Selasa, 27 Disember 2011

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Gabungan Hasan Ali, Zul Kulim Dan Fathul Bari Akan Gegar Kedah..

Posted: 26 Dec 2011 10:39 PM PST


Ana terjumpa di dalam salah satu blog pencacai angkat najis UMNO akan program yang akan diadakan pada Sabtu ini...


MUNAJAT PERDANA SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH

Tarikh : 31hb Disember 2011

Waktu : 12tgh - 5ptg

Tempat : Madrasah Salihiah, Kanchut, Jalan Tambang Badak, Alor Setar, Kedah


Pengisian Program

1. Solat Zohor dan Solat Hajat Berjemaah
2. Tazkirah khas "kemuliaan berjihad" - Ustaz Fathul Bahri Mat Jahaya
3. Alunan Marhaban dan Selawat Nabi oleh Anak Yatim
4. Kenduri Rakyat
5. Kempen mengumpul tandatangan tanda sokongan terhadap Madrasah Salihiah
6 Ceramah Khas oleh YB Zulkefli Nordin/YB Hasan Ali.

Seluruh Muslimin/Muslimat dijemput hadir beramai-ramai.

...tak tau le sejauh mane kebenarannya akan penglibatan YB Hassan Ali dlm program tersebut sukar dipastikan atau mungkin suatu fitnah untuk terhadap beliau..!!!.

http://dppwm.blogspot.com/2011/12/hassan-ali-bakal-berceramah-dlm-program.html

Skandal Lembu - Shahrizat Tidak Letak Jawatan

Posted: 26 Dec 2011 09:26 PM PST

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengulangi kenyataan perdana menteri bahawa menteri kontroversi Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak ada menyerahkan surat peletakan jawatan.

Ketika ditanya pemberita di Shah Alam hari ini, Muhyiddin hanya menjawab: "Tak ada."

Terdapat spekulasi hangat bahawa kabinet minggu lalu menerima peletakan jawatan menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat.

Ia mula tersebar apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggeledah pejabat Perbadanan Fidlot Kebangsaan di Solaris Mont Kiara pada Jumaat.

Kain Rentang Fitnah.. Pas Nafi Terbabit..

Posted: 26 Dec 2011 09:01 PM PST


Pejabat Menteri Besar Kelantan menafikan kaitan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan sepanduk haram di sekitar negeri itu yang menggunakan gambar menteri besar itu.

Sambil melahirkan rasa kesal, mereka dalam satu kenyataan hari ini mendakwa, tindakan pihak tertentu yang menggunakan gambar Tuan Guru itu merupakan cubaan mencemarkan imej dan nama baik beliau.


"Kami ingin memaklumkan bahawa YAB Tuan Guru Menteri Besar tidak mempunyai sebarang kaitan dengan sepanduk ini.

"Pihak kami menganggap sepanduk ini merupakan satu usaha mencemarkan nama baik YAB Tuan Guru Menteri Besar Kelantan," kenyataan itu dipetik.

Sepanduk yang bertulis "Rakyat Kelate Nok Royalti Minyok...Buke Nok Pitih RM500" dan "Puak-puak Kito Jange Gi Ambik Pitih RM500 tu, Itu Pitih Haram, Tok Tahu Mari Mano" dipercayai digantung pihak tertentu bagi menggambarkan penolakan PAS terhadap pemberian wang RM500 oleh pusat melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Sedangkan pendirian Tuan Guru Nik Aziz selama ini sangat jelas bahawa wang tersebut adalah wang rakyat malah rakyat diseru mengambilnya.

Pendirian Tuan Guru juga boleh dilihat melalui kata-katanya yang popular setiap kali pilihan raya iaitu "Bagi pitih ambik, bagi kain pakai, bagi gula kacau, tapi bila undi, pangkah bulan".

Justeru, pihak Pejabat Menteri Besar mahu pihak yang bertanggungjawab menurunkan sepanduk tersebut dengan kadar segera.


Perhimpunan 16 jam pro-Adam Adli di UPSI

Posted: 26 Dec 2011 08:57 PM PST

Sekumpulan mahasiswa akan mengadakan perhimpunan menuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) menggugurkan tuduhan terhadap penuntutnya Adam Adli susulan tindakan beliau menurunkan bendera Datuk Seri Najib Razak.

NONEJurucakap Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI) berkata, kumpulan mahasiswa akan berkampung di hadapan UPSI bermula 9 malam pada 31 Disember sehingga jam 1 petang keesokan harinya.

Program itu dianjurkan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) di mana KAMI merupakan antara kumpulan yang bergabung dalamnya.

PRU13 - BN Sudah Mula Larikan Fail-Fail Penting

Posted: 26 Dec 2011 09:08 AM PST

Proses Mengalihkan Fail Sudah Bermula

PRU ke 13 semakin menghampiri, bila-bila masa sahaja Perdana Menteri boleh membubarkan parlimen. Angin ketakutan sudah bertiup kencang bahawa BN akan tumbang di Malaysia setelah 54 tahun berkuasa.

Pemerhati kami dibeberapa kementerian dan anak syarikat milik kerajaan Pusat melaporkan terdapat aliran keluar fail-fail dan proses memutihkan dokumen bagi memastikan aktiviti menelan wang dan harta rakyat sejak puluhan tahun oleh para pemimpin BN.

Aktiviti ini lebih ketara disyarikat-syarikat milik kerajaan Pusat kerana semasa kebobrokan mereka telah menyebabkan berbilion ringgit mengalir masuk ke poket para pemimpin BN.


Suasana panik juga semakin meresahkan individu-individu lantikan politik yang kebanyakannya tidak mempunyai kelayakan apa-apa tetapi diletakkan dijawatan-jawatan profesional melalui "sahabat-sahabat".

Ketakutan pada bayang-bayang sendiri tidak dapat dilindung lagi, dan semakin ramai sudah menyamar "neutral" dan tidak berparti untuk menyelamatkan diri, sedangkan sebelum ini merekalah raja. Tapi lantikan politik BN dalam kementerian dan GLC senang diketahui kerana, hampir 100% lantikan sejak merdeka adalah lantikan adik beradik dan kawan-kawan dalam parti.

Pesan Kedah Time Bomb:
Jangan alih banyak sangat fail-fail tu, nanti terjatuh merata-rata, belum pun digali sudah terjumpa.

Oleh Kedah Time Bomb

Pakatan Bentang Manifesto PRU13 Bulan Depan

Posted: 26 Dec 2011 04:00 AM PST

Tiga parti pakatan pembangkang akan membentangkan manifesto masing-masing pada konvensyen kebangsaan ketiga mereka yang dijadual 14 Jan ini di Stadium Sultan Abdul Halim di Alor Setar.

Pengerusi PKR Kedah Datuk Wan Salleh Wan Isa berkata manifesto itu yang menumpukan kepada pilihan raya umum ke-13 akan dibahaskan perwakilan daripada ketiga-tiga parti sekutu iaitu PKR, DAP dan PAS.

"Selesai sahaja sesi perbentangan dan perbahasan, kita akan adakan deklarasi Alor Setar untuk semua manifesto dan perbahasan yang dibuat," katanya kepada pemberita, di Alor Setar hari ini.


Katanya konvenysen sehari itu dijangka disertai 1,800 perwakilan serta 2,000 pemerhati dan jemputan khas, dan akan dirasmikan secara bersama oleh pemimpin kanan ketiga-tiga parti.

"Pada sebelah malamnya, kita akan adakan ceramah oleh Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Lim Kit Siang, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak," kata Wan Salleh.

Beliau juga meminta orang ramai terutamanya usahawan tempatan yang mahu berniaga sepanjang konvensyen itu agar menghubungi Md Zahir Ahmad di talian 012-4080963 atau 04-7316284 bagi mengisi lebih 100 lot niaga yang disediakan.

Tiada ulasan: