Selasa, 22 November 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Penternak lembu desak kerajaan sedia dana RM250 juta

Posted: 22 Nov 2011 12:40 AM PST

PROJEK lembu negara diberi kepada keluarga menteri, diberi juga pinjaman wang yang banyak iaitu RM250 Juta, ditambah dengan peruntukan sebanyak RM7 Juta [Sumber].

Keluarga menteri yang tiada pengalaman bela lembu diberi duit berjuta-juta untuk uruskan ladang ternak lembu.

Bila orang tiada pengalaman disuruh bela lembu, hasilnya dia belasah bela lembu dalam kondo mewah [Shahrizat kantoi].

Bukankah lebih baik dana sebanyak itu diberi kepada penternak lembu yang sudah sedia hebat dan pakar di dalam bidang ini?

RM250 Juta kalau diberi kepada penternak lembu, boleh manfaatkan lebih 500 rakyat yang berpengalaman lebih 10 tahun membela lembu [Sinar].


Keluarga Shahrizat yang tiada pengalaman bela lembu diberi pinjaman mudah RM250 juta dengan kadar interest yang rendah (2%), penternak yang berpengalaman susah nak dapat pinjaman kenapa?

Kerana Malaysia ditadbir oleh pemimpin-pemimpin berotak lembu. Pemimpin seperti ini hanya pandai cari jalan bagaimana untuk mengenyangkan perut anak beranak mereka, suku sakat mereka.


ReJaM© "Keluarga menteri, bela nyamuk pun boleh dapat peruntukan berjuta"

E coli dalam air Kelantan, propaganda Utusan terbongkar!

Posted: 21 Nov 2011 04:00 PM PST

SEPERTI biasa, kalau tanya kambeng, kambeng pun tahu bahawa akhbar milik Umno, Utusan Malaysia memang kerjanya mengampu Najib dan memburuk-burukkan negeri Pakatan Rakyat.

Propaganda terbaru Utusan Malaysia untuk menipu orang kampung, ayam itek, lembu dan kambeng adalah berkenaan isu air di Negeri Kelantan yang dikatakan dicemari oleh bakteri Ecoli.

Seperti biasa, komen entah siapa-siapa akan digunakan kononnya bagi mewakili rakyat Kelantan yang kecewa dengan pengurusan air di negeri Kelantan sekaligus menanam propaganda untuk memburukkan negeri Pakatan Rakyat.



Namun begitu, laporan Utusan Malaysia ini jelas sekali berniat jahat. Melalui dokumen yang didedahkan, Kelantan bukanlah satu-satunya negeri yang bekalan airnya tercemar oleh bakteria Ecoli, malah negeri lain juga begitu.

Satu dokumen laporan daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara, SPAN mendedahkan bahawa bekalan air di Negeri Perlis memiliki kadar pencemaran bakteria Ecoli yang paling tinggi dalam negara iaitu 1.21% diikuti Pahang (1.12%), Perak (0.90%), Kelantan (0.88%) dan Johor (0.55%).



Negeri Perdana Menteri, iaitu negeri Pahang sendiri memiliki pencemaran bakteri Ecoli dalam bekalan air yang lebih tinggi berbanding negeri Kelantan. Namun Utusan Malaysia hanya tahu melaporkan pencemaran di negeri Kelantan sahaja.


ReJaM© "Itulah kerja Utusan, menyebarkan propaganda memperbodohkan rakyat"

Kalah bola Indon godam satu lagi laman web Malaysia!

Posted: 21 Nov 2011 11:08 AM PST

SEBELUM ini laman web Malaysia di alamat pas.com.my menjadi mangsa perang saraf penyokong bola sepak Indonesia, rujuk sini [PAS]

Dilihat kerana tidak berpuas hati akibat kekalahan pasukan bola sepak Indonesia ke atas Harimau Muda malam tadi, individu yang dipercayai penyokong fanatik Pasukan Bola Sepak Indonesia bertindak menggodam laman web Malaysia.

Laman web harianmalaysia.my berjaya digodam oleh individu tidak bertanggung jawab tersebut. Laman itu memaparkan mesej ringkas bertulis "maap korannya w tutup bangsat,,, w jamin kgak bisa pulang pemain malingsial.. !!!! ewe by dyaz".

Meskipun Indonesia mendahului Malaysia dari segi pungutan pingat secara keseluruhan, namun kekalahan pasukan bola sepak mereka ke atas Malaysia dilihat tidak dapat diterima.

Meskipun pelbagai tindakan provokasi ditimbulkan oleh penyokong Indonesia untuk melemahkan pemain-pemain Harimau Muda, Stadium Gelora Bung Karno malam tadi menyaksikan Garuda tersungkur di gelanggang sendiri.



Kemenangan pasukan bola sepak Malaysia ditentukan oleh sepakan penalti selepas kedua-dua pasukan terikat dengan jaringan 1-1 sehingga ke akhir masa tambahan.

Malaysia menamatkan saingan dengan merangkul pingat emas dengan kemenangan 5-4 menewaskan Indonesia dalam temasya Sukan SEA ke 26.


Sumber: [Free Malays]

ReJaM© "adoilah Indon ni, buat malu je kah kah kah..."

Tiada ulasan: