Selasa, 13 Disember 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Serangan dan desakan pun selective

Posted: 12 Dec 2011 11:45 PM PST


Hahahha.... Kapal buruk UMNO dah nak tenggelam. Tenggelam kerana menanggung beban yang amat berat. Beban LEMBU bernilai RM250 juta.

Awas!!! Kapal UMNO dah nak teggelam dan terbenan di dalam lubuk buatan sendiri. Cepat.... cepat... BEBAN yang super berat ini mesti dikeluarkan segera, kalau tidak.... bala buat UMNO!!

Si Ali anak Alhabshee... lantang mahu beban dikeluarkan. Sambil medesak sambil membodek. Jangan salahkan Najib!! Jangan salah Muhyiddin!! Jangan aniaya UMNO!! Mereka tak salah. Yang bersalah ialah Shahrizat, suami dan keluarganyer.

Begitulah hebatnya si Ali anak Alhabshee al punya bodek. Bodek jangan tak bodek. Kalau tak bodek bukan UMNO namanyer.

Woit!! Bodek nak jadi calon pilihan raya ke?? Nak bodek pun biar kena pada alsannyer weh... Ini namanyer 'membodek sehingga menjilat jari...' Kaw... kaw punyer bodek!!

Shahrizat dan keluarganyer mungkin bersalah tapi Muhyiddin selaku Menteri Pertanian dan Industri Tani pada ketika tak boleh nak lepas tangan, cuci taik macam tu jer. Dia kena pikul tanggung jawab kerana 'dia' yang bagi grant projek lembu tersebut pada suami rakan sekabinetnyer, sedangkan kononnyer, ada lagi syarikat yang lebih mampu.

Woit Ali.... bukan Shahrizat jer beban yang akan menenggelamkan bahtera kuno UNMO tapi ada beban yang lebih berat lagi?? Mereka bukan saja beban kepada UMNO, tetapi juga menjadi maha beban kepada negara. Kenapa tak berani bersuara dan mengapa tak mendesak??

Nak mendesak pun ada double standard ke?? Nak serang dan desak pun selective, ek??

Tak heran, sebab itulah budaya UMNO laknatullah.

Kah kah kah kah....

Biarkan UMNO tenggelam dengan lembu-lembunya!! Biarkan UMNO tenggelam dengan beban-bebanya!!

NFC: Jangan beban parti, ketua Umno Cheras desak Shahrizat dan suami
December 13, 2011

KUALA LUMPUR, 13 Dis — Ketua Umno Cheras Datuk Wira Syed Ali Alhabshee meneruskan desakan dengan yang terbaru menggesa suami Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang mengetuai projek ternakan lembu kontroversi, Pusat Fidlot Nasional (NFC) supaya tidak lagi membebabnkan partinya.

Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail, suami Shahrizat merupakan pengerusi eksekutif NFC. Pengurusannya turut dikendalikan oleh anak-anak mereka.

Syed Ali menegaskan, sikap berdiam diri Mohamad Salleh dan enggan tampil menjawab segala tuduhan dilemparkan pembangkang terutama menerusi laman-laman blog boleh mengelirukan rakyat dan menjadi beban kepada Umno.

"Hari ini orang bercakap NFC itu ada kaitan dengan Umno, parti dituduh lindungi penyelewengan dan sebagainya, tentulah tidak adil kerana Umno tiada kaitan dengannya," kata beliau dalam kenyataan disiarkan menerusi blognya.

Katanya, kepimpinan Umno peringkat cawangan dan bahagian terus diserang dengan macam-macam tuduhan pasal NFC.

"Malah ada yang kata Umno bela lembu untuk kepentingan Shahrizat, apa yang kita nak jawab dan siapa yang perlu bertanggungjawab?" kata beliau lagi.

Justeru kata Syed Ali, jalan terbaik ialah Mohamad Salleh perlu berterus-terang manakala isterinya pula perlu segera melepaskan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Minggu lalu, Syed Ali melahirkan pendirian meminta Shahrizat yang juga Ketua Wanita Umno melepaskan jawatan itu.

"Kalau benar tak ada (penyelewengan), buatlah penjelasan terbuka secara terperinci, kalau salah, ambillah tanggungjawab kerana wang tersebut adalah hak rakyat," ujarnya.

Ekoran pendedahan oleh Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lalu, isu itu menjadi sasaran serangan dan pendedahan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat.

Desakan agar Shahrizat meletakkan jawatan semakin meningkat termasuk pendirian bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad minggu lalu.

Paling sedih kata Syed Ali, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi sasaran pembangkang dengan dilemparkan tuduhan kononnya melindungi keluarga Shahrizat.

Semalam, PAS menggesa Muhyiddin turut mengambil tanggungjawab kerana projek itu dikurniakan ketika menjadi menteri pertanian.

"Mengapa pula Umno, Najib dan Muhyiddin yang jadi sasaran, takkan kerana isu NFC dan Shahrizat pula pegang jawatan Ketua Wanita Umno, mereka berdua dipaksa memikul biawak hidup, tentulah tidak adil dan kejam persepsi sedemikian," tegas Syed Ali lagi.

"Orang lain yang buat hal, mengapa pula Umno yang dipersalahkan? Inilah kaitan yang sedang hebat disebarkan pembangkang dalam usaha mereka menjatuhkan kerajaan BN," kata beliau lagi.

[ Seterusnyer di sini]

Agong bertukor, UMNO kita masukkan dalam kubor

Posted: 12 Dec 2011 10:15 PM PST

Gambar:Malaysiakini

Lepas sorang-sorang Raja-raja Melayu mengambil giliran untuk menjadi Ketua Negara iaitu Yang Dipertuan Agong.

Kini... tiba semula gelaran Sultan Kedah sekali lagi. Dua kali dah beb!! Tak kisah ler, dia panjang umur. So... kira rezeki dia ler tu. Tahniah!!

Agong dah pun bertukar..... kerajaan UMNO@BN, bila pulak kita nak tukar??

Ayuhhhh rakyat Malaysia, PRU13, kita UBAH dan SELAMATKAN MALAYSIA!! DEMI RAKYAT... kita pusarakan lanun-lanun durjana UMNO@BN!!!


SEPANG, 13 Dis — Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah berangkat tiba di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini pagi ini bagi menghadiri istiadat melafaz sumpah dan menandatangani surat memegang jawatan sebagai Yang di-Pertuan Agong Ke-14.

Ketibaan Tuanku Abdul Halim bersama Tuanku Haminah Hamidun pada pukul 9.07 pagi disambut oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dan isteri Datin Seri Masnah Rais.

Seramai 29 anggota dan pegawai dari Batalion Keenam Rejimen Renjer Diraja mengadakan kawalan kehormat setempat.

Baginda berdua kemudian berangkat ke Dataran Parlimen di Kuala Lumpur untuk sambutan penuh istiadat.

Tuanku Abdul Halim, 84, dipilih oleh Raja-raja Melayu pada Mesyuarat Khas Majlis Raja-raja di Istana Negara pada 14 Oktober lepas sebagai Yang di-Pertuan Agong untuk tempoh lima tahun berkuat kuasa hari ini, lapor Bernama Online.

Ini adalah kali kedua Tuanku Abdul Halim dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong selepas kali pertama pada 21 September 1970 untuk tempoh lima tahun, berakhir 20 September 1975.

Sementara Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih sebagai Timbalan Yang di-Pertuan Agong bagi tempoh yang sama.

Ketibaan Tuanku Abdul Halim dan Tuanku Haminah di Dataran Parlimen pada pukul 10 pagi disambut dengan tiupan nafiri oleh 20 anggota dari Rejimen Kedua Kor Armour Diraja.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor serta Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee Abdul Rahman menyambut keberangkatan tiba baginda berdua.

Baginda berdua kemudian diiringi ke peterana, melintasi pasukan kawalan tombak, diikuti dengan persembahan tabik "Hormat Diraja" oleh pasukan kawalan kehormat dan disusuli lagu Negara Ku oleh pasukan pancaragam pusat Rejimen Askar Melayu Diraja yang dipimpin Leftenan Nor Azizan Yahaya.

Serentak dengan itu, bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong dikibarkan dan diikuti dengan tembakan meriam sebanyak 21 das.

Tuanku Abdul Halim kemudian memeriksa pasukan kawalan kehormat terdiri daripada 103 pegawai dan anggota dari Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja yang diketuai Mejar Muhammad Abdullah.

Istiadat negara itu diteruskan dengan bacaan doa oleh Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Wan Zahidi Wan Teh dan disusuli dengan tabik Hormat Diraja dan lagu Negara Ku.

Baginda berdua kemudian menerima menghadap menteri-menteri kabinet dan ketua-ketua jabatan sebelum berangkat ke Istana Negara di Jalan Duta untuk istiadat melafaz sumpah jawatan dan menandatangani surat memegang jawatan sebagai Yang di-Pertuan Agong.-MI

Hudud:Antara Cina yang rasional dan MCA yang paranoid

Posted: 12 Dec 2011 09:15 PM PST

Suka sangat dengan artikel ini. Seperti biasa, mana yang aku suka.... aku cut and aku paste dalam blog ini sebagai N3. Bacalah....

Non-Muslim Kelantanese unfazed by hudud

Nigel Aw
8:56AM Dec 13, 2011

In a Chinese community enclave in the bustling town of Kota Bharu, state capital of the country's conservative Muslim heartland of Kelantan, Mrs Gan, as she would like to be known, tends to her shoe store.

"We normally close by 6pm. At nightfall the streets outside are empty, and it's not safe out there," said Gan, as she wearily eyed customers setting foot into her store.

"Just early this year, the goldsmith's shop was robbed, which is why if hudud law is implemented, people will think twice before they commit robbery," she added, as she pointed across the street.

NONEAsked if punishments such as amputations would be too harsh, the Kelantanese said it would serve as a good deterrent.

"It does sound cruel, but if a snatch thief victim falls down and is badly hurt, it will affect the family deeply... it could be worse."

She dismissed other rules imposed by the PAS state government, such as the local council requiring female workers to wear long-sleeved shirts.

"I don't think it affects us much, even the Chinese here normally dress modestly, perhaps we are more conservative," she said, adding that the rule was not strictly enforced.

The young woman appeared taken aback when told that many non-Muslims in the west coast of the peninsula were opposed to hudud, the punishment for serious crimes in Islamic law or syariah.

"Sometimes I think the newspapers overplay this issue."

'Reality says differently'

A block away, dining in a chicken and 'char siew' (barbeque pork) rice shop was salesperson Hew Fook Choon, who concurred with Gan's view.

NONEHew (right), who is originally from Perak and has lived in Terengganu and Kelantan for more than a decade, said he had been similarly fearful about living under PAS rule until he moved to Kota Baru and saw it for himself.

"Before I came to the east coast, this was always in the newspapers... but I've been living here for more than 10 years now. You still see pork being sold, you still see liquor being sold, don't you?"

He said the law only concerns Muslims and has nothing to do with non-Muslims. His native Kelantanese friend at the table, who only wanted to be known as Hong, nodded in agreement.

Asked about MCA president Dr Chua Soi Lek's claim that hudud would impact even non-Muslims and that it would scare away foreign investors and hurt the economy, Hong brushed it aside.

"What difference does it make? There is already not much development from the federal government here," he shrugged.

Asked about his choice if a referendum on hudud was held in Kelantan, Hong replied: "We can support it, we can reject it, it doesn't matter to us."

'No complaints from non-Muslims'

Speaking to Malaysiakini in Kota Bharu, state deputy executive councillor in charge of information, science and technology Ahmad Baihaki Atiqullah said there has not been strong opposition to hudud from the local non-Muslim community.

NONE"Thus far in Kelantan, we have not received any clear comment or complaints from non-Muslims, nor protest or letters opposing hudud. What we see instead are some Muslims opposing it," Ahmad Baihaki said.

He dismissed MCA's claim as politicking, reiterating that non-Muslims would not be affected by the law.

Contrary to what is said by the MCA, amputation is the maximum penalty for certain crimes and cannot be arbitrarily meted out.

"It depends on what is stolen, the situation in which something is stolen and where the stolen item is kept.

"Just like civil criminal law, where you determine how many years of jail or fine as punishment, amputation is the maximum penalty under hudud," Ahmad Baihaki said.

Ultimately, he said, the spirit of hudud is to deter crimes and repeat offenders.

The Kelantan Hudud Enactment was passed by the PAS state government in 1993, but it has not been enforced as law because an amendment to the federal constitution is required.-Mkini

Bodek mintak nyawa

Posted: 12 Dec 2011 07:45 PM PST


Kumpul-kumpulkan belia!! Bodek-bodek mereka!! Sambil bodek... mintak nyawa.

Hahahaha... Belia ada kuasa transformers untuk selamatkan kuasa Najib. Aha, kuasa jahat yang telah menjahanamkan dan memporak-perandakan negara dengan segala macam rasuah dan penyalahgunaan kuasa serta pembaziran wang rakyat dan penyelewengan wang rakyat.

Jangan lupa.... kuasa jahat ini jugalah yang mencengkam hak, kebebasan dan suara rakyat serta membunuh demokrasi dalam negara. Ciiisss... kuasa jahat ini, pengkhianati rakyat!!!

Jangan termakan bodek kuasa jahat ini!! Jangan biarkan diri anda diperbodoh dan diperlembu untuk selamatkan nyawa mereka. Mereka memang mahu belia bodoh. Apabila belia bodoh... kuasa UMNO lagi teguh.

Oleh itu, jangan bagi nyawa pada mereka. Jangan jadi talian hayat mereka. PRU13... bersatu dan guna kuasa kamu untuk KIOK-kan saja mereka.

KIOKKAN MEREKA!! KIOKKAN MEREKA!!

Belia adalah 'Superhero' bagi program transformasi jadi kenyataan - PM

13/12/2011 2:25am

KUALA LUMPUR 13 Dis. - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengibaratkan golongan muda sebagai wira unggul yang mempunyai kuasa menjadikan program transformasi negara sebagai satu realiti.

Mengakui bahawa suara golongan muda mantap, Najib berkata, kerajaan sentiasa terbuka kepada pandangan dan idea golongan belia dan juga kritikan mereka supaya setiap program transformasi yang dirancang akan berjaya.

"Tetapi suara golongan muda bukan hanya semata-mata sebagai kritikan tetapi perlu mengemukakan idea untuk penyelesaian.

"Mereka ini seperti "superhero" kepada negara kerana mempunyai kuasa untuk berubah dan sekiranya semua wira unggul bekerjasama dengan kerajaan maka program transformasi lebih mudah untuk menjadi kenyataan," katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap pada perasmian penutupan sidang kemuncak belia berjudul "Membentuk Masa Depan Kita" yang dihadiri oleh kira-kira 500 pelajar universiti awam dan swasta di sini semalam.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khaled Nordin dan Pengerusi MyHarapan, Roslan Bakri Zakaria. - Bernama

[sumber]

Tak Selamat. Bergoyang beb!!

Posted: 12 Dec 2011 06:15 PM PST


Pakcik kita ni menyahut seruan untuk beri laluan kepada muka baru atau cuak kepada kebangkitan PKR di sana??

Pada PRU12 dulu, dia menang dengan majoriti banyak jugak, tapi menurun jika dibandingkan dengan PRU11 pada 2004. Itu indikator yang Pakatan Rakyat semakin mendapat sokongan rakyat khususnya di Muar. Dengan itu jangan sekali-kali menganggap semua kerusi di Johor adalah selamat.

Bakal goyang beb!!

Abdullah Md. Ali umum tidak bertanding pada PRU-13

13/12/2011 2:25am

MUAR 13 Dis. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Naning Datuk Abdullah Md. Ali hari ini mengumumkan beliau tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Ahli politik veteran berusia 68 tahun menjadi wakil rakyat pertama di Johor yang menyahut seruan pucuk pimpinan UMNO untuk memberi laluan kepada calon-calon muda.

"Saya bersedia melepaskan kerusi DUN ini kerana ia adalah kerusi yang selamat bagi BN dan yakin ia boleh dimenangi oleh pengganti saya pada pilihan raya umum nanti," katanya ketika dihubungi Bernama di sini.

Abdullah, yang menjadi wakil rakyat Barisan Nasional (BN) sejak pilihan raya umum 2004, berharap calon yang dikemukakan nanti bukan sahaja boleh menang di kawasan mudah tetapi boleh menang di kawasan lain juga.

Pada pilihan raya umum 2004, Abdullah mengalahkan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kusni Simoh dengan majoriti 6,334 undi.

Beliau mengekalkan kerusi DUN tersebut dengan mengalahkan calon PKR, Elias Shamsir dengan majoriti 2,895 undi pada pilihan raya umum 2008. [Terus baca di sini]

Calon Ketua Wanita UMNO 1Malaysia??

Posted: 12 Dec 2011 04:45 PM PST

Fuuhhh....!! Teruk Shahrizat kena serang. Dari dalam dan juga dari luar beb!!

Lantas, ramai yang tertanya-tanya, siapa bakal menggantikan Shahrizat sebagai Ketua Wanita UMNO, jika dia tersungkur??

Yes... a very good question. Setakat ini tak nampak pun muka-muka Wanita UMNO yang dok ada... yang ada umph. Malap dan tak berseri langsung. Nak harapkan Midah 'Pambu'.... Pooodahhh!! Kamilia Ibrahim.... entahler, penin!!

Aha... Aku ada satu suggestion. Orangnyer 'garang' macam Shahrizat juga. Very 'popular' dalam kalangan UMNO dan musuhnya. On top of that, dia pun sudah berkata, yang dia sanggup menyertai PRU13 seandainyer diberi kepercayaan oleh UMNO. Wa talak tipu... Lu olang baca sini.

Jeng.... jeng.... jeng....

Ini dia orangnya.

Ketua Wanita UMNO 1Malaysia??

Dato' Kamilia Ibrahim dan Hamidah Osman, sorry ler. Rasanyer you berdua tak setanding wanita dalam gambar di atas.

Ini suggestion yang difikir layak ler but apa-apa pun terserahler. Parti komer.... hak komer.

Kah kah kah kah....

Di sini lembu kayo. Di sana kucing kayo

Posted: 12 Dec 2011 02:40 PM PST


Di sini, jadi menteri.... lembu kayo!!

Di sana, tuan mati.... kucing kayo!!

Kah kah kah kah...

Dunia.... Dunia...

Richest cat in the world

A cat nipped to the top of the feline rich list after inheriting nearly £10 MILLION.

But the Italian moggy is still only the THIRD richest animal in the world.

Tommasino's wealthy owner Maria Assunta died and left him the entire family fortune.

She rescued him as a stray and could think of no one better to leave her portfolio of property to after she died last month aged 94 with no living relatives.

It means the cat is the proud owner of homes and villas across Italy as well as stocks and swollen bank accounts.

Her lawyers, Anna Orecchioni and Giacinto Canzona, say she left the fortune to Tommasino in a will she wrote and deposited with them at their office in Rome in 2009.

Orecchioni explained that under Italian law Tommasino is not entitled to inherit the money directly so it was ultimately entrusted to Maria's nurse, Stefania.

Orecchioni said: "In the end we decided that Stefania was the most suitable person to administer the money that Maria had left in her will.

"To be honest he doesn't need all that money. He is happy with a saucer of milk and some biscuits."

Stefania said: "I had no idea that she was worth so much."

The world's richest animal is believed to be Gunter, a German shepherd who was left more than £90million by his wealthy heiress owner Karlotta Liebenstien.

In 1988, British recluse Ben Rea left his £9million fortune to his cat Blackie.

[sumber]

Tiada ulasan: