Jumaat, 25 November 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Perbaharui lesen mengikut tarikh lahir, rakyat terkena lagi!

Posted: 24 Nov 2011 06:00 PM PST

PADA 15 Nov lepas, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha kata, orang ramai boleh mula memperbaharui lesen memandu mereka mengikut tarikh lahir [Utusan]

Alasannya supaya rakyat lebih senang untuk mengingat tarikh tamat tempoh lesen memandu, atau mesej tersiratnya tiada alasan untuk orang ramai buat-buat lupa nak perbaharui lesen memandu.



Sebenarnya agak "suspicious" juga tiba-tiba sistem baru ini diwujudkan. Jelas sekali kerajaan menghadapi masaalah kewangan yang serius. Maka segala macam punca duit dimaksimakan.

Kita tiada masaalah dengan usaha kerajaan untuk menambah pendapatan negara. Namun di sebalik sistem baru perbaharui lesen ini rupa-rupanya terselit "agenda licik" mengenakan rakyat.

Salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM yang sudah "terkena" meminta diwar-warkan "agenda licik" tersebut melalui sebuah email yang dikirimkan.

Di bawah ini screenshot email yang dimaksudkan.



Rupa-rupanya sistem baru ini membolehkan pemegang lesen didenda atas nama "sistem baru". Jika benar dakwaan ini, memang celakalah menteri yang terlibat dengan "agenda licik" ini.

Selepas habis duit rakyat diberi kepada kroni lembu, rasuah dan pelbagai lagi penyelewengan, kini keringat rakyat "diperah" untuk memenuhkan kantung pilihanraya.

ReJaM© "Rakyat di'dungu'kan, duit diu'tamak'kan"

Anwar burukkan Malaysia di Indonesia!

Posted: 24 Nov 2011 05:30 PM PST

TAJUK berita di akhbar propaganda Utusan Malaysia hari ini "Anwar terus burukkan Malaysia". Malam nanti Buletin Utama di TV3 Al-Musyrikin seperti biasa akan membawa isu yang sama.

Ini "hint" untuk memulakan serangan bertali arus terhadap Anwar.



Apa yang korang paham dengan tajuk berita ni?

Ini maknanya, Utusan sudah dapat isu baru untuk diputar siang dan malam pagi dan petang, diulang-ulang setiap hari selama yang mungkin untuk memperbodohkan orang kampung, ayam itek, lembu dan kambeng.

Lepas ni satu persatu pemimpin Umno akan diinterview oleh Utusan dan TV3 Al-Musyrikin untuk mengeluarkan pendapat. Berita sampah ini akan diulang, ulang, dan ulang setiap hari.

Selepas itu, kambeng, pokok kelapa dan juga siput sedut turut akan ditemu bual supaya meluahkan rasa marah kepada Anwar. Lepas tu apa lagi?

Akan ada segerombolan manusia patriotik berdemo selepas solat Jumaat, mendapat upah RM30 seorang meluahkan perasaan marah kepada Anwar. Mereka yang konon-konon patriotik ni akan membuat laporan Polis beramai-ramai.

Lepas tu polis akan keluarkan kenyataan bahawa beratus-ratus laporan polis terhadap Anwar Ibrahim telah diterima dari pelbagai pihak, badan-badan NGO, persatuan orang buta, persatuan penagih dan sebagainya.

Presiden Perkasa si Katak gemuk pendek tu akan memaki hamun Anwar kerana tidak patriotik. Zahrain katak pula akan suruh kerakyatan Anwar dilucutkan.

Zul Kulim dengan songkok "cover botak" dia akan keluarkan hukum dan fatwa kewajiban mempertahankan negara di dalam Islam dan banyak lagilah you name it! Kah kah kah....

ReJaM© "Berita sampah ini akan jadi isu panas tunggu!"

Pengerusi NFC mengaku tiada kepakaran ternak lembu

Posted: 24 Nov 2011 04:15 PM PST

SEBELUM ini pengarah strategi KEADILAN, saudara Rafizi Ramli mendedahkan dan mempersoalkan bagaimana National Feedlot Corpration, NFC boleh membelanjakan sehingga RM827,579 untuk lawatan ke luar negara?

Bagaimana dana yang dipinjamkan oleh kerajaan untuk projek lembu kebangsaan boleh dibelanjakan sebegitu banyak untuk lawatan ke luar negara?

Persoalan itu dijawab oleh pengerusi NFC merangkap suami Shahrizat Jalil melalui sebuah artikel propaganda drama emosi kekeluargaan di Akhbar The Star milik MCA [The Star].


Pengerusi NFC, Dr Salleh mengaku terpaksa berbelanja besar sehingga hampir sejuta ringgit (RM827,579), untuk membuat lawatan sambil belajar keluar negara.

Ini kerana NFC tiada kepakaran menternak lembu. Nah, di sini jelas kenyataan bodoh dan kantoi! Bagaimana kerajaan boleh bagi pinjaman mudah dengan interest rendah (2%) kepada syarikat yang tiada kepakaran menternak lembu?

Bagaimana projek ternak lembu ini boleh dapat kepada syarikat yang tiada kepakaran dan pengalaman? Jawapannya mudah, kerana ini syarikat keluarga menteri!

Berapa banyak lagi syarikat yang lebih pakar termasuk persatuan penternak yang layak mendapat projek ini tapi punya susah nak dapat pinjaman.

Persatuan penternak juga mendesak kerajaan sediakan dana pinjaman RM250 juta untuk 500 ahli mereka, rujuk sini [Persatuan penternak]

Tambah melucukan, Shahrizat sebelum ni kata keluarga dia memang layak dapat projek ni. Layak kepala hotak dia!



ReJaM© "Takda kepakaran, patutlah ternak lembu dalam kondo mewah..."

Tiada ulasan: