Sabtu, 12 November 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Gila! Perkasa bantah bas percuma di Pulau Pinang!

Posted: 11 Nov 2011 02:55 PM PST

PERTUBUHAN super rasist yang diketuai oleh "bapak katak" ni memang suka buat benda-benda pelik. Suka buat isu bukan-bukan dan tak masuk akal.

Bila tak ada isu, mereka akan cuba cari isu asalkan dapat menunjukkan mereka seolah-olah sebagai pejuang Bangsa Melayu yang hebat.

Budak-budak yang masih mentah dibasuh otaknya dengan sentimen perkauman supaya menjadi "super Melayu". Tujuannya mudah, supaya Umno terus berkuasa, supaya mereka bersatu di dalam United Malays No Otak.

Terbaru, lantaran dah tak tahu isu apa nak dimainkan supaya mereka dilihat seolah-olah "pejuang Melayu sejati", mereka berdemo beramai-ramai (ramai ke?) untuk membantah perkhidmatan bas percuma di Pulau Pinang.

Berakal ke tak berakal diorang ni?


Carilah isu yang logik dan masuk akal kalau ye pun nak berlagak membela orang Melayu. Beca tu pergerakannya terhad, dekat-dekat bolehla, bas pulak bergerak lebih jauh. Berbeza peranannya.

Kalau betul nak bela Melayu, nak jadi "Pejuang Melayu" pergilah bantah pasaraya-pasaraya besar yang mengaut untung sambil membuatkan ramai peniaga-peniaga kecil Melayu gulung tikar tu.

Bas percuma bukan mengaut keuntungan pun, ini kemudahan untuk rakyat dan juga strategi menarik pelancong datang ke Pulau Pinang. Malu betul jadi Melayu gila macam ni!




Sumber: [Anak Sungai Derhaka]

ReJaM© "Orang bagi perkhidmatan bas percuma pun nak bantah, gila!"

Kondo RM9.8 Juta, Khairy kantoikan Shahrizat

Posted: 11 Nov 2011 01:47 PM PST

SEMALAM Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda Umno Malaysia mengeluarkan kenyataan di dalam blognya bahawa syarikat keluarga Shahrizat telah membeli sebuah kondo mewah di Bangsar yang berharga RM9.8 Juta.

Khairy juga mendedahkan bahawa kondo mewah tersebut dibeli menggunakan dana rakyat dari NFC yang sepatutnya digunakan untuk projek lembu negara (Projek Fidlot Nasional)[Malaysiakini].


Sewaktu Rafizi Ramli mendedahkan pembelian kondo mewah ini, berlumba-lumba penyokong Umno menafikan dakwaan itu. Mereka bersungguh-sungguh mengatakan bahawa ini semua hanyalah fitnah Rafizi dan KEADILAN.

Tiba-tiba Khairy pula dedahkan syarikat lembu keluarga Shahrizat, NFC memang benar ada membeli kondo mewah berharga RM9.8 juta dengan alasan sebagai pelaburan.

Ini syarikat keluarga Shahrizat, tapi kenapa Khairy yang bersungguh-sungguh tolong jawabkan? Khairy juga membuatkan semua penyokong Umno yang membela Ketua Wanita Umno itu terdiam dan menyesal kerana membela Shahrizat sebelum ini.

NFC kerjanya membela lembu, bukan membeli kondo mewah untuk pelaburan. Tanya lembu, lembu pun tahu. Alasan membeli kondo mewah RM9.8 juta untuk pelaburan langsung tak masuk akal.

Inilah namanya seni politik. Kerana ada perbezaan ketara antara Shahrizat dan Khairy. Buat pertama kali dalam sejarah, Ketua Pemuda Umno seperti Khairy yang menang bertanding pilihanraya 2008 tak dapat sebarang jawatan menteri.

Sebaliknya Shahrizat Jalil, Ketua Wanita Umno yang kalah bertanding pilihanraya 2008, boleh dilantik memegang jawatan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat.

Siapa tak hangin bhai?

Lepas ni ada lagi skandal Shahrizat yang akan didedahkan untuk menamatkan karier politik Ketua Wanita Umno yang kalah pilihanraya tapi dapat jawatan menteri itu. Budaya cantas mencatas akan semakin hebat kah kah kah.

Macam mana maklumat rahsia tentang pembelian kondo boleh sampai ke tangan Rafizi? Macam mana masa, hari, tarikh, akaun bank, jumlah tepat transaksi duit, dan semua maklumat NFC boleh sampai ke tangan Rafizi? Rafizi ada pasang CCTV dalam pejabat NFC ke? Kah kah kah...

Lain kali bagilah alasan beli kondo mewah RM9.8 Juta untuk bela lembu baru orang percaya kah kah kah.

ReJaM© "Ini namanya menangguk di air keruh..."

Azwan Ali dakwa Ummi Hafilda bomohkan ibu sendiri!

Posted: 11 Nov 2011 01:33 AM PST

KISAH Ummi Hafilda yang gemar mencetuskan kontroversi dalam dunia politik kali ini timbul lagi dengan kontroversi baru.

Kalau sebelum ini Ummi Hafilda heboh dikaitkan dengan dakwaan skandal seksnya bersama Beginda Minda, kali ini salah seorang adik beradiknya yang juga pengacara dan pelakon terkenal mendedahkan satu lagi kontroversi berkenaan dirinya.

Azwan Ali di laman mikroblogging Twitter mendedahkan bahawa Ummi Hafilda telah membomohkan ibunya sendiri. Difahamkan Ummi didakwa berbuat demikian supaya ibunya menjadi taksub kepadanya.


Apabila ditanya oleh salah seorang rakan di Twitter beliau, Azwan Ali memberikan "hint" dengan merujuk Ummi Hafilda sebagai "Betina Neraka" malah menyatakan bahawa Ummi Hafilda telah menyebabkan negara huru hara.



Azwan Ali turut mengesahkan lagi dakwaan itu apabila salah seorang rakan Twitter mengajukan soalan "UH (Ummi Hafilda) ke?" Azwan menjawab "Betina Neraka satu dunia tahu".



Sumber: Free Malays


ReJaM© "Macam-macamlah Ummi ni, siap berbomoh bagai..."

Tiada ulasan: