Jumaat, 2 Disember 2011

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


Iklaneka: "SMS Blasting Server" Termurah Hanya RM55 Sahaja Dan Jana Wang Menerusi HP Anda !

Posted: 01 Dec 2011 09:25 AM PST

Berita baik buat seluruh rakyat Malaysia yang tercari-cari peluang untuk menjana pendapatan secara sambilan atau sepenuh masa. Kini muncul satu program usahawan terbaru yang sedang meletup di pasaran sekarang. Apa yang menarik dengan bermodalkan hanya RM55.00 sahaja anda berpeluang untuk memperolehi pendapatan empat angka setiap hari. Malah ramai yang sudah mengecapinya. Program yang menggunakan "handphone" sebagai "mesin wang" ini sungguh menakjubkan, kerana setiap usahawan akan mendapat maklumat tentang pendapatan mereka secara "tidak dijangka" setiap hari. Paling mengejutkan, ada yang memperolehi income hingga beratus-ratus ringgit sehari walau pun tidak memperkenalkan program ini kepada sesiapa pun. Terkini, ada usahawan yang sudah mendapat pendapatan RM1,000 hingga RM5,000 sehari dengan program hebat ini. Namun, jika mereka rajin dan sanggup memperkenalkan program ini kepada ahli keluarga, sahabat handai atau rakan-rakan mereka maka keuntungan yang lebih lumayan pasti akan diperolehi mereka. Bayangkan, dengan modal RM55.00 yang dikeluarkan maka anda akan mendapat RM40 sebagai insentif. Itu jika perkenalkan seorang, bagaimana kiranya anda berjaya mengajak ramai usahawan baru dalam satu-satu masa?. Maka, anda akan menjana lebih banyak pendapatan. Itu belum termasuk lagi dengan pendapatan yang diperolehi daripada rangkaian kumpulan anda. Oleh itu, jadikanlah peluang keemasan ini sebagai satu wadah perjuangan baru untuk anda bergelar usahawan siber sekarang. Jangan persiakan kemudahan yang ada ini. Jika tidak pun, anda akan diperkenalkan berbagai peluang yang lebih mahal daripada ini.


When ask how he became the world's richest men,
bill Gates replied, "First I was at right place at the right time.
Second, I saw the vision. Third, and the most important,
I took the action"


[Kehebatan program ini ialah dengan RM55.00 anda akan mendapat Server SMS Blaster yang boleh digunakan untuk menghantar SMS info kepada rakan-rakan anda secara pukal (kuantiti yang banyak) dengan sekali "klik" sahaja. Bayangkan sebelum ini, harga untuk mendapatkan server ini begitu mahal, malah ada yang mencecah ribuan ringgit. Kini tidak lagi, anda layak menggunakan kemudahan ini bila menyertai program ini. Segala maklumat transaksi dan pendapatan akan dihantar terus ke "handphone" anda. Maknanya, semakin banyak SMS anda terima maka semakin besar pendapatan anda perolehi. Justeru itu, anda yang mempunyai telefon bimbit dipelawa menyertai program ini dengan segera. Jadilah yang terawal di kawasan anda sekarang. Cepat jangan berlengah lagi kerana jika anda menolaknya sekarang, maka rakan-rakan anda akan mengambilnya. Jangan sampai anda kecewa bila melihat orang lain daftar mereka, sedangkan anda sepatutnya yang mendahului mereka. Berminat, sila SMS ke talian hotline 019-2845511 sekarang. Peluang terbuka untuk graduan menganggur, pelajar IPT, kakitangan kerajaan, pekerja industri, surirumah serta anda yang punyai telefon bimbit sahaja. Daftar Segera !].

Maximus Ongkili: Jawatankuasa Pilihan Parlimen Harap Dakwat Kekal Dapat Di Guna Pada PRU-13 !

Posted: 01 Dec 2011 08:15 AM PST

KUALA LUMPUR, 2 Dis - Jawatankuasa Pilihan Parlimen (PSC) bagi Penambahbaikan Pilihan Raya berharap dapat melaksanakan penggunaan dakwat kekal dalam Pilihan Raya Umum ke-13. Pengerusinya Datuk Seri Dr Maximus Ongkili (foto) berkata Dewan Rakyat bersetuju dengan sepuluh usul termasuk penggunaan dakwat kekal yang dibentangkan oleh jawatankuasa itu. "Isu dakwat sangat penting. Ia ambil masa agak lama untuk dilaksanakan..ia hanya peraturan malah AG (Peguam Negara) telahpun menyatakan ia sudah ada dalam draf. "Paling penting ialah melihat (isu) dakwat, dengan meminta saintis untuk pengesahan dan malah meminta Fatwa sama ada ia boleh digunakan atau tidak," katanya. Sehubungan itu, Ongkili yang juga Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi berkata jawatankuasa itu akan mendapatkan maklum balas daripada agensi-agensi yang berkaitan termasuk Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi meneliti penggunaan dakwat kekal itu sebelum dilaksanakan sepenuhnya. Beliau berkata jawatankuasa itu akan mengadakan empat sesi pendengaran awam bermula Jumaat depan bagi mendapat maklum balas daripada semua pihak berhubung perkara itu. Katanya, jawatankuasa itu juga akan meneliti perkara-perkara yang dibangkitkan dalam pendengaran awam dan dalam Dewan Rakyat ketika ia dibentangkan sebelum ia dimuktamadkan. Ongkili berkata laporan akhir berhubung penggunaan dakwat kekal dijangka siap sepenuhnya pada 3 April tahun depan. Sembilan usul lagi yang dibentangkan termasuk pengundi awal dan pengundi yang berada di luar negara akan mengambil sedikit masa lagi kerana melibatkan penambahbaikan beberapa agensi lain.

[Keputusan dan cadangan PSC ini amatlah relevan untuk rakyat. Namun, kita khuatir Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) masih akan menggunakan pelbagai helah untuk melaksanakan peraturan tersebut sama seperti pada masa PRU-12 dulu. Tuduhan kononnya ada pihak yang cuba menciplak dakwat kekal yang mahu digunakan pada PRU-12 dulu, ternyata tiada asas dan buktinya. Hingga kini SPR masih belum berjaya membuktikan apa-apa maklumat tentang isu itu. Apa yang jelas, tindakan menggagalkan usaha cop jari pada PRU-12 adalah helah yang digunakan oleh SPR atas arahan pemimpin UMNO BN yang gusar akan kehilangan banyak kerusi pada PRU itu dulu. Akhirnya terbukti lima negeri termasuk Wilayah Persekutuan tumbang ke tangan pembangkang. Inilah igauan ngeri yang amat ditakuti oleh kerajaan sebenarnya. Namun, apakah PSC serius mahu dakwat kekal dilaksanakan pula pada kali ini agaknya. Sedangkan PRU-13 dijangka akan diadakan lebih awal dari itu. Semoga semua ini akan terlaksana akhirnya].

Tiada ulasan: