Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

sumber :-

MIMPI SENJA


Artis kahwin RM 15juta dapat Bungalow dan R8 Audi ...SAH BUKAN Musa Hassan ... mai tengok di sini

Posted: 03 Dec 2011 06:20 AM PST

Hi semua!

Sebenarnya, kisah Syella Kamaruddin tidak memerlukan perbincangan lebih lebar lagi.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa sudahpun menafikan yang dialah orangnya di dalam foto perkahwinan Syella Kamaruddin.

Dengarnya, sehinggakan semua bekas anak buah Tan Sri Musa, sibuk bertanya benarkah khabar angin yang hebat bertiup mengenai identiti sebenar pengantin lelaki kepada wanita muda ini.

Apapun, Utusan Malaysia sudahpun menyiarkan mengenai penafian Tan Sri Musa. Terlerailah kisah yang hebat diperkatakan bukan sahaja di Internet, malah di kedai kopi murah dan kopi mahal.

Tetapi yang menarik perhatian Hani ialah petikan kenyataan Tan Sri Musa:

Jika betullah, majlis itu menelan belanja RM15 juta, saya pun hendak punya wang sebanyak itu. Cuma saya kasihan dengan pasangan pengantin itu (Syella dan suaminya) kerana mereka yang berkahwin, saya pula yang dapat nama.

Haa, tengok foto kat atas. Langsung bukan Tan Sri Musa, muka suami Syella ni. Kalau tengok, muka irasnya pada hidung jek kot! Hehe.

Tan Sri Musa adalah seorang pegawai kanan polis yang memiliki sikap 'no nonsense' ketika kepimpinannya. Pernah pada ketika menjawat jawatan Ketua Polis negeri, beliau sendiri menyamar memasuki pusat hiburan untuk mendapatkan maklumat sehinggakan berjaya mencekup anggota yang tidak amanah. Itu bukan urban myth tetapi kisah benar yang jika ditanya pegawai yang pernah bertugas dengan beliau, tentu tahu betapa seriusnya Tan Sri Musa.

Berbalik kepada kisah perkahwinan Syella ini, pada pendapat Hani, dalam Islam sendiri menyuruh kita memaklumkan tentang perkahwinan kita agar tidak menjadi fitnah. Tetapi kisah Syella ini harus dijadikan pengajaran. Dah kahwin, terbit pulak fitnah. Silap haribulan, mahu jugak berantakan rumahtangga orang cik kak oii !

Itu bukan saya. Saya tidak terlibat dalam perkahwinan itu dan untuk makluman semua, saya masih mempunyai seorang sahaja isteri iaitu Puan Sri Juriah Ahmad. Janganlah ada yang cuba hendak fitnah saya.

Sebenarnya tak apa jika kita mahukan privacy tetapi pada Hani, bila sudah dihebahkan tentang kos atau hantaran berjuta juta lemon tu, ia bagai mengundang rasa riak. Maafkan Hani kalau bunyinya kasar. Apatah lagi, bila orang pertikai mengenai kereta Mini Cooper tu, lekas lekas Syella menafikan itu kereta yang diterimanya sebaliknya ia sekadar bersifat sementara, kerana menunggu kereta Audi yang ditempah tak sampai sampai.

Betulkan ayat Hani ni kalau silap tetapi bukan ke semua yang kita miliki di dunia ni kan memang bersifat sementara.

Pada pendapat Hani yang masih single ni, macam tak manis dihebahkan demikian rupa sehingga mengundang pelbagai telahan / cakap cakap termasuk melibatkan bekas Ketua Polis Negara. Perkahwinan dalam Islam itu kan satu ibadah, satu perkara yang suci, kenapa pulak hanya gambar si isteri sahaja disiarkan.

Syella perlu faham, kalau dah ditulis hantaran berjuta ringgit, mestilah orang nak tahu. Kalau hantaran RM8,000 ke, orang tak peduli pun apatah lagi Syella dah lama pudar dari industri.

Yelah, bukan setiap hari kita dengar orang kahwin berjuta ringgit kan. Kalau di Indonesia mungkin hari hari sebab berjuta rupiah kan. Di India pun sama. Mesti orang tak heran sikitpun!

Sejak foto persandingan Syella tersebar di pelbagai blog termasuk blog politik yang menyiarkan wajah suami wanita ini, ia dah jadi seperti pertandingan 'mari teka siapa'.

Hani yang kenal Tan Sri Musa ni pun tergelak sebab biarpun ditutup wajahnya, Hani tahu itu bukan Tan Sri Musa sebab beliau tinggi orangnya, tetapi dalam gambar tu agak pendek.

Apapun, Hani ucapkan tahniah pada Syella dan suami – orang kuat Proton tetapi tentunya bukan Pengarah Urusannya, haa yang ni Hani kena tulis sebab kat internet ni, orang suka betul meneka dalam kesamaran.

Dan terima kasih pada Abang Nara kerana memberi peluang pada Hani untuk menulis bagi laman paling best ini.

Hani Marissa. @ Beutifulnara.com

Isu Ogy saman Johan : Apa kata Johan ...

Posted: 03 Dec 2011 04:54 AM PST

Umum telah pun mengetahui desas-desus yang mengatakan Fauziah Ahmad Daud atau Ogy ingin menyaman malu Johan Raja Lawak kerana beranggapan pelawak ini telah dengan sengaja menghina dirinya dan juga kedua ibu-bapanya ketika mereka sama-sama mengacarakan malam kemuncak Festival Filem Malaysia ke-24 (FFM24) pada 20 November lalu.

Bukan itu sahaja, Ogy juga mendakwa Johan bertindak kurang ajar kerana mempersenda Tahun Gajah iaitu tahun kelahiran Nabi Muhammad.

Dalam satu laporan yang dikeluarkan oleh sebuah akhbar berbahasa Melayu baru-baru ini, Johan telah pun memberikan kenyataan yang dia benar-benar terkejut dengan isu saman ini. Jelas Johan dia tidak sangka Ogy mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap dirinya. Ini kerana sebaik FFM24 berakhir, dia telah memohon maaf kepada Ogy seandainya ada kata-katanya mengguris hati.

Namun, Johan enggan mengulas lanjut kerana sehingga kini dia masih belum mendapat sebarang surat saman daripada mana-mana peguam.

Sementara itu, isteri kepada pelakon dan pelawak ini, Ozlynwati, turut mengambil pendekatan yang sama dengan Johan. Ozlyn yang dihubungi sebentar tadi memberitahu baik Johan dan dia tidak mahu mengulas lanjut kerana bimbang kenyataan mereka boleh menjejaskan kes sekiranya perkara ini benar-benar ke mahkamah.

"Buat masa ini Johan memang tidak mahu keluarkan sebarang komen. Saya juga tidak mahu. Johan pun belum terima sebarang surat saman. Tunggulah kalau semua sudah jelas nanti, pasti Johan akan maklumkan kepada pihak media. Saya harap pihak media faham dengan situasi ini. Bukan kami mahu mengelak, tetapi kami sendiri tidak tahu hendak komen macamana," ulas Ozyln ringkas.

Ditanya sama ada Johan ada menghubungi Ogy untuk berbincang, Ozlyn enggan mengulas lanjut. - gua.com

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT