Sabtu, 24 Disember 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


KIsah bloggers UMNO.

Posted: 24 Dec 2011 01:39 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

Semalam gua berbual dengan seorang member. Dia mempunyai kenalan dalam UMNO. Dia menyatakan pendapat dia mengenai blogger UMNO. Ianya bermula apabila gua menyatakan kehairanan seolah2 blogger UMNO ini tidak fikirkan kepercayaan pembaca dengan beberapa isu fitnah. Contohnya gambar awek catur anak LGE tu. Banyak contoh lain lagi.

"Aduka, diorang jadi blogger tak sama dengan lu orang sebelah sini. Diorang jadi blogger sebab ada imbuhan."

"Gua tahulah. Tapi imbuhan pun, kalau lari pembaca, siapa nak beri imbuhan lagi?"

"Menteri mana tahu bab2 statistik internet ni, bro. Motif utama bloggers UMNO ialah mendapatkan hit. Dengan bukti hit itulah mereka dianggap relevan diberi imbuhan."

"Logik."

"Bukan logik. Tapi realiti. Blog Che Det dulu tu sampai beribu komen. Lu ingat betul ke? Pelakon jer ramai tu. Sebenar maybe setengah, maybe suku dari itu. Blog UMNO semua benarkan Anonymous komen. Sebab nak buat seolah2 blognya ramai komen. Relevan diberi imbuhan."

Alhamdulillah. PASTI GEMBIRA sudah beroperasi.

Posted: 23 Dec 2011 07:45 PM PST

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : http://pastigembira.blogspot.com/

Terima kasih kepada semua. Dari Kelantan pusing turun, naik semula ke Perlis. Sarawak dan Sabah. Student2, di luar negara dan uma di Ireland. Semoga Allah merahmati kita semua.














Lagi video Langgar Hadi (6)

Posted: 23 Dec 2011 07:35 PM PST

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : http://youtu.be/GscuvGQ54YM

Lagi video Langgar Hadi yang diserahkan kepada gua by email. Gua rasa PAS Terangganu pun dah berbulu dengan Hadi Awang la. Tu pasal kali ni dia serahkan kepada gua. Cuma bahagian keganasan rakan2nya dia deleted dah. Kecuali muka2 yang rapat dengan Hadi Awang sahaja dia tak potong.

Mamat yang tahan gua dalam video tu lah yang menahan gua ke tingkat 1. Kemudian gua jelaskan bahawa penahanan gua ini boleh dianggap satu penculikan, dan gua berhak membuat laporan polis, barulah team Pak Wahad masuk campur. Pengerusi masjid nampak cemas. Mamat yang tahan gua tu pun gelabah.

Siapakah yang Allah hina dalam sejarah ini? Sudah pasti orang yang tidak layak memegang amanah, tetapi bermati2 mempertahankan jawatan atas alasan jemaah lantik.




Tiada ulasan: