Jumaat, 9 Disember 2011

SOKONG PAKATAN RAKYAT

SOKONG PAKATAN RAKYAT


BOLOT JANGAN TAK BOLOT

Posted: 08 Dec 2011 07:41 PM PST

Kononnya Umno pejuang nasib Melayu. Sebenarnya mereka menggunakan alasan tersebut untuk memperkayakan segelintir  orang tertentu sahaja.

BN adakan permit teksi tetapi bukan induvidu terbanyak yang dapat.  Yang dapat hanya syarikat kroni sahaja. Bayangkan satu syarikat dapat 100 ke 500 permit teksi.  Depa sewakan  kereta  sehari   antara RM 30 ke RM 50 ke induvidu pula. Betapa untung segera yang depa buat. Dalam masa yang sama induvidu yang menyewa teksi tersebut menjadi hamba membayar sewa teksi selama 5 ke 7 tahun, baru dapat memiliki teksi dengan harga berganda.

BN adakan AP untuk impot kereta mewah. Hanya tak sampai 100 orang sahaja yang layak mendapat AP.  Depa sahaja yang membolot sejak AP diperkenalkan. Hanya 15% sahaja yang benar-benar berniaga kereta mewah. Yang lain mengAliBabakan AP itu. Kaya mudah atas angin dengan menjual kertas AP sahaja. Satu AP berharga lebih kurang RM 40,000.00. Jika 100 AP, depa untung atas angin  RM 4 juta!!!  Apabila ada usahawan baru nak mulakan perniagaan kereta mewah, AP tidak dikeluarkan lagi!!!!!  Itulah cara Umno membantu Melayu. Bukan semua Melayu tetapi seorang dua Melayu sahaja.  Mestilah rapat dengan Pak Menteri. 


Banyak lagi kesah lain. Cukuplah dua cerita itu!!!!!  Itu pun penyokong setia  Umno tak faham-faham. Woooo

Tiada ulasan: