Sabtu, 3 Disember 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Back to Kota Bharu

Posted: 02 Dec 2011 10:16 PM PST

Oleh : AdukaTaruna

Ini adalah diari Rosmah Mansor. Kekayaan dan kemewahan yang diberikan oleh berjuta Melayu bodoh hutan dan pinggir hutan.

Sumber : http://youtu.be/KGdeFfxVHAQ




Ini pula adalah kehidupan rakyat Malaysia yang mendapatkan perkhidmatan KTM. Dulu Paklah janji duwet subsidi minyak digunakan untuk belanja pengangkutan awam. Penipu! Rupa2nya bagi kat wanita mamak untuk kereta lembu. Parking di kondo.

Ni gambar anak gua yang tak nak tido dalam kerusi baby. Dia nak tido atas platform yang rata. So, gua terpaksa merempat la kat memana dalam keretapi. Tu bukan salah kerajaan. Tu salah gua sendiri. Takda hal. Gua mengaku.

Tapi bagaimana dengan ini? Dari berjuta-juta lesap dalam setiap projek2 kerajaan, apa salahnya ditambah gerabak untuk memenuhi permintaan rakyat. Inilah sebabnya gua sangat anti kepada Melayu hutan dan pinggir hutan. Sebab kebodohan diorang lah menyebabkan sebahagian Melayu tersiksa dalam negara sendiri.

Ini gambar seorang ibu dan seorang baby yang merempat bawah seat. Kehabisan tiket. Waktu bukan perayaan. Sedih bukan. Perasaan gua ketika ini mahu mencarut2 kepada Melayu hutan yang bangsat dan bodoh dalam maklumat.

Bagaimana dengan ini? Lokasi di sebelah tandas yang berbau hancing. 3 beradik yang tiada seat akibat kehabisan tiket. Terpaksa menaiki keretapi secara 'lompat'. Dan membayar tambahan denda RM10 untuk seat biasa.

Apakah jalan penyelesaiannya selepas gua menyuarakan semua ini? Mengharamkan naik lompat? Memaksa penumpang lompat turun di stesen berikutnya? Bagi mengelakkan perkara ini didedahkan lagi? Ini bukan falsafah perjuangan. Ini falsafah menjaga kedudukan atasan. Falsafah perjuangannya ialah menambah gerabak untuk memenuhi permintaan.

Back to Kota Bharu. Semoga satu hari nanti, dengan penglupusan 9 dewa, kita dapat menjimatkan berbilion duit rakyat untuk kos kayangannya, kos anak beranaknya, kos keretanya, kos sukannya, kos hobinya. Bangsat! Semoga Allah hampirkan kita dengan hak kita sendiri. Amin.

Sampai waktu, detiknya kan tiba...

Tiada ulasan: