Isnin, 21 November 2011

Biaqpila

Biaqpila


TVS Akan Siar Siaran Langsung Debat Rafizi-KJ

Posted: 21 Nov 2011 02:00 PM PST


TV Selangor (TVS) akan menyiarkan siaran secara langsung menerusi sesawangnya sekiranya acara debat yang membabitkan Pengarah Strategik PKR, Mohd Rafizi Ramli dan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin menjadi kenyataan.

Ketua Pengarang TVS, Sheridan Mahavera berkata TVS tidak mempunyai sebarang masalah untuk menyiarkan siaran secara langsung memandangkan kebanyakan saluran tv milik kerajaan tidak berminat untuk mengadakannya.

"TVS mempunyai krew dan peralatan yang lengkap untuk menyiarkan siaran secara langsung dan selama ini pun banyak siaran secara langsung berhubung pelbagai 'event' termasuk ceramah dan konvensyen telah dilakukan dengan jayanya.

"Buat masa ini siaran langsung kita telah mencapai lebih dari 3,000 pelayar dalam satu-satu masa masa.

"Kemampuan 'server' kita juga mampu untuk melayan lebih 60,000 pelayar dalam satu masa." jelas Sheridan.

TVS dapat dilayari melalui www:tvsnews.net.

Pada 19 November lalu PKR mengeluarkan surat undangan rasmi kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin untuk berdebat berhubung dakwaan skandal projek lembu National Feedlot Corporation (NFC) Sdn Bhd.

Pencabarnya Pengarah Strategi PKR Mohd Rafizi Ramli melalui surat itu berkata, tindakan itu diambil ekoran kesedian Khairy, seperti dilaporkan media sebelum ini.

"Mengambil kira jadual kerja seperti yang saudara suarakan dalam media, saya mencadangkan supaya debat tersebut diadakan pada hari Isnin, 12 Disember 2011," surat itu dipetik.

tvs

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

MALAYSIA JUARA BOLASEPAK SUKAN SEA 2011

Posted: 21 Nov 2011 07:29 AM PST

Malaysia muncul juara Pertandingan Bolasepak Sukan Sea 2011 selepas menewaskan Indonesia melalui sepakan penalti 4-3. Kedua-dua pasukan terikat 1-1 dalam 120 minit perlawanan.

Skuad bawah 23 tahun (B23) Malaysia bangkit daripada ketinggalan seawal minit kelima untuk membenam Indonesia 4-3 menerusi penentuan sepakan penalti selepas terikat 1-1 pada perlawanan akhir acara bola sepak Sukan Sea 2011 yang panas dan mendebarkan di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta malam tadi.

Sorakan dan provokasi yang dilaungkan lebih 100,000 penyokong fanatik skuad Garuda di stadium itu tidak sedikit pun melemahkan semangat anak buah jurulatih Ong Kim Swee, Kapten pasukan Malaysia.

Badrol Bakthiar menjadi wira Harimau Muda selepas menjaringkan sepakan penalti terakhir dalam perlawanan tersebut yang meremukkan hati berjuta-juta rakyat Indonesia.


Published with Blogger-droid v1.7.4

Siasat 'Lapangan Terbang Haram' di Hulu Bernam

Posted: 20 Nov 2011 11:00 PM PST


SHAH ALAM, 18 Nov : Jawatankuasa Pilihan Mengenai Agensi Kerajaan, Badan Berkanun dan Anak-Anak Syarikat Kerajaan Negeri Selangor (ABAS) menggesa agar Kerajaan Selangor menyiasat dan mengambil tindakan tegas berhubung kewujudan sebuah lapangan terbang ditanah milik Yayasan Selangor yang sebelumnya berstatus tanah dusun seluas 217 ekar di Hulu Bernam.

Adun Lembah Jaya, Khasim Abdul Aziz semasa sidang DUN Selangor berkata ABAS telah membuat lawatan ke Hulu Bernam pada Oktober lepas ekoran dakwaan wujudnya sebuah landasan kapal terbang haram iaitu Bernam River Airfield .

Menurut ABAS lapangan terbang tersebut berada dalam tanah milik Yayasan Selangor di Geran hakmilik bernombor HSD 45128, No Pt 2924 yang keluasan asal 225 ekar.

"Jawatankuasa Pilihan ABAS mendapati perkara tersebut tidak patut berlaku , tanah tersebut telah diberi kepada Syarikat Aviation Development Sdn Bhd (ADC) pada tahun 2006 seluas 217 ekar, dan sepatutnya digunakan dengan cara yang betul, tetapi yang menjadi masalah kepada kita ialah anak-anak syarikat tidak mempergunakan tanah tersebut dengan betul dan keuntungannya dikaut oleh pihak yang lain," katanya.

Beliau berkata, Jawatankuasa Pilihan ABAS menyararankan supaya kerajaan mewujudkan satu pasukan untuk menyemak dan meneliti perjanjian usahasama yang ditandatangani pada 15 Ogos 2007 antara Yayasan Selangor dan Syarikat ADC.

Ini bagi memastikan sebarang amalan yang menyalahi peraturan dan etika dapat diperbetulkan dan individu-individu terlibat bagi pihak anak syarikat kepada kerajaan negeri dapat dipertanggungjawabkan .

"Kerajaan negeri perlu mewujudkan satu pasukan khas bagi mengkaji secara mendalam kesesuaian tanah seluar 217 ekar pada dasar penggunaan nilai semasa, serta unjuran penggunaan tanah pada masa hadapan, berbanding syarat kelulusan asal bagi menjana hasil dan pulangan yang optimum kepada kerajaan negeri dan manafaat sebaiknya kepada kerajaan Selangor," katanya.

Sementara itu, Adun Subang Jaya Hannah Yeoh yang menyokong usul itu berkata Yayasan Selangor telah membuat laporan terdapat aktiviti-aktiviti yang tidak bermoral dan menyalahi undang-undang di kawasan lokasi tersebut dan menggesa agar syarikat tersebut juga disiasat.

"Syarat nyata di kawasan ini ialah untuk tanaman dusun tetapi digunakan untuk membina kawasan lapangan terbang dan aktiviti ini telah bermula sejak 2007 namun jawatankuasa mendapati tidak ada tindakan langsung daripada Majlis Daerah Hulu Selangor ataupun Pejabat Tanah.

"Saya menyeru agar disiasat siapa yang di belakang syarikat ADC ini, dan diminta kerajaan negeri cepat menyiasat bagi menjamin keselamatan pendudukdi sekitar kawasan tersebut," katanya.

Menteri Besar , Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika memberi respon berhubung perkara ini menyatakan perjanjian yang ditandatangani pada 2007 tersebut didapati banyak terma-terma perjanjian yang berat sebelah dan merugikan Yayasan Selangor.

"Saya diberitahu Yayasan Selangor telah membuat inisiatif untuk membawa kes ini ke mahkamah, supaya dapat menghentikan syarikat tersebut daripada menjalankan penyalahgunaan status tanah tersebut." katanya.


tvs


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

TAK TAHAN

Posted: 20 Nov 2011 08:46 PM PST

KUALA LUMPUR: "Dia (suspek) akan tunggu di hadapan rumah saya empat hingga lima kali setiap hari, tak kira siang atau malam," kata pelakon dan model, Tania Nadira Hudson, 26, yang juga adik pelakon popular, Natasha Hudson.
Dia mengakui, tindakan lelaki berusia 20-an itu menimbulkan perasaan takut. 
Bimbangkan keselamatan diri, Tania membuat laporan di Balai Polis Subang Jaya.

Peminat fanatik itu mula 'mengganggu' kehidupan Tania sejak tiga minggu lalu selepas terserempak di sebuah bengkel kereta.


"Dia beritahu dia peminat dan sentiasa mengikuti perkembangan saya melalui laman sosial dan saya melayaninya sebagai peminat sama seperti orang lain. Namun, selepas itu dia muncul di hadapan rumah saya.

"Pada hari pertama, dia membawa buah-buahan dan memberikannya kepada saya. Terkejut dan hiba juga pada mulanya apabila dia menghargai saya sehingga sanggup datang ke rumah," katanya ketika dihubungi, semalam.

HM
Published with Blogger-droid v1.7.4

Apabila wakil lembUMNO berbicara...

Posted: 20 Nov 2011 05:00 PM PST

Khairy Jamaluddin yang ditemui pada perlawanan bola keranjang Cabaran YBs Can Jump di sini hari ini berkata:
“Ya saya sudah bersedia. Cuma saya perlu melihat tarikh dan masa yang sesuai bagi kedua-dua belah pihak dan selepas tarikh muktamad diputuskan, baru kita akan berbincang soal format dan tempat (berdebat). Tetapi saya masih belum terima surat itu. Mungkin sehari dua lagi saya akan terima“




Mohd. Rafizi sebelum ini pernah mencabar Khairy berdebat dan ia diterima dengan penuh yakin oleh Khairy Jamaluddin. Surat jemputan teah dihantar melalui faks, email dan pos laju kepada Khairy di alamat ibu pejabat UMNO 18 November 2011 tapi 19 November 2011 Lidah Rasmi UMNO melaporkan Khairy Jamaluddin masih belum menerima surat undangan cabaran berdebat daripada Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Rafizi Ramli berhubung isu projek lembu fidlot.
Ini zaman apa? Zaman sekarang ni maklumat dan sebaran begitu cepat, mustahil si KJ ni tak dapat lagi jemputan tu. Aku boleh terima kalau dia kata surat rasmi yg dihantar melalui POS Laju belum diterima tapi faks? email? Mampukah KJ mengelak kali ni atas alasan "fax rosak, email penuh dah, posmen pulak xmo hantar, so tak terima pun."
Sedangkan lembu pun dah duduk kondo.. kah kah kaaaaaaaahh!!! Kalo ada siaran langsung kt TV1, TV2, TV3, NTV7, 8TV, TV9, ASTRO mesti best ni. Nak tengok KJ mulut berbuih2 mcm D.S Ahmad Shabery Cheek kena dgn DSAI dolu2 tu!! 












Pssssssstttt... Khairy jamaluddin dah study detail pasal National Feedlot Corporation Sdn Bhd x? 



wargamarhaen


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: