Khamis, 22 Disember 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Pemuda Umno PJ tidak bertamadun kata Dr Asri

Posted: 21 Dec 2011 02:00 PM PST

BEKAS mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin menyifatkan kata-kata yang dilontarkan oleh Pemuda Umno Petaling Jaya sebagai tidak bertamadun dan memalukan serta berharap anak muda supaya bangkit menentang puak-puak seperti ini.

Difahamkan beliau telah menonton video rakaman bagaimana Pemuda Umno Petaling Jaya yang mengugut mahu meludah dan menyepak mahasiswa berhubung insiden menurunkan gambar Najib baru-baru ini.

Kenyataan beliau disuarakan melalui laman microblogging twitter milik beliau [Twitter].

"Mmalukn, sy tonton video Pmuda UMNO PJ nak ludah dan sepak Mahasiswa. Kata2 x brtamadun. Hrp anak muda bgkit mnolak puak mcm ini."




Tambahnya lagi, beliau berharap agar mafia dan gangster tidak akan menguasai negara ini [Twitter].



Semakin pelik kita lihat perangai United Malays No Otak ini. Sebelum ini mereka membuat aksi jijik menghantar kek "taik manusia" ke pejabat Kerajaan Negeri Pulau Pinang rujuk sini [Umno Taik].

Kita hairan, politik apa yang cuba diamalkan oleh mereka selama ini? Tidak cukup dengan politik lucah, politik taik, kini politik gangster menjadi amalan mereka. Konon nak jadi panglima Melayu terbabas jadi "panglima ludah" puihh puihh puihh...


ReJaM© "Orang gila dipilih jadi pemimpin, inilah jadinya..."

Dr. Hassan Ali Patut Ketuai Tuntutan Royalti Minyak & Gas Kelantan

Posted: 21 Dec 2011 09:29 AM PST

Gua baru lepas tengok rancangan "Soal Jawab TV3", Wawancara Khas bersama Dr. Hassan Ali. Hassan Ali kira entiti istimewa yang wujud dalam Parti PAS sebab dia ni la 1-1 nya tokoh dalam PAS yang dapat banyak slot khas dalam Media Perdana UMNO/BN.

Lain-lain Pimpinan PAS jangan harap dapat slot khas dalam Media Perdana. Menteri Besar Negeri Kelantan selepas 23 tahun mentadbir Negeri Kelantan, haram sekalipun tak pernah dapat slot khas macam yang bin Ali dapat.

baca selanjutnya >>>

Mahasiswa boleh berpolitik kalau sokong Najib!

Posted: 21 Dec 2011 08:30 AM PST

SELAMA ini semua orang sedia maklum bahawa Akta Universiti dan Kolej Universiti, AUKU diwujudkan untuk melarang mahasiswa daripada menunjukkan sokongan kepada mana-mana parti politik.

Pelajar dihalang berpolitik dengan alasan mereka harus menghabiskan pengajian terlebih dahulu supaya dapat menumpukan diri kepada pelajaran.

Bagaimanapun, Pakatan Rakyat mempunyai pandangan yang berbeza, mereka menyokong mahasiswa untuk berpolitik. Kita sedia maklum bahawa Tun Mahathir mula berpolitik sejak di zaman kampus lagi begitu juga dengan Anwar Ibrahim.

Tapi bila Tun Mahathir sudah menjadi pemimpin, beliau melarang pula mahasiswa untuk berpolitik. Kenapa? Sifirnya mudah, mahasiswa dilarang berpolitik jika menyokong pembangkang, tapi kalau sokong Najib tak mengapa.

Nak berpolitik boleh tapi kena sokong Najib, kalau sokong selain kerajaan maka berpolitik menjadi haram dikalangan pelajar. Kalau sokong Najib barulah halal kah kah kah.



Ini semua taktik nak mempertahankan kuasa. Bila mahasiswa berdemo memperjuangkan kebebasan akademik, mereka halang, siap ada panglima yang nak tampar nak ludah mahasiswa.

Tapi bila sokong najib, maka tiba-tiba mahasiswa boleh pulak berpolitik. Ini kerja apa ni? Ini kerja pemimpin gila kuasa nak pertahankan kedudukan, orang lain tak boleh tapi mereka boleh!

ReJaM© "Kalau sokong Najib, kambeng pun boleh berpolitik kah kah kah..."

Tiada ulasan: