Selasa, 6 Disember 2011

dollah yankee

dollah yankee


Apa cerita ESSO? Sudah kena lelong kah??!

Posted: 06 Dec 2011 05:29 AM PST

Gurkah-gurkah politik di'port ingin menyorot kembali cerita tiga,empat bulan yang lalu bila di kabarkan ada tangan-tangan hitam yang mahu menjual Esso Malaysia dengan harga yang murah kepada San Miguel Corp.

Walaupun ini adalah hal-hal yang berkaitan dengan korporat, dan memandangkan PNB ada juga sikit syer dalam tu dan PNB tu pula milik kita semua iaitu hak orang melayu, dan memandangkan gurkah-gurkah ini semuanya melayu (yang bukan keling atau mamak), jadi gurkah-gurkah ini telah menganggap yang mereka juga adalah pemegang syer minoriti dalam PNB dan mereka berasa berhak untuk bersuara dan bertanya apa yang patut.

Apa cerita dan perkembembangan terbaru cerita Esso Malaysia yang nak di-jual ini?? Sudah di-jual kah?? Atau sudah kena lelong kah?? Sebabnya sehingga hari ini gurkah-gurkah tidak ada mendapat sebarang maklumat berhubung dengan perkara urusniaga ini.

Olih itu gurkah-gurkah ini mahukan satu penjelasan dari kerajaan berhubung dengan ura-ura mahu menjual salah satu aset penting negara Esso Malaysia Berhad kepada syarikat luar @ asing dengan harga yang murah atau harga yang lebih rendah dari harga pasaran.

Apa yang gurkah-gurkah ini tahu ialah San Miguel Corpn ini pernah menawarkan atau di-tawarkan?? dengan harga RM3.50 sesaham, pada hal semasa itu harga saham Esso ialah RM4.90 sesaham.

Apakah tangan-tangan hitam itu ada juga tangan Tun Mahahthir?? Sebabnya semua orang tahu yang anak Mahathir ini adalah salah seorang pengarah dalam syarikat pembuat bir terbesar di-Filiphina iaitu San Miguel Corpn.

dollah yankee -
Mana Perkasa? Mana Pekida? Mana Ghani Jiman? (kah..kah..kah..)
ini semua hak kita, hak orang melayu mahu di-lelong!

Tiada ulasan: