Khamis, 15 Disember 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Dari Gerakan kau berasal kepada Gerakan kau kembali

Posted: 15 Dec 2011 07:45 AM PST


Dari Gerakan kau berasal
Kepada Gerakan kau kembali
Dari terus mencari pasal
Alhamdulillah-lah kau dah pergi


PKR 'gembira' Lim Boon Chang keluar parti
Mohd Sabri Said

PULAU PINANG, 15 Dis: Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (AMK) Pulau Pinang mengalu-alukan perletakan jawatan Ketua Cabang KeAdiLan Bukit Gelugor, Lim Boon Chang (gambar) untuk sertai parti lamanya, Gerakan yang kian karam dalam arus politik tanahair.

Ketuanya, Amir Ghazali ketika dihubungi menegaskan, keputusan itu tepat sekali kerana parti tidak mahu wujudnya individu yang mencari kesempatan untuk bertanding di satu-satu kerusi serta seringkali mengungut parti sekiranya permintaanya tidak diterima.

"Sebelum dipecat lebih baik beliau letak jawatan kerana sikap yang ditunjukan mula melampau. Biar dia karam di laut bersama nakhoda Gerakan yang sudah jelas melakukan penyelewengan demi penyelewengan, "ujarnya gembira.

Baginya, tidak elok parti menyimpan individu yang sering mengambil kesempatan sedemikian kerana keputusan siapa yang akan dicalonkan atau di kerusi mana dicalonkan bukan keputusan peribadi sebaliknya adalah keputusan parti.

Penghijrahan kembali beliau ke Parti Gerakan pastinya mengundang padah kepada Gerakan pimpinan mantan Ketua Menteri Pulau Pinang, Tan Sri Koh Tsu Koon yang kini tidak lagi mempunyai kekuatan semaksima dulu selepas berbagai isu dikaitkan denganya ketika bertindak sebagai Ketua Menteri beberapa penggal.

"Biarlah dia belayar bernakhodakan bekas ketuanya dulu yang terkenal dengan suka menyeleweng dan mengambil kesempatan mengaut keuntungan, " tegas beliau.

Lim Boon Chang pernah menganggotai Gerakan selama 15 tahun mengambil keputusan menganggotai PKR kira-kira tiga tahun lalu dan tengahari tadi mengambil keputusan meletakan semua jawatan dalam parti dan menyertai semula Gerakan dengan alasan PKR sudah tidak releven apabila kebanyakan suara yang hadir dari peringkat bawahan tidak diendahkan oleh pucuk pimpinan.-HarakahDaily

Berjuang Terus Berjuang!!

Posted: 15 Dec 2011 05:45 AM PST


Anwar: Saya akan berjuang walau dari penjara
Tiga minggu sebelum keputusan disampaikan, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berikrar untuk merperjuangkan keadilan walaupun mungkin beliau didapati bersalah atas tuduhan melakukan liwat.

Bercakap kepada pemberita selepas hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan 9 Januari untuk menyampaikan keputusan, Anwar berkata penjara tidak akan mengubah ketetapan hatinya.

Beliau akan terus menguatkan kesatuan pembangkang untuk melakukan reformasi dan perkara itu tidak sukar walaupun beliau mungkin berada dalam penjara, katanya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Menegaskan bahawa tuduhan meliwat pembantu beliau Mohd Saiful Bukhari Azlan "tidak harus diutamakan", Anwar bagaimanapun mempunyai persoalan tentang tarikh keputusan itu akan disampaikan.

Beliau membangkitkan sama ada tarikh 9 Januari itu akan diikuti dengan pembubaran parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum berlangsung.

Menjelang keputusan yang ditunggu-tunggu itu, banyak pihak percaya bahawa keadaan tidak memihak kepada ketua pembangkang itu.

Akhbar The Guardian United Kingdom, dalam kolumnya penolong editornya Simon Tidall semalam dilaporkan berkata,"tanda-tanda tidak kelihatan baik" untuk Anwar apabila kes itu menghampiri penghujungnya.-Mkini

Kita hanya boleh meramal tapi Allah SWT jualah penentunya. Ada kata, Anwar akan ke dalam. Ada kata dia akan dibebaskan. Whatever ler...

Tapi jika ketentuan takdir Anwar ke dalam... mungkin ada yang kecewa, tapi jangan putus asa. Perjuangan kena diteruskan. Lawan tetap Lawan.

Anwar masuk penjara, UMNO pasti masuk kubur menuju ke neraka1!

Kita bawa semangat juang Anwar ke luar. Dengan semangat dan kudrat, kita berjuang untuk menjatuhkan UMNO@BN bagi kita tegakkan semula keadilan di bumi Malaysia.

Anwar terpenjara... kita pula terus mara. Lawan Tetap Lawan!!

The frustrated sour grapes

Posted: 15 Dec 2011 04:00 AM PST


Al-kisahnya bermula macam ni...

Mula-mula terlior dan termakan umpan. Dek terlalu syok dengan umpan-umpan yang diberi, maka jadi lupa diri. Berkhayal dengan impian indah, lalu tersalah langkah dan termasuk perangkap. Aduuhhh!!

Mungkin kini, baru tersedar yang diri sudah berada dalam perangkap. Akibat terlajak perbuatan, kini nak keluar salah, tak keluar pun salah. Semua jadi serba salah dan tak tentu arah. Malah... banyak orang pun dah marah-marah.

Kalau udah masuk perangkap, alamatnya akan jadi lauk UMNO untuk diratah-ratah ler. Alahai kesiannyer....

Nak salah siapa sekarang??

Salahkan kegelojohan serta kebodohan diri sendiri.

Nak buat apa sekarang??

Ketuk kepala dan tanya akai!!


KUALA LUMPUR, 15 Dis: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menganggap dua pimpinan parti itu iaitu Datuk Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa sudah terperangkap dalam agenda Umno untuk melemahkan PAS.

Kenyataan Mustafa dipercayai mengulas kenyataan kedua-dua pemimpin PAS itu sebagaimana yang disiarkan akhbar Umno, Utusan Malaysia dan Berita Harian sehari dua ini.

Kedua-duanya seolah-olah menyerang PAS dan menjadi alat kepada media Umno itu untuk melemahkan PAS dari dalam.

Mustafa berkata, Hasan yang merupakan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor dan Nasaharudin yang pernah memegang jawatan Timbalan Presiden bertindak tidak wajar sebagai pimpinan parti.

"Saya buat kesimpulan, mereka berdua terheret dengan agenda (Umno) yang boleh menjejaskan parti. Sama ada mereka sedar atau tidak sedar, mereka sebenarnya terperangkap dalam agenda musuh politik PAS

"Ini sangat tidak wajar dan tidak baik bagi PAS walaupun tidak memberikan kesan besar bagi parti," kata beliau dalam temu bual bersama Harakah dan Harakahdaily hari ini.

Mustafa mengulas kenyataan terkini kedua-dua pemimpin itu mengenai kedudukan mereka dalam parti.

Perkara itu timbul apabila Ketua Penerangan Pas Selangor Shaari Sungib mengeluarkan kenyataan bahawa Hasan tidak menerima pencalonan yang mencukupi daripada cawangan untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Gombak Setia.

Rentetan itu, Hasan membuat kenyataan bahawa beliau terus bekerjasama dengan Pas dan Pakatan Rakyat selagi pihak berkenaan mempertahankan prinsip Islam, hak Melayu dan institusi Raja dan tidak semudah itu untuk keluar daripada PAS jika menghadapi masalah dalaman parti.

Hasan, yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor pada Isnin lalu juga secara terbuka mengumumkan kesediaan menerima jemputan daripada perdana menteri untuk membincangkan usaha menyatupadukan PAS dan Umno.

Katanya, beliau akan berbuat demikian dengan menggunakan Islam sebagai teras.

Mustafa berkata, kenyataan Hassan turut menggambarkan dia seolah-olah mempersoal perjuangan PAS selama ini dan terpengaruh dengan tuduhan Umno BN bahawa PAS diperalat DAP.

"Saya rasa ini sebab kekecewaan kerana mereka tidak terpilih dan tidak diletakkan di tempat mereka seperti Nasharudin sebagai Timbalan Presiden dan Hasan sebagai pesuruhjaya Selangor," katanya.

Nasharudin dalam kenyataan baru-bari ini ada menyebut beliau berasa pelik dengan politik PAS yang semakin pelik.

Mustafa dalam pada itu turut menegur kenyataan Saari Sungip yang dianggap mendahului parti sedangkan katanya urusan calon dalam pilihan raya ditentukan oleh Majlis Syura.

"Soal calon ini tak ada siapa boleh buat kenyataan kerana ianya ditentukan oleh Majlis Syura dan akan diumumkan oleh Presiden," katanya.

Walaubagaimana pun tegas Mustafa, kenyataan Hasan dan Nasharudin itu tidak menjejaskan parti dan sokongan ahli kerana ahli menyokong dasar Islam yang diperjuangkan PAS, bukan menyokong individu.

"Bekerja untuk melemahkan parti, ini tidak betul walaupun kesannya tak besar sebab PAS mempunyai kekuatan tersendiri, memang tak boleh digugat oleh individu.

"PAS pernah kehilangan Presiden suatu waktu dahulu tapi ahli tak lari ikut orang, tapi mereka ikut dasar," katanya.-HarakahDaily

Bye-bye Hassan Ali...

Posted: 15 Dec 2011 02:04 AM PST


PAS bergerak sebagai sebuah organisasi. So... kalau Hassan Ali nak pergi... pergiler??

Aha... kali ini bukan aku yang cakap. Kali ini Mahfuz Omar yang cakap. Don't play-play.... Itu suara Naib Presiden PAS. Eh... eh... seirama pulak suara kita ek??

Mahfuz: Hasan mahu keluar PAS, silakan
Jimadie Shah Othman
4:30PM Dis 15, 2011

PAS tidak pernah menghalang mana-mana pemimpinnya daripada meninggalkan parti dan menyertai Umno, termasuklah exco kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

"Terpulangkan kepada dia," kata Naib Presiden Datuk Mahfuz Omar (kanan) ketika diminta mengulas desas desus bahawa Dr Hasan akan keluar parti.

Sejak beberapa tahun lalu, Hasan yang juga bekas pesuruhjaya PAS negeri sering dikaitkan dengan kumpulan yang menyokong idea kerajaan perpaduan kedua-dua parti Melayu terbesar itu.

Dr Hasan bahkan pada Isnin lalu secara terbuka mengumumkan kesediaan menerima jemputan daripada perdana menteri untuk membincangkan usaha menyatupadukan Melayu-Islam, termasuk PAS dan Umno.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Mahfuz berkata, PAS tidak pernah membantah mana-mana anggotanya meninggalkan parti kerana ia merupakan hak dalam negara demokrasi.

Beliau bagaimapun berkata tidak pasti bahawa khabar angin itu benar ataupun tidak.

Anggota parlimen Pokok Sena itu menegaskan, PAS mampu menangani perkara itu jika berlaku kerana pernah melalui pengalaman seumpamanya sebelum ini.

"Isu keluar parti ini PAS sudah lama lalui dah. Presiden parti pun pernah keluar.

"Tetapi PAS masih terus berjalan seperti biasa," katanya merujuk kepada keluarnya presiden keempat parti Islam itu pada tahun 1982 akibat krisis kepimpinan.

Mahfuz juga menegaskan, PAS sentiasa bergerak sebagai sebuah organisasi dan tidak pernah bergantung kepada mana-mana individu untuk tujuan itu.-Mkini

Hahahahaa.... Mahfuz saran Hassan pergi... No hal punyer ler. Itu small matter. Dia pergi, parti tak rugi. Tambah pulak, kepergiannyer nanti, insyaAllah akan direstui dan dia rasanyer tak akan dirindui. Kalau dia pergi pun, bukan sebab kepincangan parti tetapi akibat perbuatan sendiri yang pandai-pandai nak kahwinkan PAS dengan UMNO walau pun PAS tak sudi. Memandai-mandai jer dia...

Berkali-kali keputusan telah diberi. Pas sekali-sekali tak mau bernikah dengan UMNO tapi dengan muka tak malu tetap mengatakan dia rela berjumpa PM untuk tujuan itu. Weh.... sapa lantik you jadi broker??

Nampak gayanyer, obvious dia yang beriya-iya suka sangat pada UMNO. Parti tak suruh pun dia merelakan diri terhegeh-hegeh nak juga-juga bersatu dengan UMNO.
Itu sepasal... Dia juga nampaknya cuba beri gambaran seolah-olah dia sorang je ler yang sayangkan Islam.

Itu bukan aku kata... Itu Pak Bakaq Penarik Beca yang kata. Persepsi negatif yang cuba diberikan, seolah-olah bersama Pakatan Rakyat, PAS susah nak perjuang dan memartabatkan Islam. Seolah-olah 'tangan' PAS terikat. Jadi, sebagai seorang yang sayangkan Islam... dia kena bertindak secala solo. Aaaii.. lupa pulak ke dia pada hak orang bukan-Islam di negara ini.

Dia cuba beri gambaran... hanya dengan berkahwin dengan UMNO sajalah PAS boleh memartabatkan agama Islam dan bangsa Melayu. Itu sebab dia beriya-iya bergesel-gesel badan dengan UMNO. . Ater... mengkalor udah macam tu, kamu sorang jer ler yang pergi peluk UMNO. Aaaa... kalau si Nasha nak, ajak dia sekali. Ada juga kawan. Idak ler nanti keseorangan...

So... jangan tunggu lama-lama. Bye-bye Hassan Ali...

Dah agak dah...

Posted: 15 Dec 2011 12:15 AM PST


Mahkamah tak benar PAS cabar bil perhimpunan

Hazlan Zakaria
12:12PM Dis 15, 2011

Permohonan PAS mendapatkan kebenaran bagi mencabar dan menghentikan Akta Perhimpunan Aman ditolak dengan kos oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur (Rayuan dan Kuasa-kuasa Khas) hari ini.

Hakim Rohana Yusof berkata, sekurang-kurangan dua daripada pemohonon merupakan anggota parlimen dan berpeluang luas membincangkan dan menentangnya daripada diluluskan dalam dewan daripada menyalahguna proses mahkamah bagi tujuan itu.

Beliau juga berkata, permohonan itu pramatang kerana akta itu masih belum menjadi undang-undang; dan sekiranya sudah menjadi undang-undang, kesahannya masih boleh dicabar di mahkamah.

Percubaan oleh mahkamah untuk membetulkan atau memutuskan mengenai perkara itu akan mengganggu proses undang-undang parlimen dan melanggar doktrin pengasingan kuasa, tambah Rohana.

Hakim mengarahkah kos RM8,000 dibayar kepada kerajaan.

PAS pada 2 Disember lalu memfailkan semakan kehakiman terhadap perdana menteri dan kerajaan Malaysia kerana membentangkan rang undang-undang Perhimpunan Aman yang didakwa bertentangan dengan perlembagaan.

Dalam saman yang difailkan oleh Timbalan Presiden PAS Mohamad (atas, berbaju putih) Sabu dan dua anggota parlimennya, mereka antaranya menuntut perintah deklarasi bahawa responden bertindak melebihi kuasa dan/atau menyalahguna kuasa dengan membentangkan rang undang-undang itu.

Dua lagi pemohon ialah Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor) dan Hatta Ramli (Kuala Krai). Mereka diwakili peguam PAS Hanipa Maidin.-Mkini

Rasa cuak gua terjawab hari. Apabila PAS ambil langkah ini... aku dah rasa cuak. Isyyy.... boleh berjaya ke??

Bukan nak perkecil-kecilkan usaha PAS tapi mengenangkan ini negara Malaysia Boleh, maka rasa sangsi pada Mahkamahnya begitu menebal sekali. Tambah-tambah pulak... ini usaha untuk 'lawan' keputusan kerajaan.

Pulak tu malaon yang top-top yang berada dalam sistem kehakiman Malaysia Boleh semuanya dilihat macam 'lembu' kena cucuk hidung. Itu persepsinya.

Well... berusaha dan mencuba tak salah. Bagus tu... tapi apabila keputusan yang diberikan macam ini.... sakit hati weh!!

Sebab tu... tak der cara lain untuk memperbetul segala kepincangan ini selain... melalui kotak undi. Kerajaan yang ditunjangi UMNO ini mesti kita tumbangkan agar kita dapat ubah sistem yang pincang ini.

Bukan untuk kepentingan politik kita, tetapi demi keadilan untuk rakyat. Ya, demi mempertahankan hak rakyat agar tidak sewenang-wenangnya dicabuli oleh pemerintah yang bacul.

Demi maruah rakyat.... jom tumbangkan UMNO@BN!!

Dasar kerajaan lembu

Posted: 14 Dec 2011 10:45 PM PST


Kalau sudah kerajaan lembu, semua pihak nak diperlembukan.

Gilerrr..!! Hari Ahad pun nak kena kerja??

Woit!! Nak perlembu orang pun berpada-pada ler. Mereka bukan lembu... mereka manusia!!


Kontrak baru wajibkan guru sandaran kerja setiap hari

Seramai 8,000 Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) mengeluh dan merayu kerajaan mempertimbangkan semula kontrak perkhidmatan baru mereka yang dianggap membebankan termasuk perlu hadir di sekolah pada hari Sabtu dan Ahad.

Pengerusi Jawatan Kuasa Bertindak GSTT Shamil Nor berkata penukaran daripada "Kontrak Khidmat kepada Kontrak untuk Berkhidmat juga menghendaki guru berkenaan memulangkan semula perbezaan gaji yang telah diterima sejak bulan Oktober hingga Disember berjumlah RM 3,476 setiap seorang.

"Kontrak yang baru ini juga tiada caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) selain perlu hadir di sekolah tujuh hari seminggu termasuk cuti umum, sungguhpun tiada sesi pembelajaran atau gaji dipotong," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Pemuda Umno, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur, semalam.

Beliau juga berkata di samping itu semua mereka hanya dimaklumkan mengenai penukaran kontrak itu pada 10 Nov sedangkan kontrak ini telah berkuat kuasa pada 17 Okt.

"Walaupun kontrak yang baru ini telah berkuat kuasa namun saya dimaklumkan terdapat Pejabat Pendidikan Daerah yang masih tidak memaklumkan perkara itu kepada guru sandaran di daerah mereka sedangkan esok semua guru sandaran diminta menandatangani Surat Akujanji berhubung kontrak yang baru itu," katanya.

Sementara itu Setiausaha Pemuda Umno Datuk Megat Firdouz Megat Junid berkata pihaknya akan berbincang dengan pihak Kementerian Pelajaran bagi mencari jalan penyelesaian terbaik berhubung masalah itu.

- Bernama

[sumber]

Perjuangan belum selesai

Posted: 14 Dec 2011 09:15 PM PST


Keputusan kes liwat Anwar 9 Januari
December 15, 2011

KUALA LUMPUR, 15 Dis — Penggulungan kes liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyaksikan penghujung hari ini dengan keputusan akan diketahui pada 9 Januari depan.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah mengumumkan tarikh keputusan kes di akhir sesi penghujahan pagi ini.-MI

9 Januari nanti, jangan terkejut!! Sebab... ini bukan ke negara Malaysia Boleh!! Apa-apa boleh berlaku. Jangan menaruh harapan sangat pada keputusan Mahkamah Malaysia Boleh. Bersedia menghadapi apa jua kemungkinan.

Samada Anwar di luar ke, atau Anwar ke dalam ke.... perjuangan tetap akan diteruskan. Lawan, kita akan tetap lawan!!

Perjuangan kita belum selesai. UMNO mesti kita kuburkan. Putrajaya mesti kita tawan. Malaysia mesti kita selamatkan. Kuasa rakyat mesti kita daulatkan.

Ayuh kita gembeling tenaga, bersatu hati dan kukuhkan kerjasama untuk menghadapi PRU13!!

Hahahaha.. UBAH!! Masukkan UMNO ke dalam tanah!!

Kamu sudah EXPIRED!!

Posted: 14 Dec 2011 07:52 PM PST


Isu calon: PAS pelik sekarang, bidas Nasharudin Mat Isa

December 15, 2011

KUALA LUMPUR, 15 Dis — Bekas timbalan presiden Nasharudin Mat Isa membidas golongan tertentu dalam PAS, yang menurutnya "pelik" dan mendahului presiden dalam menentukan calon pilihan raya umum ke-13.

Nasharudin yang turut dinamakan sebagai antara calon yang akan digugurkan berkata, beliau hairan dengan perkembangan terkini dalam PAS.

Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali juga disebut-sebut akan digugurkan tetapi dinafikan oleh Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang Ahad lalu atas alasan pemilihan calon belum dimuktamadkan.

"Saya ada hubungi Dr Hasan dan menyatakan sokongan kepadanya. Saya pelik bila tengok ada pihak mendakwa beliau dan saya akan digugurkan sebagai calon pilihan raya umum.

"Mengikut amalan PAS, biasanya presiden yang umumkan siapa bertanding di mana. Tapi tiba-tiba ada pula individu peringkat bawah yang membuat kenyataan," katanya dipetik Berita Harian. [Sepenuhnya di sini]

Nak pelik apa....?? Pihak itu mungkin cuba menyampaikan hasrat hati akar umbi serta para penyokong yang tak mahu mereka yang mengkhianati keputusan jemaah parti menjadi calon.

Ya... walau pun calon mesti melalui pucuk pimpinan tapi suara akar umbi mesti dengar juga. Jadi... ada pihak kena bagi signal terlebih dahulu, semoga pucuk pimpinan parti alert akan kehendak akar umbi dan para penyokong PAS@Pakatan Rakyat.

Macam juga UMNO@BN... kita juga mahukan calon yang boleh menang di samping mempunyai integriti serta kepercayaan akar umbi serta para penyokong yang lain. Yang nak mengundi mereka terutama di kawasan bandar bukan orang PAS saja, tetapi yang duduk di atas pagar serta para penyokong daripada pelbagai bangsa dan agama. PAS for All, kan??

Rata-rata golongan ini sudah hilang kepercayaan kepada kedua-dua broker UG tersebut kerana telah mengkhianati kepercayaan mereka. PAS akan hilang undi mereka jika terus mencalonkan kedua-dua pengkhianat ini??

Ingat... musuh utama kita ialah UMNO@BN. UMNO nak kita tumporkan. Dan, UMNO ini memang liat nyawanya. So... untuk tewaskan mereka, kita kena bijak mengatur strategi. Salah satunya ialah faktor calon itu sendiri. Sebab itu... kedua-dua Hassan Ali dan juga Nasharuddin kini dianggap sebagai calon yang tak boleh menjaminkan kemengangan kepada PAS. Rugi tau...

Jadi... kedua-dua Nasaruddin dan Hassan Ali tak payahlah susah-susah mempertikan apa yang pihak itu dan ini buat. Tak kiraler sama ada bertanding sebagai calon luar atau tidak, tapi terima sajalah hakikat yang anda sudah tidak dikehendaki lagi sebagai calon bagi PRU13 kali ini. Mungkin bukan oleh pucuk pimpinan parti, tetapi KAMI... para penyokong PAS@Pakatan Rakyat serta akar umbi parti sendiri.

Maaf. KAMI.... sudah hilang keyakinan dan kepercayaan kepada anda berdua kerana apabila kami jdengar nama anda atau lihat rupa anda.... UMNO yang kami nampak. Ya... UMNO, musuh utama yang nak kita tumbangkan!!

Pelik... mengapa mereka tak dapat terima hakikat yang tarikh expired mereka sudah sampai? Cukup-cukup ler tu... Anda telah diberi peluang tetapi anda khianat. Terimalah hakikat.

Haissyy, susah-susah... kalau nak bertanding jugak, masuk UMNO sajalah.

Amacam..??

Tiada ulasan: