Ahad, 4 Disember 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kisah Anak Sadin Cop Ayam

Posted: 04 Dec 2011 10:58 AM PST

Penasihat MB Trengganu, Mohd Kamal Sadin mempertikaikan hukum hudud yang digubal oleh kerajaan negeri Kelantan yang bertentangan dengan hukum Allah - tidak mengikut al-Quran dan Hadis.

"Antaranya, Mukallaf (akil baligh) ditarifkan sebagai seseorang yang berusia lebih 18 tahun dan boleh berfikir dengan waras, ini undang-undang British dan Eropah, bukan undang-undang Islam.

"Dalam Islam, Mukallaf adalah pada usia 15 tahun." Katanya lagi, mengikut undang-undang berkenaan, meliwat ke atas isteri juga dibenarkan.Baca di sini

Sekarang kita semua tahu apa punya jenis manusia si Penasihat Agama MB Terengganu ini. Nampak tahap bangang murakkabnya melebihi dari apa yang ada pada orang buangan PKR Zulbabwe.

Ini kerana dia sendiri telah mencela dan mengutuk Enakmen Hudud dan Qisas Terengganu yang telah mendapat perkenan Sultan Terengganu - Agong sekarang ini!

Anak Sadin ini sepatutnya boleh didakwa kerana menghina Sultan atau mungkin juga kerana mahu memerangi Yang Dipertuan Agong!

Perkara yang dikutuknya itu (Enakmen Hudud Kelantan 1993) pernah dibangkitkan oleh Zulbabwe bila mana dia (Zulbabwe) pernah mencela dengan merujuk kepada Seksyen 14. Liwat, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud Dan Qisas) Terengganu 1423H/2002M, www2esyariah.gov.my/esyariahmal/portalv1/enakmen/ .

Kerajaan PAS Terengganu telah membawa Enakmen Kesalahan Jenayah Hudud dan Qisas Terengganu 2002 kedalam Dewan Undangan Negeri dan diluluskan sebulat suara dan telah mendapat perkenan Sultan Terengganu, Tuanku Sultan Zainal Abidin pada 2 September 2002 yang kemudiannya diwartakan pada 25 September 2002.

Sehingga kini, kerajaan Umno-BN yang telah merampas kembali pemerintahan dari PAS pada tahun 2004 tidak menolak dan meminda Enakmen tersebut, di mana dalam kerajaan Umno-Barisan Nasional itu termasuk seorang wakil bukan Islam iaitu dari MCA.

Walau apa pun cemuhan dan fitnah tersebut sudah pun dijelaskan. Persoalan ini hanya dibangkitkan hanya bertujuan jahat untuk mengelirukan orang ramai. Umno/BN akan terus memainkan isu tersebut menjelang PRU 13. Sila lihat di sini dan Liwat isteri jenayah takzir

Tiada ulasan: