Selasa, 27 Disember 2011

Komentar Kini

Komentar Kini


Ramai orang kaya umno hilang duit?

Posted: 27 Dec 2011 05:17 AM PST

Maaf ya..ini hanya cerita dari mulut kemulut. Betul atau tidak saya taj tahu. Cuma dengar cerita saja ramai orang kaya umno Terengganu hilang duit.

Hilang duit bukan kena rompak atau kena curi di TOYOL.Tapi hilang duit kena tipu oleh sendikit saham cepat kaya.

Ramai yang naik hairan dengan orang kaya umno ini.Mengapa tidak. Dahlah mereka ini kayaraya tapi nak cepat kaya lagi hingga kena tipu hilang duit berjuta juta setiap orang.

Saya tidak hairan, kerana duit zakat sebanyak RM 20 juta tidak lama dulu juga turut hilang kerana pengerusi dan pesuruhjaya majlis agama bermain saham.Bukan setakat itu saja malah dikatakan ada duit zakat dikebasnya.

Kononnya nak gandakan wang zakat biar dapat lebih lagi. Akhirnya hilang RM 10 juta . Padan muka.

Demikian apa yang berlaku pada orang kaya umno Terenggani dua tiga minggu ini yang dikata berputih mata, kerana hilang wang berjuta juta.

Maaf sekali lagi. Ini hanya cerita yang dihebuhkan ketika umno bahagian hendak hantar permerhati ke perhimpunan agung umno di Kuala Lumpur tidak lama dulu.

Betul atau tidak saya tak tahu. Allah dan mereka yang kena tipu saja yang tahu.Orang kena tipu menang malu nak beri tahu yang dia kena tipu.

Menurut laporan akhbar baru baru ini seramai 200 ribu orang kaya umno seluruh negara kena tipu kerana melabor dalan skim cepat kaya.

Skim cepat kaya yang dikata dikelola oleh seorang bergelar ustaz telah berjaya mengumpul dana sebanyak Rm 2.6 bilion.

Yang mengejutkan kita skim cepat kaya itu telah rasmikan oleh Datuk Seri Mohd Najib Razak sebagai skim cepat kaya yang berlesen.

Ada yang kata skim cepat yang direstu oleh perdana menteri ke 6 itu ditubuhkan untuk mencari dana pilihanraya yang bakal diadakan Mac 2012 tahun depan.

Sesetengah mengatakan skim cepat kaya itu hak perdana menteri dan dikelolakan mereka yang dipercaya boleh mempengaruhi orang orang kaya yang mahu lebih kaya lagi.

Ini kata sesetengah orang kepada penulis.

Tiada ulasan: