Jumaat, 4 November 2011

Era Pasca

Era Pasca


DOKUMEN PENYELEWENGAN JAMIL KHIR GUNA DUIT ZAKAT TERDEDAH!

Posted: 04 Nov 2011 12:32 AM PDT

Ingat gesaan Mahfuz Omar AP Pokok Sena meminta Jamil Khir menteri Ugama UMNO untuk menjelaskan penggunaan baca seleweng wang zakat untuk tujuan politik baca pogram memburukan parti PAS..

Dan persoalan yang utama bukan kenapa mengutuk PAS tapi kenapa guna wang Zakat? Kenapa guna Wang rakyat? Sepatutnya Wang zakat di gunakan kepada yang berhak, bukan di gunakan oleh parti UMNO untuk menjatuhkan lawan! (Rujuk sini: REVOLUSI ANAK MUDA MALAYSIA) UMNO dah takde wang kaaaa???

Hari ini dari kotak inbox Pages Era Pasca, aku telah di beri dari parlimen dokumen-dokumen yang melibatkan projek Jamil Khir dalam menerbitkan buku bertajuk Pas bukan Parti Islam bertujuan memburukan PAS. Ingat persoalannya.. Aku tak kesah UMNO nak lawan PAS (ini Normal) tapi kenapa libatkan wang Zakat!?

Teringat cerita skandal Jamil Khir dengan Wanita Tabung Haji kelmarin.. kehkehkeh

Dokumen-dokumen ini adalah untuk sebaran umum bagi membuktikan dakwaan AP Mahfuz Omar bukan omong kosong.. dan sehingga hari ini masih tiada jawapan balas dari Menteri Agama Umno ini di Parlimen.. Mungkin tunggu popejib balik dari Mekah.. Mungkin..
1) Surat Permohonan Pembiyaan (pohon nak duit projek ler)
2) quotation (sebut harga)
3) Delivery Order (Barang Sampai)
INVOICE (Pemohonan Bayaran dari RR MEDIA kepada JAMIL KHIR)

Lagi dokumen-dokumen berkaitan anda boleh ke SINI (www.facebook.com/EraPasca)

Sebarkan seramai mungkin kebenjatan UMNOAPCO ini... UMNO wajib ditumbangkan dah pasai dok guna duit orang untuk kepentingan PARTI... Ingat KERAJAAN bukan UMNO tapi UMNO adalah LEMBU KERAJAAN... kahkahkah



Click Iklan Untuk Bantu EraPasca

[N/C-1] Bersama-sama Baginda sertai Churp-Churp. setiap pendaftaran akan di bayar 20-40 sen. (KLIK dan Daftar)
[N/C-2] Castrol Auto Service centre bagi I-Pad! Sini untuk tuntut I-Pad anda!

[N/C-3] Cipta Permainan anda sendiri di MILO! 10 000 menanti kepada pemenang!

Lembaga Hasil Dalam Negeri Membazir Wang Rakyat?

Posted: 03 Nov 2011 10:48 PM PDT


Keputusan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk mengupah 2000 pekerja tambahan bagi menguruskan permohonan bayaran wang bantuan RM500 kepada setiap keluarga berpendapatan kurang daripada RM3000 disifatkan sebagai tindakan tergesa-gesa, kata Adun Kampung Tunku Lau Weng San.

Langkah yang diumumkan Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah mengejutkan rakyat Malaysia, bahkan membuktikan ketidakcekapan urus tadbir kerajaan persekutuan.

Weng San dalam kenyataan medianya menyifatkan, keputusan untuk memberi bantuan itu sebagai tindakan "mi segera" daripada kerajaan persekutuan yang perlu diselit ke dalam Bajet 2012 pada saat-saat akhir sehingga tidak menjangka bahawa seramai 2000 pekerja tambahan diperlukan untuk menjalankan proses ini.

Weng San berkata, untuk melaksanakan program ini, kerajaan persekutuan t memperuntukan sejumlah RM1.8 bilion.

Jelasnya, mengikut angka daripada LHDN, terdapat kira-kira 3.5 juta keluarga di seluruh Malaysia dengan pendapatan isi keluarga kurang daripada RM3000 sebulan.

"Justeru, daripada RM1.8 bilion yang diperuntukkan, sebanyak RM1.75 bilion adalah untuk menampung pembayaran kepada 3.5 juta keluarga ini.

Peruntukan yang selebihnya, iaitu RM50 juta ialah peruntukan luar jangka kepada keluarga-keluarga dengan pendapatan kurang daripada RM3000 yang belum berdaftar dengan LHDN," katanya.

Dengan perkataan lain, daripada peruntukan RM1.8 bilion ini, kerajaan persekutuan langsung tidak memperuntukkan satu sen pun untuk menampung perbelanjaan emolumen.

Adakah kerajaan persekutuan mendapati terdapat banyak kepincangan dengan dasar ini sehingga mereka perlu mengupah 2000 pekerja tambahan dan kos ini akan dimasukkan kemudian dalam Bajet Tambahan?," soalnya.

Tambah beliau, sekiranya 2000 pekerja tambahan diperlukan dengan gaji purata mereka adalah RM1500 sebulan, maka kerajaan persekutuan perlu membelanjakan RM3 juta sebulan ataupun RM36 juta setahun.

Selain itu, Weng San turut mempertikaikan tindakan kerajaan persekutuan menggunakan tenaga kakitangan sedia ada untuk melaksanakan dasar ini dengan alasan ia adalah sebagai alat pancing undi.

"Jikalau ini yang berlaku sebenarnya, maka jelas menunjukkan kerajaan persekutuan tidak merancang program ini sebaik-baiknya daripada permulaaan.

Malahan kerajaan persekutuan di bawah UMNO pula cuba menggunakan duit kerajaan untuk memperkayakan ahli-ahli mereka sendiri," selar Weng San.
 
Click Iklan Untuk Bantu EraPasca

[N/C-1] Bersama-sama Baginda sertai Churp-Churp. setiap pendaftaran akan di bayar 20-40 sen. (KLIK dan Daftar) [N/C-2] Castrol Auto Service centre bagi I-Pad! Sini untuk tuntut I-Pad anda! [N/C-3] Cipta Permainan anda sendiri di MILO! 10 000 menanti kepada pemenang!

Betulkah Najib Kata Bini Dia Tak Beli Apa Pun Di Australia

Posted: 03 Nov 2011 08:56 PM PDT



Najib: Isteri saya tidak beli apapun barang kemas


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan bahawa anak perempuannya bukan berada di Australia semasa beliau menghadiri mesyuarat ketua-ketua kerajaan Komanwel (CHOGM) di Perth, baru-baru ini.

Justeru, katanya orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan.

"Jangan percaya atau sebar pembohongan. Malah, anak perempuan saya tidak berada di Australia dan isteri saya (Datin Seri Rosmah Mansor) tidak membeli apapun barang kemas," kata Najib dalam Twitter terbarunya yang dipetik Bernama.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis perdana menteri membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.

Berita itu kemudiannya dipetik oleh para penulis blog pembangkang dan akhbar web rasmi PKR, Keadilandaily.

NONESelain itu, laporan bertajuk 'Delegates go shopping and sightseeing' atau 'Perwakilan membeli-belah dan bersiar-siar' juga dimuatkan di banyak laman Facebook.

Akhbar Australia itu melaporkan bahawa peniaga membuat keuntungan yang besar apabila seorang wanita pertama yang tidak dinamakan membelanjakan A$150,000 (RM487,000) membeli mutiara Australia Barat, manakala 'anak gadis Najib' membelanjakan A$60,000.

Ia memetik pengarah negeri bagi CHOGM Richard Muirhead sebagai berkata bahawa aktiviti masa lapang dan ekspedisi membeli-belah berkenaan diatur untuk perwakilan asing di luar jadual mesyuarat CHOGM yang ketat itu.

Najib dan Rosmah kini sedang mengerjakan ibadat haji di tanah suci.


malaysiaKini
 
Click Iklan Untuk Bantu EraPasca

[N/C-1] Bersama-sama Baginda sertai Churp-Churp. setiap pendaftaran akan di bayar 20-40 sen. (KLIK dan Daftar) [N/C-2] Castrol Auto Service centre bagi I-Pad! Sini untuk tuntut I-Pad anda! [N/C-3] Cipta Permainan anda sendiri di MILO! 10 000 menanti kepada pemenang!

Tiada ulasan: