Sabtu, 12 November 2011

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Juru X-ray hospital Selayang cabul penuntut kolej

Posted: 11 Nov 2011 09:54 PM PST

KUALA LUMPUR: Seorang juru-x-ray mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Selayang di sini, Jumaat terhadap tuduhan mencabul kehormatan seorang penuntut kolej swasta, tiga bulan lepas.

Amri Hamzah, 30, didakwa menggunakan kekerasan jenayah dengan niat untuk mencabul kehormatan gadis berumur 18 tahun itu di dalam bilik x-ray Hospital Selayang, Gombak di sini 4.45 petang, pada 14 Ogos.

Dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat, atau mana-mana antara dua, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Rohaiza Hamzah menawarkan jaminan sebanyak RM8,000 dengan seorang penjamin, namun peguam Mohd Fitri memohon jaminan dikurangkan kepada RM3,000.

Majistret Mohd Isa Md Nor membenarkan tertuduh diikat jamin RM4,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 19 Disember depan untuk sebutan semula kes. - BERNAMA

Apa dosa sial tetek aku kat org.. Masing2 ada tetek nk kacau tetek org.” – Zarina anjoulie.

Posted: 11 Nov 2011 08:27 PM PST

Majalah FHM Indonesia edisi Oktober memaparkan aktres kontroversi, Zarina Anjoulie Lavocah dalam beberapa aksi yang menghairahkan menjadi perhatian media online sejak petang kelmarin. Berikutan daripada itu, Zarina Anjoulie telah dikecam, tak kurang juga yang memuji akan aksi beraninya melalui ruangan sosial seperti Twitter & Facebook.

Bagaimanapun, Zarina Anjoulie yang dikenali kebal dengan pelbagai kecaman telah berkongsi satu tips agar payudara kelihatan mantap seperti yang dimilikinya. Dalam satu kenyataannya di laman Twitter @Zarina_anjoulie, dia menyebut, "Girls pegi La Senza beli push up bra maximum double layer, SETTLE THE BATTLE."

Zarina dalam gaya bersahaja turut mempersoalkan isu dedah payudara yang menjadi kecaman ramai pihak yang pernah menyaksikan foto berkenaan.

"All I hear frm yesterday is tetek this tetek that.. Apa dosa sial tetek aku kat org.. Masing2 ada tetek nk kacau tetek org." – @Zarina_anjoulie.

Foto terbitan FHM Indonesia itu tidak seseksi manapun kerana sudah ramai yang melihat aset milik aktres ini dalam versi yang lebih terbuka. Google it!

Sumber OhBulan!

Kondo RM10 juta PKR selar KJ

Posted: 11 Nov 2011 08:20 PM PST

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin telah dituduh memalukan pendidikan Oxford mahal beliau dengan membuat kenyataan bahawa kondo RM10 juta mewah yang dibeli oleh NFC untuk ketuaUmno Wanita Shahrizat Jalil adalah sebagai pelaburan.

"Ini adalah pembohongan yang paling bodoh yang saya pernah dengar dari seseorang yang sepatutnya bijak. Sudah tentu dia sedang bersikap partisan tetapi setakat ini ia nampaknya hina," naib presiden PKR, Chua Jui Meng memberitahu Malaysia Chronicle.

"Mereka yang telah mempelajari asas-asas perniagaan tahu bahawa untuk sesuatu projek berjaya, tidak seharusnya memperoleh aset bukan teras yang boleh membawa kepada masalah. Nilai hartanah telah memuncak dan dengan harga betul, apakah jenis pulangan yang diperoleh rakyat? NFC melaksanakan projek pengeluaran daging lembu negara yang bertujuan memastikan daging lembu dapat dibeli pada harga yang murah. Ia tidak mempunyai keperluan dalam keuntungan harta. "

Pemain pasukan atau pembunuh pasukan?

Malah Khairy yang berpendidikan Oxford telah menemui jalan keluar untuk Shahrizat walaupun beliau tidak terlibat. Dia memotivasikan dirinya sendiri dalam pembelaannya, namun setiap kali keadaan seolah-olah menjadi bertambah buruk.

"Pihak pengurusan telah membuat keputusan bahawa pulangan atas pelaburan adalah dari hartanah. Mereka boleh meninggalkan wang dalam akaun semasa, tetapi tidak menjana hasil yang tinggi sementara menunggu ladang satelit, Mereka telah melabur wang sementara menunggu, "Malaysian Insider melaporkan Khairy sebagai berkata.

Memandangkan kelemahan penjelasan beliau, terdapat spekulasi bahawa dia mungkin bermain dua permainan serentak. Adalah bijak untuk Shahrizat menghentikannya 'membantu' sebelum "sisa-sisa kredibiliti" beliau hilang.

"Mungkin Khairy mahu menunjukkan kepada perwakilan Umno pada perhimpunan tahunan bahawa dia adalah seorang pemain dalam pasukan. Dia keluar dan membuat semua kenyataan-kenyataan ini, tetapi jika dia benar-benar mengambil berat apa yang berlaku kepada Shahrizat, dia akan memikirkan penjelasan yang lebih munasabah. Cara beliau itu akan benar-benar kelihatan seperti pendidikan Oxford tidaklah se-gah yang digembar-gemburkan. Apa yang penting bukanlah luaran tetapi hati. KJ masih tidak boleh boleh dipercayai, "kata Naib Presiden PKR, Tian Chua memberitahu Malaysia Chronicle. Beliau juga merujuk kepada masa lampau Khairy yang dicemari rasuah.

"Peras ugut"

Parti Keadilan Rakyat, yang diketuai oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, pada bulan lalu mendedahkan beberapa tuduhan yang paling teruk melibatkan pemimpin-pemimpin Umno seperti Shahrizat, seorang peguam terkemuka sebelum dia menyertai politik sepenuh masa.

Pada mulanya, aduan PKR disangkal oleh ahli parlimen BN di Parlimen. Skandal itu mendapat momentum selepas Ketua Audit Negara mengesahkan dalam laporan yang dikeluarkan baru-baru ini bahawa NFC dalam keadaan kucar-kacir dan jauh tersasar dalam sasaran pengeluaran.

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli dan Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin telah berada di barisan hadapan pasukan yang ditubuhkan untuk menyiasat projek RM250 juta itu sebelum ia menjadi lebih teruk.

Setakat ini, mereka telah menangkap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Menteri Pertanian Noh Omar dan Khairy berbohong dalam penjelasan mereka. Shahrizat sendiri tidak membuat sebarang penjelasan yang terperinci. Aduan yang diserahkan kepada SuruhanjayaPencegahan Rasuah Malaysia dijangka tidak akan menghasilkan apa-apa keputusan memandangkan bahawa agensi anti-rasuah berada di bawah telunjuk Umno.

Terdapat gesaan untuk Shahrizat untuk meletak jawatan. Dan untuk mengetatkan kawalan ke atas PKR untuk mengelakkan dari terus membongkar mengenai perkara ini, polis telah memberitahu Anwar mereka sudah memulakan siasatan baru terhadapnya yang berkaitan dengan skandal seks Datuk T. Walaubagaimanapun, pemimpin-pemimpin PKR berkata Anwar tidak takut akan ancaman "peras ugut".

"Langkah terbaru ini adalah untuk mengalihkan pandangan daripada pendedahan terhadap segala salah laku - NFC, bersama-sama dengan tuduhan-tuduhan lain penyalahgunaan kuasa dan rasuah," Rafizi telah memberitahu satu sidang akhbar pagi ini.

Sesungguhnya, skandal NFC telah mengejutkan negara mengenai betapa mudahnya pihak elit UMNO mencuri berjuta-juta dan juga bilion wang rakyat sementara mereka masih memerintah. Ia tidak lagi menjadi tanya mengenai dakwaan badan Integriti Kewangan Global yang menganggarkan bahawa antara tahun 2000 hingga 2009, RM888 bilion telah disalurkan keluar dari negara dalam aliran wang haram.

Malaysia Chronicle

Saya hanya memikirkan akan mati sambil teringatkan wajah ibu.- Farhana

Posted: 11 Nov 2011 04:55 PM PST

Tertimbus 20 minit

SLIM RIVER: "Saya hampir mati lemas apabila seluruh tubuh ditimpa pasir sejurus treler yang melanggar bas kami naiki terbalik. Ketika itu saya hanya memikirkan akan mati sambil teringatkan wajah ibu."

Demikian kata Farhana Nabila Rosidi, 15, yang ibarat mati hidup semula selepas bas dinaikinya terbalik sebelum dirempuh treler membawa pasir di Kilometer Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Behrang, di sini, jam 4.45 pagi semalam, mengakibatkan empat terbunuh.

Farhana berkata, selepas bas dinaikinya terbalik, dia cuba keluar namun tidak sempat kerana ditimbus pasir yang dibawa treler yang merempuh bas.

"Saya hanya mampu menjerit meminta tolong sambil cuba keluar dari timbunan pasir yang menenggelamkan hampir seluruh tubuh. Namun saya tidak berdaya dan hampir lemas akibat ditimbus pasir.

"Ketika itu keadaan amat kelam-kabut, namun mujur beberapa anggota Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) yang tiba ke lokasi kejadian nampak saya dan terus menggali timbunan pasir.

"Saya ditarik keluar oleh dua anggota JPAM. Walaupun masih dalam keadaan lemah namun saya bersyukur kerana terselamat dan hanya terseliuh tumit kaki dan calar di pipi," katanya ketika ditemui wartawan di luar wad kecemasan Hospital Slim River (HSR) semalam.

Menurutnya, sebelum rempuhan lori itu berlaku, dia sempat mendengar jeritan amaran supaya semua pelajar melarikan diri dari lokasi kejadian.

"Bagaimanapun saya tergamam dan tidak sempat mengelak sebelum ditimbus pasir berkenaan. Saya terkambus hampir 20 minit," katanya.

Sementara itu dua anggota JPAM yang menyelamatkan mangsa, Hisarizul Abdullah dan Nurizam Md Said bersyukur kerana dapat menarik keluar mangsa

Tiada ulasan: