Sabtu, 26 November 2011

Generasi Pewaris Khilafah

Generasi Pewaris Khilafah


Tahun Baru 1433 Hijriah

Posted: 26 Nov 2011 05:51 PM PST

Assalamualaikum ..

Selamat Tahun Baru Hijriah 1433 kepada semua sahabat-sahabat readers yang dikasihi sekalian. Semoga dengan kehadiran tahun baru ini kita akan lebih bersemangat dan bertenaga dalam melaksanakan tugasan yang telah diamanahkan kepada kita. Sewajarnya kita menyorot kembali apa yang telah berlaku pada tahun-tahun yang lepas bukan sebagai tudingan kesalahan tetapi mengambil ibrah dan peringatan agar kita tidak akan mengulangi kekhilafan yang telah kita lakukan.

Setiap tahun bila tiba tahun baru pasti orang akan bertanyakan apa azam kita pada tahun ini ? ce kita tanya balik dengan diri kita, kita duk sibuk ngan azam tahun baru, azam tahun lepas dah terlaksana ke belum ? kalau dah laksana Alhamdulillah moga-moga mendapat ganjaran atas apa yang kita lakukan sebelum ini. Bagi sahabat-sahabat yang masih belum menyelesaikan azam yang tahun lepas, masih ada peluang untuk kita melaksanakannya kerana kita boleh membawanya pada tahun ini dan tahun tahun yang seterusnya, bak kata bahasa moden sekarang nie " carry forward" .

Bagi yang melangsungkan perkahwinan dan yang bertukar status dari hidup seorang kepada berumah tangga saya dan keluarga mengucapkan selamat menenpuh alam rumah tangga dan binalah rumah tangga yang bahagia berteraskan iman dan islam , moga-moga kita beroleh rahmat dalah kehidupan


 

Selamat Berhijrah dan Selamat Tahun Baru

Tiada ulasan: