Ahad, 18 Disember 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Turun bendera Najib : Mahasiswa BEBAS jangan gentar.

Posted: 17 Dec 2011 11:25 PM PST

Oleh : AdukaTaruna

Menurut maklumat, ya, memang benar. Turun bendera Najib tiada dalam agenda. Tetapi, sungguh pun begitu, pihak UMNO atau PWTC sila mengambil tindakan undang2 terhadap mahasiswa terbabit sekiranya penurunan bendera itu salah dari segi undang2.

Di masa akan datang, mahasiswa perlu mengikut agenda yang diputuskan bersama kumpulan. Di tajuk lain, BEBAS harus mengambil kejadian penurunan bendera itu secara kumpulan. Secara pasukan. Secara jemaah. Jangan pinggirkan atau asingkan mahasiswa yang terbabit. Ini satu perkara yang tidak bertanggungjawab.

Kepada mahasiswa yang menurunkan bendera tersebut, jangan gentar dengan ugutan. Small metter jer tuh. Mereka berani kerana polis menyebelahi mereka sahaja. Samseng ikut keadaan namanya. Samseng time ramai dan time berada di pihak pemerintah.

Sentiasa laporkan sebarang kejadian yang berlaku sekiranya anda diugut atau dikasari secara fizikal. Gua akan meminta jasa baik media baru pro PR akan publish identiti lu orang kalau apa2 terjadi. Mainkan sehingga lu dikenali massa.

Apabila identiti itu dikenali massa, pihak pemerintah akan sukar melakukan khianat. Kerana massa memberi perhatian kepada perkembangan kes. Ini bukan teori adik2 semua. Gua pernah kena kes lagi besar. Rakan2 media baru publish identiti gua, cerita gua. Bila kes jadi nasional, sebutir penampar pun lu takan dapat. PDRM bertugas mengikut keadaan media. Setakat maki2, lu abaikan jer la.

Samseng taik kucing tu berani time ramai satu. Time berada di pihak pemerintah satu. Abaikan jer la Pemuda UMNO tuh.

Tiada ulasan: