Isnin, 5 Disember 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Takut Bayang-bayang : Kerana ‘reformasi’, lagu Panik diharam

Posted: 05 Dec 2011 08:46 PM PST

Penyanyi utama kumpulan Bunkface, Sam atau Shamsul Annuar Mohd Baharum terkilan apabila lagu Panik diharamkan daripada disiarkan di semua saluran Radio Televisyen Malaysia (RTM).Sam berkata, pihaknya diberitahu oleh RTM bahawa lagu itu tidak akan dimainkan di stesen radio milik kerajaan itu kerana mempunyai perkataan 'reformasi' dalam liriknya.
"Hanya kerana penggunaan perkataan reformasi dalam lagu tersebut Panik diharamkan walaupun itu bukan lagu berunsurkan politik," ujarnya P di sini, baru-baru ini.
Tambahnya, penggunaan perkataan itu juga tiada kena mengena dengan laungan Gerakan Reformasi oleh sebuah parti politik pembangkang satu ketika dahulu.
"Jika perkataan reformasi itu terus merujuk kepada peristiwa yang pernah berlaku, saya rasa tidak adil kerana maksud reformasi bukan merujuk kepada kejadian tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Selangor Lantik Perunding AntaraBangsa Siasat Pencemaran

Posted: 05 Dec 2011 08:43 PM PST


Kerajaan Negeri Selangor telah mengarahkan pengawal selia air Negeri Selangor serta juruaudit operasi dari perunding antarabangsa Halcrow untuk memeriksa empat loji rawatan bersama pegawai operasi Syabas bagi menyiasat punca pencemaran yang menyebabkan kekeruhan berlaku di empat loji berkenaan.Empat loji yang terlibat air Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 (SSP1), Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 2 (SSP2), Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 3 (SSP3), dan Loji Rawatan Air Rantau Panjang sehingga mengakibatkan pengurangan pengeluaran air bersih kepada pengguna.
Ini ekoran kebimbangan kerajaan negeri berhubung kenyataan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) tentang kemungkinan berlakunya gangguan bekalan air di lapan wilayah Syabas di seluruh negeri dan Kuala Lumpur akibat kandungan kekeruhan luar biasa di Sungai Selangor.

Read More / Baca Lagi >>

KPT serah kepada UIA tentukan nasib Aziz Bari

Posted: 05 Dec 2011 08:42 PM PST

PUTRAJAYA, 6 Dis — Kementerian Pengajian Tinggi berkata segala keputusan dan tindakan hasil siasatan terhadap pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari diserahkan kepada pihak pentadbiran Universiti Islam Antarabangsa  (UIA) untuk menentukannya. Menterinya, Datuk Seri Khaled Nordin berkata, kementeriannya tidak terlibat dalam membuat keputusan dan tindakan terhadapnya pensyarah fakulti undang-undang itu.
"Kementerian tidak terlibat dengan sebarang tindakan termasuk siasatan terhadap Aziz Bari, perkara itu saya serahkan kepada pihak pengurusan UIA untuk membuat sebarang keputusan," katanya pada sidang media pelancaran Program Latihan Industri Graduan Berimpak Tinggi (HEIGIP) di pejabatnya di sini.
Menurut Khalid lagi, hanya UIA yang berhak untuk membuat sebarang keputusan terhadap Aziz.
"Biar UIA yang putuskan perkara itu," katanya lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Transformasi juara rasuah Umno-BN

Posted: 05 Dec 2011 08:25 PM PST

Mohd Rashidi Hassan   
Umno-Barisan Nasional boleh cuba membohongi rakyat, kononnya meraka adalah juara transformasi yang mampu menjulang negara ke suatu tahap untuk dibanggakan.

Laungan transformasi bergema sejak Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak dilantik menjadi Perdana Menteri, menggantikan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi yang dipaksa berundur oleh Umno.
Read More / Baca Lagi >>

Siang menjerit bela Melayu, malam gadai tanah

Posted: 05 Dec 2011 08:20 PM PST

KUALA LUMPUR, 6 Dis: Umno berjaya mengalih isu kegagalan mereka selama ini membela Melayu di negara ini, kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.
"Sebaliknya peluru dihalakan kepada Pakatan Rakyat, khususnya DAP yang dianggap menyebabkan orang Melayu tinggal terkebelakang," ujarnya kepada Harakahdaily.
Katanya, Persidangan Agung Umno telah menjadi pesta memaki hamun terhadap pimpinan Pakatan Rakyat supaya perwakilan tidak membincang masalah cincin RM24 juta, projek lembu RM250 juta kepada suami Shahrizat, masalah Datin Seri Rosmah dan kepincangan Laporan Audit Negara.
"Semua isu ini berjaya didiamkan apabila perwakilan dicandukan dengan serangan kepada Pakatan Rakyat," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Astronomers discover Earth-like planet

Posted: 05 Dec 2011 08:13 PM PST

Protester shot dead as snipers stay in Taiz

Posted: 05 Dec 2011 08:10 PM PST

West will not abandon Afghanistan after 2014

Posted: 05 Dec 2011 08:07 PM PST

Rallies in Moscow on day after elections

Posted: 05 Dec 2011 08:06 PM PST

Egypt's first-round runoff sees low participation

Posted: 05 Dec 2011 08:04 PM PST

Gua x suka umno [HEMPAP 2011]

Posted: 05 Dec 2011 08:00 PM PST

Letak Hudud Dalam Manifesto Pakatan Rakyat

Posted: 05 Dec 2011 07:43 PM PST

BERIA-IA UMNO menghentam DAP yang sanggup mati dari membiarkan PAS menegakkan Negara Islam, tetapi apabila Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek menghina hukum Islam sebagai kejam dan tidak adil, tidak seorang pun pemimpin UMNO bangun membidasnya.
Penghinaan Chua Soi Lek terhadap hudud amat keterlaluan kerana katanya, ia akan menyebabkan kejatuhan pasaran saham sebanyak 10 – 20 peratus jika dilaksanakan, dan akibatnya semua bangsa dari semua agama akan terjejas dari segi ekonomi.
Pakatan Rakyat wajar 'mengajar' Soi Lek dan UMNO dengan menunjukkan betapa hudud itu tidak akan menjejaskan apa-apa, malah akan menjamin kesejahteraan ummah dan seluruh masyarakat Malaysia.  Hudud akan dapat memastikan kadar jenayah menurun dengan drastik dan mensasarkan ke arah negara sifar masalah sosial.
Read More / Baca Lagi >>

BILA KETUA WANITA MELENTING !!,…

Posted: 05 Dec 2011 07:37 PM PST

Semasa ucapan diperhimpunan Agong Wanita Umno kelmarin Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil kelihatan begitu marah sekali !  sambil menafikan penglibatannya dengan isu NFC.  Marah pun marah lah dato'  !,  tapi janganlah sampai nak tayang aurat dan tayang barang kemas !! cukuplah sekadar tayang jambul !

 
Menteri kesayangan PM yang suka tayang jambul ini marah sungguh kat Pakatan Rakyat kerana menuduh dan mendedahkan yang beliau ada kaitan  dalam penyelewengan projek NFC kendalian suaminya yang melibatkan dana rakyat berjumlah RM250 juta. Sayang!, dia hanya berani kepada pembangkang, dan tak berani marah pada Ketua Audit Negara yang awal-awal lagi telah mendedahkannya? Sama ada Dato' dipihak yang benar atau sebaliknya,.. sama-samalah kita tunggu!. Ini tiga rangkap pantun buat Dato',..
Read More / Baca Lagi >>

SEBAB ITU NABI HALANG ASOBIYAH

Posted: 05 Dec 2011 07:28 PM PST

Oleh MUHAMMAD YUSRI AMIN
 
KOTA BHARU: Usaha partiparti utama gabungan BN khususnya Umno menjulang perjuangan berteraskan bangsa dikenal pasti antara punca hubungan antara kaum di negara ini belum mencapai tahap membanggakan.

Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, perjuangan yang hanya mahu mengangkat keris dan melaungkan kalimah 'Hidup Melayu' menjadi penghalang kepada perpaduan kaum.
Read More / Baca Lagi >>

Ramasamy: DAP tak patut ada 'bapa angkat'

Posted: 05 Dec 2011 07:24 PM PST

Tidak harus ada peranan 'bapa angkat' dalam agihan kerusi DAP pada pilihan raya umum akan datang kerana keputusan akan dibuat oleh Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu, kata  timbalan pengerusi DAP Pulau Pinang, P Ramasamy.Read More / Baca Lagi >>

Siapa sebenarnya pondan?: Tak mampu bersemuka dengan lembu Sharizat

Posted: 05 Dec 2011 07:22 PM PST

Siapa sebenarnya pondan?: Tak mampu bersemuka dengan lembu Sharizat Dalam kenyataan balas Hishamuddin Hussein, menteri dalam negeri yang juga merupakan naib presiden UMNO berkaitan dengan penglibatan Sharizat dalam skandal NFC serta permintaan oleh sesetengah pihak didalam UMNO yang mahukan perletakan jawatannya, dia memberitahu bahawa rakyatlah yang sepatutya menentukan sama ada Sharizat merupakan liability kepada UMNO atau tidak. kenyataan jenis apakah ini? Isu ini telah ditimbulkan oleh seorang menteri senior UMNO, jadi tidakkah logic untuk UMNO menyelesaikannya?
Sememangnya UMNO lah yang patut menentukan sama ada Sharizat sudah menjadi liabiliti kepada parti atau sebaliknya. Tidakkah Hishamuddin tahu sememangnya rakyat sudah pun membuat pendirian bahawa Sharizat patut letak jawatan sama ada terlibat atau tidak. saya rasa bahawa Hishamuddin sememangnya hendak lari dari tanggungjawab dan sering takut akan jatuh sahamnya jika mengakui bahawa UMNO lah yang sepatutnya memutuskan sama ada Sharizat adalah liabiliti atau tidak kepada parti.
Read More / Baca Lagi >>

Perkasa-MCA are soul mates: Neither have any real stand on Hudud, just Hypocrisy

Posted: 05 Dec 2011 07:19 PM PST

Perkasa-MCA are soul mates: Neither have any real stand on Hudud, just HypocrisyPerkasa's sudden lashing out at the MCA over comments made by an equally clownish president, Chua Soi Lek, concerning the Hudud law is truly comedic.
It reflects the level of intelligence that the Malay rights group is endowed with and also puts the MCA up for a hypocrisy scrutiny which it is bound to lose. With friends like these, no wonder BN coalition boss - UMNO - is scratching its head over when to call for snap polls.
Perkasa secretary-general, Syed Hassan Syed Ali, had said Umno needed to advise the scandal-tainted MCA president to "watch his mouth."
"Soi Lek also said it is hard to attract investors because of Malaysia's poor human rights records and of cruel punishments, this will also make investors flee," the Perkasa leader said in a statement.
Read More / Baca Lagi >>

Sokong MB Pahang Dedahkan Senarai Kontraktor Lynas.

Posted: 05 Dec 2011 07:17 PM PST

Kenyataan Media
MP Kuantan
5hb Disember 2011.

Saya mengalu-alukan kenyataan MB Pahang didalam Dewan Undangan Negri Pahang hari ini, untuk meminta Lynas menyenaraikan kontraktor binaan buat Lynas LAMP.

Selama ini rakyat hanya mengetahui berkenaan Ranhill dan UGL yg menjadi kontraktor utama pembinaan LAMP. Gesaan YAB MB supaya Lynas mendedahkan senarai semua kontraktor akan memberi peluang kepada rakyat untuk memberitahu kepada mereka (kontraktor) bagaimana bentuk bahaya yang bakal di bawa oleh LAMP terhadap manusia dan alam sekitar kelak.

Samada kontraktor yang dilantik merupakan penyokong PR atau penyokong BN, tidak membawa apa-apa perbezaan.. LAMP tetap merbahaya, tanpa mengira siapa yang membinanya.

Read More / Baca Lagi >>

Welcome To Kampong Radioaktif

Posted: 05 Dec 2011 06:38 PM PST

Welcome To Kampong Radioaktif Teaser

Posted: 05 Dec 2011 06:37 PM PST

Rapat Rakyat Hadi Awang

Posted: 05 Dec 2011 06:34 PM PST

A. Samad Said Baca Puisi Di Rapat Rakyat Pakatan Rakyat

Posted: 05 Dec 2011 06:33 PM PST

INI BARU BETUL TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI

Posted: 05 Dec 2011 06:29 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

TUA kutuk tak sedar diri.  Itu saja yang boleh aku sebut kepada Mohd Kamal Saidin orang tua nyanyuk yang dipanggil ulamak oleh puak Umno ini. Memang dia nyanyuk kalau pun tidak sedar diri kerana jika beliau waras, mana mungkin tergamak beliau menghina Hukum Hudud di hadapan orang-orang bukan Islam?
Mohd Kamal Sadin baru-baru ini dilaporkan mendakwa hukum hudud yang digubal oleh kerajaan Negeri Kelantan adalah bertentangan dengan hukum Allah.  Beliau yang bercakap pada forum berjudul 'Hudud dan implikasinya terhadap bukan Islam di Malaysia' di Ibu Pejabat MCA di Kuala Lumpur, berkata beberapa peruntukan dan Enakmen Hudud Kelantan 1993 adalah tidak mengikut al-Quran dan Hadis.  
Menyalak sambil menghina hukum Islam di depan orang-orang bukan Islam....

Read More / Baca Lagi >>

Anak Muda Yakin…PEKIDA Tak Sebodoh Itu La..Najib

Posted: 05 Dec 2011 06:22 PM PST

Oleh reformisanakmuda

"pekidaNajib cuba memperbodohkan anggota Pekida dengan membuat ucapan yang

memutarbelitkan fakta sebenar apa yang telah berlaku terhadap orang Melayu.

Ramai daripada kami Anak-Anak Muda yang juga menggotai Pekida dan lain-lain pertubuhan Islam di Negara ini, amat terasa diperbodohkan oleh Najib di dalam ucapannya hari ini.  Sebahagian besar anggota Pekida yang hadir bukan semuanya menyokong kenyataan Najib.  Kebijaksanaan mereka menghadirkan diri, adalah satu tindakan yang amat bermakna... semuanya faham...
Read More / Baca Lagi >>

Zahid Hamidi Juga Tidak Terkecuali Jadi Pembohong

Posted: 05 Dec 2011 06:16 PM PST


Oleh Mohd Sayuti Omar
NAIB Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi tidak terkecuali turut sama menghentam pembangkang (Pas) semasa dia telah mendedahkan kononnya kerajaan Pakatan Rakyat (PR) negeri Selangor tidak disenangi oleh kalangan pegawai kerajaan.


Dakwanya dalam satu kajian bebas terhadap sejauh mana sikap pegawai kerajaan terhadap kerajaan PKR Selangor menunjukkan 76.3 peratus pegawai yang kecewa dengan kerajaan Selangor, sebanyak 65.6 peratus yang tidak suka dan 60.6 menganggap kerajaan Selangor tidak melakukan apa-apa perubahan.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: