya para wakil bahagian parti jangan mengambil mudah pilihan raya umum ke-13 kerana cabarannya pasti luar biasa dan yang paling getir bakal dihadapi oleh parti politik terbesar negara itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


JANGAN KENA TIPU LAGI




NOTA:
semua bersedia
kalau 8 tuntutan tidak di tunaikan
maka warga akan turun ke jalan raya

sama ada bersih 3.0 mahu menyusul atau tidak
bukan persoalan
yang penting anak anak muda turun ke jalan eraya

laporan parlimen belum selesai lagi
4 tuntutan yang boleh dilakukan kelmarin masih tidak dipeduli

dakwat kekal boleh diguna pakai
waktu berkempen boleh dipanjangkan
senarai nama pengundi boleh di bersih
undi pos di kaji kembali


empat pekara ini boleh dilakukan oleh spr
tapi spr tak ambil pot
empat pekara ini tak perlu dibawa ke parlimen
emapat pekara ini boleh dilakun kelmarin lagi
maka hanya jalan raya jawapan yang wajib dinyatakan



Tiada ulasan: