Khamis, 8 Disember 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


DAP cadang 6 langkah banteras rasuah

Posted: 08 Dec 2011 08:21 PM PST

KUALA LUMPUR, 9 Dis: DAP mencadangkan kerajaan melaksanakan enam perkara untuk membersihkan nama negara dari kancah rasuah yang berpanjangan termasuk mengharamkan semua parti politik terlibat dengan perniagaan.

Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng mencadangkan enam pendekatan itu sempena dengan sambutan hari Anti-Rasuah Antarabangsa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang disambut 9 Disember hari ini.

Enam langkah ini perlu dibuat bagi menghentikan kebimbangan Transparency International yang sangat bimbang dengan integriti pihak polis serta dapat membersihkan malaysia daripada rasuah, kronisme dan penyalahgunaan kuasa.
Read More / Baca Lagi >>

Morocco Mall - Pusat Beli Belah Terbesar Benua Afrika

Posted: 08 Dec 2011 08:17 PM PST

Moroccon Mall

Morocco Mall ialah pusat membeli belah terbesar di benua Afrika dan ke 5 didunai dengan keluasan 250 000 meter persegi. Ianya dibuka 5 disember lalu oleh puteri diraja Morocco setelah mengambil masa 4 tahun untuk disiapkan. Pada hari pelancaran Jennifer Lopez menjadi tetamu tehormat dan menjadi pelanggan pertama pusat membeli belah sebesar yang menelan belanja 2 billion Dirham untuk dibina. Didalam Morocco Mall terdabat akuarium, pawagan IMAX3D , gelangang luncur ais, air pancuran bermelodi, taman air lengkap dengan dolfin serta ratusan kedai yang menjual jenama mewah dunia. Pihak pemaju berharap Morocco Mall dapat menarik 14 juta pelawat setahun dan menjadikan Casablanca sebagai pusat membeli-belah utama Afrika setanding dengan Dubai.

Read More / Baca Lagi >>

Apa Masalah DAP Letak Calon Melayu Di Kawasan Melayu?

Posted: 08 Dec 2011 08:09 PM PST

PERSOALAN sama ada DAP wajar atau tidak meletakkan calon Melayu di kawasan majoriti kaum tersebut nampaknya menjadi berita utama beberapa media arus perdana negara kita.  Tidak kurang juga yang memetik kenyataan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dari PAS berhubung persoalan tersebut.
Seperti biasa, penulis sentiasa ragu-ragu dengan kebenaran berita yang ditulis lebih lagi oleh media yang diketahui sangat condong atau menjadi milik UMNO dan Barisan Nasional terutama apabila mereka memetik kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat – sama ada kenyataan tersebut disalah tafsir atau dipetik diluar konteks.
Tapi isu ini timbul dikala ada kebimbangan bahawa pola pengundian orang Melayu sudah tidak lagi menyebelahi Pakatan Rakyat berikutan dakwaan Pakatan Rakyat (terutama DAP) gagal membela nasib orang Melayu – mengambil contoh apa yang berlaku di Pulau Pinang, maka penulis merasakan persoalan itu memang ada kewajarannya.
Read More / Baca Lagi >>

Jumlah Masjid Bukan Ukuran Kejayan Islam

Posted: 08 Dec 2011 08:07 PM PST

SELEPAS pembohongan mengenai kualiti air di Kelantan yang diberi liputan besar-besaran oleh akhbar milik UMNO, Utusan Malaysia, kini jumlah masjid yang dibina kerajaan PAS Kelantan pula yang menjadi sasaran akhbar tersebut.
Sengaja memillih tajuk muka depan, "Pengakuan Kerajaan PAS Selepas 20 Tahun Memerintah Kelantan, Hanya Satu Masjid", Utusan cuba menggambarkan seolah PAS hanya pandai bercakap tentang Islam tapi tidak mampu membina jumlah masjid yang banyak sepanjang 21 tahun memerintah Kelantan.
Sebuah masjid yang dibina adalah Masjid Jubli Emas atau Masjid China di Rantau Panjang (gambar).
Read More / Baca Lagi >>

Umno assembly ‘an insult’ to Malays

Posted: 08 Dec 2011 08:02 PM PST

Umno has shown not just the rakyat but also the whole world how low class its delegates are.

By Walla
In much the same way the Auditor-General's report has nuked Prime Minister Najib Tun Razak's feel-good annual Budget 2012, the Umno general assembly 2011 has completely nuked and debunked Umno's standing before the eyes and ears of all sensible, moderate, thinking and upstanding rakyat of the country.
We all know why Umno was shocked by the results of the last general election. It had been overweeningly confident that each race would only vote for its own party.
Doesn't that mindset reflect racism in the first place? And what actually happened?
The rakyat voted for other races.
The Umno general assembly 2011 was spewing nonsense and hatred bereft of intelligence, integrity and standard. It was an insult to the Malays.
If anything, Umno has shown not only our rakyat but also the whole world how low class its delegates are.
Just wait for another set of WikiLeaks to reinforce the conclusion.
Read More / Baca Lagi >>

6 aktivis SMM ditahan di Speakers Corner UiTM

Posted: 08 Dec 2011 08:01 PM PST

SHAH ALAM, 9 Dis: Enam aktivis mahasiswa ditahan polis bantuan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam malam tadi ketika mereka sedang mengadakan sesi penerangan di Speakers Corner di kampus itu.

Program yang pada mulanya aman tiba-tiba bertukar kecoh apabila berlaku provokasi melampau oleh mahasiswa pro-aspirasi sehingga memaksa polis bantuan kampus itu campur tangan dan menahan keenam-enam aktivis mahasiswa itu.

Kesemua yang ditahan adalah dua dari UiTM, dua dari Universiti Malaya (UM) dan dua orang lagi masing-masing dari Universiti Industri Selangor (Unisel) dan Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (Kuis).
Read More / Baca Lagi >>

PRU13 : Menduga lubuk Najib di Pekan

Posted: 08 Dec 2011 07:57 PM PST

Berdasarkan prestasi pembangkang pada PRU 2008, meletakkan calon PAS merupakan keputusan terbaik berbanding calon PKR.

Pilihan Raya Umum ke-13 yang bakal diadakan tidak berapa lama sahaja lagi dijangka menjadi pilihan raya paling sengit dan tidak mustahil bertukar menjadi medan pertempuran paling kotor dalam sejarah.
Dalam pilihan raya kali ini, Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Najib Tun Razak bukan sahaja perlu membuktikan dirinya diterima sebagai PM apabila buat pertama kali beliau menerajui jentera perang Barisan Nasional (BN).
Malahan Najib harus mampu menterjemahkan usaha kerasnya selama hampir empat tahun ini dengan kemenangan cemerlang melebihi dua pertiga di peringkat pusat di samping kemampuan mempertahankan lubuknya sendiri di Pekan, Pahang.
Apatah lagi, dalam sejarah pilihan raya negara ini, masih belum ada mana-mana PM yang merekodkan kekalahan di laman mereka sendiri.
Read More / Baca Lagi >>

Shit : Megahnya Umno bermain dengan najis !!

Posted: 08 Dec 2011 07:51 PM PST

Umno cuba nak menghina Penjawat Awam PP, Umno sendiri terhina !

Semalam UMNO Pulau Pinang dengan megah  menghadiahkan sebuah replika  "kek tahi" (gambar)  kepada kakitangan kerajaan negeri Pulau Pinang.  Wow !! hebat !!,.. berani !  itulah uniknya Umno !!  dan itulah gambaran sebenar  MARUAH UMNO  !! 
Kepada seluruh rakyat Pulau Pinang,  marilah kita berfikir dan bermuhasabah !  Masih ada maruahkah parti Umno khasnya Umno Pulau Pinang?  Berbanggakah anda dengan perbuatan jijik begini?
Read More / Baca Lagi >>

Negara Zina : GRO 55 Tahun Antara Yang Ditahan DI MELAKA

Posted: 08 Dec 2011 07:49 PM PST

Seramai 29 wanita warga Vietnam ditahan dalam "Operasi Sapu" oleh Jabatan Imigresen negeri di dua buah kondominium di Klebang.

MELAKA - Jabatan Imigresen telah menahan 29 wanita Vietnam yang bekerja sebagai Pegawai Perhubungan Pelanggan (GRO) dalam satu serbuan di dua unit kondominium di Klebang Kecil.

Lima belas pegawai menyerbu unit itu kira-kira pada jam 12.30 tengah hari pada hari Rabu lalu dan berjaya menahan wanita yang berusia antara 18 dan 55 tahun.Read More / Baca Lagi >>

RUU Perhimpunan Aman : Mengapa saya berarak tempoh hari

Posted: 08 Dec 2011 07:44 PM PST

Oleh : SYAHREDZAN JOHAN

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFlid_Te4jyHHY5ER8sv-EAC8Y0FcOgrr49P2SW7qd-7S2HfFdKATa1MMjgP-rLpYF6v4CcXRH9n1tejt2lkyK5W135MiF9in76kBCY7yI6tC4pQb7Iryk_syb8CIMdC0hm1Bp4W_O06G2/s400/IMG03812-20111129-1228.jpg
Selasa, 29 November 2011 tempoh hari, saya bersama-sama dengan lebih kurang 1,000 peguam dan orang awam berarak ke Parlimen. Perarakan tersebut dikenali sebagai Walk For Freedom untuk membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Awam 2011 yang telah dibentangkan di Dewan Rakyat (PA2011).
Perarakan itu bermula dari pintu masuk Kelab Taman Perdana Diraja dan berakhir di Parlimen. Perarakan itu dipelopori Majlis Peguam dan diketuai Presiden Badan Peguam, saudara Lim Chee Wee. Ketika di Parlimen, Majlis Peguam menyerahkan memorandum dan rang undang-undang alternatif yang dirangka oleh Majlis Peguam kepada Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk V K Liew.
Read More / Baca Lagi >>

Remember Rosmah Mansor?

Posted: 08 Dec 2011 07:42 PM PST

Remember Rosmah Mansor?Remember Rosmah Mansor? Of course, who can forget the First Lady of Malaysia - FLOM!
Yes, she has keeping a studiously low-profile of late. That is until, her favorite carpet man Deepak Jaikishan - he of the P.I. Balasubramaniam statutory declaration and Altantuya-Scorpenes fame - burst on to the scene in the most cynical of places - in corporate Malaysia, where Rosmah, a former banker, still keeps a close tab.
To Deepak, she is like an "older sister", and to another corporate toy-boy Jho Low, she is not his "mak-angkat" but a "good friend". But what about her - what are these guys to her?
So far, not a word has escaped her lips, erstwhile known for endless karaoke sessions and sometimes even scolding people, when she doesn't get things exactly the way she wants.
Read More / Baca Lagi >>

Hadiah najis: Wasatiah ala Umno?

Posted: 08 Dec 2011 07:37 PM PST

KUALA LUMPUR, 9 Dis: Umno Pulau Pinang mengenepikan adab dan tatasusila orang Melayu Islam apabila bertindak menghadiahkan empat replika najis manusia sempena ulang tahun ke-51 kelahiran Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Tindakan jijik dan tak senonoh itu dilakukan sekumpulan lelaki yang dipercayai dari Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, sebuah NGO Umno yang diketuai oleh Mohamed Ghani Abd Jiman.

Mereka hadir ke bangunan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), George Town tengah hari semalam dengan membawa empat bungkusan yang dihias seperti kek.
Read More / Baca Lagi >>

Zentrum: Orang muda lebih sokong BN

Posted: 08 Dec 2011 07:34 PM PST

BN mendahului Pakatan Rakyat sekurang-kurangnnya tiga peratus dalam persaingan untuk mendapatkan sokongan anak muda dalam pilihan raya umum akan datang, demikian menurut institut kajian Zentrum Future Studies.

NONEPengasas institut kajian itu, Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbullah, berkata sebahagian besar sokongan itu diraih dari kalangan anak muda golongan Cina.

"Jumlah kaum muda dalam demografi SPR adalah sehingga 68 peratus, bermakna kaum muda Cina secara total daripada 88 hingga 92 peratus menyokong Pakatan," katanya dalam wacana perdana pilihan raya umum ke-13 di Kota Bharu malam tadi.

Katanya lagi, sokongan di kalangan masyarakat Cina terhadap Pakatan, tanpa mengikut gender dan umur dianggarkan pada kadar 82 hingga 88 peratus.
Read More / Baca Lagi >>

Tengku Fakhry saman IGP, polis RM150j

Posted: 08 Dec 2011 07:32 PM PST

Tengku Muhammad Fakhry Petra Tengku Ismail memfailkan saman RM150 juta terhadap Ketua Polis Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dan tiga yang lain kerana mendakwa telah ditahan secara salah.

Tengku Fakhry menamakan Ismail, ASP Norazman Ismail, bekas Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi dan Polis Diraja Malaysia sebagai defendan.

Beliau memfailkan saman itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini melalui firma undang-undang AS Dhaliwal and Co.

Bercakap kepada pemberita kemudian, Tengku Fakhry berkata beliau
mengambil tindakan itu bukan bermotifkan wang tetapi demi keadilan.
Read More / Baca Lagi >>

Bila tersepit, baru Umno ingat PAS

Posted: 08 Dec 2011 07:30 PM PST

KUALA LUMPUR, 9 Dis: Apabila orang Melayu mula menolak Umno, maka baru pemimpin Umno teringat bahawa PAS adalah parti orang Melayu.
"Selama ini mereka memandang PAS sebelah mata sahaja, seolah-olah PAS bukan parti Melayu.
"Sewaktu mereka kuat seolah-olah PAS ini, parti haram. Apa yang mereka tidak buat kepada PAS selama ini," ujar AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dalam satu kenyataan.
Justeru, tanya beliau, berapa ramai di kalangan pimpinan PAS yang ditangkap ISA, ditukar tempat kerja, diturun pangkat, diskriminasi bantuan, menganaktirikan Kelantan, menghalang ustaz-ustaz PAS daripada memberi ceramah agama.
Sekarang, ujarnya mereka cuba mengajak PAS bersatu atas nama perpaduan Melayu, kononnya Melayu terancam pada hal  yang terancam ialah Umno.
Read More / Baca Lagi >>

Iran displays captured US drone

Posted: 08 Dec 2011 07:24 PM PST

DEMO 'PERAK DARUL KARTUN', RASISNYA UMNO!

Posted: 08 Dec 2011 07:23 PM PST

PART 10 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:22 PM PST

PART 9 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:21 PM PST

PART 8 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:21 PM PST

PART 7 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:20 PM PST

PART 6 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:20 PM PST

PART 5 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:20 PM PST

PART 4 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:19 PM PST

PART 3 - WACANA PERDANA PRU KE-13 - BN ATAU PR ?

Posted: 08 Dec 2011 07:19 PM PST

Tiada ulasan: