Jumaat, 16 Disember 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


AMK jangan tumpang / rosakkan BEBAS, esok.

Posted: 16 Dec 2011 12:27 AM PST

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : HarakahDaily

PETALING JAYA, 16 Dis: Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar Md Akim (gambar) berkata pihaknya menyokong penuh himpunan yang akan diadakan oleh Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) esok di samping melancar kempen bebaskan Anwar.

"Kita menyokong himpunan tersebut dan AMK juga akan turut serta semasa himpunan yang diadakan dari Sogo ke Dataran Merdeka itu.
Berpolitik biar cerdik. Jangan berpolitik sebab mahu menjaga reputasi Anwar. Gua setuju AMK bantu BEBAS. DAP atau UMNO bantu BEBAS. Tapi, biarkan BEBAS adalah BEBAS. Janganlah rosakkan reputasi 'kebebasan' BEBAS.

BERSIH pun dilarang bawa logo parti demi membebaskan BERSIH. Nak bawa logo pun takpa. Tapi janganlah sampai tumpang solidari itu untuk kempen pemimpin tertentu. Cuba baca seperti ini :

Pemuda PAS sokong BEBAS esok disamping lancarkan kempen bantah hasutan bunuh terhadap TGNA.

Mesti ianya adalah prinsip yang salah dalam reputasi penganjur. Hormati falsafah asas penganjuran. Idea solidari kumpulan itu.

Siapa boleh tolong lelaki Johor ini?

Posted: 15 Dec 2011 07:22 PM PST


Akan diperkenalkan selepas PRU13

Posted: 15 Dec 2011 05:55 PM PST

Oleh : AdukaTaruna

Gua akan memperkenalkan satu sistem baru selepas PRU13, insyaallah. Gua tak paksa lu orang terima. Jauh lagi tu. Tapi ajak bahaskan bagi memperbaiki sistem tersebut. Insyaallah. Untuk motif cilok, nama IRM maybe ditukar kepada RM sahaja. Namun, falsafah sistem ini tetap sama.

The new of Malaysia. 9 dewa akan direplace.


Tiada ulasan: