Selasa, 15 November 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Lembu NFC demand nak duduk di kondo

Posted: 14 Nov 2011 07:07 PM PST


Big issue... Masalah Sharizat bertambah rumit. Dari isu lembu... kini terbabit pulak isu kondo mewah. RM 9.8 juta oooo...

Fullamakk.... tingginya taste lembu-lembu NFC Shahrizat. Dari duduk di kandang... demand nak duduk di kondo ler pulak. Malangnya.... tuan empunya lembu terjebak. Dia ingat dia boleh lepas, tapi kantoi!! Aha... inilah isu besar yang sedang hot di pasaran.

Kalau isu besar seperti ini, dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat yang membabiktan pulak menteri UMNO@BN.... alamatnya kena passing macam bola ler, walaupun ada bukti kukuh.

Aha... ituler yang terjadi kepada isu NFC. SPRM kata... not my case. Depa pass pulak pada polis kes tu. Komer ingat polis akan siasat betoi-betoi ke, atau pura-pura siasat untuk meredakan keadaan agar UMNO@BN boleh terus bernafas?? Puak-puak yang menjadi 'lembu' kepada UMNO ni aku kurang yakin sikit. Banyak putar belitnya.

Kalau kes yang dibawa oleh Pakatan Rakyat... kebanyakannya akan 'sejuk' di-peti ais-kan. Tapi.... kalau kes itu diadu oleh UMNO terhadap PR.... laju jer mereka bertindak. Tak der bukti kukuh pun, mereka kata ada bukti kukuh. Ada asas untuk bukak siasatan. Sahih... sahih... kes fitnah pun, mereka akan siasat bagai nak rak. Tak der bukti pun... diada-adakan bukti. Dahsyat!!

Tapi...kalau kes yang dibawa oleh PR berserta dengan dokumen sebagai bukti, emmm... mereka perap jer. Entah-entah, apa yang mereka siasat ialah bagaimana nak tutup 'taik' yang didedahkan tu untuk menyelamat lanun-lanun UMNO yang keparat tu. AG pun rasanya 2X5 jer. Peranannya.... bukan nak mendakwa mereka tetapi.... cari jalan dan cari lobang bagaimana nak settle-kan masalah lanun-lanun yang di'tangkap' merompak wang rakyat. Wallahua'lam.. tapi itulah persepsi rakyat.

Tugas badan penguakuasa di Malaysia ni adalah membantu kerajaaan UMNO@BN, buat taik untuk kekal berkuasa dan membersihkan imej kerajaan laknat itu apabila taik mereka dihidu dan terdedah. Aha... itulah yang sedang berlaku pada kes NFC ni. Apa-apa pun, kita tengok dan tunggu jer apa reaksi dan tindakan polis Malaysia.

SPRM dah serahkan pada mereka kes ni. Lembu serah pada lembu dan setelah habis siasatan (itu pun kalau depa siasat) akan serah pulak pada sekor lagi lembu untuk dikaji. So, kita wait and see.... apa kesudahannya kes ini.

Apa-apa pun.... dengan terbongkar rompakan wang rakyat sebanyak RM 250 juta oleh sekor lembu betina.... rasanya masa depan politik si lembu betina tu akan kiok. Kaput!!

Sumber:MI

Cayalah Bung!!

Posted: 14 Nov 2011 04:30 PM PST


Suara dari dalam sudah berbunyi... tapi ini bukan suara Ox Fart. Ini suara dari Kinabatangan.

"Pendirian saya cukup jelas, macam isu Fidlot, saya memang setuju ini bukan kerja Umno, ini kerja perseorangan. Pada saya orang ini harus bertanggungjawab.

"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan.

"Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil" -Mkini

Ceeewaahhh..... Cayalah Bung!!

Bung Mokhtar ni, sejak kahwin dengan Zizie Ezette... dia dah berakai sikit. Selain berakai, dia sudah lebih bersemangat. Tahniahlah Zizie kerana telah berjaya membentuk Bung Moktar menjadi lebih matang dan lebih ganteng.

Hahahaha... Apa tunggu lagi?? Mooo... Mooo.... Letak Jawatan. Jangan kasi susah sama UMNO. UMNO sudah banyak masalah. UMNO sudah mahu hilang nyawa. Cukuplah tu. Letak jawatan!! Jangan kasi UMNO fenin.

Cik cikecik ke buung... buung... buung... buuungkuus. Siapa bungkus??

Shahrizat bungkus!!

Tiada ulasan: