Selasa, 29 November 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


FRUS MENONGGENG

Posted: 29 Nov 2011 07:45 PM PST



NOTA:


dari sumber dalaman
tekah diketahui bahawa
memang ada cita cita pas
untuk bergabung dengan
united malay nationakl organisation
tetapi rancangan ini gagal
apabila diadakan pertemuan
anakn pemuda pas dengan pemuda gerombolan

wakil pemuda gerombolan
datang dari pulau pinang
ini memeranjatkan pemuda pas
kah kah kah

tak caya?
lihat gambar muka
ketua pemuda gerombolan dari pulau pinang ini
kah kah kah



KETUA PEMUDA





SELEPAS GAGAL PUIKET , MUHYIDDIN TEGAS PAS TAK BOLEH GANTI UMNO
– minsider

Muhyiddin Yassin berkata PAS tidak boleh menggantikan Umno dalam memperjuangkan hak orang Melayu atas alasan "Umno tiada galang-ganti" walaupun sejak tiga lalu parti teras BN itu mempelawa agak ia membentuk kerjasama politik.

Sebelum ini Umno berulang kali mengajak PAS agar membentuk kerjasama politik dan kerajaan perpaduan termasuk menyertai Barisan Nasional (BN).

"Nampaknya, apa yang berlaku hari ini bukan PAS ganti Umno seperti yang dicanang oleh mereka. PAS takkan boleh menggantikan Umno kerana Umno tiada galang-ganti.

"Yang sebenarnya berlaku ialah DAP ganti PAS. DAP bercakap mengenai Islam, PAS mengiyakan sahaja," kata Timbalan Presiden Umno ini ketika berucap merasmikan Persidangan Agung Tahunan Puteri, Pemuda dan Wanita Umno di sini hari ini.

Muhyiddin mendakwa "DAP lah yang menjadi penentu arah aliran Islam yang dibawa oleh Pakatan Pembangkang. Bukankah ini maknanya DAP menggantikan PAS?"

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...SATU LAGI PROJEK GAGAL.... kah kah kah..

kah kah kah.... PINANG PINANG TAK DAPAT... kah kah kah..

kah kah kah..PUJUK PUJUK PUN TAK DAPAT.... kah kayh kah..

kah kah kah.... AJEN 007 HASAN ALI ADA...kah kah kah..

kah kah kah... AJEN 008 NASARUDIN ISA ADA.... kah kah kah...

woit... AJEN SUDAH ADA.... TAPI APA AJEN INIBUAT.... kah kah kah..

kah kah kah...FULUS SUDAH MASUK.... kah kah kah...

kah kah kah..TAPI JOB NOT DELIVER.... kah kah kah..

cisssws....YOU JI... YOU JI .... kah kah kah


BERSEDIA BERSIH 3.0


SENYUMAN DARI DUA EKOR BADAK

Posted: 29 Nov 2011 07:06 PM PST




INI ANAK BADAK TERSENYUM














INI ROSMAH TERSENYUM










SEMANGAT NASI MERDEKA UMNO MAKIN LUNTUR : VETERAN PERLIS - meloya

KANGAR - Sekalipun bangga dengan kematangan UMNO sekarang, beberapa ahli veteran di negeri ini bimbang dengan masa depan parti itu apabila melihat semangat perjuangan asal semakin luntur pada kalangan anggota.

Menyamakan perjuangan itu sebagai semangat "nasi merdeka", mereka melihat anggota sekarang sudah leka dengan kejayaan yang dicapai parti sehingga mengetepikan kepentingan pengorbanan diri demi keutuhan UMNO.

Bekas Setiausaha Perhubungan UMNO Perlis, Selamat Saad berkata "orang dulu" menjual nasi lemak dan hasilnya disalur kepada tabung perjalanan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ke London bagi merundingkan kemerdekaan negara.

"Kami bekerja dengan semangat yang satu iaitu berkorban untuk parti demi negara," katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...TAK PERNAH DENGAR PUN NASI MERDEKA?..kah kah kah...

kah kah kah...MANA ADA NASI MERDEKA UNTUK GEROMBOLAN... kah kah kah..

woit... YANG ADA NASI KANG KANG ROSMAH.... kah kah kah

kah kah kah..NASI KANG KANG INI MEMANG BAGI LUNTUR.... kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN SAJE LUNTUR.... JADI LEMBIK.... kah kah kah


BANGUN DAN LAWAN


NASEHAT ANAK MUDA UNTUK LEMBU SHAHRIZAT

Posted: 29 Nov 2011 06:41 PM PST




SHAHRIZAT LEMBU TUA







PELAJAR USAH GHAIRAH BERPOLITIK – berita hairan

KETUA Wanita UMNO, Shahrizat Abdul Jalil mengingatkan generasi muda terutama pelajar universiti supaya tidak ghairah berpolitik di kampus, sebaliknya menumpukan perhatian penuh kepada pelajaran.

Katanya, walaupun kerajaan bercadang meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU), pelajar perlu berpegang kepada matlamat asal mereka memasuki universiti.
Beliau berkata, kemahuan berpolitik sesuatu yang digalakkan, namun pelajar perlu mencapai impian dalam bidang itu dengan cara yang jujur.

"Belajar daripada awal untuk mencapai impian dalam politik, matlamat itu tidak boleh menghalalkan cara terutama melalui cara yang kotor.

"Jika anak muda kita mahu masuk dalam politik selepas lulus pengajian nanti, cara mereka mencapainya adalah sama mustahak," katanya selepas menyampaikan Anugerah Nadi Negara 2011 kepada 20 penerima di sini, semalam.

Shahrizat berkata, kerajaan sentiasa peka dan berusaha memberikan yang terbaik kepada generasi muda dan oleh itu mereka perlu memainkan peranan membela agama dan bangsa.

"Jangan biarkan pihak lain menghina Islam dan memecah belahkan kita," katanya dan menambah Wanita UMNO akan turun padang mendampingi generasi muda bagi membimbing dan nasihat.



LEMBU LEMBU USAH GHAIRAH BERPOLITIK – tukar tiub

Ketua Lembu Lembu Betina, Shahrizat Abdul Jalil telah diberi ingatan. Saranan yang datangnya dari generasi muda terutama pelajar universiti mengingatkan lembu lembu tua ini supaya tidak ghairah berpolitik di padang kampus, sebaliknya menumpukan perhatian penuh kepada rumput rumput di tepi jalan.

Anak anak muda ini berkata, walaupun kerajaan bercadang meminda Akta Rumput Tepi Jalan Raya dan Longkang Tepi Jalan Raya (ATJR), lembu lembu tua ini perlu berpegang kepada matlamat asal : betetek besar untuk mengeluarkan susu dan terberak banyak untuk menghasilkan baja beerkualiti..

Lembu tua ini diingatkan lagi, kemahuan untuk meninggalkan kandang dan berpindah ke kondo adalah sesuatu yang digalakkan , namun lembu lembu perlu mencapai impian dalam bidang bertetek besar dan terberak banyak dengan cara yang jujur.

"Makan rumput dari awal pagi pagi untuk mencapai impian dalam mengeluarkan susu, matlamat itu tidak boleh menghalalkan cara terutama melalui cara yang kotor seperti membeli susu dari Australia.

Anak anak muda terus berkata bahawa mereka sentiasa peka dan berusaha memberikan yang terbaik kepada lembu lembu ini agar tetek mereka besar dan lanjut untuk bersusu dengan banyak demi peranan membela agama dan bangsa.

"Jangan biarkan pihak lain menghina kopek dan tetek kita atau memecah belahkan kondo kita," nasehat dari anak muda yang mahu lembu lembu Wanita UMNO turun padang mendampingi longkang dan denai. Anak anak muda ini cuba membimbing dan memberi nasihat tentang cara terbaik makan rumput.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



SHAHRIZAT LEMBU





HARI HARI AKHIR SAEKOR GEROMBOLAN

Posted: 29 Nov 2011 06:03 PM PST




TABUNG CERMA DI LANCAR




NOTA:
adalah diumumkan
satu tabung dana cerma akan dilancar minggu inio
untuk membantu united malay national organisation

NOTA:
sapa tak tahu cerma?
cerma ialah : cepatlah mati
kah kah kah




MENUNJANGI SURVIVAL BANGSA : SATU JIHAD – meloya

KUASA POLITIK MELAYU GOYAH,FITNAH TERHADAP UMNO: MUHYIDDIN

Langit tidak selalunya cerah, laut tidak selalunya tenang. Tsunami politik yang melanda ketika Pilihan Raya Umum 2008 dilihat oleh banyak pihak sebagai titik mula perubahan landskap politik yang ketara di negara kita. Barisan Nasional kehilangan majoriti dua per tiga di Parlimen. Kedudukan UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional tidak sekuat dahulu. Kuasa politik Melayu semakin goyah.

Tidak semena-mena timbul persepsi bahawa UMNO tidak lagi mampu untuk membela nasib orang Melayu. Malah, pelbagai tuduhan liar dilempar kepada UMNO. Ada yang kata UMNO tidak berbuat apa-apa untuk orang Melayu selama 54 tahun memerintah; UMNO parti rasis; UMNO pemuflis negara; UMNO antidemokrasi; malah ada yang mengatakan UMNO adalah ibu segala kejahatan. Na'uzubillahi min zalik.

Segala fitnah terhadap UMNO ini ibarat api yang memamah setiap helaian jasa dan bakti UMNO. Malah, dalam zaman fitnah yang menggila ini, pemimpin nombor satu kita tidak terkecuali daripada menerima percikan api fitnah. Hinggakan kehenin

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit.... KESIAN.... GOYAH ...GOYAH... kah kah kah..

kah kah kah... MACAM GIGI TUA... DAH GOYAH.... kah kah kah...

kah kah kah...MACAM TIANG REPUT .... DAH GOYAH.... kah kahb kah...

kah kah kah.... KESIAN... KESIAN... kah kah kah..

nota:
bergumbiralaaa
dengan lagu ini
kah kah kah


LAGI GOYAH GOYAH CIK MINAH GOYAH


MASANYA TELAH TIBA UNTUK TURUN SEKALI LAGI

Posted: 29 Nov 2011 11:32 AM PST




GANDAKAN SEJUTA KALI







MP PAKATAN KELUAR PARLIMEN PROTEST RUU PERHIMPUNAN AMAN - minsider


KUALA LUMPUR, 29 Nov — Wakil rakyat Pakatan Rakyat bertindak keluar Dewan Rakyat selepas Barisan Nasional (BN), dipimpin Najib Razak, enggan menarik balik Rang Undang-undang Perhimpunan Aman hari ini.

Speaker Pandikar Amin Mulia hanya membenarkan tiga Ahli Parlimen membahaskan rang undang-undang itu dengan kesemua mereka meminta agar ia ditarik balik dan dirujuk kepada jawatankuasa pilihan khas.

"Ini cara kami menolak rang undang-undang ini sehingga kami ada satu jawatankuasa pilihan khas," kata Ahli Parlimen Subang dari PKR, R Sivarasa kepada The Malaysian Insiderketika mereka meninggalkan Parlimen.

PEGUAM BERDEMO PAGI KELMARIN



"Rang undang-undang ini tidak melindungi keselamatan nasional, hanya keselamatan pemimpin-pemimpin BN," kata Presiden PAS Dat Abdul Hadi Awang, Ahli Parlimen Marang dan wakil rakyat terakhir pembangkang dibenarkan bercakap.

Banyak pihak mengkritik rang undang-undang itu termasuk pembangkang yang menyifatkan Malaysia ketinggalan di belakang berbanding Myanmar dalam menyediakan undang-undang sedemikian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...KATA NAJIB INI UNDANG UNDANG REVULISINER... kah kah kah..

kah kah kah..MEMANG BETUL.... RAKYAT ADA HAK BERKUMPUL... kah kah kah..

kah kah kah...UNDANG UNDANG INI TIDAK MELARANG ORANG RAMAI BERKUMPUL.... kah kah kah...



INI BUKTINYA HAK BERHIMPUN DAN MENUNJUK PERASAAN MASIH ADA:


1 – orang ramai dibenarkan berhimpun dikawasan yang tidak ada oxygen
2 – orang ramai dibenarkan berhimpun didalam air
3 – orang ramai dibenarkan menunjuk perasaan di depan ibu pejabat PKR
4 – orang ramai dibenarkan menunjuk perasaan di hadapan ibu pejabar PAS
5 – orang ramai dibenarkan menunjuk perasaan di hadapan ibu pejabat DAP
6 – orang ramai dibenarkan menunjuk perasaan di hadapan disemua pejabat
kerajaan Pakatan Rakyat


nota:
sapa kata hak berhimpun tak ada
sapa kata hak tunjuk perasaan tak ada
kah kah kah
kah kah kah


TUNAIKAN INI DULU


PENIPUAN BIASA YANG SEMUA ORANG TAHU

Posted: 29 Nov 2011 03:30 AM PST




HAJI EXPRESS DAPAT WAHYU





NAJIB MAHU UMNO SEDIA HADAPI PRU LUAR BIASA
– minsider

Najib Razak mahu Umno mengutamakan perpaduan dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13, yang presiden parti itu melihat sebagai "sesuatu yang luar biasa" bagi perikatan yang mengepalai kerajaan pusat.

Najib (sila lita gambar) yang juga Perdana Menteri mengarahkan pemimpin-pemimpin kanan parti pada satu taklimat di sini agar tidak memandang mudah atau mengambil ringan pilihan raya umum akan datang.

Sehubungan itu katanya, pemimpin-pemimpin parti seharusnya bertindak agak luar biasa kali ini.

"Beliau telah meminta pemimpin-pemimpin peringkat bahagian dan akar umbi agar bekerja luar biasa sebab pilihan raya ini adalah sesuatu yang luar biasa... banyak cabaran dan beliau mahu kami utamakan perpaduan," kata Ahmad Zahid Hamidi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KLA


woit...APA YANG LUAR BIASA?.... kah kah kah

kah kah kah.... LUAR BIASA INI PASAL APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...PASAL MUHYIDDIN SUDAJH BUAT TIM KABINET KE?... kah kah kah....

1 – duit tambah banyak
2 - beli bakal calon pakatan rakyat
3 – sorok peti undi
4 – spr akan batalkan calon pakatan
5 – banyak calon bebas
6 – upah parti nyamuk untuk jadi calon
7 – culik bakal calon pakatan


jenge jeng jeng
jeng jeng jen


INI DUA LUAR BIASA
1 – bawa keluar pengundi pilipina din sabah
2 – bawa keluar mat indon untuk selangor
3 – bawa keluar mat bangla untuk selangor


INI LAGI LUAR BIASA
1 – tiap kawasan parlimen tetiba ada 2000++ askar
2 – tiap kawasan parlimen tetiba ada 2000++ ada polis
3 – tiap kawasan parlimen tetiba ada 2000++ wataniah


DAN DAN DAN

bila nak turun demo membantah
dah ada undang undamng yang lulus petang ini
ini lah yang luar biasa
kah kah kah


TERUSKAN PERLAWANAN KITA


BERITA TERBAIK UNTUK MELAYU

Posted: 29 Nov 2011 12:03 AM PST



PEMIMPIN MELAYU YANG BERANI




nota
:
ahmad mazlan
adalah satu satunya
pemimpim melayu
yang berani bercakap benar

ahmad mazlamn satu satunya
pemimpin melayu yang ada telooo
kah kah kah



UMNO DAKWA MELAYU AKAN HILANG SEMUA KUASA JIKA PARLIMEN GANTUNG
- minsider

Orang Melayu akan hilang segala hak dan kuasa mereka sekiranya Pakatan Rakyat (PR) memenangi lebih banyak kerusi Parlimen dalam pilihan raya umum akan datang, dkwa Ketua Penerangan Umno hari ini.

Ahmad Maslan (lihat gambar) berkata, senario paling buruk berkenaan masa depan orang Melayu negara ini ialah apabila wujud "Parlimen tergantung" seperti di Australia, di mana Barisan Nasional tidak mampu melaksanakan agenda polisi-polisi ekoran hanya majoriti mudah.

"Jika wujud Parlimen tergantung macam di Australia, katakan 112 kerusi bagi kerajaan berbanding 110 bagi pembangkang, keadaan paling buruk akan berlaku.

"Bahasa Melayu akan hilang (kedudukan), kata selamat tinggal kepada Kesultanan Melayu, malah pembangkang DAP tidak akan hormati institusi diraja... mereka tidak pernah terima gelaran diraja meskipun mereka ditawarkan," kata beliau pada satu forum parti sempena perhimpunan agung tahunan 2011.

Bercakap pada forum "Agenda Melayu pasca pilihan raya", Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri ini mendakwa DAP tidak menghormati institusi diraja dan juga bahasa kebangsaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...BAGUS LAAA HILANG SEMUA.... kah kah ka..

kah kah kah...SEKARANG INI BUAT SIBUK SAJE... kah kah kah..

kah kah kah...BUAT SUSAH KAN ORANG LAIN..... kah kah kah...

kah kah kah...BIAR LAAA GEROMBOLAN HILANG KUASA.... kah kah kah....

kah kah kah...LAGI CEPAT LAGI BAIK.... kah kah kah

kah kah kah...BAGUSLAAA... TAK ADA KONTREKTOR BUMI PUTERA ISLAM...kah kah kah..

kah kah kah....BAGUS...TAK ADA KETUANAN MELAYU.... kkah kah akh..

kah kah kah... BAGUS .. TAK ADA ISLAM HADARI.... kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA PROJEK TERBENGKALAI.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK ADA BUDAYA SUB CON... MAKAN KOMISEN ATAS ANGIN.... kah kah kah...

woit...NAK BUAT APA KESULTANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah...YANG INI LAGI BANYAK JUAL NEGARA.... kah kah kah..

kah kah kah...JUAL BALAK PADA TUNKU WONG.... kah ah kah..

kah kah kah...JUAL GUNUNG PADA LIM GOH TONG... kah kah kah..

kah kah kah... JUAL DATUK... BERRKILO KILO.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAH JUDI DI LONDON MINTAK RAKYAT BAYAR... kah kah kah..

kah kah ka.....CAKAP HAL AGAMA ISLAM TAPI TOKAN JUDI BOLA... kah kah kah..

kah kah kah... CAKAP HAK MELAYU TAPI ENTOT KAVITA SINGH.... kah kah kah...

kah kah kah...CAKAP HAL ADAT ISTIADAT MELAYU.... TAPI RAMPAS KERUSI DIRAJA...kah kah kah

woit....PERGI MAPOOOOS LAAA... LAGI CEPAT LAGI BAGUSSSS.... kah kah kah



TUNAI INI SEBELUM PRU13



BERHUTANG BUDI - BERHUTANG LENDIR

Posted: 28 Nov 2011 11:20 PM PST




HAJI EXPRESS





PENEROKA FELDA BERI NAJIB KATA DUA. ISA ATAU UNDI
- minsider

Dilihat sebagai bantahan terbuka kali pertama, badan yang mewakili peneroka Felda hari ini menggesa Pengerusi Felda Isa Samad berundur secara terhormat dan mahu Najib Razak menunaikan permintaan itu jika inginkan undi pilihan raya umum ke-13.
Gesaan itu dibuat pada satu media di sini hari ini oleh Jawatankuasa Perunding Peneroka (JKPP), yang diiktiraf secara rasmi oleh Felda, mendakwa mewakili 1.6 juta warga peneroka dan sekitar 120,000 peneroka dari 11 wilayah Felda di seluruh negara.

Desakan itu dibuat ketika pentadbiran Najib bersiap sedia menghadapi pilihan raya umum ke-13 dan mengharapkan sokongan padu peneroka Felda yang selama ini dianggap sebagai kubu kuat Umno-BN.

Selain menggesa Isa, yang mengetuai Felda sejak setahun lalu, JKPP juga menggesa Pengarah Seranta Felda Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid dan Ketua Pegawai Eksekutif Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd, Sabri Ahmad agar berundur sama.
Desakan itu memuncak ketika proses menyenaraikan Felda Global Ventures sedang giat dijalankan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... ORANG FELDA INI TAK TAHU BUDI BAHASA....kah kah kah

kah kah kah..TAK TAHU ADAT ISTIADAT...kah kah kah..

kah kah kah..TAK TAHU HORMAT MENGHORMAT.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK TAHU TERHUTANG BUDI.... kah kah kah..

woit... NAJIB TERHUTANG BUDI PADA MAT ISA...kah kah kah..

kah kah kah..TAK FAHAM? FAHAM TAK?.... kah kah kah..

kah kah.. NAJIB KENA TANGKAP KHALWAT DENGAN BUDAK ITAM DI PORT DICKSON.... kah kah kah..

kah kah kah... OPERASI JAINS TAK SENGAJA ... TERTANGKAP.... kah kah kah...

kah kah kah...MAT ISA BUANG 6 ORANG PEGAWAI JAINS.... kah kah kah...

woit..iNI BUDI ISA PADA NAJIB.... kah kah kah...

woit... TAK CAYA?.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK CAYA TANYA ANWSAR IBRAHIM.... DIA TAHU KES INI..... kah kah kah

NOTA:
orang felda
mesti tanya mat isa
siapa budak itam itu
bila dah tahu
baru kes ini selesai
kah kah kah

Tiada ulasan: