Khamis, 3 November 2011

BRIGED MP SEGAMBUT

BRIGED MP SEGAMBUT


MUHYIDDIN PERLEKEHKAN MINDA NIAGA MELAYU?

Posted: 03 Nov 2011 04:00 AM PDT


"Untuk sekian lama, ahli perniagaan Cina tempatan kita telah menjadi pelabur domestik utama dan tidak salah bagi saya katakan bahawa tanpa mereka, Malaysia tidak akan berada di tempat di mana ia berada hari ini," katanya disambut dengan tepukan gemuruh


MEMANG TAK SALAH KITA MENGAKUI tanpa kaum china malaysia tak kemana, yg salah kenyataan tersebut ia telah menjatuhkan martabab bangsa melayu sendiri,dan itu tidak berpijak dibumi yg nyata dengan sejarah panjang bangsa melayu seperti melaka yg diagungkan itu..

seolah olah rezeki ditangan kaum china..bukan ditangan tuhan...bukan kehadiran merekalah yg telah merebut kek ekonomi kaum melayu...


SEKS TERLAMPAU DARI AMBIGA ?

Posted: 03 Nov 2011 12:00 AM PDT


 Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) menentang keras program Seksualiti Merdeka 2011 kerana bertentangan dengan cara hidup semua agama khususnya Islam.
Ketuanya, Siti Zailah Mohd Yusof berkata, pihaknya tidak menafikan hak berhimpun seperti yang terkandung dalam Perlembagaan Negara namun dalam isu ini, ianya tidak harus disokong kerana mencemarkan budaya timur.
"Muslimat tak sokong penganjuran program ini dan menentang keras kerana ia jelas melanggar norma kehidupan manusia.
"Memang hak berhimpun dijamin dalam Perlembagaan namun dalam konteks ini, ia jelas merupakan cara hidup Barat," kata beliau ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.
Ahli Parlimen Rantau Panjang itu juga berkata, pihak yang menganjurkan program tersebut juga harus menghormati agama Islam yang merupakan agama rasmi negara.
"Bagaimana hak berhimpun seumpama ini harus disokong dalam keadaan agama Islam merupakan agama rasmi negara.
"Islam secara jelas menghalang segala bentuk hubungan sejenis jadi sebarang bentuk himpunan yang menjurus ke arah itu tidak boleh disokong," katanya.
Seksualiti Merdeka 2011 dengan tema Queer Without Fear berlangsung di The Annaxe Gallery bermula 1 hingga 13 November.
Program itu difahamkan berteraskan perjuangan human right, menuntut hak dan kebebasan golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual untuk mengamalkan gaya hidup pilihan mereka secara sah dan terbuka.
Mengulas isu yang sama, Majlis Ulama Ikatan Muslimin Malaysia (Muis) melahirkan kegusaran dan kebimbangan akan menularnya fahaman liberal dan songsang dalam kalangan masyarakat Islam di Malaysia yang bertopengkan 'hak asasi manusia'.
Pengerusinya, Dr Aznan Hasan berkata, Muis berpendirian, hak asasi manusia adalah sesuatu yang diiktiraf oleh Islam.
Namun begitu, katanya penerimaan hak asasi ini mestilah diterima di dalam ruang lingkup yang tidak menyanggahi prinsip-prinsip agama dan nilai-nilai moral, budaya, etika, dan adab sopan.
"Sebarang aktiviti songsang sebegini bukan sahaja menyentuh sensiviti umat Islam malah boleh dianggap satu usaha ke arah mencabar kedaulatan negara yang berpaksikan Islam sebagai agama rasmi persekutuan," katanya.
Sehubungan itu, Muis menegaskan bahawa Islam adalah agama fitrah yang memberi keadilan dan meratakan kebebasan kepada semua pihak tanpa mengira gender, namun begitu, kebebasan dan keadilan tersebut mestilah bersendikan neraca dan prinsip agama.
Jelas beliau, perhitungannya bukan berasaskan logik akal semata-mata tetapi haruslah dipandukan oleh wahyu.
"Oleh kerana itu, sesuatu kebebasan itu bukanlah bersifat mutlak, tetapi mestilah berteraskan keadilan sejagat yang bermatlamatkan memberi maslahah kepada kemanusiaan dan menolak sebarang kerosakan kepada kehidupan mereka (jalb al-masalih wa dar' al-mafasid)," ujarnya lagi.
Selain itu, katanya penafsiran kesaksamaan gender haruslah dirujuk berasaskan nilai agama dan budaya ketimuran yang amat menekankan adab sopan dan tata susila.
Tambahnya, budaya gay, lesbian dan perhubungan bebas antara jantina merupakan budaya hidup songsang ciptaan Barat yang cuba menyelinap masuk ke dalam masyarakat Malaysia.
"Budaya ini amat bertentangan dengan kehidupan beragama dan menyalahi norma-norma kehidupan masyarakat Malaysia secara umumnya dan masyarakat Muslim secara khususnya," katanya.
Selain itu, ujarnya penghuraian hadith dan tafsiran ayat-ayat al-Quran hendaklah dirujuk kepada kitab-kitab muktabar dan orang yang mempunyai kelayakan dalam bidang berkenaan.
Katanya lagi, sebarang nukilan secara terpisah merupakan dakyah dan senjata yang sengaja digunakan oleh pihak-pihak tertentu bertujuan menyongsangkan kefahaman umat Islam.
Justeru, ujarnya Muis menyarankan pihak kerajaan selaku agen penguatkuasa hendaklah menghalang aktiviti seperti ini dan sentiasa peka terhadap aktiviti-aktviti songsang yang menyelinap masuk ke dalam masyarakat umat Islam dan bertujuan melenyapkan identiti dan jati diri anak bangsa dan negara.
Justeru, kata beliau seluruh umat Islam perlu berganding bahu memikul tugas membangunkan umat dan menyuburkan akhlak terpuji selaras dengan mesej perutusan baginda s.a.w. "Sesungguhnya aku diutuskan untuk menyempurnakan akhlak yang unggul".
"Seluruh umat Islam wajib berganding bahu memikul tanggungjawab membangunkan umat, menyuburkan akhlak terpuji dan memandu masyarakat ke arah menghayati ajaran Islam yang sebenar.
"Muis berpandangan penglibatan umat Islam di dalam festival ini adalah haram hukumnya dan sewajibnya dielakkan," katanya lagi.

ANAK ANWAR AKUI ANWAR MAIN BONTOT SAIFOL?

Posted: 02 Nov 2011 09:51 PM PDT

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/JiSzpTVZNvU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>   benarkah apa yg mereka cakap ni.. cakap saja lebih..yg kita maklum selepas isu saiful tu anak anwar ada kaein kat sisni bukan..jadi reliti dulu sebelum percaya...kalau nak gambar perkawinan anak anwar carije kat dalam blog ni..VIDEO NI I CILOK KAT CINI http://manjongmari.blogspot.com/2011/11/panaspengakuan-anak-lelaki-ds-anwar.html

LAGI MAJALAH HINA NABI MUHAMMAD SAW

Posted: 02 Nov 2011 05:09 PM PDT

Majalah satir Charlie Hebdo yang terbit di Prancis kembali memprovokasi dengan menerbitkan edisi terbaru yang mereka sebut sebagi edisi terbatas karena menghadirkan Nabi Muhammad Saw. sebagai "editor tamu".
Majalah mingguan itu menyatakan menghadirkan Nabi Muhammad Saw, sebagai "editor tamu" edisi terbatas itu sebagai "penghormatan" atas pengaruh Islam dalam Arab Spring, sebutan untuk kemenangan gerakan revolusi rakyat di sejumlah negara-negara Arab.
"Untuk merayakan dengan pantas kemenangan kelompok islamis Ennahda di Tunisia dan janji presiden NTC (National Transitional Council ) yang akan menjadikan syariah Islam sebagai sumber hukum utama di Libya, Charlie Hebdo meminta Muhammad sebagai editor tamu," demikian pernyataan pihak majalah Charlie Hebdo. Mohammad yang mereka maksud adalah Nabi Muhammad Saw.
Bukan cuma itu, edisi terbatas majalah itu juga akan menampilkan gambar Nabi Muhammad Saw. di sampul muka majalah dengan judul besar "100 cambukan jika Anda tidak mati tertawa!"
Sedangkan di sampul belakang, majalah itu menampilkan gambar Nabi Muhammad Saw. yang digambarkan dengan hidung memerah disertai tulisan "Ya, Islam itu sepadan dengan humor."
Pihak Charlie Hebdo memublikasikan sampul-sampul majalahnya itu di jejaring sosial seperti Facebook dan Twitter, sehingga memicu kemarahan banyak orang yang menyebut tindakan majalah itu kekanak-kanakan.
Namun, penerbit Charlie Hebdo yang dikenal dengan nama Charb menolak tuduhan bahwa ia sedang melakukan provokasi. "Kami merasa sedang melakukan tugas kami seperti biasanya. Satu-satunya perbedaan adalah, untuk edisi minggu ini (Nabi ) Muhammad menjadi sambul majalah, dan ini agak jarang dilakukan," kata Charb tanpa rasa bersalah.
Sebelumnya, majalah Charlie Hebdo pernah berurusan dengan pengadilan. Sejumlah organisasi muslim di Prancis mengajukan gugatan ke pengadilan terhadap majalah itu karena memublikasikan kembali kartun-kartun Nabi Muhammad Saw. yang pernah diterbitkan oleh koran Denmark Jyllands Posten, yang memicu kemarahan muslim di seluruh dunia. (kw/expatica)

BAB SEKS SAJA DIA MEMANG PAKAR

Posted: 02 Nov 2011 10:10 AM PDT

Kerajaan akhirnya mengharamkan buku kontroversi "seks Islam" yang diterbitkan Kelab Isteri Taat.
Sesiapa yang memiliki buku karangan balu kepada pengasas al-Arqam Ashaari Muhammad itu boleh didenda sehingga RM5,000, lapor The Star.

obedien wife club book sex islamSetiausaha Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran Abdul Aziz Md Nor dilaporkan berkata, ia diharamkan kerana buku itu dikeluarkan oleh pertubuhan yang mempunyai hubungan jelas dengan al-Arqam.
Oleh kerana pergerakan itu diharamkan, segala yang berkaitan dengannya, termasuk kelab dan buku, turut juga haram, katanya seperti dilaporkan harian berbahasa Inggeris itu.
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sebelum ini dilaporkan menimbang untuk menyekat pengedaran buku tulisan Hatijah Aam yang didakwa menonjolkan seks dengan cara tidak beradab itu.
Kelab Isteri Taat mengehadkan jualan buku setebal 115 halaman itu kepada anggotanya yang telah berkahwin sahaja dengan harga RM50

Tiada ulasan: